2017-05-12, 22:01
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Hade du istället hoppat in för 2 år sedan före kraschen så hade du tappat allt.
Säger inte att du inte kan marknaden, men mycket handlar om att komma in riktigt.
Finns inget ställe jag skulle kunna hoppat in där jag skulle gått minus till denna dag, men visst har det varit både spikes och krascher.
Jag är nu nästan 100% plus på ett par veckor. Inte ens ägt bitcoin ännu förövrigt förutom för att direkt byta till något annat. Nu är bitcoin på väg ner, om den närmar sig 1500 hoppar jag på bitcoin med några procent och ser den rätt snabbt gå till 2000+.
Citera
2017-05-12, 22:23
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Finns inget ställe jag skulle kunna hoppat in där jag skulle gått minus till denna dag, men visst har det varit både spikes och krascher.
Jag är nu nästan 100% plus på ett par veckor. Inte ens ägt bitcoin ännu förövrigt förutom för att direkt byta till något annat. Nu är bitcoin på väg ner, om den närmar sig 1500 hoppar jag på bitcoin med några procent och ser den rätt snabbt gå till 2000+.

Önskar dig lycka till! Jag skulle själv ha investerat ett par tiotusen i Bitcoins, men har inget över just nu, samt att kursen är på tok för hög för att göra god avans.
Hade vi legat på kursen för ett år- ett halvår sedan så kanske.

Det viktiga att tänka på vid investering med oreglerade marknader är att de som sagt är helt oberäkneliga, det finns inget underliggande som gör att de går upp eller ner (undantaget om det blir en Mt. Gox igen) men avansen kan såklart vara god.

Det är som ett pyramidspel, det gäller att komma in i det tidigt, hade själv en vän på universitetet som tipsade om bitcoins 2012, men ansåg det inte vara ngt. intressant, så vi sket i att köpa
Jag förlorade 400.000 på bull&bear-derivat istället (olja, guld och silver var hett 2011)
Senast redigerad av kato85 2017-05-12 kl. 22:28.
Citera
2017-05-12, 22:30
Medlem
SMD FBs avatar
Nu har jag satt in några tusen på LB men det händer inget, får ingen confirmation efter flera timmar. kan skriva adressen jag skickat till via pm, men det tar otroligt lång tid.
Jag förde över x antal btc till min wallet på LB men ingenting händer. Ingen bekräftelse ingenting...

Vad skall jag göra?
Citera
2017-05-12, 22:45
Medlem
Citat:

Nice! Är det certen du handlar med eller ? https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/563966/bitcoin-xbt
Citera
2017-05-12, 23:30
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Nu har jag satt in några tusen på LB men det händer inget, får ingen confirmation efter flera timmar. kan skriva adressen jag skickat till via pm, men det tar otroligt lång tid.
Jag förde över x antal btc till min wallet på LB men ingenting händer. Ingen bekräftelse ingenting...

Vad skall jag göra?
Chilla bara, blockchainen kan ta dagar på sig om du har otur. Vanligtvis går det snabbt men den är överbelastad rätt ofta, inget som ligger hos LB. Som längst har jag väntat 4-5 dar på en transaktion, länge sedan dock.

Citat:
Det är det som är så jävla nice med Bitcoin, köper man in går det typ inte att förlora om man håller huvudet kallt.Började minea när det var nytt men lade ner det rätt snabbt, har dock gjort bra investeringar genom åren, och nu skyrocketar den. Det bästa av allt är att nu när gränsen är nådd på mängden BTC som ska finnas lär den stiga enormt genom åren. Har lätt 5-gångrat pengarna jag satt in, förmodligen mycket mer än så.
Senast redigerad av ShouldBeFine 2017-05-13 kl. 00:11.
Citera
2017-05-13, 21:31
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Nice! Är det certen du handlar med eller ? https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/563966/bitcoin-xbt
Nej jag köper bitcoin på en cryptocurrency exchange med fiatpengar och sprider sedan ut det i olika "altcoins"
https://coinmarketcap.com/ Som man kan se finns det rätt många, det gäller bara att hitta de med potential och det kan man göra på flera sätt. Jag läser T. ex på Reddit och kollar på youtubevideos.

Sedan lyssnar jag på de jag finner intelligenta, informerade och gör ett bra case för en särskild kryptovaluta. Man behöver alltså inte vara hemskt smart och kunnig inom hur allting fungerar själv utan bara kunna identifiera vilka som faktiskt på riktigt är det och är villig att dela med sig av information. Agera sedan på den informationen och prenumerera på personen som visat sig ge bra information.

EDIT: En del av den stora charmen med kryptovalutor är just att vi kan bryta oss loss från bankerna och fiatpengarna och ta kontroll över vår ekonomi, bli fria från all manipulation och korruption i väldigt stor mån. Då är det ju rätt tokigt att köpa bitcoin genom avanza men jag har aktier på avanza som jag önskar att jag aldrig köpt och istället lade i kryptovalutor.
Senast redigerad av Badassmfoka 2017-05-13 kl. 21:35.
Citera
2017-05-13, 22:24
Medlem
Citat:
Nej jag köper bitcoin på en cryptocurrency exchange med fiatpengar och sprider sedan ut det i olika "altcoins"
https://coinmarketcap.com/ Som man kan se finns det rätt många, det gäller bara att hitta de med potential och det kan man göra på flera sätt. Jag läser T. ex på Reddit och kollar på youtubevideos.

Sedan lyssnar jag på de jag finner intelligenta, informerade och gör ett bra case för en särskild kryptovaluta. Man behöver alltså inte vara hemskt smart och kunnig inom hur allting fungerar själv utan bara kunna identifiera vilka som faktiskt på riktigt är det och är villig att dela med sig av information. Agera sedan på den informationen och prenumerera på personen som visat sig ge bra information.

EDIT: En del av den stora charmen med kryptovalutor är just att vi kan bryta oss loss från bankerna och fiatpengarna och ta kontroll över vår ekonomi, bli fria från all manipulation och korruption i väldigt stor mån. Då är det ju rätt tokigt att köpa bitcoin genom avanza men jag har aktier på avanza som jag önskar att jag aldrig köpt och istället lade i kryptovalutor.

Haha jag fattar men det är waaay to much jag måste sätta mig in i för att komma dit du är tex. Jag tycker bara det är sjukt intressant, hypen finns och kan vara en bra krydda nu när det mesta står still
Citera
2017-05-14, 22:01
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Chilla bara, blockchainen kan ta dagar på sig om du har otur. Vanligtvis går det snabbt men den är överbelastad rätt ofta, inget som ligger hos LB. Som längst har jag väntat 4-5 dar på en transaktion, länge sedan dock.
Jag provade att föra över en liten summa och det gick igenom som vanligt men sen var det samma visa igen då jag förde över några tusen sek. Jag läste att det skulle gå snabbare om man har sin wallet med en hög fee, stämmer det? Eller är det bara för mkt trafik just nu och för få miners? Hur som helst min huvudfråga är bara, skall jah hålla huvudet kallt och vänta några dagar till (har redan gått 2 dagar) eller är mina pengar ute på vift?
Citera
2017-05-15, 02:23
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Jag provade att föra över en liten summa och det gick igenom som vanligt men sen var det samma visa igen då jag förde över några tusen sek. Jag läste att det skulle gå snabbare om man har sin wallet med en hög fee, stämmer det? Eller är det bara för mkt trafik just nu och för få miners? Hur som helst min huvudfråga är bara, skall jah hålla huvudet kallt och vänta några dagar till (har redan gått 2 dagar) eller är mina pengar ute på vift?
Aa det går snabbare, högre fee = högre prioritet. Är inte helt 100 på hur det räknas ut men höj inte onödigt mycket, dubbel fee lär göra att du får bra mycket högre prio.

Ute på vift är dem knappast om du har skickat till rätt adress, bara att hålla huvudet kallt. Har du inga confirmations alls? Vet hur mycket det suger att vänta men det är bara att hålla huvudet kallt Den är nog väldigt överbelastad med köp/sälj med tanke på hur mycket den ökat senaste dagarna.
Citera
2017-05-15, 02:34
Medlem
DigiFlaxs avatar
Nu kan man tydligen handla bitcoins direkt från Skandiabanken. De har integrerat Coinbase som beta i sin internettjänst. Kanske dags att byta bank?
http://e24.no/privat/bitcoin/naa-faar-du-bitcoin-i-nettbanken-kan-ikke-fornekte-ny-teknologi/23996559
Senast redigerad av DigiFlax 2017-05-15 kl. 02:41.
Citera
2017-05-15, 08:52
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Nu kan man tydligen handla bitcoins direkt från Skandiabanken. De har integrerat Coinbase som beta i sin internettjänst. Kanske dags att byta bank?
http://e24.no/privat/bitcoin/naa-faar-du-bitcoin-i-nettbanken-kan-ikke-fornekte-ny-teknologi/23996559

Shit vad ballt! Helt rätt väg att gå tycker faktiskt jag. Till skillnad från alla Nay-sayers. Sen vet jag att många har emot banker överlag men jag tycker det är grymt
Citera
2017-05-16, 21:53
Medlem
yournotlikemes avatar
Har väntat några timmar nu och ser fortfarande inte mina BTC dit jag skickat de. Kollat Tradeblock där står det confirmed conf: Röd 0. Har 4 Inputs och 251 Outputs om det säger er något?

Står på LocalB att 0-6 ska vara att pengarna är påväg.

Har alltid max tagit en timme för mig.

Och har inte ens en confirmed? Vad är fel?

Sjuka är att det står under Balance och Received: 0.08 bla bla dvs den summa jag förde över? Tom under total balance är det den summan, men sen står samma summa under "pending".

De kan väl inte tagit emot de med 0 confirmations?

Har aldrig vart med om detta förut.

EDIT: Måste vara LocalBitcoins som har problem för det blir precis likadant med nästa test transfer till en helt annan receive adress.

Står dock. på överföring 1 på Tradeblock: SENT men jag har inte fått något på den adressen.

Står pending som det står under den testöverföring jag gjorde nyss.
Senast redigerad av yournotlikeme 2017-05-16 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in