2017-07-04, 19:39
Medlem
Feminism och feminister.

En skapelse liksom en tro såsom skapelsen.
Skillnaden mellan kön ska definieras till den milda grad att bli en social differens.
Ur detta skapades i Sveriges universitet Genusvetenskapen.

Pseudovetenskapen når aldrig så höga höjder som i Sverige med undantag av Ett fåtal USA trogna följare.

Vad har genusvetenskapen fastslagit i de senaste professorskrifterna.

Vilka är de främsta vetenskapliga genusforskarna med en professors rang.

Vad har dessa bevisat.
Har kvinnor en sexuell makt eller inte.

Patetiskt.
Citera
2017-07-04, 20:05
Medlem
[quote=micro113|61134041

Det är svårt att se det som ett problem i så fall, eftersom det innebär att kvinnor avstår från att skaffa barn med män de inte vill ha barn med. Och det är en positiv utveckling. Vi ser alldeles för många tvister där barn hamnar i kläm mellan föräldrar just för att det skall skaffas barn med första bästa.[/QUOTE]

Alltså kvinnor tycker det är bättre Inseminera ha relationer med Afrikaner än att ha relationer med 50 % av männen

De flesta kvinnor ser inga som helst problem.

Skulle män resonera på samma sätt kan vi säga. Vi har inget intresse att försörja några kvinnor.

Kvinnor som grupp är i så fall otroligt egoistiska !

Jag skulle säga att en sådan grupp kvinnor som inte har intresse av att hjälpa män utstrålar hat.
Kanske är det så att en stor del av kvinnorna i det här landet har gått in i en känsla av hat mot män födda i Sverige. Jag tror att ni inte kommer känna någon stolthet och ni kommer inte bli speciellt lyckliga.
Citera
2017-07-04, 20:46
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ehh?

du har verkligen ingen koll märker jag...

Från en kvinna till okunnig man...jo! flesta kvinnor känner kåthet rent fysiskt. Känns som en sugning/ tyngd som kan övergå till en slags bultning i underlivet, som är tämligen stark. Är förmodligen blodtillströmning och motsvarar därmed mäns erektion rakt av.
och kan ske helt utan minsta beröring....eller stimulans och kan komma helt från det blå...eller bara av nått som associeras till sex. allright?

Många kvinnor kan komma på 3 röda i detta tillstånd bara vid rätt typ av stimulans....
viss kan tom komma i detta tillstånd UTAN någon annan form av stimulans annat än sin fantasi....

Du kan alltså lugnt konstatera att jo....kvinnor har medfödd kåthet.

Nu syftade jag inte på om kvinnor kan bli kåta, eller hur den upplevs av det förtäckta könet.
Frågan jag dryftade på var om kvinnor har en medfödd kåthet/lust som vi män har?
Hade du frågat mig för över tio år sedan hade jag svarat ja på den frågan. Idag har jag fått gå över till att istället svara "nej".
En signifikant anledning är för att det finns en stor generationsskillnad mellan äldre kvinnor och kvinnor som fick sin sexualundervisning på typ 70 talet och senare.
Många äldre fruntimmer kan vittna om att det fanns stort sett inget sexualliv när de var unga. Samlag var bara ett sätt att få gubben nöjd och alstra fram ungar.
Även osäkra tonårsflickor ställa sig frågor som "Hur vet man om man är kåt?" https://www.girls1st.se/firstipedia/forsta-gangen/faq-forsta-gangen/hur-vet-man-nar-man-ar-kat/ vilket än mer vittnar om att lusten inte är "förprogrammerad".

Fast jag ska villigt erkänna att har jag bevisligen fel om eran (kvinnors) kåthet så blir jag glad.
Senast redigerad av Lasbond3000 2017-07-04 kl. 20:52.
Citera
2017-07-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Nu syftade jag inte på om kvinnor kan bli kåta, eller hur den upplevs av det förtäckta könet.
Frågan jag dryftade på var om kvinnor har en medfödd kåthet/lust som vi män har?
Hade du frågat mig för över tio år sedan hade jag svarat ja på den frågan. Idag har jag fått gå över till att istället svara "nej".
En signifikant anledning är för att det finns en stor generationsskillnad mellan äldre kvinnor och kvinnor som fick sin sexualundervisning på typ 70 talet och senare.
Många äldre fruntimmer kan vittna om att det fanns stort sett inget sexualliv när de var unga. Samlag var bara ett sätt att få gubben nöjd och alstra fram ungar.
Även osäkra tonårsflickor ställa sig frågor som "Hur vet man om man är kåt?" https://www.girls1st.se/firstipedia/forsta-gangen/faq-forsta-gangen/hur-vet-man-nar-man-ar-kat/ vilket än mer vittnar om att lusten inte är "förprogrammerad".

Fast jag ska villigt erkänna att har jag bevisligen fel om eran (kvinnors) kåthet så blir jag glad.

Klart att kvinnor blir kåta. Om de inte blev det så skulle det inte bli några barn. Mänskligheten skulle ha dött ut.
Citera
2017-07-04, 21:12
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000

Att kvinnor inte blev kåta alltid om de slet i hemmet och synen på kvinnlig lust i pincip inte existerade, så är det inte konstigt om vissa svar blev så. Samtidigt finns det heta kärleksbrev bevarade där kvinnor ganska explicit uttryckte hur kåta de var. Tycker de t är lite kul att du som man sitter och berättar vad kvinnor känner. Jag hade intensiva sexdrömmar innan jag upptäckte hur man onanerar som ung. Det bultade och sög i mellangärdet. Jag var kåt ja, och den kåtheten är lika medfödd som din.
Citera
2017-07-04, 21:21
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Att kvinnor inte blev kåta alltid om de slet i hemmet och synen på kvinnlig lust i pincip inte existerade, så är det inte konstigt om vissa svar blev så. Samtidigt finns det heta kärleksbrev bevarade där kvinnor ganska explicit uttryckte hur kåta de var. Tycker de t är lite kul att du som man sitter och berättar vad kvinnor känner. Jag hade intensiva sexdrömmar innan jag upptäckte hur man onanerar som ung. Det bultade och sög i mellangärdet. Jag var kåt ja, och den kåtheten är lika medfödd som din.

Med tanke på hur svårt det är för katolska präster och liknande celibata män som förväntas hålla lusten nere, så pekar det att det är som han sa; att samhället har stor inflyttande inflyttande i kvinnlig lust men att manlig lust är så biologiskt framtvingad att det inte gör något vad samhället tycker om manlig sexualitet, det är en urkraft som är mycket svår att kontrollera.

Enda sättet är att göra som araberna gjorde på sina slavar; klipp av kulorna. Jag väntar på att första radikalaste av radikalfeminister i ROKS ska komma med det förslaget för at tstoppa festivalvåldtäkterna...
Citera
2017-07-04, 21:23
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Med tanke på hur svårt det är för katolska präster och liknande celibata män som förväntas hålla lusten nere, så pekar det att det är som han sa; att samhället har stor inflyttande inflyttande i kvinnlig lust men att manlig lust är så biologiskt framtvingad att det inte gör något vad samhället tycker om manlig sexualitet, det är en urkraft som är mycket svår att kontrollera.

Enda sättet är att göra som araberna; klipp av kulorna.
Och även nunnorna låg även om de gift sig med Jesus. Historiskt fokus har dock som vanligt legat på de som också skrev historien- dvs män
Citera
2017-07-04, 21:31
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Och även nunnorna låg även om de gift sig med Jesus. Historiskt fokus har dock som vanligt legat på de som också skrev historien- dvs män

Katolska präster existerar idag och du kanske har hört talas om skandalerna som spökar katolska kyrkan? Nej, jag talar inte om några skandaler som rör nunor.

Tror inte att vi är mer intresserade i manlig sexualitet än kvinnlig sexualitet; att lägga sig i kändisars (och vänners för den delen) sexualitet är dessutom mest en kvinnlig angelägenhet.

Monika Lewinsky blev otroligt känd bara för att ha legat med någon. Paris Hilton och Kim Kardashian blev kända genom att lägga upp sexvideon på sig själva. Kan inte minnas någon man som blev känd genom att de hade sex med någon.
Citera
2017-07-04, 21:38
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Katolska präster existerar idag och du kanske har hört talas om skandalerna som spökar katolska kyrkan? Nej, jag talar inte om några skandaler som rör nunor.

Tror inte att vi är mer intresserade i manlig sexualitet än kvinnlig sexualitet; att lägga sig i kändisars (och vänners för den delen) sexualitet är dessutom mest en kvinnlig angelägenhet.

Monika Lewinsky blev otroligt känd bara för att ha legat med någon. Paris Hilton och Kim Kardashian blev kända genom att lägga upp sexvideon på sig själva. Kan inte minnas någon man som blev känd genom att de hade sex med någon.
Jodå, pedofila präster som möjligen rört sig mot ett yrke där de får tilllgång till unga pojkar.

Kvinnlig sexulatitet är främst intressant i förhållande till vad män kan tänkas tycka om den eller i förhållande till en man. en kvinna som Visar sig eller är subjekt får skit (ledtråd därför kallas jag uppmärksamhetshora och inte kalle som flexar magmusklerna på ig)

Att kvinnlig sexualitet uppmärksammas är ju för att den inte räknas självklar som mannens, och man lägger in andra förklarlingsmodeller. Kvinnors sexualitet kan också användas mot henne, för att man som vissa inbillar sig att kvinnor inte är kåta utan att det alltid finns mer underliggande motiv.
Citera
2017-07-04, 21:44
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Jodå, pedofila präster som möjligen rört sig mot ett yrke där de får tilllgång till unga pojkar.

Kvinnlig sexulatitet är främst intressant i förhållande till vad män kan tänkas tycka om den eller i förhållande till en man. en kvinna som Visar sig eller är subjekt får skit (ledtråd därför kallas jag uppmärksamhetshora och inte kalle som flexar magmusklerna på ig)

Att kvinnlig sexualitet uppmärksammas är ju för att den inte räknas självklar som mannens, och man lägger in andra förklarlingsmodeller. Kvinnors sexualitet kan också användas mot henne, för att man som vissa inbillar sig att kvinnor inte är kåta utan att det alltid finns mer underliggande motiv.
Detta är inget annnat än en självuppfyllande profetia. Du kallas för attentionwhore för du beter dig som en attentionwhore. Det har inte ett skit med kvinnlig sexualitet att göra om det nu inte är så att du vill att den ska bli sedd som horaktig.

Kvinnlig sexualitet kommer fram i media ofta och det handlar om gynocentrism. Inget annat.
Citera
2017-07-04, 21:51
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Detta är inget annnat än en självuppfyllande profetia. Du kallas för attentionwhore för du beter dig som en attentionwhore. Det har inte ett skit med kvinnlig sexualitet att göra om det nu inte är så att du vill att den ska bli sedd som horaktig.

Kvinnlig sexualitet kommer fram i media ofta och det handlar om gynocentrism. Inget annat.
Jodå jag vet vad du tycker om mig. Att vilja se ut som man vill som kvinna kan rendera reaktioner som dina- en kvinna är ju aldrig sig själv då utan en hora. Du bevisar min tes.

Kvinnlig sexualitet är utifrån En betraktares ögon, inte henne som subjekt. Därför är kvinnor i så högre grad objekt i reklamsammanhang tex.
Citera
2017-07-04, 21:58
Medlem
Citat:
Jodå jag vet vad du tycker om mig. Att vilja se ut som man vill som kvinna kan rendera reaktioner som dina- en kvinna är ju aldrig sig själv då utan en hora. Du bevisar min tes.

Kvinnlig sexualitet är utifrån En betraktares ögon, inte henne som subjekt. Därför är kvinnor i så högre grad objekt i reklamsammanhang tex.

Jo kvinnor är absolut subjekt, vad de främst eftersträvar är att bli beundrade , de kan jobba på det flera timmar per vecka. Man kan nästan se hur de planerar för att bli beundrade kroppsligt när man träffar på dem på stan. Säger inte att det är fel eftersom det får kvinnor att må bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in