Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
》Titta mycket noggrant på hur gärningsmannen och på vilket ett så mycket ovanligt sätt som han då band Ólov Róger Lindbergs' armar på , så skall du kunna förstå utifrån det att det var antingen A1: ett PLANERAT MORD eller B2: ett BESTÄLLNINGS MORD.
Så <planerade mord> eller <beställningsmord> brukar se ut som det gjorde i Kalamark 2004, det är så du menar? Kan du redovisa någon sorts statistik för detta i så fall? Jag är skeptisk till att det är som du säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
SommarSemestern lägg alla konstiga teorier åt sidan och försök istället att lära dig att inse faktan sådan som den egentligen är.
Vilka konstiga teorier? Det är ju tydligen din teori som är konstigast hittills.
Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
Obs ! Sluta sedan upp med att peka ut Kaj Johannes Linna/Engström som den egentlige KálaMarksMördaren , med just den enkla anledningen av du äger inga bevis för dina ständigt ältande påpekanden.
Jag pekar egentligen inte ut någon som skyldig till mord och grovt rån i Kalamark. Jag säger vem som sannolikt är rätt gärningsman. Det är en stor skillnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
Obs ! om du fortsätter som du nu gör i alla dina skrivna inlägg där du hela tiden låter dig med bestämdhet peka ut Kaj Johannes Linna/Engström som den egentlige KàlaMarksMördaren , så kan det sluta riktigt illa för dig en vacker dag. Obs ! Peka aldrig ut någon som en egentlig Mördare innan du har fullständiga befogenheter för att göra så. Tids nog kommer den egentliga sanningen fram , om du nu kan ge dig till tåls till dess ? ? ?
Eftersom jag inte med någon bestämdhet pekar ut Kaj Linna som gärningsmannen till mord och grovt rån så låter det du säger bra, det betyder ju att det inte kan sluta riktigt illa för mig en vacker dag.
Kan ta det igen. Jag är inte helt säker på vem som är gärningsmannen bakom mordet och det grova rånet. Men väldigt mycket talar för att Kaj Linna gjorde detta. Han är utpekad av en person som hade detaljkunskap om brottet. Kaj Linna hade dålig ekonomi, inget som helst alibi och verkar inte vara trovärdig i förhör. Han vägrade att kontakta polisen när han förstod att han var misstänkt för ett rånmord. Trovärdigt för en oskyldig och i princip ostraffad man att göra så? Nej.
Utesluter du att Kaj Linna är rätt gärningsman? Tror du att Kaj Linna, om han är skyldig, kan ha haft en medhjälpare i planeringen av rånet?