Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-03, 12:53
  #1
Medlem
BallaLinas avatar
Av ngn anledning så ploppar denna lilla kille upp i mitt huvud då o då.

Jag tror det var det första hemska nyheten som jag tog del av som liten som etsade sig fast i minnet.
Minns någon vilket år?
Kan vi hitta artiklar om detta någonstans?
Vet ngn vad de barn som dödade honom gör idag?







R.I.P lilla Kevin och kramar till anhöriga
Citera
2008-12-03, 13:08
  #2
Medlem
gaylordfuckers avatar
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9811/03/arvika.html
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9811/03/arvika4.html
http://www.algonet.se/~filmotv/html/body_barnamord.htm
Citera
2008-12-03, 13:14
  #3
Medlem
-jOE!s avatar
10 (!) år sedan, herregud vad tiden går fort.
Citera
2008-12-03, 13:30
  #4
Medlem
BallaLinas avatar
Jag tycker tvärtom att det känns som längre sen....

Trodde jag var liten när detta hände då jag verkligen minns detta men jag var typ "gammal"...
Hur som helst så var det hemskt. Och jag undrar vad barnen som dödade honom gör/är idag.

Hänger här på FB?
Citera
2008-12-07, 17:07
  #5
Medlem
Minns det där fallet. Han fick precis en ny cyckel och hans kompisars pappa höll på att leka med han och sånt, hans "vänner" blev något avundsjuka och dödade honom, tog av honom kläderna och skit.. Sjukt.
Citera
2008-12-07, 20:52
  #6
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Jag tycker tvärtom att det känns som längre sen....

Trodde jag var liten när detta hände då jag verkligen minns detta men jag var typ "gammal"...
Hur som helst så var det hemskt. Och jag undrar vad barnen som dödade honom gör/är idag.

Hänger här på FB?

Ingen av dem har åldern inne iallafall.
Det var oerhört tagiskt. Polisen misstänkte först att en pedofil låg bakom mordet. Ingen kunde ana. Lekkamraterna vallades på brottsplatsen strax därefter som vittnen. Månaderna gick. Vi lekte bara fiskeleken berättade senare 5- respektive 7-åringen.
Citera
2008-12-07, 22:05
  #7
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Ingen av dem har åldern inne iallafall.
Det var oerhört tagiskt. Polisen misstänkte först att en pedofil låg bakom mordet. Ingen kunde ana. Lekkamraterna vallades på brottsplatsen strax därefter som vittnen. Månaderna gick. Vi lekte bara fiskeleken berättade senare 5- respektive 7-åringen.
Det måste ha varit en fruktansvärt otäck känsla för utredarna när de började fatta vad som hade hänt. Sånt vill man helst slippa vara med om.

Nån bör hålla koll på killarna för att se vad som händer. Det var ju ett liknande fall i Norge, litet tidigare, mordet på 5-åriga Silje Redegard (tror jag attt hon hette i efternamn). Jag läste för några år sedan att en av killarna som hade ihäl henne hade hamnat i trubbel också som större, trots ett intensivt psykologprogram, medan de andra två inte hade det. Det låter intuitivt riktigt att en någorlunda normal unge kan hänga med på nåt sånt där, men att det behövs någon med en djugående störning som tar initiativet till det.

Det var ju också något som slog en när det gäller de två 10-åringar som hade ihjäl 2-årige James Bulger i Liverpool. Från vad man kunde läsa sig till av fallet, var den ene förövaren en jagsvag kille som hade svårt att få kompisar, och den andre en mer drivande personlighet med psykopatiska drag. Dessa båda killar behandlade det brittiska rättsväsendet inte bara som vuxna, utan också i princip likadant.
Citera
2008-12-07, 22:12
  #8
Medlem
Cruachans avatar
Jag vet inte hur klar man är i bollen vid 5-års ålder, men att hämta sig från en sådan händelse måste vara svårt. Man lekte ju bara, och var antagligen inte medveten om vad för konsekvenser ens handlingar skulle få.
Citera
2008-12-07, 22:24
  #9
Medlem
gaylordfuckers avatar
Hur kan man släppa en 5, 7 och 4 åring vid vattnet själva utan vuxna i närheten
Vissa skall inte ha barn
Citera
2008-12-07, 22:25
  #10
Medlem
Mindfuckeds avatar
Familjen flyttade från Arvika.
Den äldre av mördarna är född -90 har jag för mig.

Jag känner ett hat mot dessa två och jag tror att det aldrig lär försvinna.

"Kevin hamnade på rygg, de andra två sparkade honom i underlivet – det var de skadorna som fick polisen att i början misstänka ett sexualbrott.
Barnen tryckte en fot mot Kevins hals och tryckte sedan träpinnen mot halsen så att han dog.
– De var medvetna om att Kevin var död. Det var därför de flyttade kroppen – för att dölja den, säger Rolf Sandberg.
De två pojkarna har berättat för polisen hur de drog Kevin nästan 30 meter längs vasskanten och lade honom på en träpall med huvudet under vattnet."
__________________
Senast redigerad av Mindfucked 2008-12-07 kl. 22:35.
Citera
2008-12-07, 22:34
  #11
Medlem
Julius Moscas avatar
Vill minnas att det där fallet fick rättsliga efterspel för någon person ur rättsväsendet då det utfördes telefonavlyssning - något som alltså inte fick göras då barnen inte var straffmyndiga.
Citera
2008-12-07, 22:46
  #12
Medlem
Tuesdays avatar
Föräldrarna skyddade väl också barnen som gjorde det. De kände i varje fall till ungefär vad som hade skett. Vill inte minnas att det väcktes åtal för skyddande av brottsling - varför? Spelar gm:s ålder in här?


tillägg:

Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Hur kan man släppa en 5, 7 och 4 åring vid vattnet själva utan vuxna i närheten
Vissa skall inte ha barn

Det kunde lika gärna ha hänt på en lekplats i ett villaområde.
__________________
Senast redigerad av Tuesday 2008-12-07 kl. 23:05.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback