Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-06-20, 15:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonden-75
Personen i fråga vid ölsundsbron är inte Billy eller någon annan av grabbarna. Detta är ytterligare en person. Han hade varit på fest. "Lånat" cykel från festen och skulle cykla hem till iggesund. En förbipasserande plockade upp han och gav han lift till iggesund. Källa: bekant med chauffören. Frågan är var på fest han hade varit? Kläderna hittades vid bron. Källa: hemlig. Och kroppen var sänkt med fälgar. Källa: hemlig.

Vet du något mer?
Hur såg kläderna ut? Alla kläder?Var dom inlindade i något? Låg dom i vattnet? Något annat?
Och det var fälgar, inte fälg? Vet du något hur de satt fast?
Citera
2017-06-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Skumt det där med kläderna, om det stämmer. Varför ta av dom och lämna dom vid bron??? Lämna villospår?
Ja dom hitta dom där iaf. Sen är ju frågan varför? Men de finns många obesvarade frågor runt ärendet här på tråden. Men att dumma människor gör dumma saker är ju inget nytt.
Citera
2017-06-20, 15:32
Medlem
Citat:
Vet du något mer?
Hur såg kläderna ut? Alla kläder?Var dom inlindade i något? Låg dom i vattnet? Något annat?
Och det var fälgar, inte fälg? Vet du något hur de satt fast?
Detaljer. Ingen aning. De var dykare med i operationen. Fälgar och ingen fälg.
Citera
2017-06-20, 15:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Tack för info iaf!
Hängde inte med riktigt, men du menar att det var fälgar. Och att dykarna var ute när kroppen hittades? Inga dykare när kläderna hittades?
Citera
2017-06-20, 15:43
Medlem
Citat:
Tack för info iaf!
Hängde inte med riktigt, men du menar att det var fälgar. Och att dykarna var ute när kroppen hittades? Inga dykare när kläderna hittades?
pratar om ölsundsbron en vecka efter. Pådraget som var där. Kroppen var nedsänkt med fälgar. Men de var ju en vecka innan
Citera
2017-06-20, 15:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
pratar om ölsundsbron en vecka efter. Pådraget som var där. Kroppen var nedsänkt med fälgar. Men de var ju en vecka innan

Ja, det måste vara kämpigt/svårt att sänka en kropp med flera fälgar?
Som jag fattat det sjunker en kropp i vattnet i början när någon dött. Då behöver man fästa fälgarna innan, för att sedan dumpa eller dra ut kroppen.
Om det är långgrunt kanske det inte är lika svårt? Vattnet har ju lite bärighet och det blir lättare att dra ut i vattnet än på land.
Citera
2017-06-20, 16:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Man kan ju ha hittat kläderna i vattnet vid bron vid eftersöket.

Klart om kläderna hittades vid bron på land , behöver man kanske kolla igenom vattnet ändå för att se om man hittar ytterligare grejor ( t ex det omtalade eventuella tillhygget).

Väldigt intressant med kläderna. Undrar om hon var avklädd, helt eller delvis. Eller om det var ytterkläder/tröja skor, som blivit kvar efter mordet?
Citera
2017-06-20, 16:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Jag fick ett pm för 2 veckor sedan om att Tova var nedtyngd av en bilfälg. Hade tänkt skriva det i tråden, men glömde helt bort det. Men tydligen var det alltså mer än en bilfälg. Och det låter ju troligt. Ska ju tynga ner så mycket av kroppen som möjligt.
Citera
2017-06-20, 16:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag fick ett pm för 2 veckor sedan om att Tova var nedtyngd av en bilfälg. Hade tänkt skriva det i tråden, men glömde helt bort det. Men tydligen var det alltså mer än en bilfälg. Och det låter ju troligt. Ska ju tynga ner så mycket av kroppen som möjligt.

Nej, det har du inte glömt...
(FB) Misstänkt mord på Tova Moberg, 19, från Njutånger hittad död 2017-05-16
Däremot har du glömt att du inte glömde det
Citera
2017-06-20, 17:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Nej, det har du inte glömt...
(FB) Misstänkt mord på Tova Moberg, 19, från Njutånger hittad död 2017-05-16
Däremot har du glömt att du inte glömde det

Haha du gav mig veckans största skratt. Tack för att du håller koll på mig och likaså tack för att du påminner mig om att jag är en idiot! Det tar jag som en komplimang.

Se där, då har vi det från två olika håll att fälgar är inblandade. Inte för att det betyder att det är sant, men av alla teorier (inklusive älgteorin) är den en av de mer normala och inte alls otrolig.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-06-20 kl. 17:23.
Citera
2017-06-20, 17:28
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Man kan ju ha hittat kläderna i vattnet vid bron vid eftersöket.

Klart om kläderna hittades vid bron på land , behöver man kanske kolla igenom vattnet ändå för att se om man hittar ytterligare grejor ( t ex det omtalade eventuella tillhygget).

Väldigt intressant med kläderna. Undrar om hon var avklädd, helt eller delvis. Eller om det var ytterkläder/tröja skor, som blivit kvar efter mordet?

Jag hoppas verkligen att hon var påklädd och att dessa eventuellt dumpade kläder i så fall bara är ytterkläder.
Citera
2017-06-20, 17:32
Medlem
litenpandas avatar
Citat:

Citat:
Haha du gav mig veckans största skratt. Tack för att du håller koll på mig och likaså tack för att du påminner mig om att jag är en idiot! Det tar jag som en komplimang.

Se där, då har vi det från två olika håll att fälgar är inblandade. Inte för att det betyder att det är sant, men av alla teorier (inklusive älgteorin) är den en av de mer normala och inte alls otrolig.

Jag minns också att du skrev det i tråden

Jag var först mycket tveksam och trodde inte på fälgen/fälgarna. Men när det kommer från två olika håll blir det plötsligt mer trovärdigt. Usch, vad tråkigt. Kanske därför kroppen inte dumpades längre ifrån, för att det blev tungt? Vi har ju även spekulerat i om kroppen låg på en tillfällig plats. Men tänk om det inte var så? Tänkte han att den skulle ligga sänkt där för all framtid då eller? Utanför hans eget hus. Helt sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in