2017-08-25, 10:25
Medlem
HeroesSilencios avatar
[quote=uttsi|61601060]
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Finns OTALIGA exempel på det. Sluta snacka skit. Du får ha din åsikt, men att bevis/ rättfärdiga den med hitte på fakta om hur människor beter sig baserat på din magkänsla är bara löjligt

Återigen, det är min åsikt också. Har aldrig sagt något annat eller pratar om fakta. Jag är bestämd på att han mördat innan, det är min personliga åsikt. Det är väl ändå min sak att få ha den åsikten, den visar sig kanske vara fel eller sann. Det får vi se!
Citera
2017-08-25, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, givet att de båda kan stå sida vid sida så är sannolikt utrymmet för uppstigning tillräckligt stort för att lotsa ut en kropp genom ...

Styckningen handlar inte om "för liten öppning" och "nödvändighet" ...

Jag personligen tror att hans önskan om att bli uppmärksammad som kriminell genom åren tagit stegen från att olovligt landa med luftballong i Köpenhamn till "välplanerat" mord ...

Hans drivkraft tycks vara att bli känd, inte att lyckas med sina alla sina tokiga idéer...
Som styckmördare kommer han bli "känd" om inte annat så i Danmark och i Sverige .. Och i resten av världen för att det är ett spektakulärt styckmord på en hemmagjord ubåt ..
Låter som du tror att platsen man står i tornet är samma storlek som det rör man klättrar igenom för att ta sig upp. Det finns ett litet rör i golvet som är vägen in i ubåten - och ubåtsfolk i PM:s grupp har påstått att röret är 52 cm i diameter - någon annan har påstått 56 cm/57 cm men är väl rimligt att de som faktiskt arbetat med ubåtsbygget får första-tjing på vad som är korrekt.

Har du ett rör som är 52 cm och det i det röret även finns en stege, så blir det rätt trångt. Och alltså irrelevant om två personer kan stå bredvid varandra uppe i tornet.
Citera
2017-08-25, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Att han nekar till brott mot griftefriden, kan det vara så 'enkelt' som att han försvarar det med att det var nödvändigt för att genomföra 'sjöbegravningen' och därför inte ska anses brottsligt? Alltså, han ansåg det enda sättet att få ut kroppen och därför ser han inte varför det skulle varit brottsligt?

Intressant filur den där PM
En intressant tolkning, kan vara så. Men visst hade advokaten gått ut och sagt att torson inte hade med KW att göra. Nått i den stilen?
Citera
2017-08-25, 10:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Låter som du tror att platsen man står i tornet är samma storlek som det rör man klättrar igenom för att ta sig upp. Det finns ett litet rör i golvet som är vägen in i ubåten - och ubåtsfolk i PM:s grupp har påstått att röret är 52 cm i diameter - någon annan har påstått 56 cm/57 cm men är väl rimligt att de som faktiskt arbetat med ubåtsbygget får första-tjing på vad som är korrekt.

Har du ett rör som är 52 cm och det i det röret även finns en stege, så blir det rätt trångt. Och alltså irrelevant om två personer kan stå bredvid varandra uppe i tornet.
Instämmer - det var fel tänkt av mig att utgå från bilden.
Citera
2017-08-25, 10:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag har gjort en utförlig genomgång av satanistspåret tidigare i tråden. Inte supertroligt, men det finns intressanta kopplingar på sätt och vis. Och - det är en jäkligt intressant historia även om jag bara skummar på ytan i inlägget.

Dock verkar det troligt att pentagrammet (som man ser på google maps) intill deras rymdverkstad är kopplat till hårdrocksfestivalen Copenhell.
Tack det var spännande läsning!
Citera
2017-08-25, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Förmodligen en olycka. Det sägs ju att det var en väldigt osäker ubåt. Omöjligt att vara nere i den utan att få blåmärken. För Danmarks radio finns det ett enkelt sätt att sköta sitt jobb: Göra ett program om ubåten där de låter en säkerhetsexpert göra animationer som visar alla rimliga sätt man kan slå sig fördärvad på.

Tänk lite nu. Det som är "osäkert" är att det är en hemmabyggd ubåt. Det finns ingenting i själva ubåten som du förolyckas av med mindre än att den sjunker först eller någon form av totalhaveri, batteriexplosion eller brand (men det är det ju bevisligen inte frågan om här). Med ett möjligt undantag och det är om du stoppar in armar, ben eller huvud i de rörliga delarna på dieseln men den faran finns på alla farkoster, inklusive vanliga bilar.

Ubåtens interiör i sig är inte farligare än vilken annan båt som helst, det snurrar liksom inte runt kugghjul och spetsiga ting där inne. Det är enorma mängder människor som vistats på ubåten och spelföretag och ubåtsintresserade har besökt den, det har utförts shower med ubåten och varit ett stort antal involverade volontärer som arbetat med den och inte en enda av dem har förolyckats eller ens skadat sig allvarligt.

Det som är "osäkert" är att det är en privatbyggd farkost som har förmågan att sjunka på egen hand (vilket är livsfarligt om det går snett).
Citera
2017-08-25, 10:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han kan neka ända tills han dör. Finns ingen lag på att erkänna något alls. Om han skulle vittna i domstol, vilket advokater brukar avråda ifrån, så vittnar han heller inte under ed. Så där kan han ljuga hur mycket som helst utan några som helst efterverkningar.

Edit: en liten brasklapp: jag refererar till svensk domstol. Jag vet inte om Danmark har andra kriterier.
I Sverige ges alltid den åtalade möjlighet att berätta sin version i domstol - men kan givetvis välja att bara vara tyst ...

Åtalade och målsägare vittnar ALDRIG under ED/Sanningsförsäkran i Sverige....

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ursäkta, men det är väl snarare amerikanskt rättegångsförfarande du syftar på. Rätten hör väl alltid den tilltalade i Sverige?
Ja, men ingen kan ju tvinga den tilltalade att svara eller berätta..
Citera
2017-08-25, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ursäkta, men det är väl snarare amerikanskt rättegångsförfarande du syftar på. Rätten hör väl alltid den tilltalade i Sverige?

Japp... blev fel där. Men inte under ed.
Citera
2017-08-25, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
En krock kanske vore bästa tänkbara, då har han nåt att skylla den döda kroppen på, förutsatt att hon inte var styckad då.
Fast skador från krock borde inte skilja alltför mycket från skador från fall - och krock sabbar hans älskade ubåt.

Så mer troligt att hon hade skador som inte gick att förklara bort på något rimligt sätt, och att hon därför behövde försvinna - vilket sedan leder till ett behov att försöka tvätta ubåten.

Annars vore ju återigen den bästa lösningen att bara kontakta myndigheterna och anmäla en olycka.
Citera
Medlem
Citat:
Likt så många andra i tråden har jag spekulerat fram och tillbaka om det var en olycka eller ett mord, men egentligen undrar jag om det spelar någon roll längre?

Det är ett faktum att han:
1. Styckat den stackars kvinnan och slängt delarna i havet. Ett synnerligen brutalt och avtrubbat sätt att hantera någon förutom för de mest sjuka individerna i vårt samhälle och totalt otänkbart för alla normalt funtade personer.
2. Att syftet var att försöka dölja vad som skett. Detta vet vi då han drog en historia om att hon gått iland tills polisen konfronterade honom första gången.

Med dessa två faktum känner jag att det rent moraliskt kan kvitta hur hon dog. Han är skyldig likförbannat. Sen ska man naturligtvis gå till botten med det andra så att han ur ett juridiskt perspektiv kan låsas in så länge som möjligt.

Åtminstone i Sverige hade det varit viktigt att fastställa dödsorsaken för att kunna få honom fälld för mord.

En genomgång av styckmord i Sverige visar att förövarna trots starka indicebevis i regel frias om dödsorsaken inte kan fastslås:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/9608692/
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Att han nekar till brott mot griftefriden, kan det vara så 'enkelt' som att han försvarar det med att det var nödvändigt för att genomföra 'sjöbegravningen' och därför inte ska anses brottsligt? Alltså, han ansåg det enda sättet att få ut kroppen och därför ser han inte varför det skulle varit brottsligt?

Intressant filur den där PM
Och varför skulle det vara nödvändigt?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Bra tänkt att hon skulle vidare ut. Det är säkert nåt polisen kan få bekräftat från pojkvännen i så fall.

Tror du det initialt kan ha varit så att dom endast skulle titta på båten i hamn och sen när dom klättrat upp i tornet så sa PM nåt i stil med, "Ska vi ta en sväng ut i hamnen?

Med andra ord: Kan man tänka sig att KW inte tänkt någon större grej, men att PM var drivande till seglatsen?

Vi vet ju inte så mycket om preludiet till detta fall, men det har framkommit i media att KW och PM hade haft en emailkorrespondens. Där har de säkert planerat hur och var intervjun skulle gå till.

Är ingen journalist men kan föreställa mig att en journalist inför en intervju gärna vill skaffa sig en uppfattning
om ämnet. Tror att ubåtsseglatsen var inplanerad (PM har ett tight schema, kanske även KW - därför blev
det på kvällen) men inte att de skulle åka runt särskilt länge och absolut inte göra dyk (då hade KW haft
både andra kläder och ett annat säkerhetstänk, krävt att minst en ubåtskunnig person till skulle vara
närvarande).

En instuderingstripp helt enkelt. Därefter skulle hon släppas av och gå ut på restaurang eller whatever.

Någonting hände därute på sjön, jag tror inte PM planerat det här. Kanske övermannades han av sina
fantasier.

Jag tror att han har försökt sexa med henne nere i ubåten. Hon har vägrat, tumult utbryter och han slår
ihjäl henne. Därefter öppnar sig en avgrund i hans psyke då han dyker med Nautilus, lägger ubåten på botten, klär av KW, kanske tillfredsställer sig själv. Inser att han måste göra sig av med henne, börjar skära upp henne, dumpar delarna som skräp och the rest är history..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in