2017-08-22, 17:33
Medlem
Stort flöde i tråden nu, och sexspåret har tagit en stor fart i alla snillens spekulationer. Det ,trots att det inte en är belagt att den funna kroppen är KW's. Jag skulle inte bli så förvånad, om det är någon annan.

Men, vi antar att det är KW. Hon har avlidit på båten, det vet vi. Har hon avlidit uppe i tornet, eller nere under däck? I yt- eller u-läge? Är det olycka eller våld, medvetet eller vårdslöst från PM?

En huvudfråga, är deras överenskommelse vad turen skulle handla om, bedömer jag. Skulle dom bara åka runt i 2-3 timmar i ytläge, eller ingick ett dyk också? Det är omöjligt att veta, KW var väldigt modig om hon i förväg gått med på ett dyk med en uppenbart säregen och excentrisk man.

Men hon ville kanske se innandömet, klättra ner och känna av den miljö, som PM kunde vara i över en hel natt, säkert sova också, på botten av Östersjön. När det var dags att gå ner, kanske hon tvekar, får någon känsla, PM blir sårad över att hon inte ens vill se innandömet i hans livs skapelse, och impulsivt börjar med verbala och fysiska övertalningar, trycker ner henne, hon tappar fotfästet och faller fatalt. För att bara stå i tornet ger inte mycket U-båtkänsla.

......När han förstår att han är ansvarig, och det inte kommer att bli lätt att komma undan, gör han sig av med liket, styckat eller ostyckat. Och så vidare....
Citera
2017-08-22, 17:33
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du glömmer den lilla detaljen med övervakningskamerorna vid kajen. De skulle fortfarande ha visat att hon aldrig kom iland där.

...och nu när vi vet detta med hans undergroundliv med strippor o.s.v., så blir det du säger ännu mer otroligt. Han hade ju lätt kunnat plocka upp en strippa eller prostituerad kvinna i den världen och locka henne till ubåten, som ingen människa hade saknat efteråt...
Han har nog rekat där vid kajen - han har koll var det finns kameror och inte. Att hela kajen var täckt av kameror från en restaurang är kanske inte ens sant - det är vad vi vet, men informationen kanske läcktes för att forscera PM att ändra sin berättelse? Hur som helst så har PM koll på de kameror som finns - han är ingen idiot.

Det är ytterst få människor som ingen saknar. Om han dessutom ska vara ute och fiska efter folk, riskerar han att bli fångad på övervakningskameror eller bli igenkänd.
Promiskuösitet är för övrigt ytterligare ett av huvuddragen hos psykopater. Hans fester med strippor ligger helt i linje med hans profil.
Citera
2017-08-22, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabetha
Jag är helt säker på att jag i en av de allra tidigaste artiklarna på ämnet läste att det var Kims FLICKVÄN som anmält henne saknad, men sedan dess har det konsekvent stått "partner" i media. Kan han ha trott att han hade halva inne och sedan blivit förbannad när hon visade sig vara lesbisk (alternativt kanske bara inte intresserad av att knulla med en gubbe med hybris när hon försökte skriva ett reportage om honom, eller både ock)?
Nej, det stod flickvän/pojkvän...
Citera
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag menade att KW kanske hade snokat upp uppgifter om PM (och hans privata liv) som PM inte ville komma ut i media.

Kan handla om hans sexliv, relationer, något klandervärt han har gjort tidigare och som ingen kände till, typ att han kanske hade köpt sex av småflickor/pojkar, utövat tidelag, tvingat någon till sex, stulit av någon, gjort något kriminellt - men skyllt på någon annan, you name it.

KW kanske hade ett scoop, men inte angående hans karriär utan angående något PM ville behålla som en hemlis för att inte förlora ansiktet.

Tänk om KW hade fått nys om att PM redan tidigare hade slagit ihjäl någon?

Jag är lite och fiskar i samma vatten, men oavsett om KW hade ett scoop, kan man tänka sig att polisen haft inre spaning på honom för något som inte varit känt av media sedan tidigare? *Om* han nu skulle visa sig vara en våldsam psykopat kan han ju ha varit i farten tidigare. Kanske har nåt vittne ämnat tips som fått polisen att misstänka att han varit inblandad men inte haft tillräckligt för att lämna vidare till åklagare?
Citera
Medlem
uffeks avatar
»Vi kan sige, at længden på torso gør, at der ikke er noget, der taler imod, at det kan være Kim Wall. Der er udtaget materiale til DNA-undersøgelser, og der har vi først resultater i morgen, og de skal så matches med DNA-materiale fra Kim Walls omgivelser for at se, om der er et match, og det ved vi altså først i morgen tidlig,« siger drabschef ved Københavns Politi, Jens Møller Jensen, i pressemeddelelsen.

Desuden fortalte drabschefen, at ben, arme og hoved bevidst er skåret af kvinde-liget:

»Der er tale om en torso, hvor både arme, ben og hoved mangler som følge af en bevidst afskåring,« siger Jens Møller Jensen."

http://www.bt.dk/krimi/nu-har-politiet-nye-oplysninger-om-kvinde-liget-fra-amager
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tagga ner. Det är fullt möjligt att kommunicera med andra människor på ett mer civiliserat sätt.

Min teori har aldrig varit baserad på de omständigheter som successivt läckt fram, utan på PM:s profil. Av den information som framgått i tidningarna så är han psykopat. Något intelligentare än genomsnittet men helt empatilös och en önskan om att genomföra ett spektakulärt kriminellt event. Han skulle alltså aldrig sätta sig i en situation där han råkar döda en gäst på sin båt - om personen är död så är det för att han hade bestämt sig för det. Resten handlar bara om att försöka backtracka hur han resonerat när han legat i sin ubåt på bottnen och fantiserat om hur han ska kunna genomföra en spektakulär våldtäkt, mord och styckning utan att åka fast.
...och du fortsätter på ditt inslagna spår och leker hollywoodprofilerare också. Boktips: https://findbooksflip.gitlab.io/06-roberta-ratke-1/science-and-pseudoscience-in-clinical-psychology-.pdf

Varför, återigen, skriver du som om du redogör för fakta i stället för att berätta att det är dina egna idéer (som INTE är några teorier, anm)? Det har inte alls framgått att han är psykopat och du vet inte ens vad en psykopat är för något. Du har bara lite amatörmässigt intresserat dig för saken och kanske konsumerat några dåliga populärvetenskapliga alster (skrivna av journalister eller någon som investerar mycket i frågan gissningsvis) om psykopati. Självklart kan du inte "backtracka" "hur han resonerat". Vad har du att säga till alla som snackar om propellrar med samma emfas? Vad har du att säga till alla som snackar om olycka med samma emfas? Vad har du att säga till alla som snackar om mord av anledning X när du vill få det till anledning Y? Osv, osv. Tråden är full av folk som spekulerar och larvar sig. Ju mindre de förstår, desto mer precisa blir spekulationerna.

Det vore en sak om du kunde skriva "tänk om" eller "jag tror", "en idé vore", "kanske", osv. Men nej, du skriver som om du vore där och "rättar" andra som du anser ha "fel". Det är ohederligt, pseudovetenskapligt och fruktlöst. Tänk om det nu vore som du sa? Förstår du implikationerna? Du kan aldrig ta åt dig äran och säga "jag resonerade rätt" utan bara "jag gissade rätt". Och gissa, det kan vi alla.

Edit: Din idé om att han hade klarat sig om hon inte blivit anmäld försvunnen så tidigt är galen. En båt måste vara det sämsta stället att begå ett styckmord på, knappt en rät vinkel. Rostig metall som suger åt sig i durken, allt har kanter mot sjögång, osv. Allting som finns i en lägenhet, plus lite till. Sämre att stycka någon ombord ubåten är en lägenhet, och en lägenhet är ett tämligen pissigt ställe redan. Och självklart hade polisen hört honom och fattat misstankar tämligen omgående, även om hon anmäldes försvunnen bra mycket senare.
Senast redigerad av DjILY 2017-08-22 kl. 17:40.
Citera
2017-08-22, 17:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt polisen var deras mailkontakt professionell och hon skulle skriva en artikel om honom. Så i mailen verkade det inte vara en sexuell laddning.

Jag vet, men det hindrar ju inte att hon har haft baktankar och fantasier hon också.
Citera
Avslutad
Man kan verkligen undra vad han menar med en olycka ombord, jag tror att olycka för honom vara något helt annat, kanske att han inte fick sätta på henne, därför så var hon tvungen att dö för han ville inte åka dit för sexuellt ofredande då det kunde äventyra hans karriär.
Just det faktum att KW var en journalist kan ha varit det som gjorde att han dödade henne, hon kunde ju skriva sanningen om PM och hans udda sexuella böjelser.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Den där expressen`s artikel ger jag ingenting över, typiskt deras sensationsjournalistik. Är nog tämligen övertygad att deras egna journalister har mer att skämmas över i det privata. Förresten, var inte Peter mycket försiktig med sprit ?

Sedan, om det skulle ha stått precis tvärtom : Han levde stilla och utan intresse för det kvinnliga könet, bara var intresserad utav Ubåtar, raketer och mera jobb"

Då antar jag att flera i tråden skulle utbrista : "Se där, precis som jag trodde, det är vargen i fårakläder"..

Att man gillar att knulla gör en inte till en mördare !
Citera
2017-08-22, 17:37
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ingen som väntar 24 timmar med att börja söka, när det är en ubåt som har försvunnit. Det fattar du väl själv? Nu slutar jag läsa dina inlägg.
Det var en kvinna som försvunnit, inte en ubåt. Han hade inte räknat med att bli anropad på natten och missat anropen. Hade han hört anropen så hade han svarat och sagt att han var ute på tur - han såg sig aldrig som försvunnen.

Du behöver givetvis inte läsa, jag kommer inte tvinga dig.
Citera
2017-08-22, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Stort flöde i tråden nu, och sexspåret har tagit en stor fart i alla snillens spekulationer. Det ,trots att det inte en är belagt att den funna kroppen är KW's. Jag skulle inte bli så förvånad, om det är någon annan.

Men, vi antar att det är KW. Hon har avlidit på båten, det vet vi. Har hon avlidit uppe i tornet, eller nere under däck? I yt- eller u-läge? Är det olycka eller våld, medvetet eller vårdslöst från PM?

En huvudfråga, är deras överenskommelse vad turen skulle handla om, bedömer jag. Skulle dom bara åka runt i 2-3 timmar i ytläge, eller ingick ett dyk också? Det är omöjligt att veta, KW var väldigt modig om hon i förväg gått med på ett dyk med en uppenbart säregen och excentrisk man.

Men hon ville kanske se innandömet, klättra ner och känna av den miljö, som PM kunde vara i över en hel natt, säkert sova också, på botten av Östersjön. När det var dags att gå ner, kanske hon tvekar, får någon känsla, PM blir sårad över att hon inte ens vill se innandömet i hans livs skapelse, och impulsivt börjar med verbala och fysiska övertalningar, trycker ner henne, hon tappar fotfästet och faller fatalt. För att bara stå i tornet ger inte mycket U-båtkänsla.

......När han förstår att han är ansvarig, och det inte kommer att bli lätt att komma undan, gör han sig av med liket, styckat eller ostyckat. Och så vidare....

Hahaha och din snille förklaring är bättre än sex snillena?
Citera
2017-08-22, 17:39
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tagga ner. Det är fullt möjligt att kommunicera med andra människor på ett mer civiliserat sätt.

Min teori har aldrig varit baserad på de omständigheter som successivt läckt fram, utan på PM:s profil. Av den information som framgått i tidningarna så är han psykopat. Något intelligentare än genomsnittet men helt empatilös och en önskan om att genomföra ett spektakulärt kriminellt event. Han skulle alltså aldrig sätta sig i en situation där han råkar döda en gäst på sin båt - om personen är död så är det för att han hade bestämt sig för det. Resten handlar bara om att försöka backtracka hur han resonerat när han legat i sin ubåt på bottnen och fantiserat om hur han ska kunna genomföra en spektakulär våldtäkt, mord och styckning utan att åka fast.
Bara gissningar.

Man får inte glömma att PM är man i första hand och vi har ibland en förmåga att tänka med kuken.

Sex var nog det han hade i tankarna, banalt men högst troligt. Sen följer diverse nödvändiga men oönskade handlingar när allt gick helt åt skogen. Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in