2017-04-15, 11:49
Medlem
filchoklads avatar
Primal WoW är en server jag varmt rekommenderar om man är ute efter en "progression" server och så blizzlike som möjligt. Den har slagits samman med True WoW för att öka spelbasen. True WoWs server är däremot 1-80 wotlk 3.3.5.

Servern Primal WoW är just nu i vanilla-fasen, dvs 1-60 och endast vanilla content. I maj/juni öppnar Black portal och lever cap höjs således till 70. Dessutom öppnas möjligheten till att köra belf och dranei samt en massa annat TBC-saker.
Alla raids etc är också progressive, dvs öppnar inte Black Temple direkt bara för att Black Portal öppnar. Ni förstår vitsen.

Den servern trivs jag i alla fall på och ifall fler är sugna på progression server så är det bara att hänga på.

/Filchoklad
Citera
2017-04-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filchoklad
Primal WoW är en server jag varmt rekommenderar om man är ute efter en "progression" server och så blizzlike som möjligt. Den har slagits samman med True WoW för att öka spelbasen. True WoWs server är däremot 1-80 wotlk 3.3.5.

Servern Primal WoW är just nu i vanilla-fasen, dvs 1-60 och endast vanilla content. I maj/juni öppnar Black portal och lever cap höjs således till 70. Dessutom öppnas möjligheten till att köra belf och dranei samt en massa annat TBC-saker.
Alla raids etc är också progressive, dvs öppnar inte Black Temple direkt bara för att Black Portal öppnar. Ni förstår vitsen.

Den servern trivs jag i alla fall på och ifall fler är sugna på progression server så är det bara att hänga på.

/Filchoklad

Wrath client och "så blizzlike som möjligt" passar inte in i samma mening för varken en vanilla eller tbc-server.
Citera
2017-04-15, 23:44
Medlem
filchoklads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knuutby
Wrath client och "så blizzlike som möjligt" passar inte in i samma mening för varken en vanilla eller tbc-server.

Har ju snarare att göra med att 3.3.5 patchen är stabilare och är personligen mer balanserat. Rent innehållsmässigt är det samma sak
Citera
2017-04-17, 18:59
Medlem
Mucket gnäll och ovisshet om elysium i denna tråd, jag ska bidra med mitt strå till stacken så folk fattar,vad dom ger sig in på.
Började på zeth'kur 2veckor innan den startade, för vem fan vill lvla på Elysium? Även om zeth'kur i början hade ca 6k online så var det inga problem med lvlandet upp till 30 då jag började komma ikapp, ärligt talat så gav det mig bara ännu mer drift till att lvla och motbevisa alla gnällisar.

Och angående känslan i alla zoner jag knegat mig igenom som man fick göra på den gamla goda tiden, har det varit snarlikt.. nostalgiska upplevelser. tex STV, barrens chat osv.. och man får ju inte glömma alla spelare som bara är för goa ibland, även om dom är "mindrebegåvade". känslan att vara i samma "skit" är mycket större i Vanilla än retail.

Sen jag började på elysium project Zeth'Kur har jag inte kunnat sluta spela, jag var(är) lika fast i WoW träsket som för 10 år sedan. Förutom att man inte är en p12 och tar in hela upplevelsen mycket mer och är smartare i sina val, tex hur man får mount.....

9 dagar played tog det upp till 60 och har nu 10 days i lvl 60 med full bis och 9/10mc ony fortfarande lika kul! Enda nackdelen är Zeth'Kur som sjunkit i population och det verkar besvära folk, så det kommer ske en merge till elysium (eller så transferar man till anathema/darrowshire) samma grej fast mer folk, jag klagar inte då jag är 60.

Kronos/nost verkar vara bra för dom som tycker det är tråkigt att grinda, en lättare utväg. Elysium är en sann vanilla upplevelse rätt igenom och det finns inga bugs, händer någongång ibland men liksom!?
Bara börja här, servrarna är djupt skyddade i den ryska tundran och Blizzards vansinne kommer inte nå dom. Kom kom
Citera
2017-04-18, 21:16
Medlem
Någon som säljer en ally på elysium? 50+ rogue eller mage
Citera
2017-04-26, 03:17
Medlem
Vurtnes avatar
Finns det någon seriös sida som säljer guld till Elysium?
Citera
2017-04-27, 12:32
Medlem
Finns det något ställe där man kan sälja sitt Elysium / zeth'kur konto?
Citera
2017-04-29, 00:48
Medlem
Någon som vet om Elysium har tankar på att släppa TBC i framtiden? hur ligger det till?
Citera
2017-05-08, 15:56
Medlem
Warmane släpper en BC server 20:e maj!
Citera
2017-05-08, 16:24
Medlem
För folk som mig som älskade wotlk, kan rekommendera wow-mania, relativt låg pop men väldigt bra server, låg downtime och alla raids funkar som tänkt.
Citera
2017-05-08, 16:25
Medlem
Silvermoon är en grym alliansserver.
Citera
2017-05-12, 17:52
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Ni som spelar på Anathema: spelar det fortfarande många icke-kineser där? Började lvla en paladin nu men de verkar tyvärr ligga i majoritet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in