2017-05-10, 20:32
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Jag började handla med aktier för snart ett halvår sen och har funderat på kryptovalutor under tiden men började först för någon vecka sedan. Jag har på den tiden gått plus över 50% genom att helt enkelt köpa åtminstone de 5 mest etablerade och som jag själv tycker är mest lovande kryptovalutor genom att läsa på reddit och kolla på utubevideos t. ex. Men en orangutang skulle kunna välja vilka som helst av de top 20 coinsen och make bank i en sådan här marknad.
Om jag skulle valt de kryptovalutor jag nu äger t. ex från början några månader sen och skitit i aktier så skulle jag vara något i stil med x10 plus, ja ETT TUSEN PROCENT 1000%!

Det är fortfarande inte för sent och var glada om ni tror på det jag säger för då kan ni också agera på detta och get fucking rich!

https://www.youtube.com/watch?v=MQNPwiu6k38

Det har bara fortsatt skyrocket hela jävla marknaden sen han gjorde videon.
Som sagt långt ifrån för sent det har fortsatt växa i löjlig takt sen teknologin existerat flera år bakåt och snart nog kommer alla som använder internet nästan använda sig av digitala internetpengar.
Got damn infinite growth potential right here!

EDIT: https://coinmarketcap.com/ Om ni funderar på ifall jag har rätt eller inte så bookmarka bara den där sidan och kolla hur allting bara fortsätter leverera höga gröna siffror nästan varje dag, sen när ni utbildat er tillräckligt om saken börja investera åtminstone lite i taget tills ni känner er säkra på att detta är allt det påstås vara och mer.

Hade du istället hoppat in för 2 år sedan före kraschen så hade du tappat allt.
Säger inte att du inte kan marknaden, men mycket handlar om att komma in riktigt.
Citera
2017-05-10, 21:18
Medlem
klybans avatar
Överföringen sker galet långsamt för mig idag.
Normalt nån minut till max 30min, nu är jag uppe i 3-4h.

Edit:
Det funkade och gnälla
Senast redigerad av klyban 2017-05-10 kl. 21:39.
Citera
2017-05-11, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Hade du istället hoppat in för 2 år sedan före kraschen så hade du tappat allt.
Säger inte att du inte kan marknaden, men mycket handlar om att komma in riktigt.

Historik
Sedan Kurs +/- %
1 vecka 67,10 kr 14,56%
1 månad 53,63 kr 43,33%
3 månader 42,62 kr 80,36%
12 månader 18,16 kr 323,29%

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/563966/bitcoin-xbt

1 Bitcoin equals
15953.80 Swedish Krona
All time high
Stiger med 100 kr i timmen?
Citera
2017-05-11, 11:06
Medlem
japanskbruds avatar
så är bitcoins anonymt eller inte ? eller beror det på hur mkt resurser säpo/cia vill lägga på att spåra skiten?
Citera
2017-05-11, 12:00
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
så är bitcoins anonymt eller inte ? eller beror det på hur mkt resurser säpo/cia vill lägga på att spåra skiten?
Är flashback anonymt?

Inte samma sak, men rätt liknande karaktäristik vad gäller anonymitet. Hittar vi vem som skrivit något av dina inlägg ser vi hela din historia. Går du bisarra omvägar för att skydda dig själv kan du däremot hålla dig gömd.
Citera
2017-05-11, 12:48
Medlem
hjalmar123s avatar
Tippar på att någon stor exchange snart blir "hackad" och priset börjar rasa.
Om du är ny inom bitcoin, tänk på att priset har sprungit iväg på samma vis flera gånger förut för att sedan rasa och ligga lågt ett bra tag.
Citera
2017-05-11, 14:05
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjalmar123
Tippar på att någon stor exchange snart blir "hackad" och priset börjar rasa.
Om du är ny inom bitcoin, tänk på att priset har sprungit iväg på samma vis flera gånger förut för att sedan rasa och ligga lågt ett bra tag.
Finns bara en historisk punkt då Bitcoin varit ett jobbigt köp, och även om vi mäter från den enstaka punkten har Bitcoin vid det här laget genererat högre avkastning än alla normala alternativ (tex aktie-index). Vi pratar dubblering för den som köpte vid sämsta möjliga tillfälle.

Så att säga att historia på något vis pekar på att det är en riskabel investering är bullshit. Däremot håller jag ju med om att det är en riskabel investering - vi vet ju inte huruvida det kommer fortsätta åt samma håll.
Citera
2017-05-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Historik
Sedan Kurs +/- %
1 vecka 67,10 kr 14,56%
1 månad 53,63 kr 43,33%
3 månader 42,62 kr 80,36%
12 månader 18,16 kr 323,29%

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/563966/bitcoin-xbt

1 Bitcoin equals
15953.80 Swedish Krona
All time high
Stiger med 100 kr i timmen?

Är man sent ute om man köper nu? Risk finns alltid men vad säger att den fortsätter. Gått sjukt bra senaste tiden
Citera
2017-05-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Är man sent ute om man köper nu? Risk finns alltid men vad säger att den fortsätter. Gått sjukt bra senaste tiden

Omöjlig fråga. Marknadspriset är effektivt som med vilken tradingresurs som helst. Just nu finns det ingen som är villig att sälja billigare än nuvarande marknadspris. Hade vi kunnat se in i framtiden hade vi alla varit miljo.. förlåt, miljardärer.
Citera
2017-05-11, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Omöjlig fråga. Marknadspriset är effektivt som med vilken tradingresurs som helst. Just nu finns det ingen som är villig att sälja billigare än nuvarande marknadspris. Hade vi kunnat se in i framtiden hade vi alla varit miljo.. förlåt, miljardärer.

Sant!
Citera
2017-05-12, 01:00
Medlem
Jag tror att det vi ser nu är starten på en tredje "bubbla". Om man studerar graferna sedan bitcoins start finns det två proportionerliga uppgångar i olika skala. I den första investerade datanördar som ett experiment. I den andra nyblivna kryptovalutaentusiaster. Och nu har finansmarknaden hoppas på tåget. Mest för att hedga sig mot en övervärderad börsmarknad. Tror att vi i en inte så avlägsen framtid kommer att se en fjärde uppskalning med allmänheten som köpargrupp. Köp o blunda i minst 3 år o så vips är du rik...
Citera
2017-05-12, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Det kan vara ganska intressant att följa transaktionerna på www.blockexplorer.com

I det här blocket har vi exempelvis en transaktion på 200.000 BTC till ett värde av $600.000+
http://blockexplorer.com/block/000000000000372744c19efaf112182bbed961a0fee0d89a6f 04b4984e4f4584

Det är även intressant att denna transaktion skedde några veckor efter att någon på det officiella forumet kom in och sa sig vilja köpa 200k-400k BTC.

Edit: Annan statistik av intresse kan man se på www.bitcoinwatch.com

Där kan man bl.a. se att den totala beräkningskapaciteten på alla dator som säkerhetsställer betalningarna nu är uppe i 12,5 petaFLOP/s. Bitcoin är därmed det största distribuerade beräkningsnätverket på hela internet. Tvåa är Folding@home enligt wikipedia som dock verkar ha gammal statistik angående bitcoins.

Hade idag varit värd 3 240 000 000 sinnes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in