2017-08-22, 17:27
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Varför skryter du med något som bara är negativt? Dvs att du bestämt dig från dag 1? Det gör ju att du har fel även om du otroligt nog skulle få rätt. För du har nämligen bara gissat och fantiserat liksom massor av andra fåntrattar i tråden. Klart att någon av dessa sannolikt kan ha fantiserat rätt.

Nu är det droger inblandat också... Vad får du ut av allt hittepå egentligen?
Tagga ner. Det är fullt möjligt att kommunicera med andra människor på ett mer civiliserat sätt.

Min teori har aldrig varit baserad på de omständigheter som successivt läckt fram, utan på PM:s profil. Av den information som framgått i tidningarna så är han psykopat. Något intelligentare än genomsnittet men helt empatilös och en önskan om att genomföra ett spektakulärt kriminellt event. Han skulle alltså aldrig sätta sig i en situation där han råkar döda en gäst på sin båt - om personen är död så är det för att han hade bestämt sig för det. Resten handlar bara om att försöka backtracka hur han resonerat när han legat i sin ubåt på bottnen och fantiserat om hur han ska kunna genomföra en spektakulär våldtäkt, mord och styckning utan att åka fast.
Citera
2017-08-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Det har jag missat. Så kroppen var eventuellt fjättrad? ..då kan det klart vara som enough-is-enough påtalade, han kanske missbedömt flytkraften i en jäsande kropp?

Skrev det tidigt i tråden men skriver det igen; -detta är helt klart sommarens mest intressanta kriminalfall!
Ja ett helt unikt fall. Hur många har egentligen blivit mördade inuti en hemmabyggd ubåt? Sen att motivet fortarande är höjt i dunkel.

Klart intressant fall.
Citera
2017-08-22, 17:28
Medlem
Det går väl ganska enkelt att baxa upp en hel kropp genom tornet - man fäster ett rep i kropp - drar ett rep till ett handtag högt beläget - och sen baxar med kroppen på axel samtidigt som man drar i repet - en enkel motviktsanordning kan ordnas om man har en tung verktygslåda tex. (överkurs behövs inte)
Citera
2017-08-22, 17:29
Medlem
Sabethas avatar
Jag är helt säker på att jag i en av de allra tidigaste artiklarna på ämnet läste att det var Kims FLICKVÄN som anmält henne saknad, men sedan dess har det konsekvent stått "partner" i media. Kan han ha trott att han hade halva inne och sedan blivit förbannad när hon visade sig vara lesbisk (alternativt kanske bara inte intresserad av att knulla med en gubbe med hybris när hon försökte skriva ett reportage om honom, eller både ock)?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Nu är det väl bara motiv som saknas. Eventuellt dödsorsak också.

Är väl det vanlig sexmordet alternativt vansinnesdåd.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Javisst, men hans plan var ju givetvis inte att bli upptäckt innan han hunnit i land och städat ur ubåten. Han ser rejält snopen ut på filmsekvensen i sin ubåt när han fått kontakt med sjöräddning och polisen är på väg. Direkt efteråt gör han det enda han kan göra i det läget - han sänker ubåten för att förstöra bevis.

Hans plan var såklart att åka till hamnen, tömma ubåten från all plast han täckt inredningen med under styckningen, och städa bort eventuella blodspår.
Och den plasten fanns således kvar i ubåten när den bärgades?
Citat:
När det gått 24 timmar utan att KW hört av sig, och polisen skulle börja söka efter henne, hade han förberett att han skulle säga precis det han nu sa - dvs att han släppt av henne som avtalat på kajen kl. 22.30.
Ytterligare ett konstigt antagande. Varför skulle man vänta 24 tim på att börja söka efter KW? Senast sedd ombord på en hemmabyggd ubåt?
Citat:

Vad händer då? Polisen utgår givetvis ifrån att något hänt efter att hon klivit av ubåten - hamnen är, enligt uppgift tidigare i tråden, inte en ofarlig miljö sent på kvällen.
Vilket var exakt vad polisen gjorde, och fann väldigt snabbt att det inte stämde.
Jag tror du får släppa den där teorin, för den går inte ihop alls. Du gör även det bisarra antagandet att PM är en uppburen och aktad person, bortom all misstanke. Han var en rätt illa omtyckt hobbyingenjör känd för sitt lynniga humör.
Citera
2017-08-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabetha
Jag är helt säker på att jag i en av de allra tidigaste artiklarna på ämnet läste att det var Kims FLICKVÄN som anmält henne saknad, men sedan dess har det konsekvent stått "partner" i media. Kan han ha trott att han hade halva inne och sedan blivit förbannad när hon visade sig vara lesbisk (alternativt kanske bara inte intresserad av att knulla med en gubbe med hybris när hon försökte skriva ett reportage om honom, eller både ock)?

Det var media som skrev fel bara, hennes sexuella läggning har det snackats om mycket i tråden tidigare och det är helt ovidkomligt då det var en POJKVÄN hon hade!
Citera
2017-08-22, 17:30
Medlem
Citat:
Hon styckades med avsikt vet vi nu. Vi kan lägga ner propeller-och hajspåren.

Fast det sa ju redan vittnet från fyndplatsen att de var avskurna så det är inte annat än bekräftat av en yrkesman.

Jag är mest förundrad över hur han fått sitt rykte som ubåtsman och raketman.

Ett tämligen misslyckat raketförsök för länge sedan och åtskilliga debackel med sk ubåtar. Roade mig med att läsa hans blogginlägg. "Ubåten" har legat 6 och ett halvt år på land och "totalrenoverats". Inte mycket seglat alltså. När den sjösattes i slutet av April uppadagades flera fel. Dieselläckage pga fel i tryckutjämning. När man skulle slå om från diseldrift till eldrift visade det sig att de gick åt olika håll och pang där gick växellådan. Rostat har den dock hunnit om man sett bilderna. Hundratals liter vatten läckte in i manöverrummet i övervattensläge med kaptenen seglar på. Tveksamt om den kan dyka (och komma upp igen) över huvud taget med den tekniken och de balansproblem som tydligen finns. Vilken ingenjörskonst. OBS Ironi!

Att segla till Bornholm och bogsera raketriggen som sjösattes i somras (i övervattensläge) är bara det ett "äventyr" för att använda hans egen vokabulär.
Citera
2017-08-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ubåten hade väl inte använts på länge? Det här var väl premiärturen sen en lång tid tillbaka? Så har han mördat nån mer innan KW har han inte använt ubåten. Därför tror jag inte att torson kommer från en annan kvinna han mördat.
Inte premiärtur efter renoveringen.

https://www.youtube.com/watch?v=GzhVjrrSuek
https://www.youtube.com/watch?v=vRJwYHYDu2Y
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Om han inte fälls för sin roll i olyckan kommer han med all säkerhet att få böter för att han brutit mot danska begravningsregler.

Så något straff får han.
Citat:
Peter Madsen säger att han har begravt journalisten Kim Wall till havs

troligtvis brottslig

Madsen kan inte göra så, säger Mogens Balling på Begravelse Danmark.

https://www.sydsvenskan.se/2017-08-22/experter-madsen-hade-inte-ratt-att-begrava-dod-journalist-till-havs-i-oresund
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Ja ett helt unikt fall. Hur många har egentligen blivit mördade inuti en hemmabyggd ubåt? Sen att motivet fortarande är höjt i dunkel.

Klart intressant fall.

Ett par har skrivit att han haft idéer om o begåra kriminella handlingar tidigare. Inte läst info om det, men inte läst speciellt mycket info om fallet alls så.

Skulle det vara så, i kombination med att han är psykopat, så behövs det la egentligen inte så mycket andra motiv än att han känner för det?
Citera
2017-08-22, 17:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Han har räknat med att det skulle ta 24 timmar innan polisen börjar söka efter henne. Han har räknat med att ha minst 10 ytterligare timmar på sig. Det är helt oväntat för PM att sjöräddningen ska dyka upp med helikopter och leta efter HONOM så snabbt - just det som hände har nog inte föresvävat honom. Detta är den missbedömning som gjorde att han åkte dit.

Det är ingen som väntar 24 timmar med att börja söka, när det är en ubåt som har försvunnit. Det fattar du väl själv? Nu slutar jag läsa dina inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in