Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Återigen så hallucinerar du. Jag och de jag refererar till är inga klimatförnekare.
Vad tycker man du skall kalla dem då? Några kunskaper om kolcykeln har de i alla fall inte utan du väljer att citera dem endast för att de har "rätt" åsikter. Jag såg att Gösta Pettersson för en tid sedan diskuterades på bloggen klimatupplysningen och inte ens de verkade så imponerade. Ta och läs folk som vet vad de talar om istället!
Citat:
Tur att det går åt andra hållet i Antarktis och att isbjörnarna stortrivs och förökar sig som kåta kaniner i alla fall!
Vad menar du med "åt andra hållet" I Antarktis? Havsisen runt Antarktis ligger på bottennivåer, Shelfisarna på Antarktiska halvön fortsätter kollapsa en efter en, närmast är det Larsen C där en stort stycke är på väg att bryta sig loss.
Om man först bedriver hänsynslös jakt som utarmar populationen och sedan slutar med denna är inte så konstigt om populationen ökar en tid, även med klimatförhållanden som missgynnar dem. Även här tycks du dessutom förlita dig för mycket på en partisk blogg.