2017-08-27, 09:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon hade tights under kjolen om jag inte minns fel. Fast jag kan ha drömt.
Just ja, så kan det ha varit, men jag menar en grej i den riktningen. Det är trångt där i tornet och även nere i båten. Hoppas hennes research kan ge en förklaring till vad det hela handlade om, jag tror hot om att avslöja brott.
Citera
2017-08-27, 09:58
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Denna 3:e person figurerar igen på som fotograf, var det denna som antogs vara med på ubåten i ett tidigt skede av sökandet månne? Hur vet man att denne person inte var med nere i ubåten?

Går denna ubåt att ens att framföra av en enda person? Ubåtar kräver ju normalt ett visst antal i manskap... har detta tagits upp i tråden?
Det vet man inte eller rättare sagt man kanske vet att han var med men inte släppt något till allmänheten om det av spaningslskäl.

När Madsen kryptiskt sa att Kim steg av på Räfshalvån talade han kanske delvis sanning. Denne tredje person kan ha stigit av där med BOs huvud i en plastkasse och det kan ju tydas som att BO steg iland.

Sedan stävade MGM ut och sänkte båten.

Jag vill dock understryka att detta inte är den mest troliga alternativa hypotesen. Men det skulle förklara en del. Två personer kan snabbare partera kvarlevor och hjälpas åt med att kasta bort dom.
Citera
2017-08-27, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det vet man inte eller rättare sagt man kanske vet att han var med men inte släppt något till allmänheten om det av spaningslskäl.

När Madsen kryptiskt sa att Kim steg av på Räfshalvån talade han kanske delvis sanning. Denne tredje person kan ha stigit av där med BOs huvud i en plastkasse och det kan ju tydas som att BO steg iland.

Sedan stävade MGM ut och sänkte båten.

Jag vill dock understryka att detta inte är den mest troliga alternativa hypotesen. Men det skulle förklara en del. Två personer kan snabbare partera kvarlevor och hjälpas åt med att kasta bort dom.
Jag har svårt att tro att två mördare var på samma båt. Två styckare.
Citera
2017-08-27, 10:10
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har svårt att tro att två mördare var på samma båt. Två styckare.
Hela det här caset är svårt att tro så man måste vända på varenda sten.

Det kanske bara är en mördare men två som hjälps åt med att undanröja kvarlevorna.

Samma sak med japanskan som försvann. Kanske bara raketforskaren som seriemördat men någon som såg upp till honom som hjälpt till med att undanröja kroppsdelarna.
Citera
2017-08-27, 10:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om PM med lätthet kan stå på durken i u-båten och kasta kroppsdelar i havet från den främre luckan på u-båten - är han nog formad som en stör. Den luckan har en 2 meter lång stege för att nå upp från durken och är 52 cm bred på ett 30cm långt område.
PM ser inte ut som en drygt 2m lång stör.

Hur lång blir PM om han sträcker sina armar uppåt?
Citera
2017-08-27, 10:20
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Ja, det är ett ideellt sidospår som väl ej tillför själva utredningen något, men som måhända kan uppenbara något om mannens tankevärld. Man kunde t.ex. försöka ta reda på om Madsen tilläventyrs är dansk $cientolog. (Rödhåringen) L. Ron Hubbard var ju Parsons benägna assistent vid hans rituella försök att åstadkomma "månbarnet" via Cameron.

Precis, och för dom som inte har en aning om vad vi snackar om, eller kom in sent i tråden så finns en kort historik i post #9652.

Parsons måste ju rimligtvis vara en förebild för PM, och han har sannolikt läst om hans bedrifter sedan unga år, och när man beundrar någon tenderar man att också se positivt på det som de ser positivt på.
I övrigt är ju alla dessa organisationer högst aktiva än idag. Satanism finns ju i väldigt många skepnader, även om det kanske var vanligare med ritualerna förr tror jag.

Som du säger så kanske inte detta spår handlar så mycket om styckningar och ubåtar, men jag tror det i bästa fall kan ge oss en idé om motiv och resonemang.
Citera
2017-08-27, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ja sveriges mest hatade yrkeskår! Enligt undersökningar har de lägre förtroende än en zigensk begagnad bilhandlare. Kanske PM hade samma erfarenhet av svenska journalister och gick loss då han dessutom upptäckte att hon var mer vänsterextrem än han anat...
Det är ju journalister som sett till att artiklar om honom skrivs. Och att han får sponsorer till sina projekt.
Senast redigerad av Picasso2 2017-08-27 kl. 10:44.
Citera
2017-08-27, 10:36
Medlem
Om polisen var så snabba med att påbörja sökandet efter i första hand KW eller var det ubåten man ville hitta i första hand ?

Jag fick bara en fundering på om polisen kanske hade PM under uppsikt p.g.a. något vi inte känner till, kanske han var misstänkt ändå för liknande brott redan innan och det därför blev bråttom att hitta KW / ubåten.
Citera
2017-08-27, 10:43
Medlem
Snapcounts avatar
Et bestemt sted i ubåden er særlig interessant

http://www.bt.dk/krimi/saadan-vil-politiet-loese-ubaads-mysteriet-et-bestemt-sted-i-ubaaden-er-saerlig

Månne det inte är duschen som avses..
Citera
2017-08-27, 10:46
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Om polisen var så snabba med att påbörja sökandet efter i första hand KW eller var det ubåten man ville hitta i första hand ?

Jag fick bara en fundering på om polisen kanske hade PM under uppsikt p.g.a. något vi inte känner till, kanske han var misstänkt ändå för liknande brott redan innan och det därför blev bråttom att hitta KW / ubåten.
Det var försvarets räddningstjänst som letade efter en försvunnen ubåt inledningsvis från 02.30.
Polisen larmas först 03.39 om en misstänkt sjöolycka.
Citera
2017-08-27, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det var försvarets räddningstjänst som letade efter en försvunnen ubåt inledningsvis från 02.30.
Polisen larmas först 03.39 om en misstänkt sjöolycka.

Ok, tack, då kan nog kanske den tanken avfärdas.

Hmm, då kan inte KW ha hört av sig till pojkvännen att hon var i fara.
Pojkvännen kontaktade polisen 02:30 som i sin tur kontaktade försvarets räddningstjänst.

Hade pojkvännen befarat att hon var i fara hade nog polisen börjat söka själva direkt.

Kan vara att jag är ute och cyklar men så tolkar jag det, kan ju redan ha bekräftats och jag har missat det.
Senast redigerad av Mysadname 2017-08-27 kl. 11:06.
Citera
2017-08-27, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Et bestemt sted i ubåden er særlig interessant

http://www.bt.dk/krimi/saadan-vil-politiet-loese-ubaads-mysteriet-et-bestemt-sted-i-ubaaden-er-saerlig

Månne det inte är duschen som avses..
Går inte att läsa hela artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in