Citat:
Ursprungligen postat av
Badassmfoka
Finns inget ställe jag skulle kunna hoppat in där jag skulle gått minus till denna dag, men visst har det varit både spikes och krascher.
Jag är nu nästan 100% plus på ett par veckor. Inte ens ägt bitcoin ännu förövrigt förutom för att direkt byta till något annat. Nu är bitcoin på väg ner, om den närmar sig 1500 hoppar jag på bitcoin med några procent och ser den rätt snabbt gå till 2000+.
Önskar dig lycka till! Jag skulle själv ha investerat ett par tiotusen i Bitcoins, men har inget över just nu, samt att kursen är på tok för hög för att göra god avans.
Hade vi legat på kursen för ett år- ett halvår sedan så kanske.
Det viktiga att tänka på vid investering med oreglerade marknader är att de som sagt är helt oberäkneliga, det finns inget underliggande som gör att de går upp eller ner (undantaget om det blir en Mt. Gox igen) men avansen kan såklart vara god.
Det är som ett pyramidspel, det gäller att komma in i det tidigt, hade själv en vän på universitetet som tipsade om bitcoins 2012, men ansåg det inte vara ngt. intressant, så vi sket i att köpa

Jag förlorade 400.000 på bull&bear-derivat istället (olja, guld och silver var hett 2011)