2017-08-14, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl83
Jag läste för dåligt. Jag menar att PM ser svullen ut. Ploffsig för att vara en energisk personlighet.

En personlighet sitter inte i kroppsbyggnaden, det förhåller sig trots allt så att flertalet inte riktar sin överskottsenergi mot överdriven fysiskt träning. Madsen är uppenbarligen mer av en tänkare, och de brukar inte springa på gym stup i kvarten, särskilt inte hans generation. Däremot, som andra har påpekat, är det extremt fysiskt svårt att hantera en livlös kropp, och den fysiken besitter han inte vad jag bedömer.
Citera
2017-08-14, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl83
Sant! Han ser fet ut för att vara en energisk typ.

Edit: jag läser som en kratta. Jag menar att PM ser svullen ut.
DEt r det som kallas dansk gemyt- dvs ständigt kluckande av öl. Han krökar!
Citera
2017-08-14, 17:00
Medlem
wwrs avatar
OK, jag förstår att många gillar att göra sig lustiga över teorin att Kim skulle kunna vara transa, Raket-Madsen vara gay och det hela vara ett homosexuellt svartsjukedrama. Det är naturligtvis osannolikt, men inte helt uteslutet. Det tror jag i alla fall. Det baseras bara på "indicier" naturligtvis.

Finns det någon information om de bådas tidigare relationer? Jag lyckades inte Googla fram något, tidigare i alla fall. Om Raket-Madsen t.ex visar sig ha fru och tre barn eller Kim varit flicka från tidig ålder så minskar ju teorin i sannolikhet.
Citera
2017-08-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag tror inte att någon styckning ägt rum, däremot undrar jag om man behöver gå iland för att sanera om PM t.ex. strypte KW och sedan släpade henne upp ur förluckan.

Det centrala i hela historien, enligt min mening, är varför PM ville förhindra att någon gick ombord på båten. Det finns en anledning till att PM sänker båten. Jag tror inte att det är för att PM vill tvätta bort spår efter en styckning - så frågan är varför.

Det är något vi missar i den här historien.

Kan det vara så att han kört någon last tidigare med ubåten, insåg att det kommer bli en stor utredning när man slarvat bort en person och ville dölja dessa spåren? Långskott iof.
Citera
2017-08-14, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Precis, det som alla misstänkte är bekräftat.
Nu ska PM även ha ändrat sin berättelse.

Mycket osannolikt att han inte är skyldig till KW:s försvinnande.

Frågan är vad som har hänt och var kroppen finns.
Jag tror att han oavsiktligt hade ihjäl henne efter att de bråkat om något.
Han har på något sätt dumpat kroppen i havet långt bort, han hade ju ca 12 timmar på sig.

Är det sant att man måste lägga till vid en brygga för att ta sig ur ubåten? Det skulle försvåra. Folk lägger ju märke till en ubåt. Men det kanske finns ödsliga bryggor på natten.
Nej man behöver inte lägga till vid brygga. Lämna ubåten kan man göra var som helst. Däremot har du lite svårt att ta dig upp igen direkt från vattnet - har inte sett att det finns några insvetsade trappsteg.

Men har man hemligt paket kan man sänka ned det med rep utan att hoppa av ubåten. Och med flytboj kan någon hitta och få upp paketet.

Däremot är det en väldigt olämplig ubåt om man själv vill ta sig fram till strand eftersom den behöver så stort djup.

Och all transport som sker ovan vattenytan så är det en av de mest lättidentifierade farkoster du kan tänka dig - så väldigt lätt att kustbevakning och polis snabbt börjar fundera. Samtidigt som det är svårt att navigera längre sträckor under vatten och han inte har något bra sätt att se andra fartyg och undvika att bli överkörd.
Citera
2017-08-14, 17:03
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Med de senaste bilderna från BT på ubåten (med båda ombord i tornet) och SMSet på torsdagskvällen och den sista kända observationen av ubåten (när den korsade farleden vid midnatt) kan vi nog utesluta ett rent olycksfall.
Anledningen är att platserna och fartygets maxhastighet hur man än vrider och vänder på det mellan 2030 och midnatt placerar fartyget utanför Köpenhamn mellan Danmark och Sverige (och det är inom denna tidsrymd som eventuellt brott lär ha begåtts med tanke på SMSet). SMSet i sig visar även att PM befann sig inom mobiltäckning (vilket stämmer bra överens med en sådan position).

OM det varit en olycka så hade han kunnat larma antingen via radio eller telefon eller både och. Enda anledningen till att inte larma är om PM på ett eller annat sätt bidragit till BOs frånfälle. Hur och vad som hänt går ju dock inte att säga och inte heller om han dumpat kroppen eller om BO hoppat i vattnet på eget bevåg för att undkomma, eller vart.
Sms:et visade sig inte vara något konstigt då PM kommit överens med en partner på ett möte redan under onsdagen att resan till Bornholm skulle ställas in, och det var Pm:s ansvar att meddela detta.
Citat:
Det har ellers vakt opsigt, at ubådejer Peter Madsen aflyste den planlagte sejlads til Bornholm. Det gjorde han torsdag, hvor han også var sammen med en svensk kvinde på ubåden. Den er den kvinde, som Peter Madsen er blevet sigtet for at dræbe.

Men der er ifølge Peter Madsen ven og samarbejdspartner hos RML Spacelab, Christoffer Meyer, ikke noget suspekt i SMS'erne om aflysningen.

- Onsdag aften har jeg et møde med Peter Madsen. Vi havde en planlagt raketopsendelse ved Bornholm, der skulle være sket den 26. og 27 august.

- Den må vi aflyse, og derfor aflyser vi også en sejlads til Bornholm fredag, hvor vi skulle have sejlet Nautilus til Bornholm, siger Christoffer Meyer og fortsætter:

- Det er Peter Madsen opgave at skrive til besætningen, at sejladsen er aflyst. Det sker efter aftale med mig, så det er derfor, han sender de SMS'er.

- Så alt det, der kører nu i pressen, hvor aflysningen bliver kaldt mistænkelig og mystisk, det passer ikke. Der er intet mærkeligt i det. Det er fuldstændigt aftalt og planlagt med mig.
http://www.bt.dk/krimi/nu-udtaler-raket-madsens-ven-sig-om-de-sidste-smser
Citera
2017-08-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Att vara frilans journalist kräver att du gör spektakulära, ovanliga reportage. Det är väldigt svårt att hålla sig flytande 😉 genom att sälja artiklar. Madsen är känd, han har intervjuats massor av gånger och det har redan gjorts en dokumentärfilm om honom. Nautilus är 10 år gammal. Låter
konstigt att göra ytterligare en intervju av en journalist som antagligen vill vara "on the cutting edge." Tidningar skulle tänka "old news."

Tror därför att Kim hade tillgång till icke offentliggjord information eller att de hade andra planer än att bara "kryssa runt lite." Eller att Madsen bestämt sig för att sänka ubåten redan innan de lämnar hamnen pga bråket med föreningen. "Kan jag inte få henne för mig själv ska ingen annan ha henne heller." Kanske Kim var där för att skildra "the death of Nautilus". Sedan kanske det blev motstridiga viljor och därmed våld som gick överstyr.

Tycker också att ännu ett reportage om Madsen känns lite som yesterday news.
Hur många reportage har det inte gjorts om Madsen, både vad gäller hans ubåtsproduktion och inte minst hans rymdverksamhet.
Citera
2017-08-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perdite
När det gäller flygplansdörrar så har du fel. På dom flygplan som jag har flugit med (KLM och SAS) så öppnas dörrarna utåt och trycket är högre i kabinen än utanför under färd. Med andra ord så hade det blivit tvärtom, d.v.s. svårt att stänga dörren tills det blivit tryckutjämnat. Det är ett elektroniskt lås i flygplansdörren som förhindrar att dörren kan öppnas under färd.

Ubåten däremot kan han ju ha fyllt ballasttankarna med vatten i ytläge med tornluckan öppen, då sjunker nog ubåten som en gråsten.

Du har rätt vad gäller flygplan, men vad har öppen lucka med vattentryck att göra vid dykning

Du analyserar rätt, den sjunker, men det har ingenting med stängd lucka att göra, under vattenytan. Då måste du övervinna ett större tryck än inne i U-båten, för att få upp luckan. Den enda chansen att få upp den helt på något tiotals meter, är att vattenfylla båten genom att etablera ett inläckage....titta på filmen "Titanic", det är ganska verklighetstroget...
Senast redigerad av Whyback 2017-08-14 kl. 17:07.
Citera
2017-08-14, 17:05
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nyvaken, ny i tråden eller någon annan, måste du vara......

Vi pratar om en U-båt, och jag vill inte genera dig mer än så här......Läs från inlägg #1.....eller varför inte starta med rubriken.....

Även en ubåt behöver en tung kölstock för att hålla sig upprätt, speciellt i ytläge när ballasttankarna är blåsta och tornets vikt ligger helt över vattenlinjen.
Citera
2017-08-14, 17:06
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag håller med, och en ren olycka, t.ex. "kvinna över bord" passar dåligt med sänkningen av båten, som ju är fastställd. För MGM kan väl inte vara så skruvad, att han tog den ev. drunkningsolyckan som ett omen på att det vilar en förbannelse över båten och han är del av den förbannelsen, och sänkte den....( nä, det finns väl ändå inte IRL!?).

Det motsägs också av det fakta, att häktningsförhandlingarna hölls bakom lyckta dörrar, med hänsyn till ev. BO's anhöriga ( pga. MGM's beskrivning, som vi inte känner till, men kan ha varit kränkande för anhöriga).

Det borde vara nästan klart att olycka går bort, någon däremot?
Nej, att sänka båten efter att hon dött i någon typ av olycka låter inte sannolikt. Även om han skulle ha fått panik efter att hon trillat olyckligt i båten och slagit i huvudet så att hon dog, eller trillade överbord i en häftig krängning, så skulle han inte ha sänkt båten och definitivt inte diktat ihop en historia om att han släppt av henne innan olyckan. Han skulle ju absolut inte ha haft något att vinna på det, jämfört med att säga som det var – om det var en olycka.

Men kanske är det precis så som han kommer att hävda att det var nu, hon dog i en olycka eller trillade överbord och han såg henne drunkna och sedan drabbades han av panik och gjorde ett antal galna manövrar i båten som gjorde att den sjönk. Att han först sa att han släppt av Kim berodde på att han fortfarande var i panik och rädd för att bli anklagad för mord. Det här är förstås ganska orimligt scenario med tanke på händelseförlopp och hans tidigare version att han släppt av henne, men möjligen kan det bli svårt att motbevisa utan kropp och fastslagen dödsorsak.
Citera
2017-08-14, 17:07
Medlem
Perdites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, flygplans dörrar öppnas inåt men kan ofta sedan svängas ut. Öppna inåt, svänga utåt. OK?

Jag ger mig. Man måste visst dra in dörren innan den kan öppnas utåt. Jag har inte lagt märke till det innan när jag har flugit. Ja då blir det ju svårt att öppna under färd att öppna:

https://www.youtube.com/watch?v=C9_BUR8rGtE
Citera
2017-08-14, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capoti
Nå..?
Någon annan som tycker att BO ser svullen ut i ansiktet av medicin alt sjukdom?

Tror nog inte hon är överviktig, kanske lite mullig bara! För mycket fredagsmys kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in