2017-07-02, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Återigen bevis på enorma skillnader i sexuella skillnader mellan könen, de som du sa att du inte kunde se till någon större grad.

Ogrundade spekulationer om biologi antas från första bröjan när man antar att skillnader mellan kön som finns framför din näsa egentligen bara är sociala strukturer som har skapat, helt ogrundade spekulationer som inte ens kollar in tex hormonella skillnader inom könen, tex ifall kvinnor med mer manliga hormoner antar mer manligt beteende. Eftersom en sådan studie möjligen skulle finna resultat som går emot religionen så är det bäst att inte ens utföra dessa studier som falsierar tesen.

Sann vetenskap söker ständigt att motbevisa de hypotes som forskare kommer med, de söker faktiskt aktivt kollegor att göra studier som söker motbevisa tesen.

Inom humaniora är det tvärtom att folk blir behandlade som kättare när de inte följer tesen.

Men vafan, vi talade inte om vetenskapliga källor, jag frågade om en kvinna som går runt och frågar män ifall de vill knulla skulle få gesvar.

Duktigt att du finner en vetenskaplig studie som bevisar att du hade fel i början när du antog att män inte skulle vilja ha sex med en främling som kommer och frågar "vill du knulla?"

De långa förklaringar om varför det är fallet från psykologer är vad du skulle kalla för spekulationer. Jag bryr mig inte närmvärt att motbevisa dem, för den bevisar min tes om att kvinnors sexualitet är väldigt annorlunda än mäns.

Att män och kvinnor tänder på helt olika saker.
På äldre stenåldern (innan jordbruket) levde människor i allt för små grupper allt för långt från varandra för att någon evolutionär selektion för eller emot sex med främlingar skulle kunna ske. Alla kände alla inom gruppen som nästan aldrig översteg 30-50 människor. Fortplantningsstrategi i paleolitisk tid spelar alltså ingen roll för om någon vill ligga med främlingar.

Citat:
Det här skrev jag: Varför är det fler unga män som säljer sig till homosexuella gubbar än heterosexuella kvinnor trots att heterokvinnor är en 10-20 gånger större grupp potentiella konsumenter?

Jag har inte sagt att bögar köper sex oftare än heteromän, jag säger att de köper oftare än kvinnor.

Jag har läst någonstans att bögar köper oftare än hetero, och att fler unga män sålt sex än unga kvinnor i Sverige i alla fall. Det är i vilket fall inte viktigt för diskussionen.

Grejen är att kvinnor är 10-20 gånger större konsumentgrupp än gruppen "homosexuella män" och ändå är det vanligare att prostituerade män säljer sig åt homosexuella än kvinnor.
Om du tror att bögar har biologiskt "feminiserade" hjärnor, varför tror du då att de beter sig "maskulint" av biologiska orsaker?

Citat:
Ge upp din egalitära religion och läs på lite om manlig sexualitet för i helvete: http://doctor.ndtv.com/faq/ndtv/fid/8349/Why_do_I_get_testicle_pain_if_I_dont_have_sex_for_ a_while.html
Jag är man och får inte ont i testiklarna av långa perioder utan sex, onani eller utlösning.
Citera
2017-07-02, 20:40
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgraderadapa
På äldre stenåldern (innan jordbruket) levde människor i allt för små grupper allt för långt från varandra för att någon evolutionär selektion för eller emot sex med främlingar skulle kunna ske. Alla kände alla inom gruppen som nästan aldrig översteg 30-50 människor. Fortplantningsstrategi i paleolitisk tid spelar alltså ingen roll för om någon vill ligga med främlingar.

Om du tror att bögar har biologiskt "feminiserade" hjärnor, varför tror du då att de beter sig "maskulint" av biologiska orsaker?

Jag är man och får inte ont i testiklarna av långa perioder utan sex, onani eller utlösning.
Har du låg spermieproduktion?
Citera
2017-07-02, 20:40
Medlem
Citat:
Varför använder då inte män sina "ensidiga privilegier" till att se till att nästan enbart kvinnor blir dömda för brott (även om det nu är männen som begår dem)?

haha du menar fejka bevisning?

eller bara helt sonika se till att enbart kvinnan straffas vid "otillbörligt" sex ex?
eller ha ett rättsväsende som anser att en kvinnas vittnesmål bara gäller för en halv mans? eller ett rättsväsende som anser att brott mot kvinnor inte egentligen är brott mot dem, utan den som äger dem?
dvs pappa eller äkta mannen?
och tvärtom om mannen begått något brottsligt så är det helt ok att hans dotter, syster eller fru får ta straffet.
som typ bli gängvåldtagen at byrådet för att brosan rymt med en tjej från grannbyn eller dylikt.

Tja du...ja verkligen konstigt att män inte fixat sina samhällen så ovan gällt....hörredu.
Senast redigerad av Merapi 2017-07-02 kl. 20:46.
Citera
2017-07-02, 20:41
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Om bögar har "feminina" hjärnor sedan fosterstadiet, hur skulle de då kunna ha ett "maskulint" beteende på samma sätt som heterosexuella män men inte kvinnor? Borde inte en hormonell feminisering av hjärnan, om sådan förelåg, omstöpa hela könsbeteendet? Åtminstone om det var tillräcklig "feminisering" för att göra en man rent homosexuell (alltså inte bisexuell) skulle väl alla spår av ett specifikt "manligt" knulla runt med främlingar-beteende utplånas om det sistnämnda också var biologiskt?

Edit: jag anser för övrigt att genusfeminismens snack om "könsmaktsstrukturer" är lika korkat och fullt av självmotsägelser som den så kallade "evolutionspsykologin". Jag kritiserar dem båda, att två påståenden är oförenliga bevisar inte att ett av dem är rätt utan båda kan faktiskt ha fel!

Det var inte bögar som hade feminina hjärnor utan transsexuella.

Bögar har delvis några mer feminina egenskaper, men i regel finns det allt från mer maskulina till feminina bögar.

Bögar producerar tex nästan lika mycket testosteron i snitt som heteromän och bögar har lika stor amygdala som män, och antagligen minst lika visuellt stimulerad sexualitet som heteromän (säger antagligen för att jag inte har läst neurologiska förklaringar till fenomenet utan enbart av att se omkring hur bögar och heteromän beter sig).

Det var förövrigt inte evolutionär psykologi utan beteendevetenskap/neurologi som jag hänvisade till.
Citera
2017-07-02, 20:43
Medlem
Citat:
Hanar slåss för att komma till, gruppsex sker bara hos delfiner och där är det tal om gruppvåldtäkt och inte frivilig sex. Ok, så finns det weirdo-bonobos också där hela familjen har gruppsex.

Hur frivilligt sex är mellan djur är i för sig svårt att mäta. Att honor bara skulle låta vem som helst ha sex med henne skulle ju göra henne ganska evolutionärt dum då de får gener från precis vem som helst i hennes ungar. Så är givetvis inte heller fallet:

https://omgfacts.com/female-animals-avoid-sexual-harassment-in-insane-ways-4d75f7213166
Varför tror du bonobos har mer sex än schimpanser fast schimpanser har mer testosteron än bonobos? För övrigt hade människor med sina små grupper inte så många manliga partners för kvinnorna att välja mellan på jägarnas och samlarnas tid, och det var just våra stora hjärnor som begränsade gruppstorleken.
Citera
2017-07-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Har du låg spermieproduktion?
Nej, jag kan spruta ordentligt när jag får utlösning!
Citera
2017-07-02, 20:51
Medlem
Citat:
Det var inte bögar som hade feminina hjärnor utan transsexuella.

Bögar har delvis några mer feminina egenskaper, men i regel finns det allt från mer maskulina till feminina bögar.

Bögar producerar tex nästan lika mycket testosteron i snitt som heteromän och bögar har lika stor amygdala som män, och antagligen minst lika visuellt stimulerad sexualitet som heteromän (säger antagligen för att jag inte har läst neurologiska förklaringar till fenomenet utan enbart av att se omkring hur bögar och heteromän beter sig).

Det var förövrigt inte evolutionär psykologi utan beteendevetenskap/neurologi som jag hänvisade till.
Jag är man, inte transsexuell, och känner inte alls igen mig i beskrivningen att tända uteslutande visuellt. Fast jag tycker att kurviga och något mulliga kvinnor har den mest attraktiva kroppstypen så har jag blivit kåt på vissa anorektiker när de har fört intelligenta diskussioner. Omvänt har jag blivit avtänd på kvinnor med ett kurvigt utseende som jag gillade när de uttryckte idéer som dina. Jag tänder även mer på att läsa rent verbala beskrivningar om att vara kåt skrivna av kvinnor än på att titta på nakna kvinnor. Om du nu tror att män är visuella, hur förklarar du blinda mäns sexualitet?

För övrigt förutsäger väl din hypotes att rent homosexuella män skulle vara mer "feminiserade" än bisexuella män, och att rena bögar därför skulle vara mycket feminina?

Det som kallas "evolutionspsykologi" är ändå bara en pseudoevolutionär ompaketering av samma pseudovetenskap som du här kallar "beteendevetenskap" eller "neurologi". Ingen mening med att märka ord (tänk att ni "beteendevetare" märker ord lika mycket som genusfeministerna, är ni släkt?).
Citera
2017-07-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
haha du menar fejka bevisning?

eller bara helt sonika se till att enbart kvinnan straffas vid "otillbörligt" sex ex?
eller ha ett rättsväsende som anser att en kvinnas vittnesmål bara gäller för en halv mans? eller ett rättsväsende som anser att brott mot kvinnor inte egentligen är brott mot dem, utan den som äger dem?
dvs pappa eller äkta mannen?
och tvärtom om mannen begått något brottsligt så är det helt ok att hans dotter, syster eller fru får ta straffet.
som typ bli gängvåldtagen at byrådet för att brosan rymt med en tjej från grannbyn eller dylikt.

Tja du...ja verkligen konstigt att män inte fixat sina samhällen så ovan gällt....hörredu.
Det vore lätt för de med makt att fixa samhällen med falsk bevisplantering. Hur lätt som helst. Det kallas korruption.
Citera
2017-07-02, 20:55
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Ehh, mycket märklig kommentar som inte hade mycket med mitt inlägg att göra. Det har gjort ett antal antropologiska studier annars i stenåldersliknande stammar i allt från Amazonas till Papua Nya Guinea som inte visar på någon egalitär eller harmonisk sexuell beteende i samhället.

Citat:

Återigen så hänvisade videon jag lade upp att det var transsexuella som hade feminiserade hjärnor.

Citat:

Att något är normalt innebär inte att alla har det.
Citera
2017-07-02, 21:00
Medlem
Citat:
Det vore lätt för de med makt att fixa samhällen med falsk bevisplantering. Hur lätt som helst. Det kallas korruption.
Tyckte kanske de exemplen jag angav smått ironiskt borde få dig att inse ett och annat.
Citera
2017-07-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ehh, mycket märklig kommentar som inte hade mycket med mitt inlägg att göra. Det har gjort ett antal antropologiska studier annars i stenåldersliknande stammar i allt från Amazonas till Papua Nya Guinea som inte visar på någon egalitär eller harmonisk sexuell beteende i samhället.
Jag påstod aldrig att det var harmoniskt på stenåldern, sluta att halmgubba. Jag är fullt medveten om våld och kannibalism på stenåldern. Det jag syftar på är att folk på stenåldern nästan aldrig träffade folk de inte kände alls, och att evolutionen därför inte "brydde sig" om någon blev kåt på främlingar eller inte.

Citat:
Återigen så hänvisade videon jag lade upp att det var transsexuella som hade feminiserade hjärnor.
En relevant fråga om bögar: om män och kvinnor har helt olika hjärnor, hur skulle ett "program" för att känna igen manliga partners kunna läsas i en manlig hjärna? Skriva ett dataprogram i ett programspråk och läsa det i ett annat går ej.

Citat:
Att något är normalt innebär inte att alla har det.
Men jag har inte några utlösningsproblem!
Citera
2017-07-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Visst. Men det är ju ingen makt jag vill ha eller använda, och det är ju en makt man enbart har i egenskap av att ha en fitta. Det är som att vara mallig över sina öron.
Men det är väl klart att du ska vara mallig över din fitta!

…för vem har sagt att just du ska ha hörsel och syn, höra böljornas brus, och kunna sjunga?
(Så länge skutan kan gå, av Evert Taube)

Till i midsomras fick jag pm från en man som hotade med att han skulle sprida ut på forumet att jag är man.
Det kändes ju inte direkt som ett hot, hade han inte skrivit att det var ett hot hade jag inte fattat det, jaha liksom.
Det insåg nog han också.

När jag loggade in efter midsommar hade han plitat ihop en gruppvåldtäkt på mig, en A4-sida.

Han finns inte längre ibland oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in