2017-08-23, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Hur vet du det?
Om du vet mer än vad som framkommit i media så får du gärna dela med dig.

Det är så uppenbart varför skulle han annars stycka henne, dumpa henne i havet och sett till att ubåten sjönk när han hade gjort det?

Vilken normal människa styckar en kropp och dumpar den i havet istället för att meddela att den är förvunnen?
Senast redigerad av ytmamz 2017-08-23 kl. 08:27.
Citera
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Var är detta ifrån? Han romantiserar att vara jagad av polisen, vilket är ett väldigt udda svar. Helt klart intressant.

Ha är uppenbarligen sinnessjuk. En person kag hade hållit mig långt långt borta ifrån.
Citera
Medlem
Lindstroems avatar
Det finns inget som tyder på att han mördat henne. Vållande till annans död och brott mot griftefriden blir det för Peter Madsen. Det spelar egentligen ingen roll om han får sitta i fängelse lite kortare period eftersom han lär få ett helvete när han kommer ut igen.
Citera
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ok. Annars är väl alla mord mer eller mindre planerade?
Mord och dråp kan vara oplanerat eller planerat.
Citera
2017-08-23, 08:26
Medlem
Rickard Olssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Om vi utgår ifrån min teori att det handlar om ett överlagt mord, så hade han säkerligen utrustat ubåten med plast och annat som behövs för att inte bloda ner inredningen. Vi vet ju inte vad han försökt dölja genom att sänka ubåten - det kan mycket väl ha varit svarta sopsäckar fyllda med KW:s kläder, blodig plast efter styckningen och annat som avslöjat hans brott. Sådant hade kunnat dumpas till havs om PM vetat vad han skulle möta när han kom till hamnen.
Jag hade aldrig vågat ta risken att ha kvar de sakerna på båten när jag gick i hamn, utan sänkt dem med tyngder ute till havs innan jag gick in. Om det var planerat skulle det vara enkelt att lösa avfallsproblemet på ett betydligt säkrare sätt än att knata iland med dem på ryggen och kasta i en container där de kan bli liggande i flera dagar och vänta på upptäckt.

Jag ser framför mig FBs samlade reaktion när första bilden på honom på väg över landgången, visslande med en svart sopsäck över axeln, hamnar i media: "HAN HAR HENNE I SOPSÄCKEN, DET SER JAG PÅ PIXLARNA!".

Så nej, om det var planerat så föll hans plan samman väldigt snabbt när båten blev efterlyst. Det motsäger ju inte att han kan ha haft skyddsplast och reservoverall och verktyg och allting, men ändå sänkte båten pga risken att han missat nån blodfläck när han plötsligt blev hittad. Att sänkningen inte var planerad tror jag pga att han inte hade nån bra uttänkt story om varför den sjönk; t.ex. hade han sagt att ett handtag var trasigt, men han hade inte haft sönder det.
Citera
Medlem
Nej....att förstå lyftkraft ger inte dessa förmågor....lugna ner tempot lite...

Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det beror nog på hur PM har tänkt. Mannen bygger raketer och är expert på just lyftkraft - han kan räkna ut vilken lyftkraft de gaser har som bildas i de olika kroppsdelarna då de förmultnar. Om han lagt kroppsdelarna i tillslutna påsar så kan han säkerställa att de flyter upp vid en viss tidpunkt om det är det han har velat.

Vill PM att det inte hittas så har han tillräckligt med tyngder för att stå emot gasernas lyftkraft, och har gjort hål i påsen så att dessa ska sippra ut istället för att göra påsen till en ballong.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lindstroem
Det finns inget som tyder på att han mördat henne. Vållande till annans död och brott mot griftefriden blir det för Peter Madsen. Det spelar egentligen ingen roll om han får sitta i fängelse lite kortare period eftersom han lär få ett helvete när han kommer ut igen.

Det är inget som tyder på att han mördat henne förutom att han tog med henne ut på ubåten och mördade henne inne i ubåten för att sedan stycka henne? Hur får du det till inte mord? Utveckla gärna.

Varför rapporterade han inte henne försvunnen om han var oskyldig?
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Mord och dråp kan vara oplanerat eller planerat.
Ett planerat dråp? Nja tror inte det va😂
Citera
2017-08-23, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Ok, en mycket makaber fråga, om huvudet lagts i en sopsäck och sänkts med en tyngd. Då är sannolikheten att det hittas eller flyter upp väldigt liten, eller hur?

Korrekt. Polisen har tidigare låtit uppgiven och sagt att det är som att leta efter en nål i en höstack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindstroem

Än. Hittar de huvudet kan ju rättsläkaren se om hon blivit strypt eller ihjälslagen. Svårt att se på en torso om våldet inte riktas mot den delen av kroppen.
Citera
Medlem
Det här kanske är början på allt som han har hållt på med där i ubåten..Typ seriremördare
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Folk tycks tro att blodet bara sprutar, men hjärtat har liksom slutat att slå. Såg har jag svårt att se hur det skulle fungera, det är ju knepigare och då kan det skvätta en del. Vi får väl se vad som sägs, kanske har han jobbat som styckare i sin ungdom? Som jag sagt tidigare, detta är inte hans första grova brott, jag tror det finns ouppklarade brott begångna för 25 år sen...

Tänker du på japanska tågluffaren?

Att ge sig till att stycka en människa föreställer jag mig som en jävligt stor "olägenhet", avsevärt större än obehaget att föra en kropp i land och "stå ut" med granskning för ev vållandefråga om det nu varit en olycka. Men det är mer en personlig reflektion men som gör att jag funderar om det verkligen var en olycka.
Låt säga båten krängt till och hon ramlat och slagit i huvudet, är det inte märkligt och gå och slarva bort huvudet som skulle kunna styrka utsagan om den var sann?

Eller om han haft hjälp? Ifall det nu var så att han hade gjort verklighet av sina krimiella fantasier och exempelvis hyr ut sig till smugglingsresor... vapen, narkotika eller annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in