Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Om vi utgår ifrån min teori att det handlar om ett överlagt mord, så hade han säkerligen utrustat ubåten med plast och annat som behövs för att inte bloda ner inredningen. Vi vet ju inte vad han försökt dölja genom att sänka ubåten - det kan mycket väl ha varit svarta sopsäckar fyllda med KW:s kläder, blodig plast efter styckningen och annat som avslöjat hans brott. Sådant hade kunnat dumpas till havs om PM vetat vad han skulle möta när han kom till hamnen.
Jag hade aldrig vågat ta risken att ha kvar de sakerna på båten när jag gick i hamn, utan sänkt dem med tyngder ute till havs innan jag gick in. Om det var planerat skulle det vara enkelt att lösa avfallsproblemet på ett betydligt säkrare sätt än att knata iland med dem på ryggen och kasta i en container där de kan bli liggande i flera dagar och vänta på upptäckt.
Jag ser framför mig FBs samlade reaktion när första bilden på honom på väg över landgången, visslande med en svart sopsäck över axeln, hamnar i media: "HAN HAR HENNE I SOPSÄCKEN, DET SER JAG PÅ PIXLARNA!".
Så nej, om det var planerat så föll hans plan samman väldigt snabbt när båten blev efterlyst. Det motsäger ju inte att han kan ha haft skyddsplast och reservoverall och verktyg och allting, men ändå sänkte båten pga risken att han missat nån blodfläck när han plötsligt blev hittad. Att sänkningen inte var planerad tror jag pga att han inte hade nån bra uttänkt story om varför den sjönk; t.ex. hade han sagt att ett handtag var trasigt, men han hade inte haft sönder det.