2017-08-25, 10:11
Medlem
[quote=HeroesSilencio|61600936]
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Inte speciellt tappad, baserar allt på hur han agerat i denna tragiska historia. Hans olika versioner oh lögner, att han fortfarande nekar trots det uppenbara. Kräver ingen Nobelpristagare för att komma till samma slutsats som min. Det är Mitt personliga antagande och åsikt, han har gjort det förut med tanke på hans iskalla handlande och dessutom agerande när man senare får besked om att han styckat och mördat Kim. OM det hade varit en olycka så hade det varit bäst att tillkalla Polis omgående och hålla sig till sanningen. Det här är planerat och han hade inte räknat med att dom sökte efter Kim så snabbt. Han har gjort det förr till 100%, det är jag helt säker på. Men återigen, det är en högst personlig åsikt.
Åsikter, tro, antaganden etc håller inte en sekund juridiskt. Inte ens sunt förnuft. Sunt förnuft och juridik kan inte jämföras ens samma vecka. Tyvärr måste jag säga. Hade sunt förnuft fått råda så hade han blivit fälld efter två minuters förhandling.

Men seriemördare. Det är möjligt att han gjort detta förr. Men du är ute på väldigt hal is.
Citera
2017-08-25, 10:12
Medlem
[quote=HeroesSilencio|61600971]
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi

Ja någon gång är ju alltid den första, kanske även denna gång. Men det är inte första gången PM mördar!! Den saken är säker..
Det baserar du på din magkänsla?
Citera
2017-08-25, 10:13
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Att neka ända in i kaklet är en ganska beprövad metod. Att aldrig någonsin ge polisen det minsta att arbeta med. Det är då upp till polis och åklagare att föra fram bevis. Att genomföra en huvudförhandling där han skall fällas krävs att indicierna visar att bortom alla tvivel skyldig. Det är inte lätt om han nekar. Men kroppsdelarna är bevisligen gjort mekaniskt och med vilje. Men kan man bevisa att ett mord begåtts? Att man som utredare är helt övertygad att ett mord begåtts räcker inte. Det måste föras i bevis. Ett erkännande vore optimalt. Frågan är hur hårdkokt Madsen är. Orkar han neka hur länge som helst.

När jag låg i min säng i natt och skulle somna undrade jag lite hur Madsen sover. Ser han framför sig styckningen som han utförde? Drömmer han om det som mardrömmar eller återupplever han det som lustfyllt? Mår han dåligt av det han gjort? Kan han överhuvudtaget sova?

Därför är det helt och hållet avgörande att hitta hennes huvud. det skulle inte förvåna mig det allra minsta
om det i hennes bakhuvud sitter ett stort jävla krossår efter en skiftnyckel eller hammare. Det är för
jävligt att tänka sig att krabbor, i detta nu, kanske är i full färd med att förstöra alla former av bevisning
mot det självutnämnda geniet.
Citera
2017-08-25, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Läste i tråden att han kan fortsätta neka ända in i slutet och det försvårar utredningen...men frågan är,
kan man verkligen neka ett brott hur som helst? alltså att aldrig redogöra för vad man gjorde den natten etc? Kan man bara neka liksom eller finns det någon plikt mot att han måste ha alibi och att han _måste_ redogöra för exakt vad han gjort under hela den dagen?

Hur går sånt till?

Han kan neka ända tills han dör. Finns ingen lag på att erkänna något alls. Under vittnesmål i domstol vittnar han heller inte under ed. Så där kan han ljuga hur mycket som helst utan några som helst efterverkningar.

Edit: en liten brasklapp: jag refererar till svensk domstol. Jag vet inte om Danmark har andra kriterier.
Senast redigerad av Picasso2 2017-08-25 kl. 10:54.
Citera
2017-08-25, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Därför är det helt och hållet avgörande att hitta hennes huvud. det skulle inte förvåna mig det allra minsta
om det i hennes bakhuvud sitter ett stort jävla krossår efter en skiftnyckel eller hammare. Det är för
jävligt att tänka sig att krabbor, i detta nu, kanske är i full färd med att förstöra alla former av bevisning
mot det självutnämnda geniet.

Håller helt med dig.
Citera
2017-08-25, 10:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Läste i tråden att han kan fortsätta neka ända in i slutet och det försvårar utredningen...men frågan är,
kan man verkligen neka ett brott hur som helst? alltså att aldrig redogöra för vad man gjorde den natten etc? Kan man bara neka liksom eller finns det någon plikt mot att han måste ha alibi och att han _måste_ redogöra för exakt vad han gjort under hela den dagen?

Hur går sånt till?
De kan neka hela tiden, det finns ju inget sätt där man kan tvinga ut sanningen,
Citera
2017-08-25, 10:15
Medlem
HeroesSilencios avatar
[quote=Picasso2|61600989]
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Åsikter, tro, antaganden etc håller inte en sekund juridiskt. Inte ens sunt förnuft. Sunt förnuft och juridik kan inte jämföras ens samma vecka. Tyvärr måste jag säga. Hade sunt förnuft fått råda så hade han blivit fälld efter två minuters förhandling.

Men seriemördare. Det är möjligt att han gjort detta förr. Men du är ute på väldigt hal is.

Skiter i om jag är ute på Hal is eller hal slitolja från en Ubåt. Jag är på det bestämdaste klar på att han Mördat förr och att han njuter av det. Det är kopplat till en sexuell handling. Lämna juridiken till dom som kan istället och låt åsikter få sväva fritt istället. Juridiskt skiter jag hur man ser på det, men med tanke på hur han agerat så kan man väl väcka frågan om han gjort detta förut? Vad anser du själv? Att det är en olycka? Att han är oskyldig tills juridiken bevisat att han är skyldig?
Citera
2017-08-25, 10:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
2. Enligt den danska polisen efterlyser man nu KW's kläder. En orange tröja, en svart-vit kjol och ett par vita skor.

Är inte detta lite märkligt? Vem har på sig en kjol(!) av alla plagg när man ska ut på en ubåt? Jag tänker inte enbart på det faktum att man ska klättra upp och ner för stegar, utan allmänt, olja, metall, hav, blåst, fukt osv.

Detta med hennes klädsel. Jag tänker att det inte var planerat att bli en lång tur. Inga dyk eller andra excesser. Han tog med henne ut i ubåten för att hon skulle få kontext till sin artikel. Naturligtvis skulle intervjun ske senare, på land, kanske i hans verkstad.

Hon planerade att bli avsläppt efter en liten stund, kanske skulle vidare ut på lokal.
Citera
2017-08-25, 10:16
Medlem
Citat:

Hur går sånt till?
Du kan neka/tiga hur mkt du vill i ett sånt här fall finns ju ingen påföljd som är värre än det han kommer få
Citera
2017-08-25, 10:16
Medlem
HeroesSilencios avatar
[quote=uttsi|61600995]
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Det baserar du på din magkänsla?

På hans beteende i samband med att det uppmärksammats, hans iskalla beteende och hur han sätter igång med lögner för att rädda sitt skinn. En "normal" människa som mördar för första gången beteer sig inte så.
Citera
2017-08-25, 10:17
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:

Hur går sånt till?

"You have the right to remain silent. Anything you say can and will be used against you in a court of law. You have the right to speak to an attorney and to have an attorney present during questioning. "
Citera
2017-08-25, 10:18
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:

Skiter i om jag är ute på Hal is eller hal slitolja från en Ubåt. Jag är på det bestämdaste klar på att han Mördat förr och att han njuter av det. Det är kopplat till en sexuell handling. Lämna juridiken till dom som kan istället och låt åsikter få sväva fritt istället. Juridiskt skiter jag hur man ser på det, men med tanke på hur han agerat så kan man väl väcka frågan om han gjort detta förut? Vad anser du själv? Att det är en olycka? Att han är oskyldig tills juridiken bevisat att han är skyldig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in