2017-09-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vadå bevisluckor? Finns det sperma i henne och andra tecken på samlag så beslås Madsen med ännu en lögn.
Trots allt har han erkänt styckning av kroppen, resten handlar mer om trovärdighet.
Madsen hade definitivt kunnat gå fri om han nekat i sten och ingen kropp hittats.
I och med sina lögner så jobbar han in sig i ett hörn.
Hittas ex huvudet eller andra bevis på att BO inte dött på det sätt som Madsen påstår åker han på mord/dråp.

Men vi får se.
Han har INTE erkänt styckningen.
Citera
2017-09-07, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KennyOscarsson
Att säga att någon skall låsas in när det finns bevisluckor går helt emot den rättsstat och den demokrati som vi lever i. Mycket utav det han säger är suspekt men vi kan inte börja låsa in folk enbart för att de inte är trovärdiga.
Nej då- nu är han häktad i förvar. För mord. Bevisen stärks för varje dag som går.
Sedan kommer rättegången.
Så det slutliga straffet vet vi inte ännu.
Vem säger vi ska låsa in alla lögnaktiga ?
Madsen ljuger förvisso -men det är inte på grund av av han är lögnaktig och märklig person-han
hamnade på häktet.
Tror de har duktiga kriminalare som sköter sitt jobb-där över sundet.
Danmark är liberalt inom vissa området, men inom rättsväsendet råder inte anarki.
Citera
2017-09-07, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast om han utfört en transportstyckning - och inte ens det är bevisat - så är han inte en styckmördare. Det är en term för en psykiskt sjuk person som dödar medvetet genom att stycka, eller styckar i omdelbar anslutning till mordet. Att en person EN gång sett sig tvungen att stycka en kropp av logistiska skäl, gör honom inte farlig för allmänheten.

Edit: sätt ska vara sett

Nej, begreppet styckmördare är inte förbehållet psykiskt sjuka individer. Var har du fått det ifrån?
Citera
2017-09-07, 15:53
Medlem
Citat:
Du påstår att det finns sperma i henne när det inte har klarlagt om det faktiskt gör det. Det är ungefär lika dumt som att jag skulle påstå att det finns bevis på luckan att hon har slagit i huvudet där. Vänta in bevisningen och prata inte som att dina "teorier" är sanningen. I Sverige och Danmark så har vi oskuldspresumtion om du är emot en rättsstat som bygger på konkreta bevis så föreslår jag att du flyttar till någon form av diktatur.

Men det var väl inte vad skribenten skrev, hen skrev "om" det fanns, inte "att" det fanns...?

Kanske inte skadar att faktiskt läsa inläggen, eller hade du läst något inlägg av vederbörande som jag missat?
Citera
2017-09-07, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej då- nu är han häktad i förvar. För mord. Bevisen stärks för varje dag som går.
Sedan kommer rättegången.
Så det slutliga straffet vet vi inte ännu.
Vem säger vi ska låsa in alla lögnaktiga ?
Madsen ljuger förvisso -men det är inte på grund av av han är lögnaktig och märklig person-han
hamnade på häktet.
Tror de har duktiga kriminalare som sköter sitt jobb-där över sundet.
Danmark är liberalt inom vissa området, men inom rättsväsendet råder inte anarki.
Vissa utav personerna i den här tråden verkar i princip förespråka ett rättssamhälle som påminner om Turkiets där man inte behöver konkreta bevis. Påstår att folk ska dömas till livstid utan att en dom har dömts ut och vunnit laga kraft. Om han blir frikänd kommer det finnas hål i bevisföringen eller att det finns bevis som pekar åt ett annat håll.
Citera
2017-09-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kollegor säger att han är en sån som gråter över en skadad katt. Men kan tydligen stycka en människa (OCH döda). Hur jävla sjuk är han inte?
Han påstod att han grät medan han "gjorde iordning henne" (jag minns inte vad han pysslade med när han påstod att han grät). Men det har jag väldigt svårt att tro. Jag tvivlar på att den mannen kan gråta över en människa överhuvudtaget.

Jag tror inte heller att han gråter över en sjuk katt..däremot så kan han berätta historier om att han gråtit över sin katt.Vill ha uppmärksamhet hela tiden! Psykopater är suveräna på att ljuga..däremot så kan det bli ändringar i historien pga att han inte kommer ihåg vad han sagt till olika personer. Hoppas danska polisen sätter 10 förhörsledare på honom, så får de nog 10 olika historier..men erkänna tror jag aldrig han gör.
Citera
2017-09-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Men det var väl inte vad skribenten skrev, hen skrev "om" det fanns, inte "att" det fanns...?

Kanske inte skadar att faktiskt läsa inläggen, eller hade du läst något inlägg av vederbörande som jag missat?
Misstolkade nog vad han menade med just den meningen. Men det man kan utläsa av ett flertal av vederbörandes inlägg så målar han upp en bild som får det att låta som att vederbörandes spekulationer är sanningar.
Citera
2017-09-07, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nej, begreppet styckmördare är inte förbehållet psykiskt sjuka individer. Var har du fått det ifrån?

Sen vet jag inte heller varför styckmördare helt plötsligt enbart skulle inkludera offensiva styckningar? Jag har alltid betraktat begreppet styckmördare som en som mördar och styckar, utan att styckningen nödvändigtvis är en del av dödandet eller någon form för njutning, just för att så otroligt få är kapabla att stycka en kropp att motivet bakom inte är det relevanta.

Har jag verkligen missförstått definitionen med styckmördare?
Citera
2017-09-07, 15:57
Medlem
Citat:
Vissa utav personerna i den här tråden verkar i princip förespråka ett rättssamhälle som påminner om Turkiets där man inte behöver konkreta bevis. Påstår att folk ska dömas till livstid utan att en dom har dömts ut och vunnit laga kraft. Om han blir frikänd kommer det finnas hål i bevisföringen eller att det finns bevis som pekar åt ett annat håll.

Vilka förespråkar något där bevis inte behövs? Vi ägnar oss åt spekulation och debatt. Polis och åklagare utreder. De absolut flesta här är rörande överens om att det är utredning + bevis + dom som slutligt gäller avseende PM. Sedan kan man alltid ha åsikter om moral, etik, lagar, utredningen, domar m.m.
Citera
2017-09-07, 15:59
Medlem
Att denne Jens Falkenberg nu går ut och säger att PMs historia om lucka som har fallit i skallen kan vara sann riskera bara att dra ner honom själv i skiten. Han har ju jobbat nära PM och vill kanske försöka rentvå honom eller mildra straffet.

Det är nog ingen som betvivlar att det kan hända en massa olika olyckor på en ubåt, men även om detta med luckan skulle vara sant så ursäktar det ju på intet sätt vad PM har gjort. Händer det en olycka så larmar man sjöräddningen, man styckar inte och dumpar kroppen.

Dessutom är det helt omöjligt att bevisa att detta skulle ha hänt efter att PM har gjort allt för att undanröja bevis. Hade han låtit kroppen vara kvar på ubåten hade man i alla fall kunnat se om luckan kunde ha orsakat hennes död, men utan huvud så kan det aldrig bli mer än en hypotes.
Citera
2017-09-07, 16:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Sen vet jag inte heller varför styckmördare helt plötsligt enbart skulle inkludera offensiva styckningar? Jag har alltid betraktat begreppet styckmördare som en som mördar och styckar, utan att styckningen nödvändigtvis är en del av dödandet eller någon form för njutning, just för att så otroligt få är kapabla att stycka en kropp att motivet bakom inte är det relevanta.

Ja, det har du.
Citera
2017-09-07, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det har du.

OK, då får jag be på källa att styckmord enbart innefattar mord där styckningen är en del av själva dödandet och inte görs i efterhand. Denna tråden har ju till och med styckmord som tag, konstigt ingen reagerat på det innan då ganska lite tyder på att han utfört en offensiv styckning.

Du borde ju ha gnällt på det ungefär 200 gånger vid det här laget så som du tycks gilla att rationalisera och försvara allt runt Peter Madsen.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-07 kl. 16:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in