Citat:
Ursprungligen postat av
Salzsalino
Förstår också de försökte pröva nåt nytt och det kanske blev lite väl hårt men som sagt Robin hade ju sett saker och det va värdefullt.
För mig är det obegripligt att man ens fortsatte att förhöra Robin efter första förhöret då han berättar att han såg någon sticka en kniv i Kevins mage. Redan där borde de ha förstått att Robin mest troligt inte såg någonting alls.
Det skulle kunna vara så enkelt att lilla Robin hört de vuxna samtala. Han har förstått att Kevin är död, han hör föräldrarna alternativt andra vuxna prata om att Kevin har blivit mördad. Han har tidigare sett, eller vid aktuell tidpunkt råkat se ett program på TV där någon har blivit huggen med en kniv i magen. För ett barn kan det då tolkas som att blir man mördad, ja då är det med en kniv i magen.
Kanske drömmar han någon av nätterna om Kevin. Han drömmer att Kevin får en kniv i magen och dör, berättar historien för sina föräldrar och sedan är karusellen igång. Det finns en oändlig massor med förklaringar på varför Robin sagt som han har sagt. Det minst troliga alternativet är att han varit med och mördat Kevin.
När jag gick i förskoleklass, eller Lekis som det hette då, då var jag 5-6 år. På min farmors arbete jobbade en dam som hette Mona-Lisa som jag besökte flera gånger. När vi i skolan började prata om Leonardo Da Vincis verk Mona Lisa informerade jag mina klasskamrater om att den där Mona Lisa, hon jobbade minsann på min farmors jobb!