2017-08-25, 10:18
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Det baserar du på din magkänsla?

På hans beteende i samband med att det uppmärksammats, hans iskalla beteende och hur han sätter igång med lögner för att rädda sitt skinn. En "normal" människa som mördar för första gången beteer sig inte så.
Citera
2017-08-25, 10:19
Medlem
pelle.baumgarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Fullkomligt iskall människa, först framstår han som ingenting speciellt har hänt när man ser bilder och filmer när han är åter på land och kommunicerar med Polisen. Han säger bara att en kvinna var med ombord som heter Kim och att han har släppt iland henne. Efter det så skrattar han mot kameran och ger tummen upp som att ingenting har hänt alls. Man skall vara medveten om att han där och då visste vad han gjort mot henne, ändå så drar han igång ett pärlband med lögner a la Arboga kvinnan. Erkänner sedan att en olycka har skett men inte att hon är styckad i småbitar och utspridd i havet.
Jag är helt övertygad om beträffande hans beteende att det är inte första gången han mördat och styckat en människa, han har mördat förr och det är en handling för PM som är kopplad sexuell drift för han. Jag skulle tro att han går igång på att våldta sina offer, sätta skräck, notera offrets panik och livskamp för att sedan slå ihjäl henne med mycket kraftigt våld. Tror inte på strypning alls, det är mycket svårare än man tror. Jag tror han har krossat skallen kraftigt och sedan tagit beslutet att stycka henne. Detta är något han gjort förut och är bekant med hur man gör med tanke på hans iskalla beteende när han är tagen av Polisen, sannolikt i Danmark men också internationellt. Jag är säker på att Polisen samkör nu alla olösta fall med mördade kvinnor i landet och tillsammans med utländska Polismyndigheter.
Annat än livstid är ett skämt för Danmarks värsta seriemördare genom tiderna.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Fullkomligt iskall människa..........
Efter det så skrattar han mot kameran och ger tummen upp som att ingenting har hänt alls.

Och vad skulle han göra - han "måste" väl (fortsätta)köra sitt absurda skådespel ?
Han har ju hela tiden försökt dölja bevis så länge han tror att han möjligen kan undgå åtal
för mord ?
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag skulle tro att han går igång på att våldta sina offer, sätta skräck, notera offrets panik och livskamp för att sedan slå ihjäl henne med mycket kraftigt våld.
Annat än livstid är ett skämt för Danmarks värsta seriemördare

Vilka spekulationer och fantasier
Ovanstående bananfrossare, HeroesSilencio, tänker säkert på;
Den 22-åriga Kazuko Toyonaga åkte från Tokyo i maj 1986. När styckmordet på Kazuko begicks var Peter Madsen 15 år gammal.

Visst, han kan ju vara det ?
Men är det troligt ?

Käka banan ?
Citera
2017-08-25, 10:19
Medlem
[quote=HeroesSilencio|61601008]
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Skiter i om jag är ute på Hal is eller hal slitolja från en Ubåt. Jag är på det bestämdaste klar på att han Mördat förr och att han njuter av det. Det är kopplat till en sexuell handling. Lämna juridiken till dom som kan istället och låt åsikter få sväva fritt istället. Juridiskt skiter jag hur man ser på det, men med tanke på hur han agerat så kan man väl väcka frågan om han gjort detta förut? Vad anser du själv? Att det är en olycka? Att han är oskyldig tills juridiken bevisat att han är skyldig?

Jag är övertygad om att han är så skyldig han kan bli. Han har dödat henne. Antingen i hastigt mod eller planerat. Det vet jag ju inte. Om han dödat förr? Nja - vet inte. Men han är helt klart skyldig till både mord och brott mot griftefriden. Men - även om hela jävla Danmarks poliskår och jurister tycker samma, så går det inte att döma honom för mord om de inte har analyser som visar ett rimligt förfarande.
Citera
2017-08-25, 10:20
Medlem
Citat:
Inte speciellt tappad, baserar allt på hur han agerat i denna tragiska historia. Hans olika versioner oh lögner, att han fortfarande nekar trots det uppenbara. Kräver ingen Nobelpristagare för att komma till samma slutsats som min. Det är Mitt personliga antagande och åsikt, han har gjort det förut med tanke på hans iskalla handlande och dessutom agerande när man senare får besked om att han styckat och mördat Kim. OM det hade varit en olycka så hade det varit bäst att tillkalla Polis omgående och hålla sig till sanningen. Det här är planerat och han hade inte räknat med att dom sökte efter Kim så snabbt. Han har gjort det förr till 100%, det är jag helt säker på. Men återigen, det är en högst personlig åsikt.

Som en del kanske noterat har jag lagt en del tid på Linda Chen (död 2009 i Falun, Mats Alm dömd för brott mot griftefriden) och en av anledningarna att jag tycker att PM/KW-fallet är intressant är för att det finns en del likheter med Linda Chen-fallet.

Nu styckade iofs inte Mats Alm Linda Chen, men hans approach till fallet (man kunde då inte fälla honom för mord, idag kan det finnas anledning att se över detta inför en ev. ny rättegång), hans historier, omständigheter m.m. bär viss likhet med PM's.

I såväl fallet med KW som med Linda Chen/Mats Alm är situationen sådan att ingen av PM eller Mats Alm valde att larma. I Mats Alm's fall har man (hittills) inte kunnat direkt binda honom till att han var närvarande när Linda Chen dog, men baklänges finns ingen alternativ förklaring som håller.

I PM's fall är det enklare eftersom det varit bara de två ombord på ubåten, d.v.s. de kan bindas till varandra och till tidpunkter på ett tydligare sätt.

Mats Alm gömde (återigen har man inte direkt kunnat knyta honom till agerandet men man har uteslutit att någon annan kunnat utföra det) Lindas kropp i Norra Bertilsbo utanför Falun. Han hävdade att hon gått ut för att träffa en kompis i Falun på kvällen men inte kommit tillbaka hem. Det är samma principella lögn som PM kom med (att han lämnat av KW i hamnområdet).

Min poäng är att jag ser det som mindre sannolikt att PM är seriemördare. Bortser man från detta med styckning (som kan ha olika orsaker) är fallet inte mer annorlunda än de flesta "man dödar kvinna"-fall. Det som ger en krydda är att det sker på en ubåt och att det är en "kändis" i någon mån som utför gärningen.

Det finns inget annat idag som tyder på att PM skulle vara seriemördare.

Det finns däremot män som haft betydande potential att "vara" seriemördare och det utifrån synnerligen grovt våld mot kvinnor (exempelvis Hagamannen som utövat betydande våld m.m. i samband med överfall/våldtäkter och där det är mer tur/lyckliga omständigheter som gjort att offer inte avlidit).

Det jag menar med detta är att det är svårt att utifrån få fakta dra slutsatser om seriemördare eller ej, samtidigt som det ofta är tillfälligheter som kan avgöra vad som blir mord eller "bara" oerhört grovt våld/stora skador.
Senast redigerad av TheKeymaker 2017-08-25 kl. 10:22.
Citera
Medlem
crawlys avatar
Likt så många andra i tråden har jag spekulerat fram och tillbaka om det var en olycka eller ett mord, men egentligen undrar jag om det spelar någon roll längre?

Det är ett faktum att han:
1. Styckat den stackars kvinnan och slängt delarna i havet. Ett synnerligen brutalt och avtrubbat sätt att hantera någon förutom för de mest sjuka individerna i vårt samhälle och totalt otänkbart för alla normalt funtade personer.
2. Att syftet var att försöka dölja vad som skett. Detta vet vi då han drog en historia om att hon gått iland tills polisen konfronterade honom första gången.

Med dessa två faktum känner jag att det rent moraliskt kan kvitta hur hon dog. Han är skyldig likförbannat. Sen ska man naturligtvis gå till botten med det andra så att han ur ett juridiskt perspektiv kan låsas in så länge som möjligt.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Läste i tråden att han kan fortsätta neka ända in i slutet och det försvårar utredningen...men frågan är,
kan man verkligen neka ett brott hur som helst? alltså att aldrig redogöra för vad man gjorde den natten etc? Kan man bara neka liksom eller finns det någon plikt mot att han måste ha alibi och att han _måste_ redogöra för exakt vad han gjort under hela den dagen?

Hur går sånt till?

Står man som åtalad finns det inga förpliktelser. Det är fritt fram att ljuga, ändra historier kors och tvärs eller helt enkelt vara tyst. Allting som händer kommer dock att vägas, inte så att trovärdigheten ökar när någon ljuger eller är tyst.

Men, hade han utan problem kunnat vara tyst vid samtliga förhör.
Citera
2017-08-25, 10:21
Medlem
JackDeLarges avatar
[quote=HeroesSilencio|61601021]
Citat:

På hans beteende i samband med att det uppmärksammats, hans iskalla beteende och hur han sätter igång med lögner för att rädda sitt skinn. En "normal" människa som mördar för första gången beteer sig inte så.

Han verkar dock vara en baddare på att ljuga. Om han tex har ljugit sedan barnsben och kommit undan med saker är det ett beteende som fortsätter även i vuxen ålder.
Citera
2017-08-25, 10:21
Medlem
[quote=HeroesSilencio|61601021]
Citat:

Finns OTALIGA exempel på det. Sluta snacka skit. Du får ha din åsikt, men att bevis/ rättfärdiga den med hitte på fakta om hur människor beter sig baserat på din magkänsla är bara löjligt
Citera
2017-08-25, 10:22
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.baumgarth

Ovanstående bananfrossare, HeroesSilencio, tänker säkert på;
Den 22-åriga Kazuko Toyonaga åkte från Tokyo i maj 1986. När styckmordet på Kazuko begicks var Peter Madsen 15 år gammal.

Visst, han kan ju vara det ?
Men är det troligt ?

Käka banan ?

Det fallet kan vi glömma att han är skyldig till, jag tror att han mördat innan! Nödvändigtvis inte styckat offren varje gång.
Citera
2017-08-25, 10:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Han kan neka ända tills han dör. Finns ingen lag på att erkänna något alls. Om han skulle vittna i domstol, vilket advokater brukar avråda ifrån, så vittnar han heller inte under ed. Så där kan han ljuga hur mycket som helst utan några som helst efterverkningar.

Edit: en liten brasklapp: jag refererar till svensk domstol. Jag vet inte om Danmark har andra kriterier.

Ursäkta, men det är väl snarare amerikanskt rättegångsförfarande du syftar på. Rätten hör väl alltid den tilltalade i Sverige?
Citera
2017-08-25, 10:24
Medlem
Att han nekar till brott mot griftefriden, kan det vara så 'enkelt' som att han försvarar det med att det var nödvändigt för att genomföra 'sjöbegravningen' och därför inte ska anses brottsligt? Alltså, han ansåg det enda sättet att få ut kroppen och därför ser han inte varför det skulle varit brottsligt?

Intressant filur den där PM
Citera
2017-08-25, 10:25
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Detta med hennes klädsel. Jag tänker att det inte var planerat att bli en lång tur. Inga dyk eller andra excesser. Han tog med henne ut i ubåten för att hon skulle få kontext till sin artikel. Naturligtvis skulle intervjun ske senare, på land, kanske i hans verkstad.

Hon planerade att bli avsläppt efter en liten stund, kanske skulle vidare ut på lokal.

Bra tänkt att hon skulle vidare ut. Det är säkert nåt polisen kan få bekräftat från pojkvännen i så fall.

Tror du det initialt kan ha varit så att dom endast skulle titta på båten i hamn och sen när dom klättrat upp i tornet så sa PM nåt i stil med, "Ska vi ta en sväng ut i hamnen?

Med andra ord: Kan man tänka sig att KW inte tänkt någon större grej, men att PM var drivande till seglatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in