Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Att neka ända in i kaklet är en ganska beprövad metod. Att aldrig någonsin ge polisen det minsta att arbeta med. Det är då upp till polis och åklagare att föra fram bevis. Att genomföra en huvudförhandling där han skall fällas krävs att indicierna visar att bortom alla tvivel skyldig. Det är inte lätt om han nekar. Men kroppsdelarna är bevisligen gjort mekaniskt och med vilje. Men kan man bevisa att ett mord begåtts? Att man som utredare är helt övertygad att ett mord begåtts räcker inte. Det måste föras i bevis. Ett erkännande vore optimalt. Frågan är hur hårdkokt Madsen är. Orkar han neka hur länge som helst.
När jag låg i min säng i natt och skulle somna undrade jag lite hur Madsen sover. Ser han framför sig styckningen som han utförde? Drömmer han om det som mardrömmar eller återupplever han det som lustfyllt? Mår han dåligt av det han gjort? Kan han överhuvudtaget sova?
Därför är det helt och hållet avgörande att hitta hennes huvud. det skulle inte förvåna mig det allra minsta
om det i hennes bakhuvud sitter ett stort jävla krossår efter en skiftnyckel eller hammare. Det är för
jävligt att tänka sig att krabbor, i detta nu, kanske är i full färd med att förstöra alla former av bevisning
mot det självutnämnda geniet.