Citat:
Nej det är NIST som skriver att ett positivt resultat inte behöver betyda att det verkligen handlar om termit. Ett negativt resultat - dvs frånvaro av de nödvändiga ingredienserna i termit - är förstås ett definitiv svar för provet ifråga.
Citat:
Kontrollerar man samtliga beståndsdelar i proverna så vet man ju exempelvis hur mycket aluminium det finns i provet - inget/alldeles för lite aluminium = ingen termit.
2. Hur vet du att deras analys av dammet är fullständig och ett tillräckligt underlag för detektering av av möjliga komponenter i sprängmedel/termit?
Citat:
Studien vi diskuterar analyserade 100.000 olika prover..
3. Känner du till någon som har gjort en sådan studie?
Citat:
Då är det väl bara att börja samla in pengarna och sätta igång?
Jag har så här långt inte deklarerat någon bestämd uppfattning om någon av de studier du har presenterat här. Varken någon som bekräftar sprängmedel/termit eller tvärtom. Så, även om t.ex. Harriet et.al. har gjort korrekta iakttagelser i sin studie så kan belackarna snabbt hoppa vidare till anklagelser om att proverna som testades inte är representativa för WTC-dammet. Och så vidare.
Därav behovet av en ny officiell utredning. Genomlyst och med säkra vetenskapliga kontroller.
Därav behovet av en ny officiell utredning. Genomlyst och med säkra vetenskapliga kontroller.
Citat:
Nej det var verkligen inget replikeringsförsök av Harrits hårt kritiserade studie. Detta var ett försök att utröna huruvida rasmassorna innehöll spår av oantänd termit eller nanotermit.
Om syftet med studien var ett replikeringsförsök av Harriet et.al. så ingick mycket riktigt antändning av relevanta partiklar, ja. Så skedde inte.
Citat:
Jag har aldrig påstått att jag hyser särskilt mycket tilltro till kommissionens utredning, varför sitter du och hittar på sånt? Men visa gärna hur Bush-administrationen påverkade deras analyser och resultat och vad för andra slutsatser de skulle ha dragit under en annan administration.
Jag är anonym och lever helt på fakta och kraften i mina argument. Inget annat.
Nja, det skrev jag inte. Jag skrev att de myndigheter som inför det amerikanska folket var satta att utreda händelserna 9/11 var ytterst kontrollerade av Bush-administrationen. Kommissionen var formellt tillsatt av Kongressen, men även här ser man hur Bush & co manipulerar/villkorar utredningen på sätt som omöjliggör en förutsättningslös och open ended process.
Ändå litar du blint på vad de här "utredningarna" kom fram till samtidigt som du hånar alla oss som inte gör det. Skamlöst.
Nja, det skrev jag inte. Jag skrev att de myndigheter som inför det amerikanska folket var satta att utreda händelserna 9/11 var ytterst kontrollerade av Bush-administrationen. Kommissionen var formellt tillsatt av Kongressen, men även här ser man hur Bush & co manipulerar/villkorar utredningen på sätt som omöjliggör en förutsättningslös och open ended process.
Ändå litar du blint på vad de här "utredningarna" kom fram till samtidigt som du hånar alla oss som inte gör det. Skamlöst.
Efter mycken möda och stort besvär snubblar Mohr över just den forskare som var en av de huvudansvariga bakom de officiella analyserna av WTC-dammet och som dessutom råkade ha lite dammprover över från när det begav sig. Ibland har man *host* en sjujäkla tur.