Citat:
Ursprungligen postat av
liketothink
Som tidigare konstaterats, oavsett om han tog livet av henne eller om det var en olyckshändelse så tyder det mesta på att PM inte hade planerat detta.
Eftersom han gjort hål i hennes kropp tyder det på att han kan tänka och inse att gaser kan läcka ut. Han har dessutom trots allt byggt en ubåt och håller på med raketer. Han är ingen idiot.
1. Varför åka ut med en ubåt (med ett planerat tilltänkt mordoffer) som alla på vägen ut ser och tar bilder av?
2. KW blev sänkt med små rörbitar, hade det varit planerat hade han haft med sig rejäla tyngder.
Väldigt mycket tyder på att hennes död inte var planerad, det är därför hans historia är så osammanhängande. Han var tvungen att hitta på allt eftersom.
Kommentar till 1: Han gillar att utmana, att ta risker, och har en mycket stark självbild, han är "Raket-Madsen", i stort sett oövervinnerlig. Och, om ingen förstår hur smart han är, som ska lura rättsväsendet, är det ingen utmaning.
Kommentar till 2: Här blir jag inte heller klok på hans beslut, att kraftigt underdimensionera sänket. De fem andra delarna kommer alla att sjunka och ligga kvar på bottnen, och hade bidragit som sänke för torson. Torson är ett flöte, jämfört med de andra delarna.
Jag tror som du, han hade på sin höjd planerat lite sex på botten av Öresund, något som han haft/fått tidigare. De små rörbitarna var till för någon vidareutveckling av båten, oklart vad, men det spelar ingen roll för bedömningen av ev. planerat mord och sänkning av kroppsdelar.
Jag är helt med på att det inte fanns något planlagt mord. Att han valde de små rörbitarna som sänke tyder på antingen ren ignorans och dumhet, de räcker inte för att hålla torson stilla på botten, med alla strömmar, eller, mer osannolikt, att han ville att den skulle hittas, för att skapa ännu mer spänning.....Kanske var det så enkelt att dom fanns till hands, och han gjorde ännu en slarvig lösning, precis som alla andra "lösningar" denne fake-uppfinnaren ägnat sig åt.