2017-07-01, 01:49
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Knappast alla män och det finns gott om ostabila kvinnor med män som älskar dem.

Jo du besitter sexuell makt över de män som gör nästintill vad som helst för att få närhet från en kvinna.
Vi har redan avhandlat detta och jag påstår inte att du utnyttjar den makten eller medvetet utövar den på något vis men det förändrar inte att män kommer att toffla för dig vilket i grunden är deras eget problem och inget som du kan lastas för.
Visst. Men det är ju ingen makt jag vill ha eller använda, och det är ju en makt man enbart har i egenskap av att ha en fitta. Det är som att vara mallig över sina öron
Citera
2017-07-01, 02:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Visst. Men det är ju ingen makt jag vill ha eller använda, och det är ju en makt man enbart har i egenskap av att ha en fitta. Det är som att vara mallig över sina öron

Makt handlar om att ha valmöjligheter. Den genomsnittliga kvinnan har större sexuella valmöjligheter, och därmed större sexuell makt än den genomsnittlige mannen.

Kvinnor är blinda för sina privilegier.
Citera
2017-07-01, 02:07
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Makt handlar om att ha valmöjligheter. Den genomsnittliga kvinnan har större sexuella valmöjligheter, och därmed större sexuell makt än den genomsnittlige mannen.

Kvinnor är blinda för sina privilegier.
Återigen. Det beror ju på hur viktigt sex med någon man struntar i är. Det finns inget värde i att a,b,c kan tänka sig, särskilt inte med någon som i princip vill runka av sig i någon annan( detta är inte njutning )
Det är inte ett privilegium på det sätt du tror.
Citera
2017-07-01, 02:07
Medlem
Citat:

Det håller jag med om.
De kvinnor som använder detta medvetet är i mina ögon känslokalla psykopater och männen som faller för det är tragiska mans-apor drivna av sin kuk.

Fast nu ska du inte behöva sjunka till min kassa människosyn, det är inte bra för någon.
Citera
2017-07-01, 02:13
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Återigen. Det beror ju på hur viktigt sex med någon man struntar i är. Det finns inget värde i att a,b,c kan tänka sig, särskilt inte med någon som i princip vill runka av sig i någon annan( detta är inte njutning )
Det är inte ett privilegium på det sätt du tror.

Så enkelt är det inte. Det handlar även om partnerval på längre sikt, då tillgången till tillfälligt sex är inkörsporten till ett fast förhållande. Inte varje gång givetvis, men det ger sannolikheter och möjligheter.

Sedan kan vi ifrågasätta hur tungt vägande motiv en kvinna egentligen behöver för att uppleva tillfälligt sex som meningsfullt och njutbart. Ofta handlar det om oerhört banala, och ibland direkt motbjudande faktorer.
Citera
2017-07-01, 05:44
Medlem
Jag tror att de flesta kvinnor vill ha den sexuella makten och därför röstar de politiskt mot allt som skulle minska den i genomsnitt. De flesta kvinnor är för massinvandring av män eftersom deras sexuella makt ökar då.

Vilket bara visar att överflöd av tillgång till sex är viktigt för kvinnor mer viktigt än risken för andra negativa konsekvenser och att män drabbas negativt rationaliseras bort alltså man intalar sig själv att man gör detta för att man är extremt god och rättfärdig.

Detta är inte samma sak som att kvinnor i verkligheten är speciellt intresserad av att ha sex, det som de mest är intresserade av är att ha den sexuella makten där massor av män vill ha sex med dem.
Citera
2017-07-01, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Eller hur? Men om en man skulle påstå detsamma skulle ingen ens lyfta på ögonbrynen. "Jaha, som vanligt då?"

Jag vet inte hur många överviktiga, fula, korkade och allmänt oattraktiva kvinnor jag känner , samtliga som vill ha pojkvän har hittat en pojkvän. Jag fattar inte hur de gör det och hur i helvete de lyckas. Det är som magi.

Och jag vet inte hur många normalviktiga, åtminstone godkänt intelligenta män som jag känner som inte har kvinnligt sällskap, fastän många vill det. Vem fan ifrågasätter rubriken och tråden?

Det beror på att de fula kvinnorna tar en man på sin egen nivå. Fula kvinnor som tar fula män som inte kan hoppas på något annat.
De snygga männen vill i sin tur också ha en partner på sin egen nivå.
Men snygga kvinnor får mer uppmärksamhet och uppskattning av män som tillgängliga singlar än vad de skulle få av att vara i ett fast förhållande.
Citera
2017-07-01, 10:31
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Så enkelt är det inte. Det handlar även om partnerval på längre sikt, då tillgången till tillfälligt sex är inkörsporten till ett fast förhållande. Inte varje gång givetvis, men det ger sannolikheter och möjligheter.

Sedan kan vi ifrågasätta hur tungt vägande motiv en kvinna egentligen behöver för att uppleva tillfälligt sex som meningsfullt och njutbart. Ofta handlar det om oerhört banala, och ibland direkt motbjudande faktorer.
Det kanske gäller för vissa men långt ifrån alla, finns gott om män som trivs med att ha casual sex och de ingår bara i relationer om det är helt rätt. Kvar blir såna som undertecknad.
Citera
2017-07-01, 11:21
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Män ogillar starkt instabila kvinnor. Men Skitsamma. Sexuell makt var det. Jag har den inte.
Jag beklagar att du inte ligger så ofta som du skulle vilja, men här tror jag bestämt att du har fel. Då menar jag inte det om instabila kvinnor, om den instabiliteten är till något negativt eller obehagligt. Om instabiliteten är mellan fantastisk och "normalbra" står de flesta ut.

Du har makten, men vill inte sänka dig så lågt som det krävs för att använda dig av den.
Om ditt sätt inte lyckas, behöver du per definition göra något annorlunda.
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-07-01 kl. 11:23.
Citera
2017-07-01, 11:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det kanske gäller för vissa men långt ifrån alla, finns gott om män som trivs med att ha casual sex och de ingår bara i relationer om det är helt rätt. Kvar blir såna som undertecknad.
Vad hindrar dig att ha casual sex?
Att binda upp en man går inte längre. Män har inget att tjäna på det. Det är kvinnans, kyrkans och staten sätt att hissa ner ett ankare i mannens plånbok, med staten som kvinnans agent för att mannen aldrig ska komma undan sitt ansvar.
Med feminister som dels vill krossa kvinnofällan "kärnfamiljen" och marschera mot all toxisk maskulinitet redan när pojkarna är två finns det bara en utväg.
De går sin egen väg, tar den sex de får och skiter i resten.
Du kan göra precis likadant.
Citera
2017-07-01, 11:43
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vad hindrar dig att ha casual sex?
Att binda upp en man går inte längre. Män har inget att tjäna på det. Det är kvinnans, kyrkans och staten sätt att hissa ner ett ankare i mannens plånbok, med staten som kvinnans agent för att mannen aldrig ska komma undan sitt ansvar.
Med feminister som dels vill krossa kvinnofällan "kärnfamiljen" och marschera mot all toxisk maskulinitet redan när pojkarna är två finns det bara en utväg.
De går sin egen väg, tar den sex de får och skiter i resten.
Du kan göra precis likadant.
Jag tycker inte om casual sex, det är värdelöst. binda och binda upp för övrigt. I tidigare relationer har vi delat på kostnader.
Citera
2017-07-01, 11:49
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag tycker inte om casual sex, det är värdelöst. binda och binda upp för övrigt. I tidigare relationer har vi delat på kostnader.
Då stöder du oss som är motståndare till den feminism som skapar detta nya samhälle med "vi heteronormativa CIS-män och vår toxiska maskulinitet" och alla andra "marginaliserade professionella offer"?
Som alla skattebetalare försörjer för deras lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in