2017-02-28, 16:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad spelar det för roll hur du vänder på orden - det betyder ändå att resultatet av en sådan undersökning inte med säkerhet kan bevisa termit(varianter).
Hur vet man det INNAN man gjort testerna?

Citat:
är den som beställde analysen.
Jo, så mycket förstod jag. Jag undrar mer hur just Mohr lyckades med det som en hel folkrörelse under 16 år inte lyckats med. Att "beställa" en test av samma aktör som från start på uppdrag av NIST hade ansvaret för alla tester av det damm som producerades under 9/11?

Verkar vara en minst sagt inflytelserik person?

Citat:
Jim Millette som gjorde analysen arbetade på MVA Scientific Consultants som anlitades just för att analysera damm och rester efter 9-11. Bland annat analyserade de föremål inför museiutställningar. Proverna togs ur deras egna samlingar och de finns beskrivna i rapporten jag länkade tidigare med respektive fyndplats på ground zero.
Om du önskar en ännu utförligare spårbarhet kan du be att få deras "chain of custody"-formulär för proverna och se om de svarar..: http://mvascientificconsultants.com/wp-content/uploads/2015/02/F006_chain_rev2_100614.pdf

Här är några fler artiklar MVA publicerat angående wtc-damm:
Characterization of the Dust/Smoke Aerosol that Settled East of the World Trade Center (WTC) in Lower Manhattan after the Collapse of the WTC 11 September 2001”
“Microscopical Studies of World Trade Center Disaster Dust Particles”
“Comparisons of the Dust/Smoke Particulate that Settled Inside the Surrounding Buildings and Outside on the Streets of Southern New York City after the Collapse of the World Trade Center, September 11, 2001”

De finns att läsa på deras hemsida:
http://mvascientificconsultants.com/publications
Ja, de verkar ha undersökt dammet en hel del, men inte just med avseende på om det innehöll spår av sprängmedel eller olika former av thermite. Det gjordes nu alltså först när den här "Mohr" bad dem göra det:

1. Är det lämpligt att samma aktör som från start har hävdat att det inte förekom några sprängmedel eller former av thermite under 9/11, "kontrollerar" om Harrit et al har rätt i sina slutsatser om att just så var fallet? Att försvaret och domaren utgör en och samma aktör? Utan oberoende kontroller eller insyn?

2. Känner du till att samme Millette & co agerade bedrägligt avseende dammets Ph ---> corrosiveness och därmed skadeverkningar, när de agerade på uppdrag av NIST?

3. Är vi överens om att även antändning av chipsen ingår i en fullständig reproducering av Harrit el al?

4. Känner du till att Millette's resultat trots allt innehöll spår av explosioner?

"Dr Millette's report did confirm the presence of rhomboidal iron oxide nanoparticles about 100-200 nm in diameter. What's particularly interesting about this find is the consistency in terms of the size and shape of the particles. It's not as if they vary greatly in size from like 50 nanometers to a few micrometers or something. No, they're all consistently in the range of one and two hundred nanometers and they're all the same basic shape. It seems unlikely that such remarkable consistency and crystallinity would occur randomly and be found in a paint pigment. So that fact alone would suggest we are looking at something that was engineered"

5. Känner du till att en oberoende aktör, Mark Basile, har reproducerat Harrits studier och konfirmerat resultaten?

Citat:
Jag vet fortfarande inte om de antände proverna - men antändning verkar inte vara en del av analysmetoden de använde..
Om de har gjort det så kan åtminstone inte jag hitta resultaten av dem. Är inte det lite egendomligt med tanke på uppdraget?

Citat:
?
Ja, du och företrädare för NIST anger ju kostnadsskäl som argument för att tester av rasrester för spår av sprängmedel och thermite inte har genomförts? Vad kostar det att också antända de chips som man nu isolerar och undersöker på andra sätt?

Citat:
Jag vet inte vilken fråga du menar, och tycker nog jag svarat på det mesta men det här börjar mest likna upprepat babblande i något tafatt försök att ta semantiska poäng.....
Min fråga löd:
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Här diskuterar man ju endast vanlig thermite. Varför nämner de inte möjligheten att t.ex. thermate, nano-thermite och/eller vanliga sprängmedel kan ha använts?
Du visade därpå att även thermate har diskuterats, men du har fortfarande inte visat att detsamma gäller för sprängämnen och nano-thermite.

Vill du göra det?
Citera
2017-02-28, 18:00
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
5. Känner du till att en oberoende aktör, Mark Basile, har reproducerat Harrits studier och konfirmerat resultaten?
Kritik riktad till Mark Basile:

http://oystein-debate.blogspot.se/2012/03/how-mark-basile-confirms-that-red-gray.html

Citat:
5. Conclusions

I have shown that Basile's data proves that the red layer of his red-gray chip #13 consists of at least 87.8% combustible hydrocarbons. I further showed that, assuming the most “thermite-friendly” values of everything, at most 4.74% of the same material could be ideal thermite. I finally computed that, under the same “thermite-friendly” assumptions, thermite contributes at most 1.4% of the heat when the chip is burned. Allowing for the maximum possible amount of elemental Al given the data, but more average assumptions, it turns out that the hydrocarbon matrix provides more than 100 times the heat that thermite possibly could. The conclusions are inevitable:

- The red-gray chip is not thermitic by nature – it's combustion is dominated (99-100% of the energy output) by reactions other than than the thermite reaction

- Basile's data presentation in no way confirms the presence of thermite

- Basile shows that the hydrocarbons in red-gray chips can burn vigorously, invalidating any claims by Harrit e.al. that the vigor of the combustion is a sign for thermite at work

- If Basile, Harrit e.al. as well as other 9/11 Truthers are to be believed that “Basile's results confirm Harrit e.al.'s results”, then they must no accept that these results speak clearly against a thermitic nature of the red-gray chips

- Alternatively, 9/11 Truthers should retract their stance that Basile's data “confirms” Harrit e.al.
Citera
2017-02-28, 20:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Kritik riktad till Mark Basile:

http://oystein-debate.blogspot.se/2012/03/how-mark-basile-confirms-that-red-gray.html
Fast det här förklarar ju inte de järn-rika sfärerna som Basile registrerade i resterna efter antändning av chipsen?
Citera
2017-02-28, 21:07
Avslutad
Detta har säkert diskuterats tidigare men ändå.

Såg en video häromdagen som jag länkar här som handlar om folk som hörde explosioner på våningen där "Lobbyn" låg i Wtc 1 innan det första planet flög in i byggnaden. Vad säger ni om detta?

https://www.youtube.com/watch?v=NLlMXkWW_LM
Citera
2017-03-01, 11:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur vet man det INNAN man gjort testerna?

Eftersom man vet att det man letar efter även kan uppkomma på annat vis än av termit.
Hur många gånger ska detta behöva upprepas för att du ska förstå?
Citera
2017-03-01, 11:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jo, så mycket förstod jag. Jag undrar mer hur just Mohr lyckades med det som en hel folkrörelse under 16 år inte lyckats med. Att "beställa" en test av samma aktör som från start på uppdrag av NIST hade ansvaret för alla tester av det damm som producerades under 9/11?

Verkar vara en minst sagt inflytelserik person?

Gissningsvis var han, till skillnad från trutherrörelsen, villig att betala för arbetet. Om man bara är intresserad av att få pengar själv får man inte mycket gjort...
Citera
2017-03-01, 11:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, de verkar ha undersökt dammet en hel del, men inte just med avseende på om det innehöll spår av sprängmedel eller olika former av thermite. Det gjordes nu alltså först när den här "Mohr" bad dem göra det:

Är det lämpligt att samma aktör som från start har hävdat att det inte förekom några sprängmedel eller former av thermite under 9/11, "kontrollerar" om Harrit et al har rätt i sina slutsatser om att just så var fallet? Att försvaret och domaren utgör en och samma aktör? Utan oberoende kontroller eller insyn?

Har Millette hävdat det från start?
Tycker du man kan lita på Harrit och co, som från start har hävdat att det förekom sprängmedel eller termit, och som inte tillåter kontroll av deras prover eller är villiga att under kontroll av oberoende upprepa sina tester?
Citera
2017-03-01, 11:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, du och företrädare för NIST anger ju kostnadsskäl som argument för att tester av rasrester för spår av sprängmedel och thermite inte har genomförts? Vad kostar det att också antända de chips som man nu isolerar och undersöker på andra sätt?
Nej det gör jag inte - det var du som påstod att det skulle kosta en promille av en promille av någon summa.. Jag hävdade att de inte hade fått pengar och uppdrag för att göra det och att de fullgott förklarat varför de inte gjorde det initialt heller.
Om det fanns minsta tecken på att stålbalkar hade skurits av eller skadats av termit eller sprängmedel hade de givetvis agerat annorlunda - men det finns det ju inte så hela termit / thermate / nanosuperfantasithermaloidiot-debatten är ju överflödig.

Citat:
Min fråga löd:
Du visade därpå att även thermate har diskuterats, men du har fortfarande inte visat att detsamma gäller för sprängämnen och nano-thermite.

Vill du göra det?

Se ovan.

Angående mikrosfärer och ämnen i flaggorna så kan du kolla upp LaClede grundfärg som användes i WTC. Innehållet är i det närmaste identiskt med Harrits analys av färgflagorna.
http://www.democraticunderground.com/discuss/duboard.php?az=view_all&address=125x323359
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-03-01 kl. 11:44.
Citera
2017-03-01, 12:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Känner du till att samme Millette & co agerade bedrägligt avseende dammets Ph ---> corrosiveness och därmed skadeverkningar, när de agerade på uppdrag av NIST?

Nej det känner jag inte till - dels eftersom du inte lämnar någon källa och dels eftersom Millette och/eller MVA Scientific inte verkar ha gjort några som helst uppdrag åt NIST angående wtc.
Vare sig Millette eller MVA nämns som källa (eller på annat sätt) i någon av NISTs alla publicerade wtc-rapporter.

Den enda träffen på Millette / MVA på NISTs hemsida är från denna rapport, och den har ingenting med wtc att göra:
https://www.nist.gov/sites/default/files/documents/el/fire_research/3-Webster.pdf
Citera
2017-03-01, 14:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Detta har säkert diskuterats tidigare men ändå.

Såg en video häromdagen som jag länkar här som handlar om folk som hörde explosioner på våningen där "Lobbyn" låg i Wtc 1 innan det första planet flög in i byggnaden. Vad säger ni om detta?

https://www.youtube.com/watch?v=NLlMXkWW_LM
Enligt NIST så är samtliga vittnesmål som inte bekräftar NIST's förutbestämda uppfattning om att inga sprängmedel eller typer av thermite användes, felaktiga.

Go figure.
Citera
2017-03-01, 14:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Enligt NIST så är samtliga vittnesmål som inte bekräftar NIST's förutbestämda uppfattning om att inga sprängmedel eller typer av thermite användes, felaktiga.

Go figure.

Var har du fått uppgiften att det var NISTs förutbestämda uppfattning ifrån?
Citera
2017-03-01, 14:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Var har du fått uppgiften att det var NISTs förutbestämda uppfattning ifrån?
Det går att utläsa i deras påstådda motiv till att inte testa rasresterna för spår av sprängämnen eller typer av thermite.

Samtliga skäl till det har enkelt tillbakavisats. Det vet du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in