2017-10-09, 22:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
När man knuffar någon i upphoppet behövs inte mycket för att spelaren ska komma helt fel. Domarna brukar vara flitig med att blåsa i liknande situationer ute på plan så varför inte inne i straffområdet?

Det var ledningsmålet som var offside, på Griezmann. Kvitteringsmålet var en nick på frispark av Pogba.
Så var det. Tack för påminnelsen.
Citera
2017-10-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
När man knuffar någon i upphoppet behövs inte mycket för att spelaren ska komma helt fel. Domarna brukar vara flitig med att blåsa i liknande situationer ute på plan så varför inte inne i straffområdet?

Det var ledningsmålet som var offside, på Griezmann. Kvitteringsmålet var en nick på frispark av Pogba.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så var det. Tack för påminnelsen.

Med det sagt.. frisparken som gav kvitteringsmålet var även den egentligen feldömd. Var en solklar axel mot axel tackling som dom fick den på. Ruuuuggigt billig.

Så tycker inte vi har haft så mycket tur gentemot otur heller faktiskt.

KÄnns som domar kvalité blir sämre och sämre med åren. Samma när man kollar någon annan liga än Bundesliga (nu när dom har VAR).
Citera
2017-10-09, 22:54
Bannlyst
Känns som att "vi" har medvind och momentum nog för att slå alla länder i playoff, förutom Portugal. Ronaldo är FÖR bra.

Vilket helvete det vore att göra ett bra VM-kval men ändå få europamästarna.
Citera
2017-10-09, 23:14
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vem skulle ni säga är Sveriges främsta fotbollsspelare på sin plats just nu?
Citera
2017-10-09, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akakajajj
Känns som att "vi" har medvind och momentum nog för att slå alla länder i playoff, förutom Portugal. Ronaldo är FÖR bra.

Jag känner på mig att vi kommer få en horribel lottning tyvärr

Om man ska ha lite hopp inför ett portugal playoffs får man väl leva på att vi vann sist? hahaha
Citera
2017-10-09, 23:27
Medlem
Men Portugal hamnar ju bara i play-off om dom inte slår Schweiz hemma, och tro fan att de kommer försöka göra det?
Citera
2017-10-10, 00:05
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akakajajj

Du ska inte låta dig luras av Portugals målskörd. De får alltid skitlagen Andorra, Färöarna, Lichtenstein och dylika pisslag i sin kvalgrupp. Det är närmast en fars. De förtjänade inte heller EM-guldet. Världens mest överskattande landslag. Ronaldo kan dock bli svår att hålla reda på, men stjärnspelare finns det i alla lag. Exkluderat Italien då möjligtvis. Kroatien har Modric som jag anser är flerfaldiga gånger bättre än Ronaldo, men det är en annan femma.
Citera
2017-10-10, 00:33
Medlem
Delokrats avatar
Så nu är det alltså bekräftat att Sverige blir oseedat. Jag har en magkänsla av att Belarus kan skrälla mot Frankrike. De tror säkert att VM redan är fixat och åker på något baklängesmål.

Angående en playoff. Är inte ett dugg rädd för Portugal som lag, då oroar jag mig hellre för Italien. Snarare är det Ronaldo som kan få för sig något, men vi har ju trots allt Granqvist som höll borta Lukaku i 90 minuter under EM
Citera
2017-10-10, 02:34
Medlem
Ferry31s avatar
Jag tycker Sverige har haft lite oflyt i två raka VM-kval faktiskt om de nu får typ Italien i play-off. I förra kvalet hade vi Tyskland i gruppen, gjorde jobbet och kom tvåa och fick sedan Portugal i play-off. Det var värsta motståndet då. Vet att Portugal var skräp sen i VM, men just när vi mötte dem var Ronaldo i sin livs form. I det här kvalet får Sverige både Holland och Frankrike, gör jobbet ändå som det verkar och slutar troligtvis 2a. Blir trots det oseedat igen och kan få ett tufft sista hinder för andra gången.

Lite tragiskt nånstans att det handlar om detaljer i slutändan. Vinner Sverige imorgon så är de väl någon ynka poäng vi är bakom Danmark på rankingen. Det som fuckade i det här kvalet var tyvärr det sena baklängesmålet mot Bulgarien. En poäng där hade gett oss bättre chanser på både förstaplatsen i gruppen samt seedning i play-off.
Citera
2017-10-10, 08:42
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Med det sagt.. frisparken som gav kvitteringsmålet var även den egentligen feldömd. Var en solklar axel mot axel tackling som dom fick den på. Ruuuuggigt billig.
Yes men det kändes inte som en klar domartabbe även om frisparken var billig.

-

Snacka om att optimismen sänkts nu när det står klart att vi inte blir oseedade, Frankrike kommer naturligtvis göra jobbet hemma mot Vitryssland så vår match ikväll är i princip betydelselös för inte fan torskar Sverige med sju måls marginal.

Sen är det 50/50 om det är hopp eller tack å godnatt. Italien/Portugal/Schweiz är inte mycket å jubla över. Skrev för bara nån dag sen att Danmark vore ett ångestmöte men får ändra mig å skriva att det vore ett drömmöte, antingen dom eller Kroatien som inte sett så imponerande ut i kvalet.
Citera
2017-10-10, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag tycker Sverige har haft lite oflyt i två raka VM-kval faktiskt om de nu får typ Italien i play-off. I förra kvalet hade vi Tyskland i gruppen, gjorde jobbet och kom tvåa och fick sedan Portugal i play-off. Det var värsta motståndet då. Vet att Portugal var skräp sen i VM, men just när vi mötte dem var Ronaldo i sin livs form. I det här kvalet får Sverige både Holland och Frankrike, gör jobbet ändå som det verkar och slutar troligtvis 2a. Blir trots det oseedat igen och kan få ett tufft sista hinder för andra gången.

Lite tragiskt nånstans att det handlar om detaljer i slutändan. Vinner Sverige imorgon så är de väl någon ynka poäng vi är bakom Danmark på rankingen. Det som fuckade i det här kvalet var tyvärr det sena baklängesmålet mot Bulgarien. En poäng där hade gett oss bättre chanser på både förstaplatsen i gruppen samt seedning i play-off.

Kan bara instämma. Kvalsystemet är helt värdelöst. Det är därför VM-slutspelen är så tråkiga nuförtiden, det är liksom inte de bästa lagen som är med. Utan det är ganska mycket en B-turnering. De bra lagen möts inte förens i slutet heller, vilket gör turneringen i princip helt ointressant i stort.
Senast redigerad av terribilis 2017-10-10 kl. 10:19.
Citera
2017-10-10, 12:01
Medlem
pissoars avatar
Sverige har ju inte spelat tävlingsmatch mot ett utomeuropeiskt lag sedan 15 juni 2006. Hur står vi oss idag mot sådana motståndare? Vissa av CONMEBOL-lagen hade ju såklart vart givna favoriter men hur hade det sett ut mot exempelvis Egypten, Sydkorea eller Costa Rica?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in