2017-08-17, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Winter Guard Indoor.. okej JokerMannen. Du får fabulera vidare. Jag drar mig för tillfället ur denna cirkus som du startat.

Hej igen Skräddaren 》Här kan du själv kontrollera och se enligt ovan och beträffande inom den gråa Citat-rutan , där du då skrev att jag får (FABULERA) vidare , men att du då samtidigt bestämde dig för att dra dig ur tillfälligt ur den CIRKUSEN som du då ansåg att jag hade start upp. Att FABULERA , betyder ordagrant att = LJUGA och att FANTISERA och att HITTA PÅ samt att ut-sprida FALSKA uppgifter eller FALSK information för att på ett sådant sätt vilseleda andra ifrån sanningen. Nu har jag svarat på din föregående fråga och hoppas därmed att du är nöjd och har kunnat konstaterat faktan sådan som den är. Obs ! beträffande PolisChefen Pér Ólov Andersson för Grova brott , så skall jag lite senare ge dig telefon-numret direkt här på tråden , så att du sedan kan komma i kontakt med honom när du behöver. Jag skall förmedla dig även hans direkt-nummer och mobil-enheten.

Med vänliga hälsningar från JokerMannen.
Citera
2017-08-17, 05:54
Medlem
Citat:
Får man fråga varför en seriös arbetande mordutredare väljer att officiellt publicera sitt polisarbete på Flashback forum? Är det ett vanligt sätt för polisen i Luleå att arbeta på? Ska jag fråga dig om detta eller vända mig till P-O Andersson på grova brott i Luleå?

Skräddaren 》Jag har tidigare påpekat att du sätter dig inte på mig i detta fallet beträffande KálaMarksMordet , och du kommer heller inte att kunna styra mig på något sätt till att avhålla mig ifrån att försöka lösa just detta mycket speciella mórdfallet. Jag kan samtidigt berätta för dig att jag även där utöver , har väldigt stora och involvèrade privata angelägenheter i KálaMarksMordet och att göra allt vad som står i min persónliga makt för att försöka ta reda på den egentliga sanningen om vem det var som egentligen bragde Ólov Róger Lindberg om livet den 14/4 År 2004 och jag kan garantera dig att det är PolisChefen Pér Ólov Anderssons' stora måtto okså att verkligen göra allt han kan och vad som står inom hans polisiära makt att försöka finna den egentliga sanningen om vem den egentlige gärningsmannen var som begick en ultimat kränkning både emot Ólov Róger och hans yngre broder Kárl-Sune Lindberg. Skräddaren , hur tror du egentligen Kárl-Sune känner sig i dag ? ? ? Han har inte längre något normalt liv att leva , gärningsmannen tog hans bror ifrån honom och för det skall han okså få stå till svars för , dessutom förlorade Kárl-Sune sin syster då hon redan vid 9-års ålder drunknade i en sjö. Skräddaren ta nu och ta ditt förnuft till fånga och förstå att detta är ett fullständigt allvar och inte på lek.

Senast redigerad av JokerMannen 2017-08-17 kl. 05:58.
Citera
2017-08-17, 06:16
Medlem
Citat:
Jag ska fatta mig kort. Jag vet skillnaden mellan fakta och fabuleringar. Jag är inte intresserad av att läsa var det står VGI i gamla FUP. Visa mig var det står "Vanguard Group Inc", så som du påstår.

Jag skulle uppskatta om du också även inte duckar för min tidigare fråga;

Var påstår jag detta?

Jag duckar aldrig för frågor. Angående VGI så är det en förkortning av VANGUARD GROUP INC. och det gällde även , både under Åren 2003 och 2004 , och beträffande förkortnings-tecknandet med tre bokstäver , så skrivs i dag så som det skrevs då överallt som VGI. Från och med nu befattar jag mig icke med flera påpekanden och förklaringar beträffande VGI. Till sist kommer VGI att vara en förkortning på Vanvetts Gående Idioter.

Med hälsning från JokerMannen.
Citera
2017-08-17, 06:21
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Skräddaren 》Jag har tidigare påpekat att du sätter dig inte på mig i detta fallet beträffande KálaMarksMordet , och du kommer heller inte att kunna styra mig på något sätt till att avhålla mig ifrån att försöka lösa just detta mycket speciella mórdfallet. Jag kan samtidigt berätta för dig att jag även där utöver , har väldigt stora och involvèrade privata angelägenheter i KálaMarksMordet och att göra allt vad som står i min persónliga makt för att försöka ta reda på den egentliga sanningen om vem det var som egentligen bragde Ólov Róger Lindberg om livet den 14/4 År 2004 och jag kan garantera dig att det är PolisChefen Pér Ólov Anderssons' stora måtto okså att verkligen göra allt han kan och vad som står inom hans polisiära makt att försöka finna den egentliga sanningen om vem den egentlige gärningsmannen var som begick en ultimat kränkning både emot Ólov Róger och hans yngre broder Kárl-Sune Lindberg. Skräddaren , hur tror du egentligen Kárl-Sune känner sig i dag ? ? ? Han har inte längre något normalt liv att leva , gärningsmannen tog hans bror ifrån honom och för det skall han okså få stå till svars för , dessutom förlorade Kárl-Sune sin syster då hon redan vid 9-års ålder drunknade i en sjö. Skräddaren ta nu och ta ditt förnuft till fånga och förstå att detta är ett fullständigt allvar och inte på lek.

Varför undviker du att svara på mina frågor?

Är detta ett vanligt sätt för polisen i Luleå att arbeta på?

Var någonstans finns beviset för att KL var aktiv i gruppen Vanguard Group Inc?

Var någonstans har jag påstått det som står i citatet nedan?
Citat:
Obs ! Kaj Johannes Linna/Engström har aldrig enligt SKRÄDDAREN berättat om några slags PYRAMID-liknande Nätverks-sammanhang i några så kallade TV-intervjuer eller andra sorters intervjuer ,
JokerMannen.

Mina frågor står fortfarande helt obesvarade. Du kan väl inte på fullaste allvar mena att jag "sätter mig på dig" med dessa frågor?

Slutligen. Sune och Roger Lindberg är och förblir de största förlorarna i den här historien. Om det råder det inget tvivel. Skulle jag på något sätt förminskat deras lidande genom att fråga dig mina ovanstående frågor?
Citera
2017-08-17, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbonLundin
JokerMannen, jag läser dina inlägg med stort intresse och det blir intressant att se vad du kommit fram till.
Kan du förklara "VGI-Nätverks-kretsen" lite närmare?

Hej EbonLundin 》 Snart skall jag fortsätta med min till dig utlovade fortsättning på VGI-Nätverks-kretsen och där jag sist avslutade , sedan därefter , så skall jag fortsätta med den klargjorda analysen som jag tidigare har gjort och du kommer då att få stifta bekantskap med något helt nytt som tidigare inte gjorts av någon annan inom Polisen beträffande det gamla KálaMarksMordet.

Goda hälsningar från JokerMannen.
Citera
2017-08-17, 06:59
Medlem
Citat:
Varför undviker du att svara på mina frågor?

Är detta ett vanligt sätt för polisen i Luleå att arbeta på?

Var någonstans finns beviset för att KL var aktiv i gruppen Vanguard Group Inc?

Var någonstans har jag påstått det som står i citatet nedan?

Mina frågor står fortfarande helt obesvarade. Du kan väl inte på fullaste allvar mena att jag "sätter mig på dig" med dessa frågor?

Slutligen. Sune och Roger Lindberg är och förblir de största förlorarna i den här historien. Om det råder det inget tvivel. Skulle jag på något sätt förminskat deras lidande genom att fråga dig mina ovanstående frågor?

Fråga 1: Sluta upp att kritisera PolisVäsendet om du inte har fog för dina påståenden.

Fråga 2: Det har du vid flera tillfällen erbjudits svar på genom mitt försök till att visa min vänlighet emot dig , men den har du av-visat mig. Slut från min sida gällande VGI.

Fråga 3: Var god läs utifrån det jag skrivit istället för att dra förhastade slutsatser.

Fråga 4: Det var mycket fint och känslomässigt skrivet av dig Skräddaren och för det , uppskattar jag dig mycket stort.

Obs ! I fråga 4: i slutet formulerar du dig mycket märkligt = "Skulle jag [Skräddaren] på något sätt förminskat deras lidande genom att fråga dig mina ovanstående frågor" Skräddaren , när du skriver som du här ovan sett och omtalat gjorde , så kallas det för (Persóna Immatúra).

JokerMannen.
Citera
2017-08-17, 07:26
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Fråga 1: Sluta upp att kritisera PolisVäsendet om du inte har fog för dina påståenden.

Fråga 2: Det har du vid flera tillfällen erbjudits svar på genom mitt försök till att visa min vänlighet emot dig , men den har du av-visat mig. Slut från min sida gällande VGI.

Fråga 3: Var god läs utifrån det jag skrivit istället för att dra förhastade slutsatser.

Fråga 4: Det var mycket fint och känslomässigt skrivet av dig Skräddaren och för det , uppskattar jag dig mycket stort.

Obs ! I fråga 4: i slutet formulerar du dig mycket märkligt = "Skulle jag [Skräddaren] på något sätt förminskat deras lidande genom att fråga dig mina ovanstående frågor" Skräddaren , när du skriver som du här ovan sett och omtalat gjorde , så kallas det för (Persóna Immatúra).

JokerMannen.

1. Om polisen skriver löpande om sitt arbete på Flashback så anser jag att man har fog för att åtminstone ställa frågor om det, tycker du inte?

2. Jag frågade om du kan bevisa att KL varit aktiv inom gruppen Vanguard Group Inc. Om det nu är så allmänt känt så borde du väl kunna visa det? Är jag ovänlig för att jag ber om bevis för ditt påstående?

3. Ditt påstående nedan är en ren lögn hur du än vrider och vänder på det. Jag har aldrig påstått detta.
Citat:
Obs ! Kaj Johannes Linna/Engström har aldrig enligt SKRÄDDAREN berättat om några slags PYRAMID-liknande Nätverks-sammanhang i några så kallade TV-intervjuer eller andra sorters intervjuer ,
JokerMannen.

4. Jag ifrågasätter att jag skulle ha förminskat offrens lidande med mina frågor. Då tycker du att jag lider av en sorts personlighetsstörning. Kan du utveckla?

Jag understryker att jag hittills inte fått svar på mina frågor av dig. Jag kan heller inte förstå på vilket sätt du tar illa upp av att jag frågar.

Väntar du dig att jag bara ska köpa allt du skriver rakt upp -och ner?

Du skriver och påstår saker, ibland även väldigt allvarliga anklagelser, om riktiga, livs levande personer som inte är här och kan försvara sig. Då kan du också förväntas ha belägg för dina påståenden. Begriper du inte det?
Citera
2017-08-17, 07:48
Medlem
Gratis121s avatar
En mördare finns och han är på kroppsligen fri fot.

Han har ett samvete som ligger inaktivt för tillfället, men så småningom kommer det ifatt honom

Samvetet kommer jaga honom så pass att han aldrig kommer kunna njuta av det verkliga livet.

Det bästa för honom vore att ta itu med det och erkänna så snabbt som möjligt inte förräns då kommer han bli fri på riktigt.

Jag har träffat fd mördare som tagit itu med sitt liv, och de är bland de finaste personer som finns.

Förlåtelse finns och måste finnas, men innan förlåtelsen kan börja verka så måste man ut med sanningen.

Jag tycker att det härligaste som finns är att se en människa som vänder 180 grader i sitt liv, då blir jag tårögd.

Jag tycker också för Sunes skull och alla sorger han har måsta gå igenom att det borde läggas mycket krut på denna utredning

All heder åt Jokermannen för den tid han lägger ned.
Citera
2017-08-17, 09:04
Medlem
Citat:
1. Om polisen skriver löpande om sitt arbete på Flashback så anser jag att man har fog för att åtminstone ställa frågor om det, tycker du inte?

2. Jag frågade om du kan bevisa att KL varit aktiv inom gruppen Vanguard Group Inc. Om det nu är så allmänt känt så borde du väl kunna visa det? Är jag ovänlig för att jag ber om bevis för ditt påstående?

3. Ditt påstående nedan är en ren lögn hur du än vrider och vänder på det. Jag har aldrig påstått detta.

4. Jag ifrågasätter att jag skulle ha förminskat offrens lidande med mina frågor. Då tycker du att jag lider av en sorts personlighetsstörning. Kan du utveckla?

Jag understryker att jag hittills inte fått svar på mina frågor av dig. Jag kan heller inte förstå på vilket sätt du tar illa upp av att jag frågar.

Du skriver och påstår saker, ibland även väldigt allvarliga anklagelser, om riktiga, livs levande personer som inte är här och kan försvara sig. Då kan du också förväntas ha belägg för dina påståenden. Begriper du inte det?

Svar Fråga 2: Angående VGI så har det inte med själva KálaMarksMordet att göra , däremot har det med kriminell verksamhet att göra. Inga fler svar till dig beträffande VGI.

Svar Fråga 3: Okey jag är en lögnare , allt jag påpekar och skriver om , beror på att jag lever i en förvrängd värld full av sjukliga fantasier och behöver Psykiatrisk vård. Jag hoppas att du är nöjd med svaret på frågan.

Fråga 4: Du har inte begripit ett dugg utifrån det jag tidigare skrev och jag har aldrig någonsin påstått att du skulle lida av någon form av PERSÓNLIGHETS-STÖRNING , i och med ditt konstiga och mycket egendomliga påpekande , visar du nu helt klart och tydligt att du orkar helt enkelt inte anstränga dig själv till att finna faktan till ordet = Persóna Immatúra , du har en Dátor och där kan du söka förklaringen till de två forn-Latinska orden Persóna + Im-matúra , men ! denna gången skall jag förklara det för dig Persóna Immatúra är två ord och båda med Génus Feminínum och båda i Nóminativ Singuláris och båda orden tillsammans betecknar =
( O-mogen Personlighet ) Obs ! Flera Svar kommer. JokerMannen.
Citera
2017-08-17, 09:29
Medlem
Citat:
Menar du att jag deltar i cirkusen om jag försvarar mig själv om att jag skulle ha ljugit? Varför tror du att jag är upprörd?

Varför skulle detta göra mig inblandad i mordet i kalamark? Är du inblandad i mordet i kalamark eftersom du skriver som du gör?

Sorry, var bara lustigt att du skulle dra sig tillbaka och sen skriver du mer än någonsin tidigare, inget illa ment.

Intressant att du svarar på min fråga med en motfråga. Vi har alla rätt att vara anonyma så jag tänker inte pressa dig.

Själv är jag "lyckligt" nog en helt vanlig snubbe i en annan del av landet som hörde talas om Karlamarksmordet i höstas på Veckans brott. Förmodligen är jag en av de absolut mest neutrala här inne när det gäller misstankar i skuldfrågan också.

Jag hoppas/vill att sanningen kommer fram oavsett vem den drar ner i smutsen.
Citera
2017-08-17, 09:36
Medlem
Citat:

Fråga 1: Du är välkommen att ställa vilka Polisiära frågor du vill och du kommer att besvaras av mig under förutsättning att du i fortsättningen inte beter dig impertinellt.

Jag tar absolut inte illa upp för att du frågar , det är något som du helt felaktigt bara ha fått för dig.

Jag är inte på något sätt ute efter att försöka övertyga dig i det som jag har skrivit i mina tidigare inlägg , däremot är jag ute efter att finna svaret på vem det egentligen var som bragde Ólov Róger Lindberg om livet och det är mitt persónliga och Polisens mål och det har du mitt ord på att så kommer fortsättningen att bli beträffande det gamla nu ouppklarade KálaMarksMordet.

》》》Nu säger jag , för absolut sista gången till dig Skräddaren , JAG HAR ALDRIG PEKAT UT NÅGON enda person som skyldig till KálaMarksMordet och så länge jag inte äger och har fullständiga bevis och en mycket god grund att stå på , så äger jag ingen rätt till att peka ut någon , men jag kommer snart att övergå till en ny och intensivare fas av den fortsatta utredningen av KálaMarksMordet och som jag tidigare har berättat för dig , så är det bara dumt att misslyckas på förhand genom att lägga ned jakten på sanningen. Jag visste redan i från första början då jag befattade mig med KálaMarksMordet att , någon stans i alla dokument , finns det spår som så småningom öppnar upp för den egentliga sanningen och leder fram till den egentlige och rätte gärningsmannen.

Citera
2017-08-17, 09:53
Medlem
Citat:
Hej Klas-1981 》 Jag måste tyvärr börja arbeta igen tillsammans med två kolleger som nu skall hjälpa mig med en så kallad ré-konstruktion , vilken jag återkommer till med berättelser när den blivit fullbordad. Beträffande svaret på din fråga , så har du tidigare skrivit ett ifrågasättande privat meddelande till mig och jag skall göra allt jag kan för att spåra upp det och be att få återkomma med fullständiga besked beträffande detta.
Obs ! jag är inte sur eller arg på dig på något sätt.

Jokermannen, jag vill återigen påpeka att jag ALDRIG skrivit nått privat meddelande till dig, knappt till någon alls här på FB.

Antingen så gillar du inte mina påpekande till de som "klankar ner på dig" att jag vill att du ska få presentera din utredning ifred, eller så har du blandat ihop mig med någon annan.

Leta gärna i din inkorg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in