Citat:
Hur vet man det INNAN man gjort testerna?
Citat:
Jo, så mycket förstod jag. Jag undrar mer hur just Mohr lyckades med det som en hel folkrörelse under 16 år inte lyckats med. Att "beställa" en test av samma aktör som från start på uppdrag av NIST hade ansvaret för alla tester av det damm som producerades under 9/11?
är den som beställde analysen.
Verkar vara en minst sagt inflytelserik person?
Citat:
Ja, de verkar ha undersökt dammet en hel del, men inte just med avseende på om det innehöll spår av sprängmedel eller olika former av thermite. Det gjordes nu alltså först när den här "Mohr" bad dem göra det:
Jim Millette som gjorde analysen arbetade på MVA Scientific Consultants som anlitades just för att analysera damm och rester efter 9-11. Bland annat analyserade de föremål inför museiutställningar. Proverna togs ur deras egna samlingar och de finns beskrivna i rapporten jag länkade tidigare med respektive fyndplats på ground zero.
Om du önskar en ännu utförligare spårbarhet kan du be att få deras "chain of custody"-formulär för proverna och se om de svarar..: http://mvascientificconsultants.com/wp-content/uploads/2015/02/F006_chain_rev2_100614.pdf
Här är några fler artiklar MVA publicerat angående wtc-damm:
Characterization of the Dust/Smoke Aerosol that Settled East of the World Trade Center (WTC) in Lower Manhattan after the Collapse of the WTC 11 September 2001”
“Microscopical Studies of World Trade Center Disaster Dust Particles”
“Comparisons of the Dust/Smoke Particulate that Settled Inside the Surrounding Buildings and Outside on the Streets of Southern New York City after the Collapse of the World Trade Center, September 11, 2001”
De finns att läsa på deras hemsida:
http://mvascientificconsultants.com/publications
Om du önskar en ännu utförligare spårbarhet kan du be att få deras "chain of custody"-formulär för proverna och se om de svarar..: http://mvascientificconsultants.com/wp-content/uploads/2015/02/F006_chain_rev2_100614.pdf
Här är några fler artiklar MVA publicerat angående wtc-damm:
Characterization of the Dust/Smoke Aerosol that Settled East of the World Trade Center (WTC) in Lower Manhattan after the Collapse of the WTC 11 September 2001”
“Microscopical Studies of World Trade Center Disaster Dust Particles”
“Comparisons of the Dust/Smoke Particulate that Settled Inside the Surrounding Buildings and Outside on the Streets of Southern New York City after the Collapse of the World Trade Center, September 11, 2001”
De finns att läsa på deras hemsida:
http://mvascientificconsultants.com/publications
1. Är det lämpligt att samma aktör som från start har hävdat att det inte förekom några sprängmedel eller former av thermite under 9/11, "kontrollerar" om Harrit et al har rätt i sina slutsatser om att just så var fallet? Att försvaret och domaren utgör en och samma aktör? Utan oberoende kontroller eller insyn?
2. Känner du till att samme Millette & co agerade bedrägligt avseende dammets Ph ---> corrosiveness och därmed skadeverkningar, när de agerade på uppdrag av NIST?
3. Är vi överens om att även antändning av chipsen ingår i en fullständig reproducering av Harrit el al?
4. Känner du till att Millette's resultat trots allt innehöll spår av explosioner?
"Dr Millette's report did confirm the presence of rhomboidal iron oxide nanoparticles about 100-200 nm in diameter. What's particularly interesting about this find is the consistency in terms of the size and shape of the particles. It's not as if they vary greatly in size from like 50 nanometers to a few micrometers or something. No, they're all consistently in the range of one and two hundred nanometers and they're all the same basic shape. It seems unlikely that such remarkable consistency and crystallinity would occur randomly and be found in a paint pigment. So that fact alone would suggest we are looking at something that was engineered"
5. Känner du till att en oberoende aktör, Mark Basile, har reproducerat Harrits studier och konfirmerat resultaten?
Citat:
Om de har gjort det så kan åtminstone inte jag hitta resultaten av dem. Är inte det lite egendomligt med tanke på uppdraget?
Jag vet fortfarande inte om de antände proverna - men antändning verkar inte vara en del av analysmetoden de använde..
Citat:
Ja, du och företrädare för NIST anger ju kostnadsskäl som argument för att tester av rasrester för spår av sprängmedel och thermite inte har genomförts? Vad kostar det att också antända de chips som man nu isolerar och undersöker på andra sätt?
?
Citat:
Min fråga löd:
Jag vet inte vilken fråga du menar, och tycker nog jag svarat på det mesta men det här börjar mest likna upprepat babblande i något tafatt försök att ta semantiska poäng.....
Citat:
Du visade därpå att även thermate har diskuterats, men du har fortfarande inte visat att detsamma gäller för sprängämnen och nano-thermite.Vill du göra det?