2017-08-22, 17:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabetha
Jag är helt säker på att jag i en av de allra tidigaste artiklarna på ämnet läste att det var Kims FLICKVÄN som anmält henne saknad, men sedan dess har det konsekvent stått "partner" i media. Kan han ha trott att han hade halva inne och sedan blivit förbannad när hon visade sig vara lesbisk (alternativt kanske bara inte intresserad av att knulla med en gubbe med hybris när hon försökte skriva ett reportage om honom, eller både ock)?

Nej, det var en felöversättning från svenska medias sida. "Kaereste" betyder pojkvän, men de fick det till flickvän.
Citera
2017-08-22, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Om det är KW:s kropp som hittats har ju PM onekligen en hel del att förklara. Men det blir väl bara en "Mats Alm" av det hela. Brott mot griftefriden, det var fel att skända liket och en smäll på fingrarna.

Dansk rättvisa är väl inte så slak som svensk rättvisa?
Citera
2017-08-22, 17:42
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Den där expressen`s artikel ger jag ingenting över, typiskt deras sensationsjournalistik. Är nog tämligen övertygad att deras egna journalister har mer att skämmas över i det privata. Förresten, var inte Peter mycket försiktig med sprit ?

Sedan, om det skulle ha stått precis tvärtom : Han levde stilla och utan intresse för det kvinnliga könet, bara var intresserad utav Ubåtar, raketer och mera jobb"

Då antar jag att flera i tråden skulle utbrista : "Se där, precis som jag trodde, det är vargen i fårakläder"..

Att man gillar att knulla gör en inte till en mördare !

Så du tycker att det är helt ok och normalt att stycka och dumpa någon samt ta bort alla bevis genom sänkning av u-båten för att någon råkar ut för en olycka ?

Hade han inget att dölja så skulle han naturligtvis larma räddningstjänsten direkt efter den påstådda olyckan.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
...och du fortsätter på ditt inslagna spår och leker hollywoodprofilerare också. Boktips: https://findbooksflip.gitlab.io/06-roberta-ratke-1/science-and-pseudoscience-in-clinical-psychology-.pdf

Varför, återigen, skriver du som om du redogör för fakta i stället för att berätta att det är dina egna idéer (som INTE är några teorier, anm)? Det har inte alls framgått att han är psykopat och du vet inte ens vad en psykopat är för något. Du har bara lite amatörmässigt intresserat dig för saken och kanske konsumerat några dåliga populärvetenskapliga alster (skrivna av journalister eller någon som investerar mycket i frågan gissningsvis) om psykopati. Självklart kan du inte "backtracka" "hur han resonerat". Vad har du att säga till alla som snackar om propellrar med samma emfas? Vad har du att säga till alla som snackar om olycka med samma emfas? Vad har du att säga till alla som snackar om mord av anledning X när du vill få det till anledning Y? Osv, osv. Tråden är full av folk som spekulerar och larvar sig. Ju mindre de förstår, desto mer precisa blir spekulationerna.

Det vore en sak om du kunde skriva "tänk om" eller "jag tror", "en idé vore", "kanske", osv. Men nej, du skriver som om du vore där och "rättar" andra som du anser ha "fel". Det är ohederligt, pseudovetenskapligt och fruktlöst. Tänk om det nu vore som du sa? Förstår du implikationerna? Du kan aldrig ta åt dig äran och säga "jag resonerade rätt" utan bara "jag gissade rätt". Och gissa, det kan vi alla.
Det är implicit att alla resonerar här. Ingen inleder varje mening på det sätt som du föreslår. Jag rättar heller inte andra utan debatterar emot.
Du staplar upp många fina ord i ditt inlägg. Kul att se att du inte bara kan uttrycka dig med invektiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Att man gillar att knulla gör en inte till en mördare !

Självklart inte! Att man däremot anser att en plats som en strippa rört vid (på U-båten?) är mycket speciell, tillhör ju inte vanligheterna direkt och ger iaf mig creepy vibbar.
Citera
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Alltså nu kan du ju inte läst vad jag skrev- det är just därför hon INTE enl. Min teori avslöjade sina avsikter INNAN hon redan hade mjukat upp honom och fått tillräckligt med info. Det var först DÅ hon började ställa de obehagliga frågorna, DÄRAV chocken från pm som förts trott att hon var intresserad av honom och DÅ resulterade i något han inte gjort annars

Avsikten med det planerade reportaget var inte att göra något "avslöjande" eller ett "Uppdrag granskning" reportage utan att göra ett porträtt av en säregen uppfinnare till magasinet Wired.

Ifall hon nu grävt upp en massa skit om PM, varför presentera dem för honom mitt ute på sjön när hon var ensam med honom?

Varför överhuvudtaget ta upp det med honom när man gör ett porträtt av personen/uppfinnaren/kufen Peter Madsen? Man kan ju räkna med att han blir upprörd och förbannad och troligtvis inte vill medverka i något porträtt då om hon ska skriva negativt om honom. Hur mycket pengar hade hon tjänat på detta spekulationsreportage då?

Alla journalister sysslar inte med en massa gräv jobb som Janne Josefsson utan det mesta jobbet gör man utan att behöva konfrontera folk med för dem obehagliga saker.

Polisen har ju spårat deras mail konversationer och telefonkontakter och inte hittat något som tyder på att de hade något annat än en strikt professionell relation.
Citera
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, det var en felöversättning från svenska medias sida. "Kaereste" betyder pojkvän, men de fick det till flickvän.

Snarare "respektive", då det lika gärna kan betyda flickvän.
Citera
2017-08-22, 17:43
Medlem
Sabethas avatar
Citat:

Nej, kæreste betyder både flickvän och pojkvän på danska. Men ok, om det var en mediamiss så var det. Hur vet tråden att det var en pojkvän? Lite för lång att backtracka.
Citera
2017-08-22, 17:44
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Det betyder väl både och som käresta på svenska?
Citera
2017-08-22, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Egentligen skulle jag vilja diskutera din läsförståelse men släpper det. Det verkar inte fruktbart.

Rimligen finns det fler möjligheter än att slå fast att det är KW man hittat.

Läsförståelsen är det inget fel på. Jag ser vad media skriver, jag hör vad man säger på presskoferensen. Man har inte gått ut ännu till hundra att det är KW. Du frågade efter rimligheten. Det mest rimliga är att det är KW anser jag och gav dig minst fem orsaker till det.

Den sista meningen får du utveckla och säga vad som talar emot. Kom ihåg att du inte har tillgång till rättsläkare som preliminärt kan fastslå tid i vattnet, och DNA. Du har inte tillgång till bilder på KW, inte heller vet du om hon har tatueringar eller piercingar. Sen har du också självklart mindre eller ingen kol alls på försvinnanden och saknade kroppar i Danmark som polisen givetvis har därtill har polis Madsen och U-båten och båtens färder och stopp, vindar, strömmar, sjöräddning ...

Så vad enligt dig talar emot att det är KW?
Senast redigerad av proximac 2017-08-22 kl. 18:08.
Citera
2017-08-22, 17:46
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Hahaha och din snille förklaring är bättre än sex snillena?
Det är inte säkert att det förekommit något sexuellt alls. Det kan ha varit bara mord och styckning. Om målet var att skapa en kriminell happening av gigantiska dimensioner kan han ha sinnesnärvaro nog att inte våldta KW före hon mördas och styckas.
Citera
2017-08-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Några skrev ju i början att det typ fattades batterier( var typ en massa seriekopplade batterier, och att serien inte var komplett)? Om det var så, kan dessa har använts för att sänka kroppen?
Tvärt om - det som skrevs var att om batterier bärs iväg så torde det lämna nakna luckor som polisen ser när de kikar i ubåten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in