2017-08-25, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att neka ända in i kaklet är en ganska beprövad metod. Att aldrig någonsin ge polisen det minsta att arbeta med. Det är då upp till polis och åklagare att föra fram bevis. Att genomföra en huvudförhandling där han skall fällas krävs att indicierna visar att bortom alla tvivel skyldig är inte lätt om han nekar. Men kroppsdelarna är bevisligen gjort mekaniskt och med vilje. Men kan man bevisa att ett mord begåtts? Att man som utredare är helt övertygad att ett mord begåtts räcker inte. Det måste föras i bevis. Ett erkännande vore optimalt. Frågan är hur hårdkokt Madsen är. Orkar han neka hur länge som helst.

När jag låg i min säng i natt och skulle somna undrade jag lite hur Madsen sover. Ser han framför sig styckningen som han utförde? Drömmer han om det som mardrömmar eller återupplever han det som lustfyllt? Mår han dåligt av det han gjort? Kan han överhuvudtaget sova?

Har han gjort styckningen själv då? Vet vi det med säkerhet?
Vet dom tex hur ubåten rört sig?
Har man hittat blod på PM?
Eller har han sänkt kläderna i havet som han hade på sig om det nu är han som styckat?
Citera
2017-08-25, 09:51
Medlem
[quote=oelek|61600782]
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Annat än livstid är ett skämt för Danmarks värsta seriemördare genom tiderna.[/QUOT
.
Ursäkta, är du helt tappad? Var har du fått ifrån att han är seriemördare? Det har du ju inte minsta aning om. Att du tycker och tror är en sak, men du kan väl för fan inte komma med såna påståenden?
Citera
2017-08-25, 09:53
Medlem
[quote=Picasso2|61600845]
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Ursäkta, är du helt tappad? Var har du fått ifrån att han är seriemördare? Det har du ju inte minsta aning om. Att du tycker och tror är en sak, men du kan väl för fan inte komma med såna påståenden?
Håller med dig till fullo, finns inget som pekar mot att han skulle vara seriemördare. Snarare tvärtom
Citera
2017-08-25, 09:53
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
I kommentarerna till denna film hävdas att han är satanist

https://www.youtube.com/watch?v=x-97fQwpoa8

Även att illuminati kan ligga bakom hela grejen. Så jag tycker att man får ta vissa påståenden med en nypa salt.
Citera
2017-08-25, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Har han gjort styckningen själv då? Vet vi det med säkerhet?
Vet dom tex hur ubåten rört sig?
Har man hittat blod på PM?
Eller har han sänkt kläderna i havet som han hade på sig om det nu är han som styckat?
Precis. Det är det som förundersökningen handlar om. Vad kan man komma att bevisa. Och i slutändan: rimligt tvivel. Det kommer bli en lång förundersökning om han fortsätter neka och inte ge dom ens ett lillfinger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Han kan ju tala sanning och även ha mördat henne, åtminstone enligt hans egna lilla värld. På grund av att det hände en olycka i u-båten med Kim (inget jätteallvarligt, bröt ankeln eller slog pannan och fick ett större sår till exempel) som kunde göra det mycket sannolikt att bygget blev förlöjligat/förbjudet för vidare användning valde PM att mörda henne i ett desperat försök att undvika risken att hans livsverk skulle komma i negativt ljus. Att detta var ett helkorkat beslut betyder inte att PM i ögonblickets hetta insåg detta. Därmed dog Kim enligt PM på grund av olyckan, han hade ju absolut "inget val"...

Ja jag vet man ska inte krångla till det i onödan. Men det är inte helt otänkbart. Finns minst 10 mer osannolika hypoteser i denna tråd.

Tycker det är en klar möjlighet. KW, troligtvis med både skinn på näsan och humör, kan ha skadat sig relativt lindrigt, och börjat skrika typ; "jävla m*ffo, hur f@n kunde du bygga så här, den/det är ju gjord för att skada sig på, jag kommer att anmäla detta så fort vi kommer i hamn".......Att den dokumenterat hetlevrade PM inte skulle gå igång på det, är i princip uteslutet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
99,5 på mord, 85 på olycka. Det är bara 100% du har att använda och du använde 99,5 på mord. Så då har du 0,5 kvar till en olycka. Eller?

Men jag förstår vad du menar

Det verkar inte alls som att du förstod vad som menades. 85% på en olycka med icke-dödlig utgång som föranledde ett mord. Då kvarstår 14.5% på mord utan en olycka innan.

Tanken är väl att olyckan var svår men inte dödlig och att Madsen då blev rädd för vad som skulle kunna hända nu och valde fel väg, för att uttrycka det milt.
Citera
2017-08-25, 09:55
Medlem
Citat:
Problemet för herr madsen är att han ljugit in sig i ett hörn. Han trodde nog aldrig att kroppen skulle hittas och har ljugit ihop en historia utifrån det.

Nu har han mer eller mindre inget val än att stå fast vid sin redogörelse.
Men han ändrade sig från att först säga att han lämnade av henne i hamn till att han begravde henne till sjöss, så det kan nog komma nya historier - med mycket låg trovärdighet, om de inte kan beläggas med fysiska spår..
Citera
2017-08-25, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Den blinde flyttar målstolpar i rask takt för att undvika sina misstag med lyftkranar.

1. Personligen så tror jag inte att du kan något om lyftkranar. Blotta tanken på att denne PM skulle ha monterat en spindelkran eller liknande för att få upp en 60kg liten flicka ur sin ubåt finner jag humoristisk.

2. I övrigt hänför sig nog era spekulationer till er egen situation. Ifall en "pencilneck" inte klarar att lyfta en 10kg:s hantel från ett bord så innebär inte det att en annan "pencilneck" inte skulle klara samma sak.

3. Eller sammanfattningsvis så kanske skrivbordskrigaren borde tänka över att det är en sjöbuse och mekaniker med experimentell forskningsinriktning som diskuteras och inte en person som suttit 15år bakom ett skrivbord och lyft sina händer.

4. Det är alltså fullt möjligt att denne PM har en fysik som motsvarar en pensionerad kustjägares eller elitidrottsman. Det är möjligt att denne mycket väl klarar 50 armhävningar, 50-100 situps, 20 räckhäv och 100 deepsquats utan problem. Att lyfta en liten flicka på 60kg torde inte vara någon svårighet för denne ens i vaket och levande skick.
Citera
2017-08-25, 09:57
Medlem
Citat:
99,5 på mord, 85 på olycka. Det är bara 100% du har att använda och du använde 99,5 på mord. Så då har du 0,5 kvar till en olycka. Eller?

Men jag förstår vad du menar

Nej då förstår du inte alls vad jag menar. Hela mitt inlägg handlar ju om att det i PMs värld kan vara så att händelserna ej är disjunkta. Men sen använder du ändå räknelagar för disjunkta händelser.
Citera
2017-08-25, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men HUR kan PM neka till brott mot griftefriden, menar han att någon annan styckat? Får ta tillbaka vad jag nog tidigare skrev om hans advokat; att hon var rutinerad etc, i detta läge 'måste' väl en kompetent advokat kunna förklara läget för klienten, vad man 'bör' erkänna och inte.
Eller så är han helt förlorad i sitt ego och tror sig kunna komma undan helt?
Vad ska man tro egentligen?🤔

Han kanske har svårt att erkänna för sig själv att han gjorde alla de här sakerna på impuls.
Citera
2017-08-25, 09:58
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När jag låg i min säng i natt och skulle somna undrade jag lite hur Madsen sover. Ser han framför sig styckningen som han utförde? Drömmer han om det som mardrömmar eller återupplever han det som lustfyllt? Mår han dåligt av det han gjort? Kan han överhuvudtaget sova?

Skulle tro att han ligger och drar i skinnspiken. Han känner ingen ånger,skuld eller annat för det han gjort. Han är fullkomligt avtrubbad och ser nog enbart framför sig en totalt sargad kropp som han planerade från början att mörda och stycka. Han hade bara inte räknat med att det skulle bli sånt pådrag så snabbt!! Han hade planerat att återta Ubåten till sin hamnplats och sakta men säkert tvätta ur den med kemtekniska hjälpmedel som han redan är bekant med. Han blev påkommen denna gången och tyvärr så kostade det Kim Wall livet. Det är ingen olycka som hänt som många vill påstå och att han handlat i totalt obetänksamhet. Han har planerat allt och förberett för styckningen ombord, sannolikt på redan uppsatt skyddsplast i valt utrymme. Så återigen, han ligger och njuter i sin cell och stundtals masturberar till tankarna av den styckade kroppen som ligger svårt sargad framför han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in