2017-08-17, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas1981
Sorry, var bara lustigt att du skulle dra sig tillbaka och sen skriver du mer än någonsin tidigare, inget illa ment.

Intressant att du svarar på min fråga med en motfråga. Vi har alla rätt att vara anonyma så jag tänker inte pressa dig.

Själv är jag "lyckligt" nog en helt vanlig snubbe i en annan del av landet som hörde talas om Karlamarksmordet i höstas på Veckans brott. Förmodligen är jag en av de absolut mest neutrala här inne när det gäller misstankar i skuldfrågan också.

Jag hoppas/vill att sanningen kommer fram oavsett vem den drar ner i smutsen.

Hej Klas-1981 ☝ Det sista du har skrivit i ditt senaste inlägg , var en mycket klok tanke. Sanningen måste komma fram oavsett vad. Det har hitintills kostat Polisen och skattebetalarna otroliga penningsummor i alla Polisiära och Tekniska undersökningar och andra typer av utredningar som gjorts beträffande KálaMarksMordet och det måste belönas någon gång. Advokater på försvars-sidorna har tjänat otroligt stora summor på KálaMarksMordet , som tillexempel Thomas Magnusson som fick i ersättning för arbetskostnader 865.000 kronor.+ ytterligare annan extra ersättning.
Med vänliga hälsningar från JokerMannen.
Senast redigerad av JokerMannen 2017-08-17 kl. 10:12.
Citera
2017-08-17, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas1981
Jokermannen, jag vill återigen påpeka att jag ALDRIG skrivit nått privat meddelande till dig, knappt till någon alls här på FB.

Antingen så gillar du inte mina påpekande till de som "klankar ner på dig" att jag vill att du ska få presentera din utredning ifred, eller så har du blandat ihop mig med någon annan.

Leta gärna i din inkorg!

Klas-1981 》 Jo då min gode Klas-1981 än så länge är jag inte dement , och jag vet att du för länge sedan skrev ett privat meddelande till mig , och du var nämligen den allra första medlemmen som skickade just ett privat meddelande till mig då jag började skriva på Flashbacks' Fórum , men oavsett vad så skall du veta att jag respekterar dig väldigt mycket som medlem.

Bäste Klas-1981 "Ha de"
JokerMannen. Ps. Det är ingen som klankar ned på mig , jag skrattar åt det istället , vad jag däremot inte tycker om , det är när andra bär sig dumt åt mot andra medlemmar. Ds.
Senast redigerad av JokerMannen 2017-08-17 kl. 10:32.
Citera
2017-08-17, 13:36
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fråga 1: Du är välkommen att ställa vilka Polisiära frågor du vill och du kommer att besvaras av mig under förutsättning att du i fortsättningen inte beter dig impertinellt.

Jag tar absolut inte illa upp för att du frågar , det är något som du helt felaktigt bara ha fått för dig.

Jag är inte på något sätt ute efter att försöka övertyga dig i det som jag har skrivit i mina tidigare inlägg , däremot är jag ute efter att finna svaret på vem det egentligen var som bragde Ólov Róger Lindberg om livet och det är mitt persónliga och Polisens mål och det har du mitt ord på att så kommer fortsättningen att bli beträffande det gamla nu ouppklarade KálaMarksMordet.

》》》Nu säger jag , för absolut sista gången till dig Skräddaren , JAG HAR ALDRIG PEKAT UT NÅGON enda person som skyldig till KálaMarksMordet och så länge jag inte äger och har fullständiga bevis och en mycket god grund att stå på , så äger jag ingen rätt till att peka ut någon , men jag kommer snart att övergå till en ny och intensivare fas av den fortsatta utredningen av KálaMarksMordet och som jag tidigare har berättat för dig , så är det bara dumt att misslyckas på förhand genom att lägga ned jakten på sanningen. Jag visste redan i från första början då jag befattade mig med KálaMarksMordet att , någon stans i alla dokument , finns det spår som så småningom öppnar upp för den egentliga sanningen och leder fram till den egentlige och rätte gärningsmannen.

Hej

Jag tycker också att rätt dragsnöre som kan lösa ut jackpotten borde finnas i utredningen.
Telefonlistorna borde väl gås igenom ordentligt en gång till tex

Var Magnus och han fader Erland i Piteå själva den 13:e april 2004? eller var dom med kaj eller någon annan?

De vi vet är att de träffat kaj i Älvsbyn innan de åkt till Piteå
Men kaj menar att Magnus och Erland var så påtända att han vägrade åka med dem.

Fanns det nån mer som kan styrka att de varit påtända, tex den person som eventuellt ska ha sålt knark till dem(Magnus påstod i podden spår att han köpt knark)
Om den eventuella knarksäljaren fortfarande finns och har någorlunda minne i behåll och kan styrka det då blir ju kaj trovärdigare men om han inte menar att de varit påtända då sjunker Kajs trovärdighet.
De träffade ju knarksäljaren inte så lång tid efter mötet i Älvsbyn.

Var mer finns att gräva?

Hursomhelst så sitter ju Magnus på viktigaste delarna av sanningen , han kan vi också kalla Jokern.

För han kan omöjligt kunnat gissa sig till hur brottet skulle utföras som han ju faktiskt har kunnat göra för polisen i förhör

Och om han ljuger att det är kaj , då måste han ju veta vem det är som är skyldig i stället
Det borde ju vart nån som står honom väldigt nära eftersom han väljer att skydda honom framför kaj.

Om han inte ljuger så vet vi i o f s inte heller med säkerhet om kaj haft medhjälpare och kaj behöver ju i så fall inte ens ha varit på brottsplatsen själv men då vet vi i alla fall att han är inblandad och då gäller det att försöka förmå honom att berätta vem mördaren är.
Citera
2017-08-17, 18:47
Medlem
vad vet ni om mikael lundqvist?

har han fifflat med bevis?
undanröjt något?
Citera
2017-08-17, 19:13
Medlem
Hej,
Detta är mitt första flashback-inlägg någonsin men då jag på senare tid intresserat mig i fallet Kalamark så kände jag att det var dags att ge mig in i diskussionen. Jag har följt den här tråden under en längre period och jag vet att allt från himmel och jord har tagits upp men efter att ha läst igenom hela den första förundersökningen och även den senaste så har några saker fångat mitt intresse och jag tänkte därför vädra det med er.

Det allra starkaste är från ett förhör med Håkan och då förundersökningsledare ställer frågan hur Håkan ser på saken att Magnus skulle ha varit delaktig i planen från början men fått kalla fötter och dragit sig ur.

Detta finns på sidan 409 i Aktbilaga 131.

FL1: Mm, vad tänkte du, du säger Magnus han ville inte svara på det där, om han skulle ha fått kalla fötter.
DH: Ja jag vet bara att jag tyckte att det var så konstigt, vi tog inte upp det så många gånger varför han stod mitt i natten och skulle ta emot pengar.

Magnus har alltid påstått att han skulle låna ut pengar till Kaj för att han skulle ta sig till Stockholm.
Detta kan ju vara en bagatell eller rent av felsägning från Håkans sida men känslan är att Magnus skulle få ta del av bytet men att GM aldrig dök upp och höll sitt ord.

Helt klart är att Magnus har mer information om Kalamarksmordet än det som har framkommit.
Citera
2017-08-17, 19:49
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robcruz
Hej,
Detta är mitt första flashback-inlägg någonsin men då jag på senare tid intresserat mig i fallet Kalamark så kände jag att det var dags att ge mig in i diskussionen. Jag har följt den här tråden under en längre period och jag vet att allt från himmel och jord har tagits upp men efter att ha läst igenom hela den första förundersökningen och även den senaste så har några saker fångat mitt intresse och jag tänkte därför vädra det med er.

Det allra starkaste är från ett förhör med Håkan och då förundersökningsledare ställer frågan hur Håkan ser på saken att Magnus skulle ha varit delaktig i planen från början men fått kalla fötter och dragit sig ur.

Detta finns på sidan 409 i Aktbilaga 131.

FL1: Mm, vad tänkte du, du säger Magnus han ville inte svara på det där, om han skulle ha fått kalla fötter.
DH: Ja jag vet bara att jag tyckte att det var så konstigt, vi tog inte upp det så många gånger varför han stod mitt i natten och skulle ta emot pengar.

Magnus har alltid påstått att han skulle låna ut pengar till Kaj för att han skulle ta sig till Stockholm.
Detta kan ju vara en bagatell eller rent av felsägning från Håkans sida men känslan är att Magnus skulle få ta del av bytet men att GM aldrig dök upp och höll sitt ord.

Helt klart är att Magnus har mer information om Kalamarksmordet än det som har framkommit.

Hej
Och välkommen till tråden, det är ju alltid bra med fler tankar kring detta.

Ja, jag tror att det är stor sannolikhet att det är så

Men i o m att bytet endast blev dryga 2000 spänn och att mycket annat sket sig så fanns ju anledning att inte dyka upp

Sen kan ju det ha varit 2 GM i a f
Det är inte säkert att Magnus visste om en ev till figurant.

Det kan ju också vara så att Magnus aldrig drog sig ur, utan att hans uppgift i planerna från första början var att tillstå med tex bil samt bortforsling av bil

Låt säga att kaj hade med sig någon, det är ju fullt möjligt att denne någon inte ville bli exponerad mot Magnus och därför visste inte Magnus om denne någon utan denne någon hade kaj raggat upp för att de kände varandra och de behövde vara 2 st
Det är en sannolik teori, och om denne någon i så fall är den jag misstänker så är det enligt mig mer sannolikt att denne någon också bragt Rogers liv än att kaj gjort det .
Denne någon har redan riktigt ruskiga saker han utfört.

Men detta är en teori så god som nån annan teori
Jag kan vara helt fel ute .
Citera
2017-08-17, 19:55
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Hej

Men i o m att bytet endast blev dryga 2000 spänn och att mycket annat sket sig så fanns ju anledning att inte dyka upp

Det kan ju också vara så att Magnus aldrig drog sig ur, utan att hans uppgift i planerna från första början var att tillstå med tex bil samt bortforsling av bil

Låt säga att kaj hade med sig någon, det är ju fullt möjligt att denne någon inte ville bli exponerad mot Magnus och därför visste inte Magnus om denne någon utan denne någon hade kaj raggat upp för att de kände varandra och de behövde vara 2 st
Det är en sannolik teori, och om denne någon i så fall är den jag misstänker så är det enligt mig mer sannolikt att denne någon också bragt Rogers liv än att kaj gjort det .

OBS

Den oersonen hag syftar på finns inte med nånstans i inlån utredning så antingen har polisen kollat upp honom och kammat 0
Eller så har polisen missat honom.
Citera
2017-08-17, 21:30
Medlem
Citat:
Hej

Jag är helt med på den teorin och den känns som den mest sannolika. Men precis som du nämner så är det också en teori men vad som kan sägas med säkerhet är att Magnus sitter på svar som skulle kunna lösa den här mordgåtan.

Det vore intressant att höra mer om den här personen du nämner. Även om du vill hålla namnet utanför så vad han har för bakgrund.
Citera
2017-08-17, 22:19
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robcruz
Jag är helt med på den teorin och den känns som den mest sannolika. Men precis som du nämner så är det också en teori men vad som kan sägas med säkerhet är att Magnus sitter på svar som skulle kunna lösa den här mordgåtan.

Det vore intressant att höra mer om den här personen du nämner. Även om du vill hålla namnet utanför så vad han har för bakgrund.

Jag är lite osäker på hans namn, men han umgicks med kaj kort tid före mordet.
Den personen jag syftar på ska ha misshandlat personer i sin närhet med skållhett. Grymt
Han ska också var brittisk om jag inte totalt missförstått det.
Läs jokermannens inlägg angående de personer som figurerat inom VGI så hittar du, han verkar ha bättre koll på dessa mänskor.
Citera
2017-08-18, 00:38
Medlem
Citat:
Jag är lite osäker på hans namn, men han umgicks med kaj kort tid före mordet.
Den personen jag syftar på ska ha misshandlat personer i sin närhet med skållhett. Grymt
Han ska också var brittisk om jag inte totalt missförstått det.
Läs jokermannens inlägg angående de personer som figurerat inom VGI så hittar du, han verkar ha bättre koll på dessa mänskor.

Gratis-121 》Låt mig ta hand om jakten på den egentliga sanningen beträffande KálaMarksMordet. Jag avslöjar redan nu , att jag vet till 75% vem den egentlige gärningsmannen är som År 2004 och den 14/4 bragde Ólov Róger Lindberg om livet , problemet för mig , är för tillfället , att jag inte riktigt vet än hur jag skall kunna bevisa det , men tids nog kommer det. Jag har arbetat med analyser och re-konstruktioner och Premisser och slutledningar inom KálaMarksMordet under en mycket lång tid och arbetet har pågått kontinuerligt Måndag - Tisdag - Onsdag - Torsdag - Fredag - Lördag samt Söndag , vecka ut och vecka in. Jag avslöjar nu okså att jag vet med fullständig säkerhet , att det var endast en enda gärningsman som först grovt och empatilöst misshandlade Ólov Rógrer Lindberg och Obs ! sedan därefter ORSAKADE hans död , jag vet okså därtill ovan sagt att det var exakt den samme gärningsman som sedan gick in i MánGårdsbyggnaden och misshandlade den yngre då 57-årige brodern Kárl-Súne Lindberg och jag har BEVIS för detta påståendet och dessutom därtill sagt , har jag en person som kan styrka mitt påstående och den personen är direkt relaterad till mordhändelsen i KálaMark 30. Onsdagen den 14/4 2004 då mordet ägde rum. Obs ! jag har otroligt mycket kvar att kunna framföra på denna trådSidan beträffande KálaMarksMordet.
Obs ! beträffande de Mobila och Fasta Telefon-Aktivitets-Trafik-listorna , så har jag gått igenom dem med yttersta noggrannhet och detalj-granskat dem på det fullständiga djupet , och jag har tidigare , och i mina tidigare då gjorda inlägg låtit deklarera att här föreligger medhjälparens' stora misstag till den egentlige gärningsmannen som då var just den mannen som gjorde intrång på Bröderna Lindbergs' Hemans-Ägar-Gård i KálaMark 30 Onsdagen den 14/4 År 2004. Obs ! jag kan nu vidare okså avslöja att det är fullständigt fastställt och klargjort att Ólov Róger Lindberg skulle röjas ur vägen och helt enkelt sagt , AVLIVAS.
Obs ! det finns ett dilemma , vilket i sin tur är.
A1: = PLANERAT MORD.
B2: = BESTÄLLNINGS-MORD. Obs ! enligt slutledningar ifrån premisser gjorda och den faktan som nu föreligger till handa , så kan det endast förhålla sig på ett sätt , och det är ,
OM A1: är FALSKT , så är B2: SANT , men om däremot B2: är FALSKT , så är istället A1: SANT. Obs ! detta nu ovan påpekat är ett så kallat (Dilemma). Ett av alternativen ovan sett , är SANT. Jag arbetar vidare med att kunna bringa fullständig klarhet i om antingen A1: eller B2: skall uteslutas.

Senast redigerad av JokerMannen 2017-08-18 kl. 00:47.
Citera
2017-08-18, 00:59
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Obs ! jag kan nu vidare okså avslöja att det är fullständigt fastställt och klargjort att Ólov Róger Lindberg skulle röjas ur vägen och helt enkelt sagt , AVLIVAS.
Obs ! det finns ett dilemma , vilket i sin tur är.
A1: = PLANERAT MORD.
B2: = BESTÄLLNINGS-MORD. Obs ! enligt slutledningar ifrån premisser gjorda och den faktan som nu föreligger till handa , så kan det endast förhålla sig på ett sätt , och det är ,
OM A1: är FALSKT , så är B2: SANT , men om däremot B2: är FALSKT , så är istället A1: SANT. Obs ! detta nu ovan påpekat är ett så kallat (Dilemma). Ett av alternativen ovan sett , är SANT. Jag arbetar vidare med att kunna bringa fullständig klarhet i om antingen A1: eller B2: skall uteslutas.

Du har ju lite fel utgångspunkt och det blir på ett olyckligt sätt så att du därmed kommer till fel slutsatser.

Ett beställningsmord är ju i högsta grad ett planerat mord, håller du inte med om det? Eller menar du att det går att beställa ett mord utan att det är planerat?

Mycket talar ju för att mordet på Roger Lindberg inte var planerat och att gärningsmannen bara ville utföra en <stöt> och sedan försvinna. Vad tror du annars det fanns för anledning att binda offret med tejp?

Mycket talar också för att rätt gärningsman, alltså Kaj Linna, dömdes för mordet och det grova rånet. Det finns ju liksom inte mycket som talar till hans fördel. Vad tror du om det tidigare oidentifierade DNA-spåret?
Citera
2017-08-18, 01:02
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det saknas helt enkelt substans i det du skriver. Det är bara ändlösa inlägg med dravel och insinuationer. Sedan är naturligtvis inte det allvarliga problemet här att 'farbror_barbro' och 'Sommarsemestern' trollar på Flashback och försöker misstänkliggöra Kaj Linna. Problemet är att en åklagare nu uttalar sig i media om att han är "övertygad om att Kaj Linna är mördaren", samtidigt som han inte kan redovisa en enda omständighet till stöd för sin påstådda uppfattning.

Menar du att åklagaren inte har redovisat en enda omständighet till stöd för sin påstådda uppfattning, i media? Det kan ju vara så enkelt att media inte har ställt frågan? I bevisuppgiften kan du läsa vilken bevisningen åklagaren hade. Den har du ju hänvisat till många gånger så den måste du ju ha läst?

Tror du dina favoritjournalister, alltså vänsterjournalisterna bakom <Spår>, frågade utredarna och åklagarna om vad som låg till grund för deras uppfattning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in