2017-06-13, 14:28
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23strawberry
Vi var på typ plats 42 under Hamrén och är snart uppe på plats 19?

Yes! Sedan Janne tog över har vi 7-1-2 i vinst, kryss och förlust. Vinsterna mot båda EM-finalisterna Portugal och Frankrike väger extremt tungt i sammanhanget. Totalt hamnar vi på 953 poäng om vi vinner mot Norge ikväll. Mycket viktigt för en seeding till ett eventuellt playoff. Då slipper vi riktigt jobbiga lag.
Citera
2017-06-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Viktig match ikväll, inte så mycket i prestigeväg, men mycket viktigt för eventuella rankingpoäng. Inget annat än vinst ikväll räknas. Gör vi det kommer vi upp på plats 19 i världen.

Ska bli intressant att se om det släpper för Guidetti ikväll- och vem av Nyman och Guidetti som byts ut mot Armenteros. Ska även bli kul att se Sam Larsson, som tyvärr har en ganska dålig attityd och varit allt mer ifrågasatt i Holland och Herenveen.

Tror på 0 - 3 till Sverige.

KOM IGEN NU!

Nu kan jag mycket väl missminna mig men jag har för mig att Sam blivit mer och mer tjurig på Heerenveen för att de inte vart sugna på att samarbeta med honom vad gäller flytt, även ifall dom hade kunnat få lite stålar på det från dugliga bud.

De har inte vart supermån om hans bästa career-wise.

Visserligen händer det ofta och thats life of fotboll men kan ha lite sympati för honom endå.
Citera
2017-06-13, 15:26
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Nu kan jag mycket väl missminna mig men jag har för mig att Sam blivit mer och mer tjurig på Heerenveen för att de inte vart sugna på att samarbeta med honom vad gäller flytt, även ifall dom hade kunnat få lite stålar på det från dugliga bud.

De har inte vart supermån om hans bästa career-wise.

Visserligen händer det ofta och thats life of fotboll men kan ha lite sympati för honom endå.

Stämmer till hundra, och som du säger är det förmodligen därför han är tjurig. Och på många sätt förvånar det mig inte. Heerenveen ser han som lagets bästa spelare och vill bygga runt honom. Problemet jag får höra när jag pratar med bekanta som följer Heerenveen är att de inte har någon speciell plan om hur de skall bli ett topplag. De är ett stabilt mittenlag, men inga seriösa satsningar görs för att ta dem ur situationen.

Inte så konstigt då kanske att spelare som Sam Larsson, som har större ambitioner än så blir tjuriga. Men, det rimmar ganska illa, eftersom det vi ser utåt är hans attityd. Något som kanske inte hjälper honom i jakten på en ny klubb.
Citera
2017-06-13, 15:35
Medlem
Citat:
Stämmer till hundra, och som du säger är det förmodligen därför han är tjurig. Och på många sätt förvånar det mig inte. Heerenveen ser han som lagets bästa spelare och vill bygga runt honom. Problemet jag får höra när jag pratar med bekanta som följer Heerenveen är att de inte har någon speciell plan om hur de skall bli ett topplag. De är ett stabilt mittenlag, men inga seriösa satsningar görs för att ta dem ur situationen.

Inte så konstigt då kanske att spelare som Sam Larsson, som har större ambitioner än så blir tjuriga. Men, det rimmar ganska illa, eftersom det vi ser utåt är hans attityd. Något som kanske inte hjälper honom i jakten på en ny klubb.

Håller med dig helt. Man såg ju spår av detta när Heerenveen först startade starkt sen började tappa form och klubben var helt vilse på hur dem skulle få upp moral & motivationen igen och spelarna var märkbart vilse och saknade riktig ledning. Speciellt i intervjuer märkte man detta tyckte jag.

Hoppas Sam lyckas lösa sin situation iaf. Tycker han är riktigt kul & intressant lirare.
Citera
2017-06-13, 15:50
Medlem
Citat:
På kortsidan där jag stod så var det en grundlig visitering.

Som det skall vara då med andra ord.
Ingen var ens i närheten med att visitera mig som tidigare påpekats och jag hade entre på kortsida också.Ovanför svenska klacken.

Tror för övrigt också på vinst emot Norge.Det gäller att hålla ångan uppe avseende rankingpoäng.
Citera
2017-06-13, 17:23
Medlem
Citat:
Viktig match ikväll, inte så mycket i prestigeväg, men mycket viktigt för eventuella rankingpoäng. Inget annat än vinst ikväll räknas. Gör vi det kommer vi upp på plats 19 i världen.

Ska bli intressant att se om det släpper för Guidetti ikväll- och vem av Nyman och Guidetti som byts ut mot Armenteros. Ska även bli kul att se Sam Larsson, som tyvärr har en ganska dålig attityd och varit allt mer ifrågasatt i Holland och Herenveen.

Fast Sams attityd, som jag inte tycker är speciellt dålig, handlar ju om att hans klubb vägrar sälja(till "rätt" pris), i år hade han sin poängmässigt(9 mål och 13 assist på 31 matcher) bästa säsong för dom. Nu är det ett år kvar på kontraktet, så vill Herenveen få rimligt betalt blir han nog såld i sommar.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-06-13 kl. 17:31.
Citera
2017-06-13, 21:16
Medlem
Wheatstacks avatar
Vi kanske kan komma överens om att Zlatan har både positiva och negativa effekter på landslaget. Vilket som överväger vilket är däremot diskuterbart.

Varför verkar inte Ronaldo ha liknande negativa effekter på Portugal? Visserligen har Portugal bättre spelare på övriga positioner, men kanske är inte problemet att ha en fixstjärna i sig, utan att Zlatans ego kräver att få styra både på och utanför planen. När han spelar i PSG eller Man U har han givetvis inte samma stjärnstatus utan måste rätta sig i ledet. Ljungberg var den enda som kunde utmana hans styre i landslaget och det gillade han inte. Är Ronaldo en ledare medan Zlatan är den tuffaste killen på gården? Vet ej.

En ödmjuk, solidarisk, peppande och hårdjobbande fixstjärna i ett i övrigt mediokert lag hade varit intressant att se.
Citera
2017-06-13, 21:28
Medlem
popparens avatar
Hur ljust ser det egentligen ut för Sveriges framtid? Om man bortser från kollektivet och kollar på vilka spelare som kan tänkas ta det extra steget på ett individuellt plan. Vi har Forsberg och Lindelöf som växt de senaste säsongerna. Vilka mer tror ni på?
Citera
2017-06-13, 21:42
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Kryss mot Norge efter en fullkomligt bedrövlig insats av B-laget. John Guidetti har spelat bort sig från diskussionen som startspelare efter denna match. Även Nyman är borta ur den diskussionen. De är dock kvar som 3:e och 4:e valet bakom Toivonen och Berg.

Besviken på många spelare, framför allt Sam Larsson. Han släppte sin kant helt och hjälpte inte Hult en enda gång i försvarsarbetet. Förmodligen det sista vi ser av honom på ett tag i landslaget.

Mittfältet saknade kreativitet och kunde inte på ett meningsfullt sätt linka ihop försvaret och anfallet.

Bäst på plan idag: Forsberg, Sebastian Larsson samt Hult.

Sämst på plan: Sam Larsson, John Guidetti och Oscar Hiljemark

Medioker insats: Resten av laget.

Nu gick vi miste om viktiga rankingpoäng. På den ljusa sidan: det är bättre att vi gör en dålig insats mot Norge i en vänskapslandskamp än mot Bulgarien eller Vitryssland i ett viktigt VM-kval. Nu hoppas jag att Janne tar många spelare i öronen och skäller ut dem.

Avslutningsvis: nu har vi fötterna på jorden igen.
Citera
2017-06-13, 21:46
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popparen
Hur ljust ser det egentligen ut för Sveriges framtid? Om man bortser från kollektivet och kollar på vilka spelare som kan tänkas ta det extra steget på ett individuellt plan. Vi har Forsberg och Lindelöf som växt de senaste säsongerna. Vilka mer tror ni på?

Franz Brorsson och Linus Wahlqvist är de jag spontant kommer att tänka på. Pontus Jansson är förmodligen den som tar över efter granen lägger skorna på hylland. Utöver det har vi Milosovic och Joseph Baffo.

Milo har spelat en del i Bundesliga den senaste säsongen, och Baffo väldigt mycket detta år i Eintracht Braunschweig i 2. Bundesliga.
Citera
2017-06-13, 21:48
Medlem
Citat:
Kryss mot Norge efter en fullkomligt bedrövlig insats av B-laget. John Guidetti har spelat bort sig från diskussionen som startspelare efter denna match. Även Nyman är borta ur den diskussionen. De är dock kvar som 3:e och 4:e valet bakom Toivonen och Berg.

Besviken på många spelare, framför allt Sam Larsson. Han släppte sin kant helt och hjälpte inte Hult en enda gång i försvarsarbetet. Förmodligen det sista vi ser av honom på ett tag i landslaget.

Mittfältet saknade kreativitet och kunde inte på ett meningsfullt sätt linka ihop försvaret och anfallet.

Bäst på plan idag: Forsberg, Sebastian Larsson samt Hult.

Sämst på plan: Sam Larsson, John Guidetti och Oscar Hiljemark

Medioker insats: Resten av laget.

Nu gick vi miste om viktiga rankingpoäng. På den ljusa sidan: det är bättre att vi gör en dålig insats mot Norge i en vänskapslandskamp än mot Bulgarien eller Vitryssland i ett viktigt VM-kval. Nu hoppas jag att Janne tar många spelare i öronen och skäller ut dem.

Avslutningsvis: nu har vi fötterna på jorden igen.

Håller med. Armenteros var ok på de lilla man fick se men med tanke på hur kassa Nyman & Guidetti var är de fan mer värt att ta ut Armenteros istället för 1 av de du nämnde som backup.

Sam var jag väldigt besviken på med. Otroligt vek insatts.

Jämnför lagets insats idag och mot portugal hade jag gissat på olika lag. Skäms.

Dessutom skulle man gjort Forsberg bytet tidigare med tanke på hur mkt han lyfter laget och seedingspoängen i åtanke.
Citera
2017-06-13, 21:52
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Håller med. Armenteros var ok på de lilla man fick se men med tanke på hur kassa Nyman & Guidetti var är de fan mer värt att ta ut Armenteros istället för 1 av de du nämnde som backup.

Sam var jag väldigt besviken på med. Otroligt vek insatts.

Jämnför lagets insats idag och mot portugal hade jag gissat på olika lag. Skäms.

Dessutom skulle man gjort Forsberg bytet tidigare med tanke på hur mkt han lyfter laget och seedingspoängen i åtanke.

Tror ändå inte Armenteros är aktuell. Om han han stannar i Europa kanske. Men tror nog Kina nyper honom i sommartransfern, och då är det hejdå med honom.

Sam Larsson har nog spelat bort sig från landslaget, han gör inte det defensiva jobbet som krävs- lämnade hult ensam på sin kant.

John måste börja producera mer i landslaget dock, annars är det en tidsfråga innan några av våra yngre strikers som typ Engvall, Strandberg, Isak, Asoro eller Cibicki tar hans plats.

Däremot så gjorde många av dessa spelare, en ganska bra insats mot Portugal, så hoppas de får chansen igen i framtiden. En match är ingen match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in