Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Var kan vi läsa om PM:s porreskapader?
Är det uteslutet att fler personer än PM och KW var ombord på ubåten?
Här är lite av PM:s porreskapader.
Citat:
När den nördiga raketbyggaren växte upp och fick luft under sina drömmars vingar kom också kvinnorna att betyda allt mer i hans liv. Och när han hade fyllt 20 tog han revansch på kvinnofronten.
När Peter Madsen gick på högskolan fick två lesbiska kvinnor honom att upptäcka nya sidor av sig själv.
– Jag förstod aldrig varför sexualiteten skulle vara begränsad till två personer, och jag förstod inte varför tjejerna inte hade nätstrumpor, höga klackar och korsetter. Det var alltid badtofflor och träningskläder. Så jag började utforska underjorden tillsammans med en väninna från högskolan, säger han i boken.
Fester med sjöjungfrur
Peter Madsen är gift men har inga barn.
Enligt Thomas Djursing låter Madsen sig inte begränsas av äktenskapet.
– Det ska inte tolkas som att han inte älskar sin fru. För det gör han. Men för honom är det inte begränsat till två personer.
Nära sin verkstad har Peter Madsen hittat en gemenskap i konstnärskollektivet Half Machine, som håller till på en gammal pråm och gör experimentella installationer.
När Peter möter Half Machine, har han redan utforskat en stor del av Köpenhamns sexuella miljöer. I Half Machine hittar han en samling konstnärer inte bara vet hur man blandar teknologi och fester – de är också bra på att blanda konst och sexualitet.
Pråmens folk deltar ofta i de så kallade Kinky Salon-festerna – en värld där alla klär ut sig till exempelvis varulvar och sjöjungfrur medan de spelar, dansar och spelar musik.
En värld som Peter Madsen i boken beskriver som ”varmhjärtad och fylld med kramar, kärlek ... och lite stygg”.”När han byggde sin utbåt ’Freya’ levde Peter Madsen i två världar. I en böjde han järnplåtar och svetsade ihop sin ubåt, i den andra utforskade han fetischmiljöer i Köpenhamn”, står det i boken.
Strippa i vattentanken
Vid ett tillfälle möttes de båda världarna när han bjöd in en svensk strippa till sin verkstad. De badade i en av de stora tankarna som Peter Madsen använde för att testa ubåtens motorer.
– Det var så trevligt att hon var med hemma i verkstaden där jag byggde ”Freya”, och det är en mycket speciell plats på ubåten, där hon rörde vid den. Den platsen har jag alltid haft ett mycket speciellt förhållande till, säger Peter Madsen i boken.
Förhörd om mord
Det är inte första gången som kriminalpolisen visat intresse för Peter Madsen. Redan 1994 gjorde hans stora intresse för sprängmedel att han blev förhörd om mordet på 29-årige Henrik Christensen, som dödats av en kraftig brevbomb på ett kontor i Köpenhamn två år tidigare
Då hade Peter Madsen redan blivit utesluten ur raketklubben Dark för att de andra medlemmarna tyckte att han tog för stora chanser i sina experiment.
Han säger i boken ”Rocket-Madsen” att den kvinnliga kriminalaren frågade om hans politiska åsikter och sa att polisen visste att rakettillverkarna skulle kunna producera en bomb om de ville.
– Jag gav min förklaring och sa till henne att min politiska övertygelse var att vi skulle kolonisera hela universum. Och sedan hörde jag inte mer från dem, säger Peter Madsen i boken.
Tack till
13stryket som lade upp texten en bit bakåt i tråden.