Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Känns makabert att skriva, men det är troligtvis otroligt viktigt att hitta huvudet.
Ju fler dagar i havet, desto sämre... Liksom flera, tror även jag det är med huvudet man med säkerhet kommer tekniskt kunna fastställa dödsorsaken.
Alltjämt, i detta oerhört särskilda ärende, tror jag en mördare kommer kunna dömas ändå. Man har brottsplatsen, man har den misstänkte och man har flera pusselbitar - det kan verkligen räcka.
Det lät för bra för att vara sant att hitta huvudet, och nu finns nog inga kroppsdelar kvar att hitta tyvärr enligt fiskargubbarna i Kögebukten.
Jo, det finns troligtvis tillräckligt med material för att kunna åtala Madsen för mord , annars skulle inte åklagaren yrka på detta.
Jag tänkte i första hand på de anhöriga, att kunna få en dödsorsak som en viktig del för dem i sorgearbetet. Så otroligt smärtsamt.
Tänker att förundersökningen kommer att kunna beskriva ett händelseförlopp i stora drag men att sanningen aldrig kommer att bli synlig utan dödsorsak såvida inte Madsen får för sig att vara grandios och stå för vad han gjort.
Straffsatserna är vad dem är, spelar ingen roll hur lite eller mycket tid han får. Hans liv är förstört för all framtid och ingen kommer vilja
ha med honom att göra, oavsett påföljd kommer han alltid vara en outcast för allmänheten. Styckare eller mördare, skit samma.