2017-06-13, 22:41
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Minus för Party-Jan att inte bytena kom tidigare. Särskilt Hiljemark, han borde ha bytts ut redan i första halvlek.

Bytena är i stort styrda sedan innan matchstart. Det är en träningsmatch...
Citera
2017-06-13, 22:53
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Bytena är i stort styrda sedan innan matchstart. Det är en träningsmatch...
Ja delvis. Men när vissa spelare underpresterar sådär kraftigt måste man agera lite snabbare. Första bytena kom i 69 minuten.
Citera
2017-06-13, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Om jag inte minns helt fel är Armenteros inte så sugen på Kina. Lyssnade på hans Podintervju med Lundh för nån vecka sen och han verkar sugen på ett upp-byte vad gäller klubb. Inte super taggad på stålarna så sätt vad jag kan minnas.
AEG med personalen har väl hintat att han är nära Gnaget? Han skulle garanterat få speltid om de vill sätta sprätt på Isakmiljonerna.
Citera
2017-06-13, 23:04
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
AEG med personalen har väl hintat att han är nära Gnaget? Han skulle garanterat få speltid om de vill sätta sprätt på Isakmiljonerna.
Vad den karln säger tar väl ingen på allvar?
Citera
2017-06-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Vem byter vi ut Sam Larsson med? Tibbling? Varken Bahoui eller Kacaniklic verkar hitta formen tyvärr.

Foppa. 3e alternativet vette fan.. Eliasson skulle jag sattsa på
Citera
2017-06-13, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Det har jag nog missat. Men med hans senare form är han för bra för Allsvenskan och borde ha något intressantare än AIK tycker jag.
Citera
2017-06-13, 23:55
Medlem
snillet_1s avatar
Bara jag som är besviken på Guidetti som A-landslagsspelare? Medveten om att det ofta har rört sig om inhopp för hans del, så statistiken på 1 mål på typ 20 landskamper är förståelig så sett, men är han inte otajmad, trög och ofta tung i den blågula tröjan? Hur många målchanser lyckas han sätta sig i position för? Inga alls, typ. När han spelar ser han ut som en övergödd 33-åring snarare än den 25-åriga man han är. Då han borde vara i sin fysiska prime.

Han försöker ju men han ser inte ut som en naturlig atlet för mig på den här nivån.

Tycker det luktar skumt kring Olof Lundhs övertydligt agendadrivna journalistik kring Armenteros för övrigt. Aldrig sett honom bete sig så förut.
Senast redigerad av snillet_1 2017-06-14 kl. 00:01.
Citera
2017-06-14, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Bara jag som är besviken på Guidetti som A-landslagsspelare? Medveten om att det ofta har rört sig om inhopp för hans del, så statistiken på 1 mål på typ 20 landskamper är förståelig så sett, men är han inte otajmad, trög och ofta tung i den blågula tröjan? Hur många målchanser lyckas han sätta sig i position för? Inga alls, typ. När han spelar ser han ut som en övergödd 33-åring snarare än den 25-åriga man han är. Då han borde vara i sin fysiska prime.

Han försöker ju men han ser inte ut som en naturlig atlet för mig på den här nivån.

Tycker det luktar skumt kring Olof Lundhs övertydligt agendadrivna journalistik kring Armenteros för övrigt. Aldrig sett honom bete sig så förut.

Håller med fullt vad gäller Guidetti. Riktigt besviken för jag älskar hans hjärta och fight till I die attityd men ja.. inte mycket till fight.

Vad gäller Lundhs "agenda drivna" journalistik vad gäller Armenteros förstår jag inte riktigt vad det skulle vara.

Som du säger är våra alternativ väldigt kvava där framme och Armenteros 21 mål på 27 starter är väl endå något som borde lobby:as lite då för att man ska få upp ögonen för honom? Han är ju onekligen värd att testa då alternativen efter Berg är mediokra som bäst.
Citera
2017-06-14, 01:04
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Vad gäller Lundhs "agenda drivna" journalistik vad gäller Armenteros förstår jag inte riktigt vad det skulle vara.

Som du säger är våra alternativ väldigt kvava där framme och Armenteros 21 mål på 27 starter är väl endå något som borde lobby:as lite då för att man ska få upp ögonen för honom? Han är ju onekligen värd att testa då alternativen efter Berg är mediokra som bäst.

Vad agendan så sett skulle vara är oklart, men jag tycker att han har tweetat (oerhört mycket) och nämnt hans fall i ett flertal krönikor på ett sätt som känns konstigt. Han brukar inte bedriva lobbying för enskilda spelare på det sättet.
Citera
2017-06-14, 04:44
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Quaison kanske om han kommer igång lite bättre i Bundesliga.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen

Hoppas han får lära sig det defensiva arbetet i Bundesliga också. Gillar Quaison starkt.

Quaison lirar centralt i Bundesliga. Det gör Forsberg med, och jag tycker det är lite poänglöst att plocka ut två likadana spelartyper. Skulle föredra en renodlad kantspringare som andrahandsalternativ på vänsteryttern. Niclas Eliasson är väl det enda uppenbara alternativet, tyvärr, då alla andra alternativ är helt iskalla på klubbnivå. Jag säger "tyvärr" eftersom Eliasson förstås är väldigt oprövad. Han har bara dansat en vår, än så länge...

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Instämmer. Jag tycker han kommer fel hela tiden. Han får inte ut någonting av sitt arbete. Idag kan vi ju gott jämföra med kollegan Nyman. Båda två hade svårt att delta i spelet och fick mest jaga boll, men medan Nyman tack vare sin fysik kunde göra nytta ändå försvann bara Guidetti helt. Det gällde förvisso Armenteros också.

Det är dock inte fysiken som är Guidettis främsta problem, utan att han inte kompenserar den med något. Han är inte särskilt teknisk, ingen vass avslutare och framför allt har han rätt dålig spelförståelse. Alla andra aktuella alternativ (Berg, Toivonen, Nyman, Armenteros) har mycket bättre spelförståelse och är följaktligen bättre på att hitta/skapa ytor, positionera sig på planen och öppna upp för lagkamrater. Framför allt Toivonen och Nyman ligger så löjligt långt före Guidetti i det avseendet.

Nu pratar jag dock bara om vad jag sett av Guidetti i landslaget. Jag tycker spanska ligan är rätt tradig och kikar mest sporadiskt, så jag har ingen järnkoll på hur Guidetti presterar där annat än rent statistiskt.
Senast redigerad av Korder 2017-06-14 kl. 04:46.
Citera
2017-06-14, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popparen
Hur ljust ser det egentligen ut för Sveriges framtid? Om man bortser från kollektivet och kollar på vilka spelare som kan tänkas ta det extra steget på ett individuellt plan. Vi har Forsberg och Lindelöf som växt de senaste säsongerna. Vilka mer tror ni på?

Ludwig Augustinsson, helt klart..

I U-21 landslaget, så tror jag mycket på Linus Wahlqvist & Pontus Dahlberg (även om han fortfarande är väldigt ung), stabila spelare (trots sin ålder) som visat på en tidig mental mognad..

Förutom deras spel i Allsvenskan som de flesta kan följa, så har jag sett Wahlqvist i U-17 EM & U-17 VM, samt Dahlberg i U-17 EM, där de klivit fram som naturliga ledartyper på planen..

Det kommer att bli intressant och se vilka som kliver fram i U-21 EM, de säger en hel del hur man hanterar sådana situationer..

Hoppas på att sevärda bollspelare som Olsson, Tibbling, Eliasson & Fransson kan göra det, de har alla potential att bli riktigt duktiga fotbollsspelare..

Apropå U-17 EM förra året, så tyckte jag förutom Dahlberg (våran bäste spelare) att även Mattias Svanberg stack ut lite.. Det fanns både teknisk kvalité, närkampsspel, löpkapacitet och ett stort ansvarstagande för laget.. Har de flesta verktygen för att bli riktigt bra, dock har jag mindre koll på den mentala biten, som förmodligen är helt avgörande..
Senast redigerad av sportnorden12345 2017-06-14 kl. 05:21.
Citera
2017-06-14, 04:53
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Ludwig Augustinsson, helt klart..

I U-21 landslaget, så tror jag mycket på Linus Wahlqvist & Pontus Dahlberg (även om han fortfarande är väldigt ung), stabila spelare (trots sin ålder) som visat på en tidig mental mognad..

Förutom deras spel i Allsvenskan som de flesta kan följa, så har jag sett Wahlqvist i U-17 EM & U-17 VM, samt Dahlberg i U-17 EM, där de klivit fram som naturliga ledartyper på planen..

Det kommer att bli intressant vilka som kliver fram i U-21 EM, de säger en hel del hur man hanterar sådana situationer..

Hoppas på att sevärda bollspelare som Olsson, Tibbling, Eliasson & Fransson kan göra det, de har alla potential att bli riktigt duktiga fotbollsspelare..

Apropå U-17 EM förra sommaren, så tyckte jag förutom Dahlberg (våran bäste spelare) att även Mattias Svanberg stack ut lite.. Det fanns både teknisk kvalité, närkampspel, löpkapacitet och ett stort ansvarstagande för laget.. Har flesta verktygen för att bli riktigt bra, dock har jag mindre koll på den mentala biten, som förmodligen är helt avgörande..

Japp. Jag är rätt dålig på att bedöma målvakter, men Augustinsson, Wahlqvist, Tibbling, Eliasson, Fransson och Svanberg har alla jäkligt mycket talang som man får hoppas de lyckas förvalta inom de närmsta åren. Olsson tror jag inte blir något märkvärdigt (men jag har gärna fel).

Utöver dessa finns det även några andra med hög potential, om än inte lika tydligt. Tänker främst på Saman Ghoddos, Ken Sema och Filip Dagerstål. Finns två till i allsvenskan också som för egen del dykt upp från ingenstans - hade ingen koll på någon av dem inför säsongen. Jesper Nyholm och Felix Beijmo, båda har visat upp ett jävligt vasst spel på kort tid. Beijmo är väl dessutom bara 18-19 bast också.

Därefter har vi förstås alla jävla ungdomsproffs i diverse ligor. Dessa ser jag aldrig spela så det är svårt att uttala sig. Joel Asoro har ju dock en spetskompetens i sin extrema snabbhet som han förhoppningsvis kan dra nytta av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in