2017-07-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ge ex. på 1 självmotsägelse i feminismens teorier kring könsmaktstrukturer tack.
Att privilegier gör män mer brottsliga, samtidigt som diskriminering gör vissa invandrargrupper mer brottsliga.
Citera
2017-07-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgraderadapa
Att privilegier gör män mer brottsliga, samtidigt som diskriminering gör vissa invandrargrupper mer brottsliga.

Ingen som hävdar att just privilegier gör män brottsliga utan manlighetsnormer, som också ligger bakom mäns privilegier i samhället.

Och för din kunskap....invandrare har också män i sin grupp.
och diskriminering är ett annat ord för fördomar som är ett annan ord för "socio" i begreppet socioekoniomiska förhållanden som ja är en av faktorerna forskare bollar med då de forskar kring varför kriminalitet uppstår.

Ingen motsägelse för fem öre alltså utan du som missförstår vad du hört/läst.

Försök igen.
Citera
2017-07-02, 20:08
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du vill i alla fall att det skall vara enbart män som har kroppar som tränar sig?

Tränar sig? Vad menar du?
Om det är kvinnlig onani och kåthet du syftar på så har jag inget emot det. Tvärtom.

Citat:
Tror du inte kvinnor drömmer?

Inte lika ofta som oss män uppenbarligen.

Citat:
Hur tror du kvinnlig onani uppstod? För att lusten saknas?

Nja, det är snarare så att onanin i sig skapar kåtheten hos kvinnan och inte tvärtom.
Majoriteten av alla kvinnor har ingen medfödd kåthet (lust) och därför måste ni träna upp den via onani ("upptäcka sin sexualitet" som det lite käckt heter).
Görs inte detta blir hon frigid och vet i värsta fall inte ens var hennes erogena zoner finns någonstans.

Citat:
Tvärtom, en kvinna kan vara kåt ständigt - - alldeles oavsett om hon har ägglossning, mens eller är någonstans däremellan.
Män däremot....

Skitsnack! De flesta kvinnor kräver kraftig stimuli för att tända till. En stimuli som dessutom bygger mycket på känslomässiga relationer till sin partner. Hjärnan är erat mest erogena organ helt enkelt.

Citat:
Edit:
Kvinnor kan dessutom börja om i princip hur många gånger som helst på en dag, och få hur många orgasmer som helst under rätt betingelser.

Män är begränsade.

Det är inte alla kvinnor som kan få multipla orgasmer. Många kvinnor kan inte få orgasmer alls. En del kvinnor (en minoritet förvisso) är frigida där samlag blir en smärtsam upplevelse. https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Ytlig-smarta-vid-samlag--vestibulit-/

Citat:
Edit 2
En kvinnas möjlighet att befruktas ökar med varje samlag oavsett hur täta de är, en mans möjlighet att befrukta minskar om han hela tiden skvätter pungen tom.

Ja, ju oftare man knullar, desto större är chansen (eller risken) att bli gravid, om det var det du syftade på.
Och detta förutsatt att pungen är någorlunda full givetvis.

Citat:
Edit 3
Dessutom har normalt fungerande män nattliga erektioner alldeles oavsett om de har samlag eller inte - det är en test/träning som är naturlig. Och har rätt lite att göra med kåthet.
Saknar du nattliga erektioner är det dags att söka hjälp.

De nattliga erektionerna blir frekventera och mera påtagliga ju längre tid det har gått från den senaste utlösningen.

Citat:
På samma sätt tränar/testar den kvinnliga kroppen sig själv också.

Nej det gör den inte, mer än att ni får flytningar med jämna mellanrum. Men det är mer ett "smörjningssystem" snarare än tecken på kåthet.
Citera
2017-07-02, 20:11
Medlem
Citat:
ge ex. på 1 självmotsägelse i feminismens teorier kring könsmaktstrukturer tack.
Att män, om de nu är så ensidigt privilegierade, inte använder all den makten till att tvinga kvinnor att göra så farliga saker som att kriga i deras ställe!
Citera
2017-07-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgraderadapa
Att män, om de nu är så ensidigt privilegierade, inte använder all den makten till att tvinga kvinnor att göra så farliga saker som att kriga i deras ställe!
Du menar män skulle se fördel av att ha sina havande kvinnor ute i fälttåg låt säga 1600-tal?

Att kriga har rätt ofta genom tiderna setts på som ett fett privilegium.
Du fick lön, du fick möjlighet till plundring, slavar, rikedom, möjlighet stiga i graderna etc etc.
Att det sen sällan var det för rätt många är ju en annan femma.

För övrigt är det idag avsevärt farligare vara civilist under ett krig än att vara soldat.
För at inte tala om hur "farligt" det var tillhöra de erövrades kvinnor under alla tiders krig.

Kvinnor har heller inte direkt unadnhållits från hårt arbete/ svält/ faror under krig. Som sagt det som de främst undanhållits ifrån har varit "äran" och "bytet" Mycket sällan från förlusterna.
Citera
2017-07-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Tränar sig? Vad menar du?
Om det är kvinnlig onani och kåthet du syftar på så har jag inget emot det. Tvärtom.
Om du, som dina nedanstående kommentarer antyder, tror att kåta kvinnor är "mindre feminina", hur förklarar du då att du som man dras till de förment fåtaliga kåta kvinnorna? Om de var mindre fertila skulle väl evolutionen ha gynnat män som föredrog icke-kåta kvinnor?

Citat:
Inte lika ofta som oss män uppenbarligen.

Nja, det är snarare så att onanin i sig skapar kåtheten hos kvinnan och inte tvärtom.
Majoriteten av alla kvinnor har ingen medfödd kåthet (lust) och därför måste ni träna upp den via onani ("upptäcka sin sexualitet" som det lite käckt heter).
Görs inte detta blir hon frigid och vet i värsta fall inte ens var hennes erogena zoner finns någonstans.

Skitsnack! De flesta kvinnor kräver kraftig stimuli för att tända till. En stimuli som dessutom bygger mycket på känslomässiga relationer till sin partner. Hjärnan är erat mest erogena organ helt enkelt.

Det är inte alla kvinnor som kan få multipla orgasmer. Många kvinnor kan inte få orgasmer alls. En del kvinnor (en minoritet förvisso) är frigida där samlag blir en smärtsam upplevelse. https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Ytlig-smarta-vid-samlag--vestibulit-/
Och det säger du som man utan att fråga kvinnor?

Citat:
Ja, ju oftare man knullar, desto större är chansen (eller risken) att bli gravid, om det var det du syftade på.
Och detta förutsatt att pungen är någorlunda full givetvis.
Evolutionsbiologiskt har kvinnors gener haft nytta av att hon blir gravid, annars kan hon inte föra sina gener vidare. Så hon har visst en evolutionshistoria av att hennes gener tjänar på att hon är kåt. Graviditetens kostnader är en investering. Menstruationen kostar näring utan att gynna generna.

Citat:
De nattliga erektionerna blir frekventera och mera påtagliga ju längre tid det har gått från den senaste utlösningen.
Jag är man och jag blir mindre kåt när jag inte har fått utlösning på länge.

Citat:
Nej det gör den inte, mer än att ni får flytningar med jämna mellanrum. Men det är mer ett "smörjningssystem" snarare än tecken på kåthet.
Och vad gör din hypotes att kvinnor inte är kåta för kvarvarande falsifierbara förutsägelser som ej kan bortförklaras?
Citera
2017-07-02, 20:25
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Och där var vi visst tillbaka i fantasiernas land igen. Det var ju kul så länge det varade. Ärligt talat, om du tror att marxistiska analyser som den du länkade ovan skulle vara den inom akademin dominerande förklaringen till hustruimport kan jag bara beklaga.

Nej, det var bara exempel på hur marxistiska analyser blubbar upp för att förklara sexuella skillnader mellan könen.

Att manliga sexköpare söker känna att de har "makt" över någon annan anges också ofta av genusvetare utan någon bas varför så är fallet. Man bara säger saker, som om jag säger "kvinnor säljer sex för att de gillar att sälja sig själva" och kallar det vetenskap.

Ifall du skulle ha samma stenhårda krav på självklara bevis, och inte bara lösa spekulationer, till dina gelikar inom feminismen skulle vi definitivt behöva ta bort "vetenskap" från genusvetenskap.

Citat:
Japp, eftersom dejtingsidor svämmar över med manliga creeps som skickar hundra meddelanden om dagen till främlingar vars profil de inte ens bemödar sig att läsa, så att kvinnorna inte orkar med skiten.

Återigen bevis på enorma skillnader i sexuella skillnader mellan könen, de som du sa att du inte kunde se till någon större grad.

Citat:
Mer rimligt är kanske att man avstår ifrån det om man tror att ogrundade spekulationer om biologi är en absolut sanning.

Ska vi inte tro på biologer och anta att homosexuella skapas av sociala konstruktioner?

Ogrundade spekulationer om biologi antas från första bröjan när man antar att skillnader mellan kön som finns framför din näsa egentligen bara är sociala strukturer som har skapat, helt ogrundade spekulationer som inte ens kollar in tex hormonella skillnader inom könen, tex ifall kvinnor med mer manliga hormoner antar mer manligt beteende. Eftersom en sådan studie möjligen skulle finna resultat som går emot religionen så är det bäst att inte ens utföra dessa studier som falsierar tesen.

Sann vetenskap söker ständigt att motbevisa de hypotes som forskare kommer med, de söker faktiskt aktivt kollegor att göra studier som söker motbevisa tesen.

Inom humaniora är det tvärtom att folk blir behandlade som kättare när de inte följer tesen.

Citat:
Det är coolt, har någon någonsin berättat för dig att Youtubeklipp inte är en vetenskaplig källa?

Men vafan, vi talade inte om vetenskapliga källor, jag frågade om en kvinna som går runt och frågar män ifall de vill knulla skulle få gesvar.

Citat:

Det finns givetvis bra skäl till att kvinnor undviker sådana erbjudanden, som faktisk forskning har etablerat.

Duktigt att du finner en vetenskaplig studie som bevisar att du hade fel i början när du antog att män inte skulle vilja ha sex med en främling som kommer och frågar "vill du knulla?"

De långa förklaringar om varför det är fallet från psykologer är vad du skulle kalla för spekulationer. Jag bryr mig inte närmvärt att motbevisa dem, för den bevisar min tes om att kvinnors sexualitet är väldigt annorlunda än mäns.

Citat:
Vad är det egentligen du vill bevisa?

Att män och kvinnor tänder på helt olika saker.

Citat:
Nej, det du skrev var en kvinnohatarmyt. Försök hålla koll på vad du själv skriver, så flödar diskussionen enklare.

Det här skrev jag: Varför är det fler unga män som säljer sig till homosexuella gubbar än heterosexuella kvinnor trots att heterokvinnor är en 10-20 gånger större grupp potentiella konsumenter?

Är det en kvinnohatarmyt att fler unga män säljer sig till homosexuella män än män som säljer sig till kvinnor?

Citat:
Menar du nu att bögar köper sex oftare än heteromän? Kan du vara konsekvent i mer än två meningar? Och vad är egentligen poängen med allt det här?

Jag har inte sagt att bögar köper sex oftare än heteromän, jag säger att de köper oftare än kvinnor.

Jag har läst någonstans att bögar köper oftare än hetero, och att fler unga män sålt sex än unga kvinnor i Sverige i alla fall. Det är i vilket fall inte viktigt för diskussionen.

Grejen är att kvinnor är 10-20 gånger större konsumentgrupp än gruppen "homosexuella män" och ändå är det vanligare att prostituerade män säljer sig åt homosexuella än kvinnor.

Citat:
Okej, du får göra den liknelsen. Jag kommer fortfarande säga att du överdriver.

Ge upp din egalitära religion och läs på lite om manlig sexualitet för i helvete: http://doctor.ndtv.com/faq/ndtv/fid/8349/Why_do_I_get_testicle_pain_if_I_dont_have_sex_for_ a_while.html

Citat:
Ja, men ditt argument var att det skulle göra saker värre. Eller har du ändrat dig nu?

Jag tror att det inte är konstigt att piratpartiet blivit Islands näst största parti efter porrförbudet:

http://www.news.com.au/world/europe/in-iceland-the-pirate-party-could-soon-hold-the-keys-to-parliament-house/news-story/05dc7b1f4dffa963ccbeff31f8b15dad

Citat:
Högerextrema nättroll fanns ju både före och efter Gamergatetramset. Frågan är ju om de lyckades attrahera några vanliga gamers eller om det var deras vanliga fanclub som hejade på. Min bild är att det mest är det senare, fast de gamers jag fortfarande har kontakt med börjar förstås bli lite gamla. Det är möjligt att Milo och de andra var jävligt populära bland kids som knappt var röstberättigade - det verkar faktiskt nästan rimligt när jag tänker efter.

Högerextrema nättroll fick en allians med tidigare opolitiska gamers och nördar och det hela blev till en internetstorm utan dess like just inför Trumps valkampanj.
Citera
2017-07-02, 20:26
Medlem
Citat:
Du menar män skulle se fördel av att ha sina havande kvinnor ute i fälttåg låt säga 1600-tal?

Att kriga har rätt ofta genom tiderna setts på som ett fett privilegium.
Du fick lön, du fick möjlighet till plundring, slavar, rikedom, möjlighet stiga i graderna etc etc.
Att det sen sällan var det för rätt många är ju en annan femma.

För övrigt är det idag avsevärt farligare vara civilist under ett krig än att vara soldat.
För at inte tala om hur "farligt" det var tillhöra de erövrades kvinnor under alla tiders krig.

Kvinnor har heller inte direkt unadnhållits från hårt arbete/ svält/ faror under krig. Som sagt det som de främst undanhållits ifrån har varit "äran" och "bytet" Mycket sällan från förlusterna.
Varför använder då inte män sina "ensidiga privilegier" till att se till att nästan enbart kvinnor blir dömda för brott (även om det nu är männen som begår dem)?
Citera
2017-07-02, 20:33
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ingen som hävdar att just privilegier gör män brottsliga utan manlighetsnormer,
Vilka "normer är det"? Och hur skiljer de sig från alla andra primaters "manliga normer"?
Citat:
som också ligger bakom mäns privilegier i samhället.
Påminn mig igen om vilka privilegier män har som kvinnor saknar?
Citat:
...
Försök igen.
Indeed.

Du har aldrig lyckats svara på frågorna ovan, men ändå envisas du med att torgföra dem.

Vad kallar man någon som ställer samma fråga gång på gång och förväntar sig andra svar?
Citera
2017-07-02, 20:34
Medlem
Citat:

ehh?

du har verkligen ingen koll märker jag...

Från en kvinna till okunnig man...jo! flesta kvinnor känner kåthet rent fysiskt. Känns som en sugning/ tyngd som kan övergå till en slags bultning i underlivet, som är tämligen stark. Är förmodligen blodtillströmning och motsvarar därmed mäns erektion rakt av.
och kan ske helt utan minsta beröring....eller stimulans och kan komma helt från det blå...eller bara av nått som associeras till sex. allright?

Många kvinnor kan komma på 3 röda i detta tillstånd bara vid rätt typ av stimulans....
viss kan tom komma i detta tillstånd UTAN någon annan form av stimulans annat än sin fantasi....

Du kan alltså lugnt konstatera att jo....kvinnor har medfödd kåthet.
Citera
2017-07-02, 20:35
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ja, jag instämmer i att det är exceptionellt att kvinnor i vår del av världen faktiskt får styra över sin egen sexualitet.

Det är vad klagarna borde fundera på -- varför kvinnor i så långa tider och i så många länder förnekats denna rättighet över sina egna kroppar.
Mitt tidigare inlägg så att du förstår
Citat:
Sverige är designat för att kvinnor ska ha så mycket sexuell makt som det bara går. Några punkter:

Förbjud prostitution. En lag helt designad för att kvinnor inte ska tappa en del av sin sexuella makt. Hur kul är det för feta Anna 35 om Sthlm är fullt av tusentals unga ryskor på bordeller och männen inte behöver ragga på Anna 35 för att få sig ett nyp

Ha det ekonomiskt jämställt. Män har i alla tider jobbat och tjänat pengar för att få kvinnor. I länder som USA tjänar en läkare 10 gånger så mycket som en receptionist, i Sverige inte ens det dubbla efter skatt. Det gör att kvinnan inte lockas av den högpresterande mannen på samma sätt utan hennes sexuella makt är fortfarande överlägsen mannens arbetsinsats.

Ta in manliga invandrare för att förstöra könbalansen. I vissa unga åldersgrupper är det nu 60% män. Om man räknar med att hälften är i ett förhållande blir de som blir kvar 66% män på 33% kvinnor. Alltså finns det dubbelt så många singelmän som singelkvinnor

Andra punkter som inte är specialdesignade av makten i Sverige men som fortfarande är ett problem:

Det föds fler pojkar än flickor i Sverige.

Internet gör att män raggar mer frikostigt. De snyggaste männen i hela regionen raggar på kvinnor i hela regionen utan att behöva vara på plats. De snyggaste männen är nu överallt och har trängt in i samhällen de aldrig skulle ha satt sin fot i annars Det gör att även feta anna 35 får hybris och kräver drömprinsen och de normala männen väljs bort. En kvinnlig 5a tar inte en manlig 5a utan hon väljer istället en manlig 8a från staden 45 min bort.

Män dör inte i krig längre. Förr i tiden kapades stora delar av den manliga befolkningen av med jämna mellanrum. Nu är det icke så.
Senast redigerad av ricardo22 2017-07-02 kl. 20:43.
Citera
2017-07-02, 20:36
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Du vet inte så mycket om djur va?

Ja, hanarna köar för att komma till -- det är därför den hanen som vill äga den rätten måste köra bort de andra hanarna.
För de parar sig villigt, och honorna parar sig med dem om möjligheten ges.

Hanar slåss för att komma till, gruppsex sker bara hos delfiner och där är det tal om gruppvåldtäkt och inte frivilig sex. Ok, så finns det weirdo-bonobos också där hela familjen har gruppsex.

Hur frivilligt sex är mellan djur är i för sig svårt att mäta. Att honor bara skulle låta vem som helst ha sex med henne skulle ju göra henne ganska evolutionärt dum då de får gener från precis vem som helst i hennes ungar. Så är givetvis inte heller fallet:

https://omgfacts.com/female-animals-avoid-sexual-harassment-in-insane-ways-4d75f7213166

Citat:
Edit:
Kvinnor kan dessutom börja om i princip hur många gånger som helst på en dag, och få hur många orgasmer som helst under rätt betingelser.

Män är begränsade.

Män är begränsade, men Genghis Khan har 100 miljoner ättlingar och det finns män med upp till tusen barn.

Jag antar att båda könen är sexuellt begränsade på olika sätt, vore närmare sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in