Citat:
Ursprungligen postat av
popparen
Hur ljust ser det egentligen ut för Sveriges framtid? Om man bortser från kollektivet och kollar på vilka spelare som kan tänkas ta det extra steget på ett individuellt plan. Vi har Forsberg och Lindelöf som växt de senaste säsongerna. Vilka mer tror ni på?
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnbauerGrisen
Franz Brorsson och Linus Wahlqvist är de jag spontant kommer att tänka på. Pontus Jansson är förmodligen den som tar över efter granen lägger skorna på hylland. Utöver det har vi Milosovic och Joseph Baffo.
Milo har spelat en del i Bundesliga den senaste säsongen, och Baffo väldigt mycket detta år i Eintracht Braunschweig i 2. Bundesliga.
Det är en intressant fråga att spekulera i.
I min mening berodde det svenska landslagets svagare period till stor del på en dålig tränare, men även på en aningen sämre - eller senare blommande - generation spelare.
Till framtiden ser det bättre ut tror jag i alla fall...
På målvaktssidan finns Dahlberg som kanske lyser starkast just nu.
Backsidan finns Krafth, Brorsson, Wahlqvist, Augustinsson, Nyholm och Beijmo. Lägg därtill Jansson, Nilsson Lindelöf och eventuellt Helander som redan är på en hög nivå.
Mittfältet kan förstärkas av Ghoddos, Eliasson, Rakip, Fransson mfl. Dessutom är fortfarande Hiljemark, Lewicki och Sam Larsson unga och på g uppåt.
Anfallssidan ser också ljus ut med Engvall, Asoro, Isak mfl.
Sen vet jag, precis som alla andra, att det knappast kommer vara så att alla kommer bli så bra som dom borde eller som man önskar. Men jag tycker att det ser bättre ut än tidigare.