2016-02-23, 11:01
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Kommer öppnas upp en ny WOTLK server nu i helgen, vid namn Theatre of Dreams. Inget p2w, utlovas bra script osv. Ganska hypat på reddit och dylikt. 2x XP, resten är blizzlike. Allt ska vara scriptat och klart och content kommer släppas progressivt. RDF är tillgänglig.

Jag kommer testa den efter helgen och se om folk tycker den håller måttet. Så om någon är sugen på en nystart.. Rolla horde!

Vilken patch rullar den och vilka raidtiers finns tillgängliga? Snälla inte ännu en ICC server
Citera
2016-02-25, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Vilken patch rullar den och vilka raidtiers finns tillgängliga? Snälla inte ännu en ICC server
3.3.5a, den är progressiv, och just nu är det tier 7 som gäller. Ulduar lär väl släppas om ett par månader kan jag tänka.

Inte på något sätt en perfekt server, men jag har kul än så länge med att slölvla i alla fall!
Citera
2016-02-27, 10:21
Medlem
Någon som lirar tbc på excalibur? Funderar på att rolla en gubbe och prova lite, skönt med "bara" x2 lvl'ing med. Hatar alla dessa insta-70 servrarna.

http://www.excalibur-server.com/
Citera
2016-02-27, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayyden
Någon som lirar tbc på excalibur? Funderar på att rolla en gubbe och prova lite, skönt med "bara" x2 lvl'ing med. Hatar alla dessa insta-70 servrarna.

Funderar på den servern jag med! Verkar dock var lite folk på den? Men det kanske inte finns någon bättre?
Citera
2016-02-27, 14:48
Medlem
Culuss avatar
Någon som lirar på Nostalrius eller tänkt börja? Har tänkt börja snart som undead rogue. Kul å levla ihop och plåga allys/köra dungeons. Jag är inte riktigt hardcore men inte casual heller. PMa!
Citera
2016-02-27, 15:05
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culus
Någon som lirar på Nostalrius eller tänkt börja? Har tänkt börja snart som undead rogue. Kul å levla ihop och plåga allys/köra dungeons. Jag är inte riktigt hardcore men inte casual heller. PMa!
Japp!Kör tauren shaman,vilket är ett helvete då jag inte kan använda 2st 1h utan bara 2h's(kör enhancement)
Riktigt grym server,alltid uppe och alltid 10 000 online.
Inte hittat några buggs,det går inte köpa "VIP" eller något annat sånt och folk överallt inte bara i orgrimmar/stormwind alltså
Tagit mig 1 vecka i speltid att komma upp till level 52.
Helt klart den bästa privatservern jag spelat på då det inte känns som en privatserver utan som en riktig.
Citera
2016-02-27, 15:05
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayyden

Jag registrerade mig precis på deras sida och håller på att tanka hem deras torrent i skrivande stund. Valet låg mellan Excalibur och Hellground som verkade vara de mest omtalade och omtyckta TBC-servrarna. Hellgrounds spelarbas består dock till stor del av Polacker, så om du inte pratar polska är Excalibur att föredra.

Jag ser att det är fler Horde-spelare än Alliance på Excalibur, så jag lutar åt att rolla Alliance för balansens skull - även om det vore kul att spela Horde för omväxlings skull. (Har varit hängiven Alliance sedan Warcraft I släpptes 1994, och i ~10 års tid i World of Warcraft )

Håller även på att ladda hem Vanilla för att ge Nostalrius ett försök då den verkar vara väldigt bra som privatserver. Jag är dock osäker på huruvida jag tycker om Vanilla-eran eftersom TBC-eran var mycket mer givande för PvP-spelare.
Senast redigerad av PUSClFER 2016-02-27 kl. 15:08.
Citera
2016-02-27, 15:46
Medlem
Culuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Japp!Kör tauren shaman,vilket är ett helvete då jag inte kan använda 2st 1h utan bara 2h's(kör enhancement)
Riktigt grym server,alltid uppe och alltid 10 000 online.
Inte hittat några buggs,det går inte köpa "VIP" eller något annat sånt och folk överallt inte bara i orgrimmar/stormwind alltså
Tagit mig 1 vecka i speltid att komma upp till level 52.
Helt klart den bästa privatservern jag spelat på då det inte känns som en privatserver utan som en riktig.

Jag brukade älska 2h när man fick in crit på windfury Är riktigt pepp på att börja, verkar vara en bra server. Har AQ släppts ännu? Vill inte missa det.. fick aldrig uppleva det i retail.

P.S.
Level 52 på en vecka är riktigt bra gjort.
Citera
2016-02-27, 16:50
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culus
Jag brukade älska 2h när man fick in crit på windfury Är riktigt pepp på att börja, verkar vara en bra server. Har AQ släppts ännu? Vill inte missa det.. fick aldrig uppleva det i retail.

P.S.
Level 52 på en vecka är riktigt bra gjort.

Nae ännu har dom inte släppt AQ

52 på en veckas speltid alltså 250 timmar
Citera
2016-02-27, 16:59
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Nae ännu har dom inte släppt AQ

52 på en veckas speltid alltså 250 timmar
Hur tänker du där? Det går 168 timmar på en vecka.
Citera
2016-02-27, 22:23
Medlem
Murdexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Kommer öppnas upp en ny WOTLK server nu i helgen, vid namn Theatre of Dreams. Inget p2w, utlovas bra script osv. Ganska hypat på reddit och dylikt. 2x XP, resten är blizzlike. Allt ska vara scriptat och klart och content kommer släppas progressivt. RDF är tillgänglig.

Jag kommer testa den efter helgen och se om folk tycker den håller måttet. Så om någon är sugen på en nystart.. Rolla horde!

Tack för tipset! Har längtat aslänge efter en server som denna. Jag rullade precis igång min första char, men kör alliance... :d
Citera
2016-02-28, 12:03
Medlem
Culuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murdex
Tack för tipset! Har längtat aslänge efter en server som denna. Jag rullade precis igång min första char, men kör alliance... :d

Jag kollade in Warmane men den verkar inte bra tycker jag... I alla fall inte när man kollade in donation-panelen. Mycket pay-to-win verkar det va.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in