2017-08-24, 12:02
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Nej. Det är en "maffiastyckning" som kräver motorsåg och liknande verktyg.

Ni har väl delat en grillade kyckling hemma? Benen vrider man loss för det sitter så dåligt och på en människa är det likadant. ISIS har ju skurit halsen av människor på några minuter med brödknivar så skär man i leder med en bra kniv är det som smör.

Tyckte jag läste att benen var av strax nedanför en led, då duger det väl inte med en brödkniv?
Citera
2017-08-24, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ioförsig så kan ju en stor propeller klippa av lemmar som jag skrivit, men att få alla fyra samt skallen känns lite för märkligt.
Sen undrar man vad det är som är så känsligt i hans berättelse att de inte vill skriva om det, slog hon i skallen under ett blowjob eller i nån sexuell akrobatisk rörelse, eller vad kan menas?
För hans story är ju att de var en olyckshändelse och hon var i ett stycke när hon sjöbegravdes, kan man få till nått känslig i en beskrivning baserat på detta, himla svårt.

Men det är inte särskilt knepigt. Att en person som myndigheterna tror kan vara en mördare som går ut och säger att hon är död och att han dumpat kroppen i havet ÄR känsligt (och därmed offentliggör man det inte av respekt för de anhöriga, för det behöver inte vara sant).
Dödsfall meddelas anhöriga/närstående av polis/myndigheter.
Det klassas som ett försvinnande tills man hittar en kropp och har fastställt identiteten. Innan dess är alla dylika påståenden att räkna som känsliga och inget man basunerar ut.

Dvs det var känsligt att PM (misstänkt gärningsman) påstått att hon var död (det visste man inte om det var sant just då) och därmed är det locket på.
Det var ännu känsligare att han dumpat kroppen i havet (det visste man inte heller om det var sant just då) eftersom det är ett brott i sig och potentiellt jättejobbigt för de anhöriga, därmed ännu mera locket på.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Det tror inte jag, jag trorhan har info som skulle kunna påverka madsens berättelse eftetsom han tydligen får se på tv

Det finns - jag vet att det låter konstigt - människor som inte vill uttala sig i media dagarna efter ens partners torso hittats flytande i vattnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok, tänker inte bemöta det mer. Det är korrigerat i tidningarna att det var en miss. "Havet" låter som "hel" i våra öron. Lyssna en gång till. Och ytterligare en.
Själv orkar jag inte bemöta dumheter mer.

Låter inte som samma sak, Havet är tvåstavigt och hel är enstavigt.
Citera
Medlem
Jan-Cogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Enligt uppgift i tråden anmäler pojkvännen ca kl 02:30, dvs ungefär fyra timmar efter att båten skulle kommit tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han anmäler tydligen försvinnandet vid 02.00-tiden på morgonen efter att ha ringt otaliga samtal och sms:at utan svar. Hon borde varit tillbaka efter bara ett par timmar efter 19.30.
Okej, tack, mindes fel.
Citera
2017-08-24, 12:04
Medlem
mb20guys avatar
Om Madsen hävdar att han fått total panik / black out efter att Kim ramlat och slagit ihjäl sig och sedan dumpat henne i havet (han fick dock inte upp kroppen så han var tvungen att stycka den).

Och allt detta berodde på att han trodde att han skulle bli anklagad för mord då han insett att han inte kunde bevisa att det var en olyckshändelse. Vad händer om han kör på den storyn?
Citera
2017-08-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/3929619

07:57 in ungefär
"Inställningen är att han 'begraut henne i haue' ". Hur kan ni inte höra det?
Senast redigerad av Picasso2 2017-08-24 kl. 12:09.
Citera
2017-08-24, 12:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Om Madsen hävdar att han fått total panik / black out efter att Kim ramlat och slagit ihjäl sig och sedan dumpat henne i havet (han fick dock inte upp kroppen så han var tvungen att stycka den).

Och allt detta berodde på att han trodde att han skulle bli anklagad för mord då han insett att han inte kunde bevisa att det var en olyckshändelse. Vad händer om han kör på den storyn?

Det är möjligt att han kommer undan med det, om åklagaren inte kan bevisa annorlunda. Obduktionsprotokollet blir avgörande där, om det kan bevisa (eller inte bevisa) hur hon dog. Det kan kanske också visa om de haft sex, men å andra sidan kan det inte bevisa om de haft ömsesidigt frivilligt sex i så fall, så det kanske inte hjälper...
Citera
2017-08-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy

Det beror väl lite på vilken historia han har serverat polisen och tingsrätten. Det har de ju inte släppt. Om jag tolkade hans advokat rätt (vilket jag kanske inte gjorde) så har han berättat vad som hände vid "olyckan" när häktningsförhandlingen skedde inför lyckta dörrar.
Citera
2017-08-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är möjligt att han kommer undan med det, om åklagaren inte kan bevisa annorlunda. Obduktionsprotokollet blir avgörande där, om det kan bevisa (eller inte bevisa) hur hon dog. Det kan kanske också visa om de haft sex, men å andra sidan kan det inte bevisa om de haft ömsesidigt frivilligt sex i så fall, så det kanske inte hjälper...
Jag hoppas vid gud att de hittar de andra kroppsdelarna. Där kan finnas en hel del att hämta om de inte ligger för länge i havet. Men att de skulle haft sex, de lär de inte kunna bevisa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Och där säger polisen på danska "har begraved hende i havet"

Ja och sedan att den brutits upp när hon spolades iland? Eller hörde jag galet?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Ytterligare ett skäl att stycka en kropp kan ju vara att dölja hur personen dog. Det kan ha funnits spår på huvudet, avvärjningsskador på händer, armar och underben. De delarna kanske är sänkta eker förstörda. Att torson hittades kanske inte är en katastrof för PM. Kan de inte visa på dödsorsak eller att det skedde en kamp ombord kanske han kan klara sig från morddom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in