2017-06-14, 04:54
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Bara jag som är besviken på Guidetti som A-landslagsspelare? Medveten om att det ofta har rört sig om inhopp för hans del, så statistiken på 1 mål på typ 20 landskamper är förståelig så sett, men är han inte otajmad, trög och ofta tung i den blågula tröjan? Hur många målchanser lyckas han sätta sig i position för? Inga alls, typ. När han spelar ser han ut som en övergödd 33-åring snarare än den 25-åriga man han är. Då han borde vara i sin fysiska prime.

Han försöker ju men han ser inte ut som en naturlig atlet för mig på den här nivån.

Tycker det luktar skumt kring Olof Lundhs övertydligt agendadrivna journalistik kring Armenteros för övrigt. Aldrig sett honom bete sig så förut.
Ja, det är dags att lämna Guidetti hemma framöver.
Under Hamréns tid behövde vi kanske lite av hans attityd i det då ängsliga och kärringaktiga landslaget. Nu har vi som bekant fått större självförtroende och då bidrar in längre Guidetti med något.
Bara att inse att han är bra på att sälja in sig själv som stjärna, annars hade han aldrig nått så långt som till La Liga.
Citera
2017-06-14, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Ludwig Augustinsson, helt klart..

I U-21 landslaget, så tror jag mycket på Linus Wahlqvist & Pontus Dahlberg (även om han fortfarande är väldigt ung), stabila spelare (trots sin ålder) som visat på en tidig mental mognad..

Förutom deras spel i Allsvenskan som de flesta kan följa, så har jag sett Wahlqvist i U-17 EM & U-17 VM, samt Dahlberg i U-17 EM, där de klivit fram som naturliga ledartyper på planen..

Det kommer att bli intressant och se vilka som kliver fram i U-21 EM, de säger en hel del hur man hanterar sådana situationer..

Hoppas på att sevärda bollspelare som Olsson, Tibbling, Eliasson & Fransson kan göra det, de har alla potential att bli riktigt duktiga fotbollsspelare..

Apropå U-17 EM förra året, så tyckte jag förutom Dahlberg (våran bäste spelare) att även Mattias Svanberg stack ut lite.. Det fanns både teknisk kvalité, närkampspel, löpkapacitet och ett stort ansvarstagande för laget.. Har de flesta verktygen för att bli riktigt bra, dock har jag mindre koll på den mentala biten, som förmodligen är helt avgörande..

Man bör förstås även nämna Alexander Isak här, det går inte att göra annat efter förra säsongen i AIK, självklart väldigt stor potential..

Joel Asoro är en härlig spelartyp, med enorm spetskvalitet i sin speed, har också teknik och målkänsla, så är han ju förstås väldigt intressant.. Framför allt fart är otroligt viktigt i den moderna fotbollen och iom att han verkligen har den, så kan han vara ett hot mot vilket försvar som helst..

I U-17 EM hade han precis kommit tillbaka från skada, så han är lite ursäktad av det, men då var jag inte så imponerad av honom (även om han gjorde 2 mål mot England) utan tyckte i sådana fall Teddy Bergqvist såg vassare ut..

Skillnaden är att att det finns många andra spelare på U-21 landslagsnivå som har Bergqvists kvalitéer samt mer därtill (de är ju äldre också), medan Asoros speed knäcker allt på svensk U-21 nivå, ett enda ryck från Joel (som mot Spanien) kan skapa ett läge ur nästan ingenting och ger därmed laget ytterligare en dimension..
Senast redigerad av sportnorden12345 2017-06-14 kl. 05:32.
Citera
2017-06-14, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Japp. Jag är rätt dålig på att bedöma målvakter, men Augustinsson, Wahlqvist, Tibbling, Eliasson, Fransson och Svanberg har alla jäkligt mycket talang som man får hoppas de lyckas förvalta inom de närmsta åren. Olsson tror jag inte blir något märkvärdigt (men jag har gärna fel).

Utöver dessa finns det även några andra med hög potential, om än inte lika tydligt. Tänker främst på Saman Ghoddos, Ken Sema och Filip Dagerstål. Finns två till i allsvenskan också som för egen del dykt upp från ingenstans - hade ingen koll på någon av dem inför säsongen. Jesper Nyholm och Felix Beijmo, båda har visat upp ett jävligt vasst spel på kort tid. Beijmo är väl dessutom bara 18-19 bast också.

Därefter har vi förstås alla jävla ungdomsproffs i diverse ligor. Dessa ser jag aldrig spela så det är svårt att uttala sig. Joel Asoro har ju dock en spetskompetens i sin extrema snabbhet som han förhoppningsvis kan dra nytta av.

Kevin Ackermann i BK Häcken har det ju låtit väldigt positivt om, dock har jag aldrig sett honom spela, men det låter intressant runt honom..

Det enda jag sett är ett intervjuklipp och där gav han ett stabilt och moget intryck trots sin ålder.. Säger inte allt, men i många fall ändå rätt mycket..

Intresse från Real Madrid & Benfica, men skrev på för Häcken istället..

Dock alldeles för tidigt att dra några slutsatser nu..
Senast redigerad av sportnorden12345 2017-06-14 kl. 05:47.
Citera
2017-06-14, 09:08
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
http://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/guidetti-jag-har-spelat-pa-sprutor/

Nu fick jag genast lite sympati för John. Killen behöver minst ett par veckor för att få kroppen i balans och återhämta sig. Däremot så borde han kanske inte tagits ut om situationen var som sådan. Ibland kan viljan vara till ondo.
Citera
2017-06-14, 09:14
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Japp. Jag är rätt dålig på att bedöma målvakter, men Augustinsson, Wahlqvist, Tibbling, Eliasson, Fransson och Svanberg har alla jäkligt mycket talang som man får hoppas de lyckas förvalta inom de närmsta åren. Olsson tror jag inte blir något märkvärdigt (men jag har gärna fel).

Utöver dessa finns det även några andra med hög potential, om än inte lika tydligt. Tänker främst på Saman Ghoddos, Ken Sema och Filip Dagerstål. Finns två till i allsvenskan också som för egen del dykt upp från ingenstans - hade ingen koll på någon av dem inför säsongen. Jesper Nyholm och Felix Beijmo, båda har visat upp ett jävligt vasst spel på kort tid. Beijmo är väl dessutom bara 18-19 bast också.

Därefter har vi förstås alla jävla ungdomsproffs i diverse ligor. Dessa ser jag aldrig spela så det är svårt att uttala sig. Joel Asoro har ju dock en spetskompetens i sin extrema snabbhet som han förhoppningsvis kan dra nytta av.

Jag hoppas inte Ghoddos väljer Iran istället för Sverige. hade varit en otrolig förlust för landslaget.
Citera
2017-06-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popparen
Hur ljust ser det egentligen ut för Sveriges framtid? Om man bortser från kollektivet och kollar på vilka spelare som kan tänkas ta det extra steget på ett individuellt plan. Vi har Forsberg och Lindelöf som växt de senaste säsongerna. Vilka mer tror ni på?

Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Franz Brorsson och Linus Wahlqvist är de jag spontant kommer att tänka på. Pontus Jansson är förmodligen den som tar över efter granen lägger skorna på hylland. Utöver det har vi Milosovic och Joseph Baffo.

Milo har spelat en del i Bundesliga den senaste säsongen, och Baffo väldigt mycket detta år i Eintracht Braunschweig i 2. Bundesliga.

Det är en intressant fråga att spekulera i.

I min mening berodde det svenska landslagets svagare period till stor del på en dålig tränare, men även på en aningen sämre - eller senare blommande - generation spelare.

Till framtiden ser det bättre ut tror jag i alla fall...

På målvaktssidan finns Dahlberg som kanske lyser starkast just nu.

Backsidan finns Krafth, Brorsson, Wahlqvist, Augustinsson, Nyholm och Beijmo. Lägg därtill Jansson, Nilsson Lindelöf och eventuellt Helander som redan är på en hög nivå.

Mittfältet kan förstärkas av Ghoddos, Eliasson, Rakip, Fransson mfl. Dessutom är fortfarande Hiljemark, Lewicki och Sam Larsson unga och på g uppåt.

Anfallssidan ser också ljus ut med Engvall, Asoro, Isak mfl.

Sen vet jag, precis som alla andra, att det knappast kommer vara så att alla kommer bli så bra som dom borde eller som man önskar. Men jag tycker att det ser bättre ut än tidigare.
Citera
2017-06-14, 14:23
Medlem
Citat:
Jag hoppas inte Ghoddos väljer Iran istället för Sverige. hade varit en otrolig förlust för landslaget.

Undra när han officiellt gör det valet. Han har ju spelat för Sverige senast iår lite och med Sveriges framtågande borde hans intresse endå ligga där, för sin egen skull. Dessutom har Sverige väldigt tydligt brister framåt där han borde känna att han kan ha en chans att fighta sig in.
Citera
2017-06-14, 14:27
Medlem
Giggsys avatar
Vad hände med Bärkroth och Robin Söder? Dom klassades väl som supertalanger? Och målvakten Jansson som tillhörde Tottenham.
Citera
2017-06-14, 14:30
Medlem
Citat:
Kevin Ackermann i BK Häcken har det ju låtit väldigt positivt om, dock har jag aldrig sett honom spela, men det låter intressant runt honom..

Det enda jag sett är ett intervjuklipp och där gav han ett stabilt och moget intryck trots sin ålder.. Säger inte allt, men i många fall ändå rätt mycket..

Kevin Ackerman mötte mitt lag (var själv skadad) i en match mot BK Häcken u19, bra var han givetvis men det fanns flera andra grymma i BK Häckens akademi som exempelvis Joel Mumbongo.
Citera
2017-06-14, 15:23
Medlem
Citat:
Vem byter vi ut Sam Larsson med? Tibbling? Varken Bahoui eller Kacaniklic verkar hitta formen tyvärr.

1 dålig insats är väl ingenting som man ska petas för. Han var väl riktigt fin i någon match för ett tag sedan? Klart grabben ska få en chans att komma igen. Kanske mer "inoppsspelare" då man jagar mål och emil f sprungit sig trött. Leder man så finns det andra byten man kan göra som att sätta in martin o till v.

Hur många dåliga matcher fink inte kroknäsan göra i landslaget? dessutom fick han göra alla sämre oxå år ut och år in. Förövrigt undrar jag om han ännu får guldbollen trots att han bara har ett knä. rövslickandet fortsätter väl så jag antar att han får stappla fram där //bränn statyn
Citera
2017-06-14, 15:28
Medlem
Citat:

Man skulle nästan kunna kopiera ovanstående text till Robert Mirosavic (född 1995), som var med i Blågula Drömmar..

Han var lagkapten i pojklandslaget, också mittfältare som jagades av både Real Madrid & Benfica och valde att skriva på för den senare av klubbarna..

Det var ju ändå en mycket lovande spelare som faktiskt fick göra några träningar med Mourinho i Real och fick rådet av honom att söka sig till Portugal..

Mirosavic gav också ett väldigt moget intryck, åkte väl på någon rätt allvarlig skada och har haft det riktigt tufft sedan.. Spelar i Kansas farmarlag just nu, i ligan under MLS, dock bara 22 år, så det finns fortfarande ett visst hopp för karriären..

Detta visar hur svårt det är att uttala sig om yngre spelare, ett väldigt bra tecken för talanger är att man klarar av att prestera på seniornivå.. Finns många spelare som varit helt överlägsna på ungdoms- och juniornivå, men sedan ändå aldrig lyckas slå sig fram ordentligt, när de ställs mot äldre spelare..
Citera
2017-06-14, 15:47
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
1 dålig insats är väl ingenting som man ska petas för. Han var väl riktigt fin i någon match för ett tag sedan? Klart grabben ska få en chans att komma igen. Kanske mer "inoppsspelare" då man jagar mål och emil f sprungit sig trött. Leder man så finns det andra byten man kan göra som att sätta in martin o till v.

Hur många dåliga matcher fink inte kroknäsan göra i landslaget? dessutom fick han göra alla sämre oxå år ut och år in. Förövrigt undrar jag om han ännu får guldbollen trots att han bara har ett knä. rövslickandet fortsätter väl så jag antar att han får stappla fram där //bränn statyn

Av 3 matcher så har sam spelat dåligt i två av dem. Tror helt enkelt inte att han är redo- och att jämföra han med Zlatan är inte så rättvist, då Z har avgjort fler matcher för Sverige än vad jag kan räkna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in