2017-06-20, 17:34
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Är det inte lite konstigt att han inte är bojad?
https://y.cdn-expressen.se/images/d2/f0/d2f0f6aafc7d42ce940288ce26194118/1x1/1080@70.jpg

Den knubbiga polisquinnan har ritat en blomma på sina jeans med en bläckpenna.. Vem gör sånt egentligen? (hon, jo, jag vet)

Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det är väl en sydd blomma???

Ja, varför är Billy inte bojad egentligen? Någon som vet?

Angående polisens blomma är den nog broderad. Vad nu det spelar för roll.
Citera
2017-06-20, 17:36
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonden-75
Personen i fråga vid ölsundsbron är inte Billy eller någon annan av grabbarna. Detta är ytterligare en person. Han hade varit på fest. "Lånat" cykel från festen och skulle cykla hem till iggesund. En förbipasserande plockade upp han och gav han lift till iggesund. Källa: bekant med chauffören. Frågan är var på fest han hade varit? Kläderna hittades vid bron. Källa: hemlig. Och kroppen var sänkt med fälgar. Källa: hemlig.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag förmodar att chauffören har berättat detta för polisen. Det är säkert redan kollat?

Citat:
Svar. Ja

Denna person är alltså inte Billy och det är redan kollat av polisen. Men vet du något mer om vad som framkom när de kollade upp det? Vet du om polisen tror att det är(eller kan vara) fler inblandade?
Citera
2017-06-20, 17:44
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Jag minns också att du skrev det i tråden

Jag var först mycket tveksam och trodde inte på fälgen/fälgarna. Men när det kommer från två olika håll blir det plötsligt mer trovärdigt. Usch, vad tråkigt. Kanske därför kroppen inte dumpades längre ifrån, för att det blev tungt? Vi har ju även spekulerat i om kroppen låg på en tillfällig plats. Men tänk om det inte var så? Tänkte han att den skulle ligga sänkt där för all framtid då eller? Utanför hans eget hus. Helt sjukt.

Eller, hemska tanke att han inte är skyldig.
Citera
2017-06-20, 17:44
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tycker inte det spelar någon roll om hon var supersöt eller tagit droger. Ingen har rätt att mörda henne hur söt eller drogad hon än skulle vara vid dödstillfället. .

Det är lite som kvinnor som blir våldtagna. Många på FB tycker tjejer får skylla sig själva för att de var fulla, lättklädda, umgicks med fel män. Jag tycker otroligt nog att det är förövaren det är fel på. Kan han inte kontrollera sig när han druckit så ska han inte dricka. Tycker han att tjejer i kort kjol ska våldtas, så får han undvika att vara i närheten av de med kort kjol och slår han tjejer när han är arg, så ska han inte vara ihop med någon. I mina ögon är det ALLTID förövarens fel att en kvinna blir våldtagen eller mördad.

Men många fixar inte det. Nej, nu ska vi svärta ner offret. Tova tog droger. Då får hon skylla sig själv att hon blev dödad. Hon ljög för sina föräldrar. Då får hon skylla sig själv om hon blev mördad. Hon var ensam med en man som klarade av att misshandla kvinnor. Då får hon skylla sig själv om hon dog.

Den vars personlighet är viktigast att veta något om är den som mördat henne. Billy (eller vem du nu tror gjort dådet) må vara världens båsta kompis och en underbar son - han är lika fullt en mördare och Tova är offret. Det är hans byk som ska upp i ljuset. Det är han som gjort det stora felet, det värsta brottet.

Håller med dig fullständigt.
Alldeles oavsett personlighet/ev drogproblem/klädsel och blablabla (miljoner andra irrelevanta saker) så är den gemensamma fortfarande: de har blivit utsatta för brott av en/flera förövare.
Det är liksom skitjävlasamma hur fan de ser ut eller huruvida de varit påverkade av lagliga och/eller olagliga substanser, de är lika mördade/våldtagna oavsett. Förövare är lika mycket förövare oavsett hur offret "var som person".
Eller är någon mer/mindre mördad beroende på personlighet?? Logiken hos endel är otroligt fascinerande om än fett irriterande.
Citera
2017-06-20, 19:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag hoppas verkligen att hon var påklädd och att dessa eventuellt dumpade kläder i så fall bara är ytterkläder.

Om hon var helt avklädd, då vet jag inte vad man ska tänka?

Men om det nu var tröja, ytterkläder, skor el dyl, då är det ett TYDLIGT indicium att Tova inte tänkte åka taxi (man kan ju bara hoppas att det är så).

På det att man sagt (hm hur var det nu?....minns inte riktigt) att kroppen flyttats timmar efter mordet.
Och vem kan däromkring ha en kropp i timmar, innan man gömmer den i vattnet?
Citera
2017-06-20, 20:30
Medlem
Citat:
Denna person är alltså inte Billy och det är redan kollat av polisen. Men vet du något mer om vad som framkom när de kollade upp det? Vet du om polisen tror att det är(eller kan vara) fler inblandade?
Vet inte när, Hur och var dom identifierade han. En liftare som är identifierad. Enda jag vet
Citera
2017-06-20, 21:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vet inte när, Hur och var dom identifierade han. En liftare som är identifierad. Enda jag vet

Är jag ute och cyklar nu- men kan det vara en deltagare från festen hos Billy, som blivit utslängd? Jag börjar tappa fokus på fallet och glömmer tider mm märker jag.
Citera
2017-06-20, 21:03
Medlem
Citat:
Är jag ute och cyklar nu- men kan det vara en deltagare från festen hos Billy, som blivit utslängd? Jag börjar tappa fokus på fallet och glömmer tider mm märker jag.
De var en kille som hade varit på fest. Sen om han var där låter jag vara osagt. Men de är en person i samma ålder och så många fester i närområdet var de nog inte
Citera
2017-06-20, 21:05
Medlem
litenpandas avatar
Citat:

Fast alla blev ju utslängda många timmar innan 05:15.
Citera
2017-06-20, 21:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Kan de finnas fler inblandade personer? En kille plockades upp vid Ölsundsbron söndag morgonen 05.15 av en förbi passerande. Han satt i gräset bredvid en cykel. Påstod att han hade lånat cykeln på en fest och att han skulle lämna kvar den där på platsen han befann sig. Pådraget med poliser och polis helikopter runt 23 maj vid bron berodde på att polisen fann tovas kläder där.

Ok, så du tänker lite att den killen kan ha med de dumpade kläderna vid Ölsundsbron att göra? Eller
t om mer?

Men han ska vara kollad, sa du?

Inget har nämnts i pressen iaf om denna kille. Men det man har läst är ju att både försvaret och åklagaren nämnt att man bör kolla på andra gärningsmän också. Vilket inte är så konstigt förstås.
Citera
2017-06-20, 21:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Fast alla blev ju utslängda många timmar innan 05:15.

Minns du när ungefär? Kommer inte ihåg att jag sett någon tid. Men du brukar ju ha koll
Citera
2017-06-20, 22:09
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Minns du när ungefär? Kommer inte ihåg att jag sett någon tid. Men du brukar ju ha koll
Det var väl innan Tova kom dit, så kanske 22-23 snåret där.. ish
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in