Citat:
Ursprungligen postat av
popparen
Hur ljust ser det egentligen ut för Sveriges framtid? Om man bortser från kollektivet och kollar på vilka spelare som kan tänkas ta det extra steget på ett individuellt plan. Vi har Forsberg och Lindelöf som växt de senaste säsongerna. Vilka mer tror ni på?
Ludwig Augustinsson, helt klart..
I U-21 landslaget, så tror jag mycket på Linus Wahlqvist & Pontus Dahlberg (även om han fortfarande är väldigt ung), stabila spelare (trots sin ålder) som visat på en tidig mental mognad..
Förutom deras spel i Allsvenskan som de flesta kan följa, så har jag sett Wahlqvist i U-17 EM & U-17 VM, samt Dahlberg i U-17 EM, där de klivit fram som naturliga ledartyper på planen..
Det kommer att bli intressant och se vilka som kliver fram i U-21 EM, de säger en hel del hur man hanterar sådana situationer..
Hoppas på att sevärda bollspelare som Olsson, Tibbling, Eliasson & Fransson kan göra det, de har alla potential att bli riktigt duktiga fotbollsspelare..
Apropå U-17 EM förra året, så tyckte jag förutom Dahlberg (våran bäste spelare) att även Mattias Svanberg stack ut lite.. Det fanns både teknisk kvalité, närkampsspel, löpkapacitet och ett stort ansvarstagande för laget.. Har de flesta verktygen för att bli riktigt bra, dock har jag mindre koll på den mentala biten, som förmodligen är helt avgörande..