Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-23, 16:28
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja så kan det vara. Jag undrar om misshandeln började i köket. Fristadsjackan brukade ju hänga där på stol, nu är den jackan borta. Kvar finns bara knapparna från en sådan jacka i eldtunnan. Det blev nog blod på den och därför blev han tvungen att elda upp den tillsammans med kläderna han hade under överfallet. Han hade ju ett jäkla resonerande där om "hur mycket kläder tror ni jag hade på mig"(ungefärligt återgivet) mht de knappar som blev funna i eldtunnan.

Edit: Undrar NÄR han hämtade hammaren? Pappan verkar ju säker på att han hängde den i uthuset lördag eftermiddag...

Jag har inte kommit så långt i FUP än. Däremot har jag också funderat på att det kan vara så att misshandeln började inomhus, Tova flydde, Billy hämtade hammaren och sprang ikapp Tova. Eller att han sa att han skulle hämta hammaren för att döda henne och gick till uthuset och hon då flydde men han sprang ikapp.
Citera
2017-11-23, 16:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Jag tänker som följande. Under en ganska lång tid har Billy tänkt på att faktiskt mörda Tova och haft mer eller mindre bestämda planer på att det ska ske någon gång. Hon var ju trots allt påväg bort från honom och han märkte det = värsta mardrömmen för honom. MEN, jag tror inte att det var planerat att det skulle ske på just denna kväll. Då kan man tycka att han skulle ha fixat båten först, inte sagt att han skulle med på cruising, kanske haft bättre fusk-alibi som inte var i Stockholm osv osv. Jag tänker att han lyckades få ut Tova till gården just denna kväll och att han råkade komma på att han skulle bli ensam hemma om han inte åkte med på cruising. Därför blev det just den natten som Tova mördades. Det känns lite för uttänkt för att vara ett plötsligt infall, ett exempel är det som gjorde att skottkärran skulle kunna flyttas senare(minns ej vad det heter). Samtidigt känns det lite för dåligt undanröjt för att han verkligen ska ha tänkt igenom det hela, exempelvis att han inte gjorde av med knapparna eller hade båten lagad redan innan.

Håller med (delvis). Svårt att tro att han planerat att mörda Tova denna kväll. Känns ordentligt ogenomtänkt, dessutom problem att få folk ur huset och hindra dom att komma tillbaka. Helst vill man kanske inte ha några vittnen alls att man träffat Tova, och kanske helst inte döda någon hemma i hemmet.

Jag tror att han däremot har under kvällen börjat bygga upp en känsla som inte gått att styra. Minst ett par timmar innan vet han vad han ska göra.....

Är övertygad om att senast 23.22 "vet " han vad han ska göra (säg till om ni ska hit, innan ni ska hit). Det är då nästan 2 timmar kvar till Tovas sista samtal med Emma 01.16, då han återigen ber Jimmy och Fredrik att inte komma.

Sen vet vi ju inte exakt tidpunkt för dådet, men oroväckande är ju att Tova inte svarar 5 minuter senare....

Svårt att veta om han planerat att döda Tova på riktigt någon längre tid på allvar. Om man tänker göra det (döda någon), varför tala om det för vem som helst?
Citera
2017-11-23, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Som tur är så fick han inte bort alla spår:
Blodpölen, blodfläck på brygga & stol, hjulspår som ledde till tova inklusive material i den, hammaren, tejpen i köket som passar med tejpen i skottkärra. Säkert något mer samt en historia som låter som en 4 åring kommit på med galet många brister

Jojo, det är ju tur men, han har ändå virat fast henne med en fälg i en skottkärra och kört ut henne i vattnet, bränt kläder och hammare i tunnan samt försökt spola bort spår med slangen mm.
Det är ju ändå ganska aktiva fåtal timmar efter en kvarting å några benzo.
Jag vet iofs inte hur lång tid de tar att genomföra allt dedär, men ändå!

Vet inte hur man skulle känna sig efter man mördat någon heller, kan ju vara så att man kvicknar till av adrenalinet?
Citera
2017-11-23, 16:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Han var till nån sjukgymnast som sa att det var något fel med disken, minns inte riktigt vad det stod men att han fått ont när han vänt sig om i en bil och då fick han problem med ryggen. Han var kutryggad när han kom till sjukgymnasten(enligt henne) men det hade tydligen blivit mycket bättre efter nån vecka.

Låter som nåt akut ryggskott. Eller vad det kallas. Alltså kramp i ryggmuskulaturen, tror jag det brukar röra sig om. Det är ju övergående men kan ta en vecka medan det klingar av och man försöker stabilisera ryggen.

Diskbråck är ju vidrigt och långdraget elände, och drabbar kanske inte så unga. Om det inte är sport- eller vikt- eller arbetsrelaterat.

Blir han frisk på en vecka är det ju inte så mycket att bråka om. Sitter det i under längre tid så riskerar det ju ha
närmast personlighetsdörändrande effekter genom smärtan, allmän oduglighet och känsla av hjälplöshet, sömnbrist, belastning på nerver, nedsatt kondition, dålig ekonomi el friställning etc. Och är man inte ilsken innan så blir man det då. Kan ta ett par-tre år att ta sig ur.... normalt med vissa sociala konsekvenser som följd...

Som ung kan väl finnas risken att man sitter och ligger still, och illa, för mycket i dåliga bilar, soffor, sängar, stolar och aldrig får någon träning att tala om i ryggslutet- o höftregionen. Vilket gör en känslig för diskbråck iofs. Eller att man har varit tränad kanske men specifik muskulatur förtvinar när man byter vanor.
Citera
2017-11-23, 16:39
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Håller med (delvis). Svårt att tro att han planerat att mörda Tova denna kväll. Känns ordentligt ogenomtänkt, dessutom problem att få folk ur huset och hindra dom att komma tillbaka. Helst vill man kanske inte ha några vittnen alls att man träffat Tova, och kanske helst inte döda någon hemma i hemmet.

Jag tror att han däremot har under kvällen börjat bygga upp en känsla som inte gått att styra. Minst ett par timmar innan vet han vad han ska göra.....

Är övertygad om att senast 23.22 "vet " han vad han ska göra (säg till om ni ska hit, innan ni ska hit). Det är då nästan 2 timmar kvar till Tovas sista samtal med Emma 01.16, då han återigen ber Jimmy och Fredrik att inte komma.

Sen vet vi ju inte exakt tidpunkt för dådet, men oroväckande är ju att Tova inte svarar 5 minuter senare....

Svårt att veta om han planerat att döda Tova på riktigt någon längre tid på allvar. Om man tänker göra det (döda någon), varför tala om det för vem som helst?

Jag tror att du kan ha en poäng i att det byggs upp. Det är väl att hon ska på den där festen också som avgör. Vi vet såklart inte vad hon säger till honom men vad jag minns påstår han sig ha hört samtalet till kompisen där Tova säger att hon ska komma snart. Så det var nog där som bägaren rann över antar jag. Det kanske började med "tjafs" som han kallar det och snart "blev fysiskt".

Svar på din fråga: För att han är en person som är både dum i huvudet och pratglad. Ganska dålig kombination.
Citera
2017-11-23, 16:40
Medlem
Mer från dagboken

"24 december kl: 00.30
Jävla skitdag. Inatt ringde Billy typ 20 ggr. Orkade inte svara, fick massa skit som
vanligt. Han säger att jag inte har något val längre eftersom nu vet han att jag inte vill va
med han 100% drf måste jag dö.
Vet inte vad som kommer hända, men om något händer så vill jag att Mamma, pappa
och Hampus ska veta att jag älskar er över allt annat på jorden och utan er vore jag
ingenting.
Pallar inte skriva allt han säger osv…
Men det är som vanligt i alla fall. Han säger att jag kommer dö. Jag vill inte dö.
Så fucking orättvist.
Jag vill inte dö för något som han gjort.
Om jag överlever till sommaren så drar jag direkt.
Orkar inte en sekund till.
(Ett ritat hjärta med namnen Mamma Pappa Hampus)
Jag vill inte leva så här men jag vill inte dö för honnom.
Och han ska ej få styra mitt liv och välja om jag ska finnas eller inte."

"30 december 23.59
Hatar att tänka.
Hatar att blunda.
Minnena kommer som en film framför mig. Hans händer mot min hals, syret som
försvinner ur mina lungor, läpparna som börjar sticka.
Har spelat avsvimmad säkert 2-3 gånger för att klara mig. Minns en gång efter att jag
varit på Felicia Karlssons 18-årsfest, då dunkade han mitt huvud i väggen och jag
spelade avsvimmad. Egentligen ville jag se vad som hände, han lugnade ner sig.
En annan gång var när jag följde med upp till Umeå, en av dom första gångerna. Då han
fortfarande hade sitt körkort kvar. Då körde han ut mig till älven och sa att han skulle
dränka mig. Jag försökte springa därifrån men han fick tag i mig och kastade mig i
marken. Jag låtsades att min fot hade skadats och han lugnade sig. Därför undrar jag om
han faktiskt skulle kunna göra det, döda mig asså… eller bara skrämma mig
Idag har han fortsatt skriva att han lovar att fixa detta. Jag har inte så mycket att välja på
än att hoppas att han faktiskt gör det. Men jag tror inte det. Jag tror han försöker få mig
att lita på honnom så jag vågar träffa honnom själv sen döda mig.
Men ja, får väll hoppas bara. Sitter inne på toa nu och ska gå o lägga mig igen. Imorron
är det nyårsafton, detta år ska bli bra, de ska sluta bra i alla fall.
God natt."

"4 januari 2017 kl: 23.49
Nu är allt helt galet igen. I morron kommer jag antingen dö eller få stryk. Jag har inte
vågat träffa Billy än. Egentligen skulle jag åka till honnom idag men det blev inget. Jag
gick in för att fråga om jag fick låna bilen till Billy och då började mamma och pappa
snacka om att dom inte vill att jag ska va med han och fråga en massa saker osv men jag
kan ju inte säga något…
Men i alla fall så fick jag inte låna den vilket jag egentligen tyckte va skönt för då slapp
jag åka. Så jag berättade de för Billy och då bröt helvetet ut. Han blev helt fucking galen
och sa att min pappa är pedofil och att han (Billy) ska döda oss allihopa osv… och jag
MÅSTE åka dit för han vill ”snacka” om hur jag ska lösa detta? Att jag ska rentvå hans
namn. Asså jag fattar ingenting längre. Det blir bara värre och värre och han blir galnare
och galnare. Hoppas jag överlever imorron…
Hejdå & God natt.
Btw så har jag tagit ut en av dom stora knivarna och har den bredvid sängen…
Om något skulle hända…"

"Fredag 6 januari kl: 02.08
Idag har varit en konstig kväll dag. Jobbade från 14.00 till 22.00. Det har varit gqanska
lugnt ändå. Han hade några utbrott men det var lugnt. Men jag har ändå varit rädd typ
hela dagen, haft en klump i magen typ…
För jag visste att jag var tvungen att åka di & att han var galen. Men ja jag åkte dit och
de började med att han fucka ur o va arg och skrek osv. han var arg för att han tror att
mamma o pappa vet att han gör sådär mot mig och att dom ska sprida vidare att han slår
mig osv.
Jag åkte dit efter jag slutat och plocka upp han och åkte runt och snacka. Han sa att han
skulle slita av mina kläder och låsa mig ute. Det är riktigt kallt ute nu mellan -25 o -30.
Han sa att han skulle göra så för att han ej kan slå mig längre eftersom mamma sett
mina blåmärken… Han gjorde de aldrig och vi åkte tillbaka till Fränö… Då sa han
nånting i stil med ”Jag kanske inte dödar dig direkt, jag kanske gräver ett hål på gården
med en sten över och låter dig plågas till döds där nere”…
Han lugnade ner sig till slut och jag fick följa med in. Vi var lugn båda två och allt
kändes typ ”bra”? På nå konstigt sätt… så är fett osäker på mina känslor men måste
ändå flytta så fort jag kan…
Ska sova nu så God natt.
får se vad som händer imor…"
Citera
2017-11-23, 16:51
Medlem
" Han slog mig slängde mig på golvet, sparkade mig och
ströp mig flera gånger. Min hals är alldeles uppsvälld. Jag spottade blod också.
Och jag tror på allvar att jag antingen brutit eller fått en spricka i mitt revben."

Alltså fy satan hur han var mot henne...
Citera
2017-11-23, 16:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Jag tror att du kan ha en poäng i att det byggs upp. Det är väl att hon ska på den där festen också som avgör. Vi vet såklart inte vad hon säger till honom men vad jag minns påstår han sig ha hört samtalet till kompisen där Tova säger att hon ska komma snart. Så det var nog där som bägaren rann över antar jag. Det kanske började med "tjafs" som han kallar det och snart "blev fysiskt".

Svar på din fråga: För att han är en person som är både dum i huvudet och pratglad. Ganska dålig kombination.

Ja, han snackar gärna och är kanske impulsstyrd, vad vet jag. Svårt att veta hur dum i huvudet han är egentligen. Tänker att det inte är omöjligt att han har psykopatiska drag (starka sådana t.o.m kanske), vilket gör att han har svårt att hantera sina impulser för både vad han gör och vad han säger när han blir upprörd.

Att Tova ska på festen kanske hon redan sagt något om (om hon vågade?????) eller försökt åka tidigare. För vid 23.27 säger han att de andra inte ska komma till ön för "Kom inte till ön är här m ludde nu.".

Varför inte med Tova? Han vill inte att de ska veta att hon är där. Han har redan planerat att säga att hon åkt. Det är min tro än så länge.

Men har inte hunnit läsa så mycket alls i FUP, kommer aldrig dit...
Citera
2017-11-23, 17:00
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, han snackar gärna och är kanske impulsstyrd, vad vet jag. Svårt att veta hur dum i huvudet han är egentligen. Tänker att det inte är omöjligt att han har psykopatiska drag (starka sådana t.o.m kanske), vilket gör att han har svårt att hantera sina impulser för både vad han gör och vad han säger när han blir upprörd.

Att Tova ska på festen kanske hon redan sagt något om (om hon vågade?????) eller försökt åka tidigare. För vid 23.27 säger han att de andra inte ska komma till ön för "Kom inte till ön är här m ludde nu.".

Varför inte med Tova? Han vill inte att de ska veta att hon är där. Han har redan planerat att säga att hon åkt. Det är min tro än så länge.

Men har inte hunnit läsa så mycket alls i FUP, kommer aldrig dit...

Det som du skriver är möjligt. Men på olika platser i FUP tycker jag att det blir tydligt att de gömmer sitt förhållande för nästan alla. Speciellt framåt slutet då Tova egentligen inte skulle umgås med Billy.
Citera
2017-11-23, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Håller helt med!

Så här skriver han den 6/5 till Linn*a V på Snapchat, sid 667 i FUP:

Ja tack men asså jag vet inte ens vad jag ska säga.. de enda som skulle kunna få mig att må bättre vore om en viss person bara försvann för evigt. Eller fick nån grov cp skada lr blev rullstolsbunden.. finns inte så mkt du kan göra tyvärr.. inget jag vill be dig göra iaf men tack för att du bryr dig men aa

Hade kunnat plocka den personen å sen tagit mitt eget liv så jag kunde leva i frid sen men jag vet inte varför jag inte gjort det ännu tack så mycket iaf.. det betyder guld att du ens orkar bry dig om mig.. men aa hade du kunna kört över henne utan att åka dit på det så hade du gärna fått göra det

Mina fetningar
Han är så obehagligt sjuk och har en egenskap jag sett hos många fast han kör på hundra gånger värre. Det klassiska, kan inte jag få henne, ska ingen annan ha henne. Det är väl därför han vill att hon ska få en CP-skada eller blev rullstolsbunden. Han blir kränkt så fort hon visar det minsta av en egen vilja. Jag tror inte han planerade att döda henne faktiskt utan han ligger bara farlig nära hela tiden med sitt sjuka påhittade ägandeskap av henne. När man läser hennes dagbok och ser alla hot han gör och hennes ångest så tycker man så synd om henne. Samtidigt så ställs lika många frågor var hon lät han hållas. Men rädsla gör väl så med folk. I min värld hade jag trott de kunde satt dit honom för allt han hade gjort innan mordet. Men i hennes värld, och kanske är det mer realistisk, så hade inget hänt med honom och sen hade han hämnats. Han lider av så stor svartsjuka att det är bland det obehagligaste jag läst hitintills i mitt liv. Att behandla en människa så, att sakna empati på det viset och att känna så som han gjorde varje gång hon kränkte honom för minsta lilla tyder på en riktigt sjuk person. Inte sjuk i laglig mening när man bedömer straff för ett mord men i alla andra bedömningar om honom. Stackars tjej!
Citera
2017-11-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Jojo, det är ju tur men, han har ändå virat fast henne med en fälg i en skottkärra och kört ut henne i vattnet, bränt kläder och hammare i tunnan samt försökt spola bort spår med slangen mm.
Det är ju ändå ganska aktiva fåtal timmar efter en kvarting å några benzo.
Jag vet iofs inte hur lång tid de tar att genomföra allt dedär, men ändå!

Vet inte hur man skulle känna sig efter man mördat någon heller, kan ju vara så att man kvicknar till av adrenalinet?

Kom ihåg att det är B som säger att han tagit 6-7 tabletter. Inte precis ett trovärdigt sanningsvittne. Jag tar den där näven benzo med en näve salt Man kollade ju aldrig hur mycket han hade kvar i blodet när han anhölls.
Citera
2017-11-23, 17:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Han hade sannolikt umgåtts med tankarna på att döda henne en tid, spelat upp det i huvudet, så planen fanns nog där. Sen tog det väl flera timmar innan kompisarna fick återvända (att ingen av dom anade oråd och drog dit är för sorgligt - kanske trodde dom att det sexades?) så han had ju ganska gott om tid att: slå ihjäl, forsla bort, dumpa och bränna kläder...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in