Citat:
Ursprungligen postat av
fruOl
Fast..nu är det flera år sedan hon gjorde gastric bypass. Efter ca två år går det att vänja tarmarna med att ta upp för mycket mat igen. Och efter två år ska man äta sk "normala portioner" så hennes gastric bypass ger henne inga fördelar i tävlingen...om hon är påläst kommer hon däremot kunna skylla på operationen om det går dåligt för henne i tävlingen...man kan bli känslig mot vissa födoämnen och måste äta oftare, vilket under bantningen kan bli tufft.
Oavsett så ber jag till alla gudar som finns att hon inte vinner...å andra sidan kommer hon gnälla i tid o otid oavsett
Citat:
Ursprungligen postat av
gurkelurkan
Jag tror fruOl har rätt men ska försöka googla för säkerhet skull. Har för mig att dom sagt att magsäcken töjer ut sig och kan bli lika stor som en fotboll i slutändan. Tunnan har ju vräkt i sig både sina egna och andras hotellfrukostar. Sen kan hon hiva i sig en flaska rödvin på detta. Återkommer.
Nej, efter två år SKA man inte äta "normala portioner" utan operationen är (eller ska vara) en början på ett nytt livstänk. Däremot kan man töja ut den lilla del av magsäcken man har kvar igen om man ökar på mängden mat konstant vilket jag antar att Anna gjort.
Jag har själv gjort en GBP för ca 15 år sedan och det är inga "normala" portioner som gäller utan fortfarande lite men ofta (samt rätt mat!).
Däremot kan säkert Annas fyllebravader på sociala media härröra från operationen. Man blir helt enkelt bra påverkad även av små mängder alkohol.