Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-20, 22:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Det var väl innan Tova kom dit, så kanske 22-23 snåret där.. ish

Då blir det långt till 05.15.
Om man inte haft annat för sig. Behöver ju inte ha med mordet att göra.
Citera
2017-06-20, 22:34
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Minns du när ungefär? Kommer inte ihåg att jag sett någon tid. Men du brukar ju ha koll

Citat:
Det var väl innan Tova kom dit, så kanske 22-23 snåret där.. ish

För att vara petig tror jag att det inte har framkommit exakt när. Tova kom dit ca 21:30 och 23:30 pratade Tova med kompis i telefon. Någonstans under kvällen tror man att "alla"(vi vet inte vilka "alla" är) förutom Tova blev utkastade av Billy. Mer än så tror jag inte har framkommit än.

Edit:
I förhör har en av 22-årigens vänner uppgett att han befunnit sig på gården under kvällen, men att de sedan blev bortkörda av ex-pojkvännen. Vännen ska även ha försökt ringa till 22-åringen under kvällen utan framgång.
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/884812-misstankte-ex-pojkvannen-dagen-efter-fucking-skitliv
Senast redigerad av litenpanda 2017-06-20 kl. 22:40.
Citera
2017-06-20, 22:42
Medlem
litenpandas avatar
Tror att denna länk postades för länge sen, men postar den igen pga den tidigare diskussionen om Tovas mobil.

Polisen har använt sig av både helikoptrar och hundar i sökandet av Tova Moberg, samt, enligt tidningen Hela Helsingland, ett 50-tal poliser i sökandet. Sjöpolisen kallades upp för att delta i sökande i ett vattendrag. Polisen lyckades positionera den unga kvinnans avstängda mobiltelefon till en plats som nu är del av informationsinhämtningen.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/detta-vet-vi-om-forsvunna-tova/
Citera
2017-06-20, 23:20
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Tror att denna länk postades för länge sen, men postar den igen pga den tidigare diskussionen om Tovas mobil.

Polisen har använt sig av både helikoptrar och hundar i sökandet av Tova Moberg, samt, enligt tidningen Hela Helsingland, ett 50-tal poliser i sökandet. Sjöpolisen kallades upp för att delta i sökande i ett vattendrag. Polisen lyckades positionera den unga kvinnans avstängda mobiltelefon till en plats som nu är del av informationsinhämtningen.

Ahaa.. Har missat det. Ville läsa ikapp tråden så hoppade lite här och där när jag tyckte det blev tjatigt och onödigt tjafs om ditten å datten.

Men va bra att dom har den, och att dom säger att dom kan hämta information från den, det betyder att den är såpass hel att det går iallafall.
Citera
2017-06-20, 23:30
Medlem
Citat:
Ahaa.. Har missat det. Ville läsa ikapp tråden så hoppade lite här och där när jag tyckte det blev tjatigt och onödigt tjafs om ditten å datten.

Men va bra att dom har den, och att dom säger att dom kan hämta information från den, det betyder att den är såpass hel att det går iallafall.

Vad har du fått det från?
Citera
2017-06-20, 23:50
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaakpa
Vad har du fått det från?
Citatet som litenpanda citerade:

Polisen lyckades positionera den unga kvinnans avstängda mobiltelefon till en plats som nu är del av informationsinhämtningen."

Det tolkar då jag som att dom har hittat mobilen.
Som tidigare skribent, och jag, skrivit så kan man men högsta sannolikhet hämta information ur telefonen.

Det känns som att artikeln saknar ett "och" mellan "plats" och "som".
Den sista meningen känns inte komplett.
Kan förklara mer men jag tror jag har fått fram min poäng.
Citera
2017-06-21, 00:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Nej, den är inte hittad. Bara lokaliserat området där den kan finnas, dvs det område som polisen hämtar sin information ifrån.
Det har man gjort via de master som telefonen kopplat upp sig mot.

Citat:
Polisen lyckades positionera den unga kvinnans avstängda mobiltelefon till en plats som nu är del av informationsinhämtningen.
Citera
2017-06-21, 00:18
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, den är inte hittad. Bara lokaliserat området där den kan finnas, dvs det område som polisen hämtar sin information ifrån.
Det har man gjort via de master som telefonen kopplat upp sig mot.

Men det står ju att dom lyckats positionera mobilen till en plats.
Det låter, för mig, som att dom hittat den.
Men det behöver vi inte skriva sidor om.

Hur är det i dagsläget, måste man ha den specifika mobilen för att återskapa/läsa sms eller finns dom sparade någonstans?
Några år sedan så fanns dom inte någon annanstans än mobilen.
Citera
2017-06-21, 00:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Hur är det i dagsläget, måste man ha den specifika mobilen för att återskapa/läsa sms eller finns dom sparade någonstans?

Någon i tråden har tidigare tagit upp detta. Personen tror jag menade att det krävs minst 3 master på inte för långt avstånd för att kunna precisera positionen bra. På landsbygden kan det vara glesare mellan masterna och då blir området där telefonen kan finnas större.
Citera
2017-06-21, 00:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det har också diskuterats i tråden. Det blev en lång diskussion.
Citat:
(FB) Misstänkt mord på Tova Moberg, 19, från Njutånger hittad död 2017-05-16
# 5843
Aldrig hört att polisen fått ut sms utan telefonen dock. Enbart från andras mobiler mm.
Citera
2017-06-21, 01:34
Medlem
bortkopplads avatar
Verkar som någon varit inne i huset och snokat.. är platsen fortfarande avspärrad?

"Gården där Tova Moberg senast sågs i livet utsatt för inbrott: "Någon har varit in"
https://www.helahalsingland.se/logga-in/garden-dar-tova-moberg-senast-sags-i-livet-utsatt-for-inbrott-nagon-har-varit-in
Citera
2017-06-21, 08:11
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortkopplad
Verkar som någon varit inne i huset och snokat.. är platsen fortfarande avspärrad?

"Gården där Tova Moberg senast sågs i livet utsatt för inbrott: "Någon har varit in"
https://www.helahalsingland.se/logga-in/garden-dar-tova-moberg-senast-sags-i-livet-utsatt-for-inbrott-nagon-har-varit-in
det var nån som postade länk för nån dag sen om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in