Citat:
Ursprungligen postat av
crawly
Bra tänkt att hon skulle vidare ut. Det är säkert nåt polisen kan få bekräftat från pojkvännen i så fall.
Tror du det initialt kan ha varit så att dom endast skulle titta på båten i hamn och sen när dom klättrat upp i tornet så sa PM nåt i stil med, "Ska vi ta en sväng ut i hamnen?
Med andra ord: Kan man tänka sig att KW inte tänkt någon större grej, men att PM var drivande till seglatsen?
Vi vet ju inte så mycket om preludiet till detta fall, men det har framkommit i media att KW och PM hade haft en emailkorrespondens. Där har de säkert planerat hur och var intervjun skulle gå till.
Är ingen journalist men kan föreställa mig att en journalist inför en intervju gärna vill skaffa sig en uppfattning
om ämnet. Tror att ubåtsseglatsen var inplanerad (PM har ett tight schema, kanske även KW - därför blev
det på kvällen) men inte att de skulle åka runt särskilt länge och absolut inte göra dyk (då hade KW haft
både andra kläder och ett annat säkerhetstänk, krävt att minst en ubåtskunnig person till skulle vara
närvarande).
En instuderingstripp helt enkelt. Därefter skulle hon släppas av och gå ut på restaurang eller whatever.
Någonting hände därute på sjön, jag tror inte PM planerat det här. Kanske övermannades han av sina
fantasier.
Jag tror att han har försökt sexa med henne nere i ubåten. Hon har vägrat, tumult utbryter och han slår
ihjäl henne. Därefter öppnar sig en avgrund i hans psyke då han dyker med Nautilus, lägger ubåten på botten, klär av KW, kanske tillfredsställer sig själv. Inser att han måste göra sig av med henne, börjar skära upp henne, dumpar delarna som skräp och the rest är history..