Citat:
Ursprungligen postat av
Tryitwize
Alltså nu kan du ju inte läst vad jag skrev- det är just därför hon INTE enl. Min teori avslöjade sina avsikter INNAN hon redan hade mjukat upp honom och fått tillräckligt med info. Det var först DÅ hon började ställa de obehagliga frågorna, DÄRAV chocken från pm som förts trott att hon var intresserad av honom och DÅ resulterade i något han inte gjort annars
Avsikten med det planerade reportaget var inte att göra något "avslöjande" eller ett "Uppdrag granskning" reportage utan att göra ett porträtt av en säregen uppfinnare till magasinet Wired.
Ifall hon nu grävt upp en massa skit om PM, varför presentera dem för honom mitt ute på sjön när hon var ensam med honom?
Varför överhuvudtaget ta upp det med honom när man gör ett porträtt av personen/uppfinnaren/kufen Peter Madsen? Man kan ju räkna med att han blir upprörd och förbannad och troligtvis inte vill medverka i något porträtt då om hon ska skriva negativt om honom. Hur mycket pengar hade hon tjänat på detta spekulationsreportage då?
Alla journalister sysslar inte med en massa gräv jobb som Janne Josefsson utan det mesta jobbet gör man utan att behöva konfrontera folk med för dem obehagliga saker.
Polisen har ju spårat deras mail konversationer och telefonkontakter och inte hittat något som tyder på att de hade något annat än en strikt professionell relation.