2017-08-22, 17:15
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
PM är en riktigt sjuk jävel, vem hade kunnat ana att de skulle hitta kroppen utan huvud med inga armar och ben. Känns som ett avsnitt från "Bron" som många har redan påpekat.
Jag har sagt det från dag 1. Det är ett planerat mord. Hon kommer inte ha några avvärjningsskador eftersom han drogat henne.
Citera
2017-08-22, 17:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Efter hela den där artikeln känns sexspåret väldigt troligt. Möjligt att även KW vetat om den sidan av honom, och attraherats av det på något vänster. Sedan någonstans gick någonting fel. Sexlek som gick överstyr? Han tappar besinningen när hon inte vill vara med?

Jag har hela tiden trott på sexspåret, men det där som kommer fram i boken hade jag aldrig trott. Jag trodde tvärtom att han hade relativt liten erfarenhet av kvinnor och sex, och att en massa undertryckt längtan plötsligt flammade upp när han äntligen blev ensam med en söt tjej, och hon var helt i hans våld. Men han har tydligen tagit för sig rejält sexuellt, på både tänkbara och otänkbara sätt... Nej, det där hade jag inte trott! Där ser man att man inte ska lite för mycket på sina fördomar.
Senast redigerad av Merwinna 2017-08-22 kl. 17:30.
Citera
2017-08-22, 17:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag är inte heller säker. Om det stämmer med att torson haft en kätting runt sig, så blir jag än mer fundersam. Skulle en tekniknörd verkligen misslyckas så kapitalt med att för evigt sänka en död kropp med hjälp av en kätting?

Ett alternativ är kanske att kättingen ingått i nån slags sexlek ifrån hans sida. Han beskriver ju att han rört sig i den undre (porr)världen, krasst. Och där är väl kättingar, kedjor odyl vanlig rekvistita och att rekvisitan bara blev kvar på kroppen som han trodde skulle försvinna med strömmarna. KW kanske råkade dö i den "sexleken" kan i så fall vara en förklaring.

Var kan vi läsa om PM:s porreskapader?

Är det uteslutet att fler personer än PM och KW var ombord på ubåten?
Citera
2017-08-22, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Ja, skall man kapa av benen och inte har ordentliga verktyg är knäleden enklast, höften är ordentligt tjock och leden sitter inne i höftbenet, jämför med hur man tar hand om skjutet vilt. Att han kapade av underbenen kan ha att göra med vikten och omaket att lyfta upp kroppen genom tornet med benen på.

Men det kräver fortfarande ordentliga verktyg i form av rejäla knivar, ofta gjorda för ändamålet eller till och med bensåg. Antar att man kan använda en bågfil dock.
Som tidigarenämnts kan en bättre (?) kock klara det med kniv. En Victorinox i mellanstorlek skulle räcka för mig, renst praktiskt. Mentalt hade det varit svårt.
Citera
2017-08-22, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Se där! Nu verkar polisen bekräfta att kroppen är stympad med flit: https://www.svd.se/dansk-polis-dna-besked-om-hittad-kropp-i-morgon

Så, jag hade fel om naturens verk (jag hävdar dock fortfarande att det är möjligt).

Såg en bild en gång av en stackare som fått huvudet i en helikopterpropeller. Det såg lite annorlunda ut än en styckad människokropp. Såg mer ut som om man skulle kört någons näve i en matberedare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag har sagt det från dag 1. Det är ett planerat mord. Hon kommer inte ha några avvärjningsskador eftersom han drogat henne.
Varför skryter du med något som bara är negativt? Dvs att du bestämt dig från dag 1? Det gör ju att du har fel även om du otroligt nog skulle få rätt. För du har nämligen bara gissat och fantiserat liksom massor av andra fåntrattar i tråden. Klart att någon av dessa sannolikt kan ha fantiserat rätt.

Nu är det droger inblandat också... Vad får du ut av allt hittepå egentligen?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Som jag sade redan för en vecka sedan:

Med kroppen hittad och den nya information som kommit, så rycker det här scenariet allt närmare.

Vad vet vi om Kims sexuella preferenser? Kan hon ha varit med på sexlekar på havets botten från början?
Citera
2017-08-22, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Den kvinnotorso som hittades i vattnet igår stympades med avsikt uppger polischefen Jens Möller enligt Omni.

Om det är KW:s kropp som hittats har ju PM onekligen en hel del att förklara. Men det blir väl bara en "Mats Alm" av det hela. Brott mot griftefriden, det var fel att skända liket och en smäll på fingrarna.
Citera
2017-08-22, 17:20
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Fast det är ju i så fall jävligt klantigt att göra sig okontaktbar under färden. KW:s pojkvän måste ju messat och ringt på mobilen som en galning exempelvis och PM borde förstått att det inte ser bra ut om mordoffret är oanträffbar under en färd som planerades till ett par timmar om jag förstår saken rätt. Han har i så fall totalt missbedömt hur orolig en anhörig måste bli om en person försvinner ute till havs och är oanträffbar. Att sjöräddningen skulle kopplas in borde han förstått tycker man.
Han har räknat med att det skulle ta 24 timmar innan polisen börjar söka efter henne. Han har räknat med att ha minst 10 ytterligare timmar på sig. Det är helt oväntat för PM att sjöräddningen ska dyka upp med helikopter och leta efter HONOM så snabbt - just det som hände har nog inte föresvävat honom. Detta är den missbedömning som gjorde att han åkte dit.
Citera
2017-08-22, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Såg en bild en gång av en stackare som fått huvudet i en helikopterpropeller. Det såg lite annorlunda ut än en styckad människokropp. Såg mer ut som om man skulle kört någons näve i en matberedare.
Öhh? Ja, en dylik bild har jag också sett. Otrevligt. Men det har ingen relevans här vad jag kan se? Vad är det jag missar?

Däremot kan vi ju antagligen utesluta alla pellejönsidéer om "styckning medelst propeller" som flera fantasifullt framfört...
Citera
2017-08-22, 17:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Men vi vet inte att det är henne de har hittat. Gangstrarna i Köpenhamn och Malmö ser väl till att det finns lik i Öresund hela tiden.

Yttermera kan det vara en tysk eller polsk eller baltisk eller rysk torso.

I så fall är det en kvinnlig gangster. Just en manlig och kvinnlig torso ser väldigt olika ut - eller hur?Eftersom polisen tagit DNA för att se om det är KW, så tar jag det som en indikation på att det är en kvinna man funnit.
Citera
2017-08-22, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Var kan vi läsa om PM:s porreskapader?

Är det uteslutet att fler personer än PM och KW var ombord på ubåten?

Här är lite av PM:s porreskapader.

Citat:
När den nördiga raketbyggaren växte upp och fick luft under sina drömmars vingar kom också kvinnorna att betyda allt mer i hans liv. Och när han hade fyllt 20 tog han revansch på kvinnofronten.
När Peter Madsen gick på högskolan fick två lesbiska kvinnor honom att upptäcka nya sidor av sig själv.
– Jag förstod aldrig varför sexualiteten skulle vara begränsad till två personer, och jag förstod inte varför tjejerna inte hade nätstrumpor, höga klackar och korsetter. Det var alltid badtofflor och träningskläder. Så jag började utforska underjorden tillsammans med en väninna från högskolan, säger han i boken.
Fester med sjöjungfrur
Peter Madsen är gift men har inga barn.
Enligt Thomas Djursing låter Madsen sig inte begränsas av äktenskapet.
– Det ska inte tolkas som att han inte älskar sin fru. För det gör han. Men för honom är det inte begränsat till två personer.
Nära sin verkstad har Peter Madsen hittat en gemenskap i konstnärskollektivet Half Machine, som håller till på en gammal pråm och gör experimentella installationer.
När Peter möter Half Machine, har han redan utforskat en stor del av Köpenhamns sexuella miljöer. I Half Machine hittar han en samling konstnärer inte bara vet hur man blandar teknologi och fester – de är också bra på att blanda konst och sexualitet.
Pråmens folk deltar ofta i de så kallade Kinky Salon-festerna – en värld där alla klär ut sig till exempelvis varulvar och sjöjungfrur medan de spelar, dansar och spelar musik.
En värld som Peter Madsen i boken beskriver som ”varmhjärtad och fylld med kramar, kärlek ... och lite stygg”.”När han byggde sin utbåt ’Freya’ levde Peter Madsen i två världar. I en böjde han järnplåtar och svetsade ihop sin ubåt, i den andra utforskade han fetischmiljöer i Köpenhamn”, står det i boken.
Strippa i vattentanken
Vid ett tillfälle möttes de båda världarna när han bjöd in en svensk strippa till sin verkstad. De badade i en av de stora tankarna som Peter Madsen använde för att testa ubåtens motorer.
– Det var så trevligt att hon var med hemma i verkstaden där jag byggde ”Freya”, och det är en mycket speciell plats på ubåten, där hon rörde vid den. Den platsen har jag alltid haft ett mycket speciellt förhållande till, säger Peter Madsen i boken.
Förhörd om mord
Det är inte första gången som kriminalpolisen visat intresse för Peter Madsen. Redan 1994 gjorde hans stora intresse för sprängmedel att han blev förhörd om mordet på 29-årige Henrik Christensen, som dödats av en kraftig brevbomb på ett kontor i Köpenhamn två år tidigare
Då hade Peter Madsen redan blivit utesluten ur raketklubben Dark för att de andra medlemmarna tyckte att han tog för stora chanser i sina experiment.
Han säger i boken ”Rocket-Madsen” att den kvinnliga kriminalaren frågade om hans politiska åsikter och sa att polisen visste att rakettillverkarna skulle kunna producera en bomb om de ville.
– Jag gav min förklaring och sa till henne att min politiska övertygelse var att vi skulle kolonisera hela universum. Och sedan hörde jag inte mer från dem, säger Peter Madsen i boken.

Tack till 13stryket som lade upp texten en bit bakåt i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in