2017-08-24, 19:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dammig
Han kan ju se en del eftersom det (enligt ett anförande) finns fönster på u-båten. Dessutom hörs det nog ganska väl i u-båten om det finns större fartyg i närheten som har maskin igång.

Ja, man vill ju inte bli påkörd när man har en styckad kropp i lasten.
Citera
2017-08-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Mycket snack om att han är en tunnis. På äldre filmer när han klättrar in och ur ubåten ser han senig och stark ut när han med lätthet häver sig över kanten in och ur ubåten. Man behöver inte vara "stor" för att erhålla en viss styrka
Speciellt inte när det gäller kroppsviktsövningar som är typ det enda som används i vardagen.
Citera
2017-08-24, 19:13
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Ja det är en kroppsdel, förmodligen ett arm eller ben? Jag trodde att det var redan nämnt här!

http://www.expressen.se/kvallsposten/kroppsdel-hittat-vid-hollviken/

Ja, det nämndes direkt nyhetsflashen kom.
Citera
2017-08-24, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Nu kan jag ha fel men tycks minnas att det nändes tidigare att diametern på hålet var cirka 50cm. Om det var det, lycka till!

Det låter verkligen inte omöjligt! PM är ingen sumobrottare han heller..
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
För att dumpa kroppsdelarna behövde han vara i övervattenläge. Det fanns ingen möjlighet att släppa ut något från ubåten i u-läge.
Jag skulle tippa att han höll på att dumpa torson när han fick möte med den stora båten - vilken tid var det?
Hade han fäst ett rep runt torson virad runt någon metalldel uppe i tornet, kanske det var lättast att stå undertill och dra samtidigt som han knuffade torson uppåt?
Jag tror inte att han har dumpat någon kropp mitt i en starkt trafikerad farled. Kroppen är garanterat dumpad söder om bron utanför farleden.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-08-24 kl. 19:16.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Har det kommit mer om japanskan som han (troligen) slaktade för länge sedan?

Samma teknik som nu?

Var dom duktiga på att säkra DNA på den tiden?

Ja oja, han gjorde nog det när han var 15.

Känns det verkligen inte lite långsökt? Det har även polisen sagt. Att man inte titta på det vore tjänstefel.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, man vill ju inte bli påkörd när man har en styckad kropp i lasten.

En krock kanske vore bästa tänkbara, då har han nåt att skylla den döda kroppen på, förutsatt att hon inte var styckad då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag förstod innan du skrev det. Ville bara kommentera i mitt inlägg att det kanske tog mer än 15 min (eller vad det nu var någon skrivit) att stycka en kropp och det spelade ingen roll hur många timmar han än hade på sig för varje minut han styckade på däck riskerade han att bli upptäckt.
Jupp, det var inte riktat mot dig, jag förstår att du redan förstod. Använde bara ditt inlägg som avstamp för mitt resonemang...
Citera
2017-08-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Vet inte hur stor hon faktiskt var. Det är intressant.

Verkligen!
Citera
2017-08-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Nu kan jag ha fel men tycks minnas att det nändes tidigare att diametern på hålet var cirka 50cm. Om det var det, lycka till!

Det är 57 eller 59 cm - dvs ca 60 cm
Citera
2017-08-24, 19:17
Medlem
Teeuwens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Ja det är en kroppsdel, förmodligen ett arm eller ben? Jag trodde att det var redan nämnt här!

http://www.expressen.se/kvallsposten/kroppsdel-hittat-vid-hollviken/

En polishelikopter har cirkulerat längs med Höllvikens strand flera gånger under dom senaste dagarna.
Polisen misstänkte alltså att det var något vid stranden för flera dagar sedan.
Citera
2017-08-24, 19:17
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag tror inte att han har dumpat någon kropp mitt i en starkt trafikerad farled. Kroppen är garanterat dumpad söder om bron utanför farleden.
Håller med. Finns det någon karta över hur man tror att han rört sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in