2017-06-29, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
En liten sidnot eftersom jag arbetat på ett miltinationellt företag. Spanien var rena mardrömmen för globalister när det sig begav sig. Där fanns lagar som fullständigt förstörde dem. Ville man bli av med Spansk arbetskraft kostade det mycket, riktigt mycket. Tack vare Fascisterna.

Men nuförtiden är det statens ansvar, i Sverige och annorstädes.

Under WW2 tog Franco i Spanien emot flera hundra tusen judar.- Spanien under WW2 är en väl raderad och glömd historia. Francos Spanska diplomater i Öst-Europa får Folke Bernadottes vita bussar att te sig som en fis i vinden. Att tom Fascist-experten Arnstad missat detta visar på han bara sysslar med sin politiska agenda. Arnstad hittar bara det han vill hitta. Resten (det som är "fel") skiter han i.

"Throughout World War II, Spanish diplomats of the Franco government extended their protection to Eastern European Jews, especially in Hungary. Jews claiming Spanish ancestry were provided with Spanish documentation without being required to prove their case and either left for Spain or survived the war with the help of their new legal status in occupied countries."

"Spain began giving citizenship to Sephardic Jews in Greece, Hungary, Bulgaria, and Romania; many Ashkenazic Jews also managed to be included, as did some non-Jews. The Spanish head of mission in Budapest, Ángel Sanz Briz, saved thousands of Ashkenazim in Hungary by granting them Spanish citizenship, placing them in safe houses and teaching them minimal Spanish so they could pretend to be Sephardim, at least to someone who did not know Spanish. The Spanish diplomatic corps was performing a balancing act: Alexy conjectures that the number of Jews they took in was limited by how much German hostility they were willing to engender."

https://en.wikipedia.org/wiki/Spain_during_World_War_II
Senast redigerad av Kulturmarxist 2017-06-29 kl. 23:23.
Citera
2017-06-30, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
SJWs då? De som primärt finns i en handfull storstäder på väst- och ostkusten?

Jo, de gapar ju högt, men jag tror inte de är särskilt många, Om man tittar på gatubilder ifrån dessa städer så ser man nästan aldrig någon av dessa SJWs hjälpa tex uteliggarna och knarkarna, nä det är så gott som uteslutande kyrkorna som står för detta.

De SJWs som finns i USA tillbringar väl all sin tid vid tangentbordet emellan WoW-passen, och har en pissflaska bredvid....

Citat:
En liten sidnot eftersom jag arbetat på ett miltinationellt företag. Spanien var rena mardrömmen för globalister när det sig begav sig. Där fanns lagar som fullständigt förstörde dem. Ville man bli av med Spansk arbetskraft kostade det mycket, riktigt mycket. Tack vare Fascisterna.

Ja jag kommer ihåg folk som arbetade på resebyråerna i Spanien och kunde berätta hur knasigt landet var under Francos tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Under WW2 tog Franco i Spanien emot flera hundra tusen judar.- Spanien under WW2 är en väl raderad och glömd historia. Francos Spanska diplomater i Öst-Europa får Folke Bernadottes vita bussar att te sig som en fis i vinden. Att tom Fascist-experten Arnstad missat detta visar på han bara sysslar med sin politiska agenda. Arnstad hittar bara det han vill hitta. Resten (det som är "fel") skiter han i.

Jo, det är smått otrolig historia - General Franco var lite av en lurifax, han lyckades hålla Spanien utanför kriget - På vilket sätt det vet vi inte - Men man tror ju att Franco betecknade både Mussolini och Hitler som "galna hundar", och knappast några stora statsmän. Möjligen att Franco upplevde det som att skulle Spanien ha dragits in i kriget så skulle han själv ha suttit löst. Så han föredrog att spela med så mycket det gick utan att bli indragen.

Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Hmm.. Nyheterna meddelar idag att SD är största partiet bland Sveriges arbetare!
Vad ligger det på fascist-indexet? Har idioten tagit på sig sin skottsäkra väst och
dragit ner persiennerna? Sitter han kanske just nu i konferens med Säpo och Expo
och lägger upp strategin för ett motdrag?

Haha vilken löjlig formulering av SVT: SD är största partiet bland Sveriges arbetare ! Som att sossarna inte skulle vara arbetare, var har de hittat den politiska kartan ? Tog de fel, eller ?
Är det något slags sidospår att SD skulle ha mest arbetarväljare ?
Att arbetarna är undermänniskor som drabbats av rasismviruset trots upprepade försök till att vaccinera folket med att tabubelägga ord såsom z*genare, n*grer, bl*ttar, etc, Plus programmen Jag är muslim, mfl

Fniss - Han har väl förhoppningsvis virkat en ny foliehatt av stålull och aluminiumfolie, så att han inte ska vara mottaglig för "rasiststrålningen" ?

Strategin ligger väl redan klar, relativisering, skuldöverföring, lite blandad kompott
Ifrån föregående inlägg, Ördög:
Citat:
En tredjedel av Sveriges publicister arbetar 2017 under mordhot. Den förkrossande majoriteten av de politiska hoten kommer från välorganiserade rasister; sverigedemokrater och nazister.

Gissar att Narrstads motdrag blir nu att påpeka att SDs ökning medfört många fler mordhot och konspirationer ?
Citera
2017-06-30, 06:25
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Ja jag kommer ihåg folk som arbetade på resebyråerna i Spanien och kunde berätta hur knasigt landet var under Francos tid.

Knasigt? Det gick inte att göra sig av med arbetskraft utan att det kostade, företaget och mycket! Idag ligger det ansvaret på samhället, d.v.s. dig och mig.

Vad är knasigt när du har företag som flyttar runt utan minsta ekonomiska konsekvens? De anställda är bara förbrukningsvaror, och i öppna kontorslandsskap, "free seating", o.s.v. Idag Sverige, imorgon Indien. Tjänstemän har aldrig någonsin blivit så nedgraderade. Tjänstehjon kort och gott.

Det knasiga är; Vilka politiker motsätter sig det idag? Hur ser pansargeneralen på detta faktum? Bryr han sig alls?
Senast redigerad av FarbrorBerit 2017-06-30 kl. 06:28.
Citera
2017-06-30, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Att låta hobbyfantasihistorieförfalskare som Arnstad klämma in lite eget tycke överallt där hans ego tycker att det passar gör att allt han skriver om speciellt andra världskriget blir pinsamt. Men han är ju så jävla übersmart och har vunnit VM i allt (2001 - nu) så det är kanske så att alla andra har fel.

Stora delar av Operation Overlord och slaget om Caen var till exempel blodigare än det mesta på östfronten. Inringningar och belägringar som långsamt nötte ner förband förekom mest på östfronten men på lägre nivåer var offensiverna ofta intensivare än östfronten, delvis beroende på bättre vägnät, kortare avstånd och de stora variationerna i väder och klimat på östfronten (även om vintrarna under första halvan på 40-talet var hårda i hela Europa).

Det finns en hårt fastnaglad myt (ofta framhållen av fantasihistoriker som Arnstad) att allt som inträffade på västfronten var en mysigt gentlemannakrig och att ryssarna var riktiga hårdingar med hår på snoppen och snippan som såg till att vinna kriget åt de slappa allierade i väst. De kör på beräkningen; Sovjet hade högst manskapsförluster, det betyder att de slogs hårdast och mest kompetent. Analys på dagisnivå - dagis för speciella barn...

Statistiskt var det tyska ubåtsbesättningar som hade högst dödlighet av alla stridande under kriget. Så då kan man snabbt köra lite låtsashistoria och på Arnstadskt sätt påpeka att allt som hände på land och i luften var ett fjolligt och illa genomfört.

Slagit om Caen blodigare än nåt på östfronten? Nej du,slakten på östfronten går inte att jämföra med något i väst, så tillvida har arnstad helt rätt. Dessutom var slaget om Caen uselt genomfört av de allierade. De allierade trodde att dom skulle ta Caen betydligt snabbare än de gjorde med tanke på sin förkrossande överlägsenhet i allt. Till slut lyckades dom naturligtvis genom att bomba sönder en av sina allierades städer där Franska civila led stora förluster. De allierade förlorade runt 50.000 man vilket kan låta mycket idag men inte med 2a världskrigets mått mätt och speciellt inte jämfört med östfronten. Visst var striderna hårda men på Västfronten följdes trots allt vissa regler i kriget även om övergrepp förekom. Ingenting sånt existerade på östfronten som var mycket brutalare. Dessutom pågick naturligtvis kriget på östfronten flera år längre än på Västfronten och när Tyskarna var som starkast
Senast redigerad av Alpoxen 2017-06-30 kl. 07:27.
Citera
2017-06-30, 09:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Men nuförtiden är det statens ansvar, i Sverige och annorstädes.
Jag har samma erfarenhet, alla hade minst två års avgångsvederlag, även arbetare på "golvet".
Citera
2017-06-30, 11:07
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Slagit om Caen blodigare än nåt på östfronten? Nej du,slakten på östfronten går inte att jämföra med något i väst, så tillvida har arnstad helt rätt. Dessutom var slaget om Caen uselt genomfört av de allierade. De allierade trodde att dom skulle ta Caen betydligt snabbare än de gjorde med tanke på sin förkrossande överlägsenhet i allt. Till slut lyckades dom naturligtvis genom att bomba sönder en av sina allierades städer där Franska civila led stora förluster. De allierade förlorade runt 50.000 man vilket kan låta mycket idag men inte med 2a världskrigets mått mätt och speciellt inte jämfört med östfronten. Visst var striderna hårda men på Västfronten följdes trots allt vissa regler i kriget även om övergrepp förekom. Ingenting sånt existerade på östfronten som var mycket brutalare. Dessutom pågick naturligtvis kriget på östfronten flera år längre än på Västfronten och när Tyskarna var som starkast

Jag jämförde Caen med "vardagen" på östfronten. Att kriget höll på länge på östfronten och har slag och operationer med de högsta förlusterna totalt sett är jag helt med på. Caen och slaget om Korsun är hyggligt jämförbara i antal man och tid. Bägge är intensivare än genomsnittsdagen under kriget. Jag tror inte en sovjetisk infanterist hade stått och fjärtat lite ointresserat, rökt lite dödknark samt skrivit homoerotisk fanfiction om Arnstad om han hamnat i Caen.

Nåja, för att vara expert i olika frågor så har Henke disputerat väldigt lite, om ens alls.
Citera
2017-06-30, 13:41
Avstängd
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
- General Franco var lite av en lurifax, han lyckades hålla Spanien utanför kriget - På vilket sätt det vet vi inte - Men man tror ju att Franco betecknade både Mussolini och Hitler som "galna hundar", och knappast några stora statsmän. Möjligen att Franco upplevde det som att skulle Spanien ha dragits in i kriget så skulle han själv ha suttit löst.
Jodå, det står ganska bra i Piers Brandons Den mörka dalen, och i massa andra verk. Han uppfattade dem snarast som amatörer, han var ju själv yrkesmilitär (den yngste generalen i Spaniens historia har jag för mig). Han ställde så löjligt höga krav för att gå med i kriget att Hitler inte kunde uppfylla dem. Han väntade och såg och märkte att tyskarna ingalunda kunde knäcka engelsmännen; spanjorer och engelsmän har alltid haft en god relation. Churchill gillade tex Franco. Listig kille, men väntat för dem som vet att "När du möter en galicier i trappan kan du aldrig veta om han är på väg upp eller ner".

För att återgår till Arnstad så är det märkligt hur lite tid han lägger på Franco. Kanske inte så konstigt med tanke på hur lite illa han gjorde i sammanhanget. På sina föredrag har Arnstad istället bilder på fascistledaren Jose Antino Primo de Rivera. Det faktum att inte en på tiotusen vet vem det var stör honom inte. En annan sak som problematiserar för vår älskade pansargeneral är att Franco hade lite roll om inte slumpen hjälpt till (ehuru hans militär-politiska begåvning hjälpte till). Upprorsledaren Sanjuro dog i en flygkrasch. Carlistledaren FalConde satt fast i Portugal, och Jose Antonio åkte fast direkt då han var på republikanskt territorium. Vips, tog Franco över. Så kan det gå.
Citera
2017-07-01, 00:50
Avstängd
urverksapelsins avatar
Jösses. Fick just reda på att namnet Ku Klux Klan är baserat på det grekiska ordet kuklos som betyder Cirkel. Inte på klick-ljudet när man gör mantelrörelse på ett gevär (som de säger i filmen Missisippi brinner).

Det finns en bästsäljande ungdomsroman som heter just Cirkeln och handlar om unga flickor som visar sig ha häxkrafter. De gjorde till och med en relativt bra film på boken häromåret. Vad kan vi dra för slutsatser om detta? Vad är kopplingen? [Hur kan vi skydda våra barn!

Är det så att modern svensk litteratur riktad till unga vuxna är influerad/infekterad kanske till och med inspirerad av fascistrasistnazist-rörelsen Ku Klux klan? Hur ser detta ut på Arnstads fascist-index?

Det finns en sammansvärjning. Jag är helt säker. Det handlar om att legitimera fascismen i ungdomslitteraturen och föra in våra unga flickor i den nationalistiska fascistiska rörelsen. "Goddag kampsyster" nästa.

Vad säger övriga Arnstadsexperter på denna tråd? Har någon en teori om detta vansinniga och samtidigt helt uppenbara samband? "Coincidence? I don't think so" som Seinfeldt sade.
Citera
2017-07-01, 09:03
Medlem
Mr.Swedens avatar
Klickljud eller cirkel? Förstår inte iden att söka fakta i en tråd som handlar om mytomanen Henrik Arnstad. Historikern HA arbetar inte med fakta. Är inte intresserad.
Citera
2017-07-01, 11:36
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Jösses. Fick just reda på att namnet Ku Klux Klan är baserat på det grekiska ordet kuklos som betyder Cirkel. Inte på klick-ljudet när man gör mantelrörelse på ett gevär (som de säger i filmen Missisippi brinner).

Det finns en bästsäljande ungdomsroman som heter just Cirkeln och handlar om unga flickor som visar sig ha häxkrafter. De gjorde till och med en relativt bra film på boken häromåret. Vad kan vi dra för slutsatser om detta? Vad är kopplingen? [Hur kan vi skydda våra barn!

Är det så att modern svensk litteratur riktad till unga vuxna är influerad/infekterad kanske till och med inspirerad av fascistrasistnazist-rörelsen Ku Klux klan? Hur ser detta ut på Arnstads fascist-index?

Det finns en sammansvärjning. Jag är helt säker. Det handlar om att legitimera fascismen i ungdomslitteraturen och föra in våra unga flickor i den nationalistiska fascistiska rörelsen. "Goddag kampsyster" nästa.

Vad säger övriga Arnstadsexperter på denna tråd? Har någon en teori om detta vansinniga och samtidigt helt uppenbara samband? "Coincidence? I don't think so" som Seinfeldt sade.

Naturligtvis har du rätt och jag för min hipsterdel är redan kränkt över att nationens skyddshelgon och kommande führer Arnstad inte tagit fram pilbågen, ormfösarmössan, grodglasögonen och förstoringsglaset och gett sig ut på nazistjakt.
Kanske en genomläsning av några Fem-böcker friskar upp detektivkunskaperna som kan appliceras i detta spännande ungdomsävent... jag menar räddande av nationen.

Jag ger cirkel-spåret åtta av tio Waffen-SS uniformer.
Citera
2017-07-01, 12:57
Avstängd
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Klickljud eller cirkel? Förstår inte iden att söka fakta i en tråd som handlar om mytomanen Henrik Arnstad. Historikern HA arbetar inte med fakta. Är inte intresserad.
Arnstad? Inte fakta? Mannen är ju en levande encyklopedi. Hans kunskaper om fascismhotet är oöverträffad. Han kommer att gå till historien som den störste intellektuelle i Sverige i början av 2000talet. Hans kunskap är absolut. Han kommer att få statyer som Mannen som sköt Liberty Valance.... ursäkta, jag menade Mannen Som Räddade Demokratiken i Sveirge.
Utan honom är mörkret totalt.
Det största tricket Djävulen gjort var att övertyga världen att han inte fanns - det största tricket fascismen gjort var att låtsas vara utdöd.
Mitt förslag till Arnstads nya titel på visitkortet: Zombiejägare!
Citera
2017-07-01, 12:58
Avstängd
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag ger cirkel-spåret åtta av tio Waffen-SS uniformer.
Jag bockar och tackar, samtidigt som jag skakar av skräck inför vad framtida undersökningar kommer att leda till.

Finns det någon del av svenskt samhällsliv som inte är infekterad av fascism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in