Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
ehh?
du har verkligen ingen koll märker jag...
Från en kvinna till okunnig man...jo! flesta kvinnor känner kåthet rent fysiskt. Känns som en sugning/ tyngd som kan övergå till en slags bultning i underlivet, som är tämligen stark. Är förmodligen blodtillströmning och motsvarar därmed mäns erektion rakt av.
och kan ske helt utan minsta beröring....eller stimulans och kan komma helt från det blå...eller bara av nått som associeras till sex. allright?
Många kvinnor kan komma på 3 röda i detta tillstånd bara vid rätt typ av stimulans....
viss kan tom komma i detta tillstånd UTAN någon annan form av stimulans annat än sin fantasi....
Du kan alltså lugnt konstatera att jo....kvinnor har medfödd kåthet.
Nu syftade jag inte på om kvinnor
kan bli kåta, eller hur den upplevs av det förtäckta könet.
Frågan jag dryftade på var om kvinnor har en medfödd kåthet/lust som vi män har?
Hade du frågat mig för över tio år sedan hade jag svarat ja på den frågan. Idag har jag fått gå över till att istället svara "nej".
En signifikant anledning är för att det finns en stor generationsskillnad mellan äldre kvinnor och kvinnor som fick sin sexualundervisning på typ 70 talet och senare.
Många äldre fruntimmer kan vittna om att det fanns stort sett inget sexualliv när de var unga. Samlag var bara ett sätt att få gubben nöjd och alstra fram ungar.
Även osäkra tonårsflickor ställa sig frågor som "Hur vet man om man är kåt?"
https://www.girls1st.se/firstipedia/forsta-gangen/faq-forsta-gangen/hur-vet-man-nar-man-ar-kat/ vilket än mer vittnar om att lusten inte är "förprogrammerad".
Fast jag ska villigt erkänna att har jag bevisligen fel om eran (kvinnors) kåthet så blir jag glad.