Citat:
Ursprungligen postat av
ClariNet
Flashback är också folkets röst. I allt mediabruset ser jag Flashback som en fyrbåk, en demokratisk åsiktspelare. Vi är många som tycker det är fel av skvallerpress, TV4 m fl att exponera en dysfunktionell familj, inte minst i kommande Biggest Looser VIP. Detta mot bakgrund av att vi vanliga dödliga vill ha schyssta vuxenförebilder för våra barn. Föräldrar och son i Book-familjen svarar inte upp mot det. Vi är alla överens om att familjen behöver något helt annat än exponering. VI VILL INTE HA MERA BOOK!
DET ÄR NOG NU.
Jag är den förste att hålla med om att det är fel att exponera henne i media. Det blir som någon slags lyteskomik.
Det tycks dock inte som allas bevekelsegrund för sitt agerande är att förhindra att en dysfunktionell familj exponeras, utan många verkar ha som mål att förstöra alla möjligheter för dem att uppbära någon förvärvsinkomst alls. Men visst, om ni agerar på samma sätt för att t.ex. Gunilla Persson inte ska synas i Svenska Hollywoodfruar, så kan jag kanske tro på att agerandet är av ren omsorg.
Ett bra sätt att slippa se Anna Book i TV är annars att ge fan i att titta. Och sviktande tittarsiffror brukar vara ett effektivt språk, som varenda TV-kanal förstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
alicewonderland
Hon får väl skaffa sig ett jobb som alla andra!
Citat:
Ursprungligen postat av
Darrar
Varför måste hon och familjen få bidrag? Vi andra arbetar, det ska väl hon också kunna göra ex hemtjänst, skolbespisningen - hon gillar laga mat, restaurang mm finns många jobb om man vill jobba.
Det håller jag absolut med om! Frågan är väl var de kan tänkas få jobb, om detta hetsjakt på uppdragsgivare/arbetsgivare fortsätter.
Citat:
Ursprungligen postat av
instagam
Enligt säkra källor som pratat med Jelena på Brottbykliniken så arbetar inte Felicia där längre.
Det funkade inte att ha en "offentlig" person i företaget. Jelena ville inte bli inblandad i allt som har med Book att göra. Därför hon har raderat alla bilder på sin privata Instagram som familjen Book var med på.
Som sagt; Det är uppenbart att det inte enbart handlar om att agera för att få slippa se Anna Book på TV. Det handlar om att krascha möjligheten för alla i familjen att försörja sig. Och då återstår ingenting annat än att vi får försörja dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
gurkelurkan
Men snälla! Den människan bekostar oss ständigt kostnader från skattemedel genom alla fall av snatterier, våldtäkter och skattefusk. Dessutom har hon förmodligen bidrag för lägenheten och socialbidrag samt kostnader till socialen att utreda sonen. Hon är en stor fet parasit hela människan och inte ens semestern bekostar dom utan bor gratis.
Är det en anledning att jobba för att beröva familjen alla rimliga vägar till förvärvsinkomst?
Citat:
Ursprungligen postat av
Darrar
Anna är en stor parasit, hon har enorma skulder hos fogden. Skadeståndet till flickan kommer brottsoffermyndigheten betala ut och det är vi skattebetalare och sedan får Myndigheten gå via kronofogden för att få tillbaka pengarna av Anna.
Desto större anledning att hon nu bör kunna försörja sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Darrar
Anna har 8 mål i Solna tingsrätt.
Har du målnummer/stämningsansökningar/domar?
Jag såg lite av den livesändning Anna Book hade på Instagram tidigare idag. Där sa hon att träningen nu är hennes arbete, och det känns ju inte så stabilt. Framför allt, så inbringar det knappast några pengar. Och pengar är något familjen lär behöva.
För ett par år sedan (när Arga Snickaren var där) kunde de inte ens skrapa ihop ett par tusen till ett nytt handfat. Och nu behöver de snyta fram drygt 100.000 kr...
Är det förresten någon som vet var Tony Irving har tagit vägen i detta? De var ju bästisar, men nu har han inte synts till på ett tag.