2017-05-12, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Ni som spelar på Anathema: spelar det fortfarande många icke-kineser där? Började lvla en paladin nu men de verkar tyvärr ligga i majoritet...

Det finns lätt 40+ raiding guilds som inte är kineser och européer är fortfarande den största demografiska gruppen.
Citera
2017-05-12, 18:19
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knuutby
Det finns lätt 40+ raiding guilds som inte är kineser och européer är fortfarande den största demografiska gruppen.

Härligt att höra. Då fortsätter jag nog där, efter efterforskning. Nu gäller det bara att hitta en guild som mottar en paladin som inte healar...
Citera
2017-05-12, 21:18
Medlem
Alecia79s avatar
Är det någon som vet vart jag kan hitta wow patch 1.12.1 för Mac dator?
Citera
2017-05-12, 23:58
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alecia79
Är det någon som vet vart jag kan hitta wow patch 1.12.1 för Mac dator?
https://www.elysium-project.org/play välj MAC.

Citat:
Ursprungligen postat av jaade
Warmane släpper en BC server 20:e maj!
Är Warmane stort? Har hört en del om att de ska släppa BC och att det kommer splitta befolkningen mellan deras server och Hellfire servern. Gissar på att de flesta kommer välja Warmane pga 5x XP istället för 3x på Hellfire.
Citera
2017-05-13, 00:09
Medlem
Alecia79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine

Tack!
Citera
2017-05-13, 00:12
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:

Är Warmane stort? Har hört en del om att de ska släppa BC och att det kommer splitta befolkningen mellan deras server och Hellfire servern. Gissar på att de flesta kommer välja Warmane pga 5x XP istället för 3x på Hellfire.

Warmane är väldigt stort, man har till fördel jämfört med Hellfire och m.fl att man har professionella programmerare (mao deras arbete). Man har således mycket högre kvalité än de andra servrarna men till kostnad mot att det existerar en cash shop.
Citera
2017-05-13, 00:14
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Warmane är väldigt stort, man har till fördel jämfört med Hellfire och m.fl att man har professionella programmerare (mao deras arbete). Man har således mycket högre kvalité än de andra servrarna men till kostnad mot att det existerar en cash shop.
Cash shop? Köpa grejer ingame för cash?

Låter väldigt nice dock, är fett sugen på att köra lite old school arena igen, skiter i att levla min Hellfire char och kör där istället tror jag. 5x XP är rätt bekvämt när man levlat mycket genom åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Alecia79
Tack!
Inga problem!
Citera
2017-05-13, 00:28
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Cash shop? Köpa grejer ingame för cash?

Låter väldigt nice dock, är fett sugen på att köra lite old school arena igen, skiter i att levla min Hellfire char och kör där istället tror jag. 5x XP är rätt bekvämt när man levlat mycket genom åren.

Yes, Cash shop betyder mer eller mindre att man köper in-game items osv för irl pengar

Nu tar jag detta från minne, men man kommer att tillåta folk att köpa t.ex fullt T4 gear m.m. Men eftersom servern är progression based så kommer man endast tillåta folk att köpa gear som går att få tag i. Detta gör man efter att "många" redan klarat ut raidsen / fått gear, så man kommer inte pusha inte en massa gear direkt när nästa raid öppnar.

Jag personligen tror att Warmane kommer hålla en mycket högre kvalité än vad Hellfire osv kommer kunna göra just p.g.a att man kör det hela som ett företag. Man har lagt ner tid och pengar, och man kommer behöva ha substantiellt högre kvalité än konkurrenterna för att kunna "sälja in" sin cash shop.
Citera
2017-05-13, 00:34
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Yes, Cash shop betyder mer eller mindre att man köper in-game items osv för irl pengar

Nu tar jag detta från minne, men man kommer att tillåta folk att köpa t.ex fullt T4 gear m.m. Men eftersom servern är progression based så kommer man endast tillåta folk att köpa gear som går att få tag i. Detta gör man efter att "många" redan klarat ut raidsen / fått gear, så man kommer inte pusha inte en massa gear direkt när nästa raid öppnar.

Jag personligen tror att Warmane kommer hålla en mycket högre kvalité än vad Hellfire osv kommer kunna göra just p.g.a att man kör det hela som ett företag. Man har lagt ner tid och pengar, och man kommer behöva ha substantiellt högre kvalité än konkurrenterna för att kunna "sälja in" sin cash shop.
Bryr mig inte direkt om folk kan köpa gear, är så i så många spel nuförtiden och alltid kul att döda folk som har bättre gear än en själv.

Låter som ett smart koncept över lag tycker jag, cash shop för att supporta servern. Kan inte klaga på det direkt, vet du hur är det med PvP gear?
Citera
2017-05-13, 00:36
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Bryr mig inte direkt om folk kan köpa gear, är så i så många spel nuförtiden och alltid kul att döda folk som har bättre gear än en själv.

Låter som ett smart koncept över lag tycker jag, cash shop för att supporta servern. Kan inte klaga på det direkt, vet du hur är det med PvP gear?

PvP gear kommer säkerligen vara öppet att köpa (som det är på deras nuvarande servrar).
Citera
2017-05-13, 00:43
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
PvP gear kommer säkerligen vara öppet att köpa (som det är på deras nuvarande servrar).
Hm kommer de sätta en delay på några veckor åtminstonde? Tråkigt om man ska behöva slåss med sin nydingade char i arena mot fullgearade S1 folk, eller kommer de sälja det blåa gearet istället?

I dagsläget har de Wrath uppe va? Hur är den servern buggmässigt?
Citera
2017-05-13, 00:53
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Hm kommer de sätta en delay på några veckor åtminstonde? Tråkigt om man ska behöva slåss med sin nydingade char i arena mot fullgearade S1 folk, eller kommer de sälja det blåa gearet istället?

I dagsläget har de Wrath uppe va? Hur är den servern buggmässigt?

Enl. Dem själva så kommer inte cash-shoppen vara uppe förrän efter en månad (efter release). Det finns mer info här om servern: http://forum.warmane.com/showthread.php?t=352288

Rent generellt är den väl helt OK. Om jag ska vara ärlig så har jag inte raidat något på deras WOTLK server. Av vad jag läst så är den bra, kanske inte den absolut bästa dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in