2017-09-09, 08:29
Medlem
Citat:
http://www.spiegel.de/fotostrecke/so-sieht-es-im-u-boot-uc3-nautilus-aus-fotostrecke-151601-12.html

Om han höll i luckan måste han i princip ha stått i den andra öppningen jämfört med öppningen ovanför luckan, då borde han ha lutat sig ner i öppningen ovanför luckan. Att han då skulle ha halkat verkar märkligt.

Det finns dock lite plats kvar ser man bredvid luckan. Det finns en liten sannolikhet att han stått bredvid luckan och med sin överkropp stuckit upp i öppningen ovan luckan. Det måste givetvis prövas på plats.

Däremot om luckan bara stått öppen är det inte osannolikt att den kunnat välta av svallvågorna.
Citera
2017-09-09, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Som tidigare konstaterats, oavsett om han tog livet av henne eller om det var en olyckshändelse så tyder det mesta på att PM inte hade planerat detta.

Eftersom han gjort hål i hennes kropp tyder det på att han kan tänka och inse att gaser kan läcka ut. Han har dessutom trots allt byggt en ubåt och håller på med raketer. Han är ingen idiot.

1. Varför åka ut med en ubåt (med ett planerat tilltänkt mordoffer) som alla på vägen ut ser och tar bilder av?
2. KW blev sänkt med små rörbitar, hade det varit planerat hade han haft med sig rejäla tyngder.

Väldigt mycket tyder på att hennes död inte var planerad, det är därför hans historia är så osammanhängande. Han var tvungen att hitta på allt eftersom.

Fel, han ansåg att ubåten var en anarkistisk plats som man kunde göra som man vill när och försvinna som man vill, när man lättat ankar, därför planerade han det här.

Att han blir tvungen att ändra sin historia är för att han inte planerade att de skulle hitta kroppen och ubåten som han så "smart" gömt undan på havetsbotten.

Men du tycker det verkar rimligt att man planerar att sänka en kropp och bara tar med sig avkapade rörbitar som tyngder? Hade det inte varit bättre att ta med sig rejäla vikter, stenar eller liknande?
Citera
2017-09-09, 08:43
Medlem
Citat:
Som tidigare konstaterats, oavsett om han tog livet av henne eller om det var en olyckshändelse så tyder det mesta på att PM inte hade planerat detta.

Eftersom han gjort hål i hennes kropp tyder det på att han kan tänka och inse att gaser kan läcka ut. Han har dessutom trots allt byggt en ubåt och håller på med raketer. Han är ingen idiot.

1. Varför åka ut med en ubåt (med ett planerat tilltänkt mordoffer) som alla på vägen ut ser och tar bilder av?
2. KW blev sänkt med små rörbitar, hade det varit planerat hade han haft med sig rejäla tyngder.

Väldigt mycket tyder på att hennes död inte var planerad, det är därför hans historia är så osammanhängande. Han var tvungen att hitta på allt eftersom.

Kommentar till 1: Han gillar att utmana, att ta risker, och har en mycket stark självbild, han är "Raket-Madsen", i stort sett oövervinnerlig. Och, om ingen förstår hur smart han är, som ska lura rättsväsendet, är det ingen utmaning.

Kommentar till 2: Här blir jag inte heller klok på hans beslut, att kraftigt underdimensionera sänket. De fem andra delarna kommer alla att sjunka och ligga kvar på bottnen, och hade bidragit som sänke för torson. Torson är ett flöte, jämfört med de andra delarna.

Jag tror som du, han hade på sin höjd planerat lite sex på botten av Öresund, något som han haft/fått tidigare. De små rörbitarna var till för någon vidareutveckling av båten, oklart vad, men det spelar ingen roll för bedömningen av ev. planerat mord och sänkning av kroppsdelar.

Jag är helt med på att det inte fanns något planlagt mord. Att han valde de små rörbitarna som sänke tyder på antingen ren ignorans och dumhet, de räcker inte för att hålla torson stilla på botten, med alla strömmar, eller, mer osannolikt, att han ville att den skulle hittas, för att skapa ännu mer spänning.....Kanske var det så enkelt att dom fanns till hands, och han gjorde ännu en slarvig lösning, precis som alla andra "lösningar" denne fake-uppfinnaren ägnat sig åt.
Citera
2017-09-09, 08:52
Medlem
Har hört rykten om att ubåten var en BDSM-dungeon, och dödsfallet var helt enkelt en lek som gick överstyr. Kan det finnas någon sanning i detta?
Citera
2017-09-09, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han har de facto aldrig byggt något själv, han har alltid haft ett stort antal människor som förbättrat saker, kommit med ideer, ägnat sin arbetskraft och kunskap gratis för att åstadkomma något sjövärdigt av alla hans påhitt. Han har de facto inte kommit särskilt långt utan sponsorer och kunnigt folk omkring sig. Båtföreningen som ägde Nautilus har ständigt skött reparationer. Madsen kunde väl köpt en andel där så hade han ägt någonting av Nautilus.

Har han patent på Nautilus menar du? Knappast. Han har aldrig ägt någon ubåt. Mig veterligen.

Madsen är en psykopat, som lyckats dupera människor i hans omgivning. Han är inte bra på någonting särskilt, men många har nog fascinerats av hans enastående driv, och många har efter ett tag tröttnat, då de inser att han är en stor NOLLA!!!!!!
Citera
2017-09-09, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Kommentar till 2: Här blir jag inte heller klok på hans beslut, att kraftigt underdimensionera sänket. De fem andra delarna kommer alla att sjunka och ligga kvar på bottnen, och hade bidragit som sänke för torson. Torson är ett flöte, jämfört med de andra delarna.

Jag tror som du, han hade på sin höjd planerat lite sex på botten av Öresund, något som han haft/fått tidigare. De små rörbitarna var till för någon vidareutveckling av båten, oklart vad, men det spelar ingen roll för bedömningen av ev. planerat mord och sänkning av kroppsdelar.

Jag är helt med på att det inte fanns något planlagt mord. Att han valde de små rörbitarna som sänke tyder på antingen ren ignorans och dumhet, de räcker inte för att hålla torson stilla på botten, med alla strömmar, eller, mer osannolikt, att han ville att den skulle hittas, för att skapa ännu mer spänning.....Kanske var det så enkelt att dom fanns till hands, och han gjorde ännu en slarvig lösning, precis som alla andra "lösningar" denne fake-uppfinnaren ägnat sig åt.

Håller med. Varför krångla till det i onödan.

Just det med att de övriga kroppsdelarna sannolikt haft en densitet högre än vattnet gör det ju fullständigt korkat att stycka för enbart att "minimera risken att någon del av Kim Wall hittas", och dessutom att det då att fanns minst 6 delar som kunde hittas och en enda Kim-del => Han är i massiva problem. Visst han är i mer problem om hela kroppen hittas, men om den sänks säkert till havets botten blir det svårt.

Är han verkligen så dum? Nja kanske, men sannolikt är det väl mer rimligt att han styckade henne i panik då han inte klarade att klura ut hur han skulle få ut henne hel ur ubåten. Att han sen i veckorna efter inser att han nog kunde ha fått ut henne hel är ju inte märkvärdigt alls, så det är ju en efterkonstruktion för att framstå som lugn och rationell i detta läget (trots att han samtidigt argumenterar för att han var i en suicidal psykos...). Han fick massiv panik, men var aldrig vare sig suicidal eller i psykos. Jag tror det är just detta som han tycker är så pinsamt.
Citera
2017-09-09, 09:07
Medlem
godhetsapostelns avatar
"Eftersom han gjort hål i hennes kropp tyder det på att han kan tänka och inse att gaser kan läcka ut. Han har dessutom trots allt byggt en ubåt och håller på med raketer. Han är ingen idiot.
Jo han är ett klassiskt fall av just byidioten. Väldigt vanligt att autister är bra på t.ex. matematik och fysik samtidigt som dom inte förstår hur t.ex. ett barnlås fungerar för att få upp en låda.
Sen kan man ju också undra hur många människor som måste bli styckade av autister innan någon i det här djävla landet ser något samband.
Citera
2017-09-09, 09:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Denna unga svenska lever ett köpenhamnsliv. Jag vet om ett par andra unga kvinnor som också levt köpenhamnsliv. Båda hade "kommit påglid" om man säger så. Jag vet inte om denna tjejen hör till dem, men det är ju inte omöjligt. Och egentligen inget som man har med att göra, men vissa av uppdrag är ju riskablare. Och så har något "gått fel". Det kan ju vara orsaken till att det har varit "locket på" från första dan. Och även förklaringen till att polisen inte vill säga vad hon haft för sig av hänsyn till hennes släktingar skulle uppfatta det kränkande. (står tidigare i tråden).
Det är inte vad hon har haft för sig som kan uppfattas som kränkande, utan vad Madsen har gjort med kroppen.

Menar du att alla som bor i Köpenhamn lever ett liv på glid?
Vad menar du med Köpenhamnsliv och varför tror du att Kim levde det?
Citera
2017-09-09, 09:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Men det var just det att svallvågor från en båt/fartyg gjorde att ubåten började kränga, inte helt osannolikt.

Jo,helt osannolikt.
Vi talar inte om att kränga. Ubåten måste gunga kraftigt långskepps.
Ser mitt inlägg en bit upp om detta.
Citera
2017-09-09, 09:30
Medlem
Den enda som verkar tro han är oskyldig är hans älskarinna, Deidre King, men om han blir nekad sex reagerar han annorlunda tydligen.
Citera
2017-09-09, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag har väl blivit chockad själv vid tre allvarliga olyckshändelser. I två fall sprang jag nästan hysterisk och larmade sos. I ett fall när en kamrat hyvlade av sig fingrarna blev jag så chockad att jag stängde av och gick iväg till ett annat rum och stod och höll för öronen. Chocken gick över efter ett par minuter. Tack och lov att det fanns handlingskraftiga personer som larmade ambulans.

Upplever du det som konstruktivt att bara anta saker rakt ut i det blå om personer som skriver på FB?
Eller är du kanske tankeläsare som kan läsa av personers vetande,erfarenheter etc.
Nu pratar vi inte om vare sig dig eller mig utan om ubåtskaptenen och journalisten i första hand,
men visst du ser hur du var vid chock men andra personer kan ha det längre och det kan gå över i panik när de försöker tänka med en stressad hjärna, folk kan gör saker i chock och när de sen vaknar till försöker en del styra upp vad de ställt till med, även om det var en olycka så såg han risken att bli inlåst, och där sa jag som ett exempel om de haft frivillig sex så skulle det kanske varit negativt för han typ. Det kan ha varit som han sagt till om med dumpningen, men att hon blev styckad , även om han nekar så är det lite för mycket och man ser inte direkt anledningen till det förutom döljandet av något... För visst går det att få ut en hel person genom röret?

Läste i expressen nu att han fått ett himla stort stöd från sin älskarinna Deidre King, det verka trovärdigt det hon säger, men så kom man till siusta meningen som var lite konstig, ja med reservation för expressens översättning...
"frågar om Deidre King står fast vid det, även om det visar sig att Madsen styckat Kim Wall. Svaret:
– Det kan du lita på, för jag vet att det inte är min Peter."
Där föll en del av trovärdigheten, ja vi får se om fler stöttar han under resans gång.

Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Den enda som verkar tro han är oskyldig är hans älskarinna, Deidre King, men om han blir nekad sex reagerar han annorlunda tydligen.
Vart står det? är det svenska journalisters översättning?
Citera
2017-09-09, 09:36
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har för mig att det finns någon exotisk fiskart som har tänder som sågtänder...
Att undersöka fiskarter sysselsätter förmodligen en del danska poliser i nuläget.

Men som sagt PM kan inte avfärdas som varande den brottslige tonfisken i denna sallad.
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
1) Hur lyckas en propeller kapa armar och ben - och på samma höjd på båda sidor?

2) Hur lyckas en propeller dessutom kapa huvudet?

3) Hur lyckas propellern dessutom missa att skapa ett antal skärmärken i överkroppen?

4) Hur lyckas propellern dessutom få kapningarna att se ut som om en såg använts?

Damn - måste vara en mycket speciell propeller som har en industrirobot som bästa kompis.
Om du har tillgång till hav/sjö nära dig så observera virvlarna kring en propellerbåt. Ganska starka krafter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in