2017-06-13, 21:54
Medlem
destroyer93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Kryss mot Norge efter en fullkomligt bedrövlig insats av B-laget. John Guidetti har spelat bort sig från diskussionen som startspelare efter denna match. Även Nyman är borta ur den diskussionen. De är dock kvar som 3:e och 4:e valet bakom Toivonen och Berg.

Besviken på många spelare, framför allt Sam Larsson. Han släppte sin kant helt och hjälpte inte Hult en enda gång i försvarsarbetet. Förmodligen det sista vi ser av honom på ett tag i landslaget.

Mittfältet saknade kreativitet och kunde inte på ett meningsfullt sätt linka ihop försvaret och anfallet.

Bäst på plan idag: Forsberg, Sebastian Larsson samt Hult.

Sämst på plan: Sam Larsson, John Guidetti och Oscar Hiljemark

Medioker insats: Resten av laget.

Nu gick vi miste om viktiga rankingpoäng. På den ljusa sidan: det är bättre att vi gör en dålig insats mot Norge i en vänskapslandskamp än mot Bulgarien eller Vitryssland i ett viktigt VM-kval. Nu hoppas jag att Janne tar många spelare i öronen och skäller ut dem.

Avslutningsvis: nu har vi fötterna på jorden igen.
Instämmer. Tyckte dock Claesson gjorde ett hyfsat jobb, men som många andra fick han inte riktigt till det. Har länge tyckt att Guidetti är nyttig med sitt slit och stångade som öppnar ytor, men idag var han verkligen inte bra...
Citera
2017-06-13, 21:56
Medlem
Citat:
Tror ändå inte Armenteros är aktuell. Om han han stannar i Europa kanske. Men tror nog Kina nyper honom i sommartransfern, och då är det hejdå med honom.

Sam Larsson har nog spelat bort sig från landslaget, han gör inte det defensiva jobbet som krävs- lämnade hult ensam på sin kant.

John måste börja producera mer i landslaget dock, annars är det en tidsfråga innan några av våra yngre strikers som typ Engvall, Strandberg, Isak, Asoro eller Cibicki tar hans plats.

Däremot så gjorde många av dessa spelare, en ganska bra insats mot Portugal, så hoppas de får chansen igen i framtiden. En match är ingen match.

Om jag inte minns helt fel är Armenteros inte så sugen på Kina. Lyssnade på hans Podintervju med Lundh för nån vecka sen och han verkar sugen på ett upp-byte vad gäller klubb. Inte super taggad på stålarna så sätt vad jag kan minnas.
Citera
2017-06-13, 21:56
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destroyer93
Instämmer. Tyckte dock Claesson gjorde ett hyfsat jobb, men som många andra fick han inte riktigt till det. Har länge tyckt att Guidetti är nyttig med sitt slit och stångade som öppnar ytor, men idag var han verkligen inte bra...

Noa Bachner summerar det ganska bra: John Guidetti står på 17 A-landskamper och 1 mål. Nyman på 9 och 0 mål.

De är mycket sårbara för att petas i dagsläget.
Citera
2017-06-13, 21:57
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Om jag inte minns helt fel är Armenteros inte så sugen på Kina. Lyssnade på hans Podintervju med Lundh för nån vecka sen och han verkar sugen på ett upp-byte vad gäller klubb. Inte super taggad på stålarna så sätt vad jag kan minnas.

Tur det. Turkiet eller Serie A kanske?
Citera
2017-06-13, 21:58
Medlem
Citat:
Tur det. Turkiet eller Serie A kanske?

Jaa något sånt tror jag han hoppas på härnäst eller en uppgradering inom Holland bara. Topklubbarna där är fortfarande helt okej tycker jag.

Så med detta i åtanke tycker jag han ska plockas in som 3/4e val där framme istället för Nyman eller Guidetti. Det funkar fan bara inte att chansa mer på att de ska klicka och bli vassa
Citera
2017-06-13, 21:59
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Håller med. Armenteros var ok på de lilla man fick se men med tanke på hur kassa Nyman & Guidetti var är de fan mer värt att ta ut Armenteros istället för 1 av de du nämnde som backup.

Sam var jag väldigt besviken på med. Otroligt vek insatts.

Jämnför lagets insats idag och mot portugal hade jag gissat på olika lag. Skäms.

Dessutom skulle man gjort Forsberg bytet tidigare med tanke på hur mkt han lyfter laget och seedingspoängen i åtanke.

Helt klart. Kan ändå inte klandra Janne för att han vill att B-laget ska bli mer samspelta. vilket jag tycker är helt rätt. Det gick onekligen bra mot tex Portugal. Även om vi då hade tex granen som styrde och ställde i försvaret (Någon som såg ganska skakigt ut idag i min mening).

Spelare kommer behöva roteras i framtiden inför A-landskamper. Men det var inte många som övertygade idag tyvärr.

Den stora frågan dock: vem har vi bakom Forsberg nu när Sam Larsson förmodligen petas till nästa kval? Bahoui och Kacaniklic är inte så heta just nu. Tibbling?
Senast redigerad av JohnbauerGrisen 2017-06-13 kl. 22:01.
Citera
2017-06-13, 22:00
Medlem
Citat:
Helt klart. Kan ändå inte klandra Janne för att han vill att B-laget ska bli mer samspelta. vilket jag tycker är helt rätt. Det gick onekligen bra mot tex Portugal. Även om vi då hade tex granen som styrde och ställde i försvaret (Någon som såg ganska skakigt ut idag i min mening).

Spelare kommer behöva roteras i framtiden inför A-landskamper. Men det var inte många som övertygade idag tyvärr.

Japp håller med. Är nog enda klagomålet jag har på Janne idag. Ett snabbare Forsberg byte med seedingpoäng i åtanke. Annars är det på laget dagens match ligger på. Aja. lika i en träningsmatch, värre saker har hänt! Som du säger, bra förvarning inför kommande kval matcher
Citera
2017-06-13, 22:03
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Japp håller med. Är nog enda klagomålet jag har på Janne idag. Ett snabbare Forsberg byte med seedingpoäng i åtanke. Annars är det på laget dagens match ligger på. Aja. lika i en träningsmatch, värre saker har hänt! Som du säger, bra förvarning inför kommande kval matcher

Vem byter vi ut Sam Larsson med? Tibbling? Varken Bahoui eller Kacaniklic verkar hitta formen tyvärr.
Citera
2017-06-13, 22:10
Medlem
jacoooops avatar
Citat:
Vem byter vi ut Sam Larsson med? Tibbling? Varken Bahoui eller Kacaniklic verkar hitta formen tyvärr.

Niclas Eliasson kanske kan få chansen om han presterar i U21?
Citera
2017-06-13, 22:13
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:

Quaison kanske om han kommer igång lite bättre i Bundesliga.
Citera
2017-06-13, 22:16
Medlem
Sodomizer-s avatar
Minus för Party-Jan att inte bytena kom tidigare. Särskilt Hiljemark, han borde ha bytts ut redan i första halvlek.
Citera
2017-06-13, 22:26
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Quaison kanske om han kommer igång lite bättre i Bundesliga.

Hoppas han får lära sig det defensiva arbetet i Bundesliga också. Gillar Quaison starkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in