2017-06-01, 21:15
Medlem
Enligt den här artikeln skulle det ha funnits 2 kassaskåp?

http://www.kuriren.nu/nyheter/kalama...n-5281547.aspx

men jag har fortfarande inte förstått varför man kröp in genom en lucka in i lagårn om man var ute efter kassaskåp?

är väl ingen som har kassaskåpet i lagårn??
Citera
2017-06-01, 21:51
Medlem
iofs om man var 2 gärningsmän så kanske man visste att den ena brodern skulle ut till lagårn och väntade där?

samtidigt som den andre tog sig an brodern?

å andra sidan om det var en gärningsman så ville han kanske ta en åt gången för att slippa bli överbemannad (verkar mer troligt?)
Senast redigerad av klinkerhofen 2017-06-01 kl. 21:58.
Citera
2017-06-01, 22:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
iofs om man var 2 gärningsmän så kanske man visste att den ena brodern skulle ut till lagårn och väntade där?

å andra sidan om det var en gärningsman så ville han kanske ta en åt gången för att slippa bli överbemannad (verkar mer troligt?)
Jag är inte så insatt i Långareds- och Brattåsfallet, men var det inte samma tillvägagångssätt där, dvs. att man först tog den ena ute i ladugården, och sedan den andra inne i boningshuset?
Citera
2017-06-01, 22:07
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:

Det tror jag oxå.
Citera
2017-06-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Mats Alm går fri. Granska det du!

Vänstermedia och GW ger jag inte mkt för. GW hävdar t.ex. med en dåres envishet att Christer P inte har mördad Palme.

Haha kul exempel, finns väll ingen seriöst insatt person som tror att Holmers planterade falskapår Pettersson skulle vara inblandad i Palme.
Citera
2017-06-01, 22:33
Medlem
Citat:

Påken som gärningsmannen som kom in till Sune hade Rogers blod på sig så Roger blev "dödad" innan någon gick in i huset.

Roger var den starke så honom ville han/de väll ta ute. Men ja, många frågetecken.
Citera
2017-06-01, 23:06
Medlem
Draifoss avatar
Enligt en artikel i "Dagens juridik" idag är det här inte det enda fallet där det har gått snett:

"Kaj Linnas fall bara ett i mängden - den svenska rättsskipningen fungerar inte"
http://www.dagensjuridik.se/2017/05/...-fungerar-inte
Citera
2017-06-01, 23:38
Medlem
Om ni är intresserade av Kalamarksmålet och figuranter föreslår jag att ni läser förhören i den ursprungliga FUP.

Och HD:s ordförande;

http://www.expressen.se/nyheter/brot...innas-resning/
Senast redigerad av Lawenforcement 2017-06-02 kl. 00:10.
Citera
2017-06-02, 00:18
Medlem
IQ130s avatar
Är Linna en stabil person, vad har han för bagage? Har han suttit förvarad tidigare?
Citera
2017-06-02, 00:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Är Linna en stabil person, vad har han för bagage? Har han suttit förvarad tidigare?
Kolla intervjun här:
http://kris.a.se/2017/01/fallet-kaj-...len-i-sverige/
Citera
2017-06-02, 06:08
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130

Jo, några grejer har han i bagaget

Han har ju lurat endel mänskor.
Uppträder alltid seriöst, så varje gång man fick höra vad han gjort blev man lite chockad.
Typ, " han som är så trevlig" kan han verkligen gjort det.
Bla lurat folk och sålt på dem försäkringar m.m dom de tackat nej till.
Därför blev då jag inte förvånad av att han misstänktes för brottet i Kalamark
Men jag förstår att det är många som hellre tror att han är oskyldig pga han lugna seriösa och trevliga attityd

Men han har ljugit förr många ggr.
Dock har vi inte rätt att döma honom med för lite bevisning, men misstänka kan man
Citera
2017-06-02, 09:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Men han har ljugit förr många ggr.
Dock har vi inte rätt att döma honom med för lite bevisning, men misstänka kan man
Ta inte den gamla förundersökningen och domen på för stort allvar. Den där bilden av Kaj Linna som målades upp (som en tjuv och en lögnare) verkar ha byggt på grundlösa rykten och byskvaller. Några hade nog ett alldeles eget intresse av att misstänkliggöra honom.

Eftersom det inte tycks ha funnits någon bevisning mot Linna överhuvudtaget fick åklagaren nöja sig med att misskreditera Linna i största allmänhet, och på det sättet övertyga domstolen om att han också kunde vara inblandad i Konsuminbrottet och rånmordet. De här tidigare rättegångarna påminde mycket om en ren häxprocess (jag har hört ljudupptagningarna).

Nu verkar det ju ha varit betydligt mer sansat vid den nya rättegången, och antagligen är det mediabevakningen den här gången som gör att hovrätten nu inte kommer att kunna döma Linna igen (även om man kanske gärna skulle vilja).
Senast redigerad av Draifos 2017-06-02 kl. 09:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in