Citat:
Ursprungligen postat av
Salford
Håller med, tydligast var detta nog när Rolf på ett väldigt klumpigt sätt försökte förmå 5-åringen att säga att de äldre pojkarna han såg mörda Kevin sagt till 5-åringen att hålla tyst om det han sett. Varpå 5-åringen missförstår hans antydan och säger att de äldre pojkarna sa "håll tyst!". Så himla uppenbart att 5-åringen bara famlar förvirrat och försöker säga det han tror Rolf vill att han skall säga.
Ja och det är väl inte osannolikt, var inne på samma spår att pojken kan ha gått och kissat i vassen och snubblat i vattnet. Det kan ju förklara skadorna på framsida kropp och mellan benen samt att hans byxor var uppknäppta. Men om pojken drunknat borde de väl upptäckas i en obduktion? Rättsläkaren fann ju strypblödningar i ögonen bland annat.
13-åringarna har väl inga bevis mot sig förutom att de varit i närheten av platsen? Det spåret känns som en av flera inkompetenta antaganden från Rolf. Så många beslut han tagit visar, enligt mig iaf, hur djupt vatten han var ute på och hur inkompetent han var för detta fallet. Han är van att hantera småtjuvar och rattfyllon. Det har han gjort i år med inställningen att allt är som en bandymatch där han skall vinna. Han skall få tag i snattaren eller tjackisen som brutit sig in i Konsum. Han spelar tuff då och ber folk att kolla han i ögonen. Nu letar han upp de lokala bråkstakarna Marius och Magnus och pressar dem som han brukar göra det det är bus i byn.
Det jag menar med mitt inlägg är att alla som tror att bröderna är skyldiga helt bortser från 13 åringarna, de kan ju lika gärna skylla på dem som på de båda bröderna, rent logiskt så som polisen fick mordet att gå till så har 13 åringarna större styrka att bära kroppen än vad de båda bröderna hade, de uppvisade att de inte klarade av att bära kroppen under vallningen.
Det hela började med att 7 åringen hade sett äldre pojkar prata med Kevin, det kan ha varit 13 åringarna han sett ( om han nu hade sett något alls vill säga) efter en vecka av ungars fabulerande och ryktesspridning av mordet kan mycket hända i en 7 årings hjärna.
Att han sett Kevin prata med några äldre kan lika gärna vara tre veckor tidigare, det i sig är inget bevis på att han verkligen sett Kevin prata med någon morddagen.
Någon tidigare räknade ut kronologin tidpunkterna kring mordet och räknade ut att en timme kan betyda 45 minuters utevaro för bröderna innan de åkte och fiskade, och det betyder högst 10 mnuter av mördande eftersom Kevin sist sågs 17.30, det låter orimligt i mina öron.