2017-05-09, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiator
Detta har redan påtalats vid ett flertal tillfällen i tråden men tycks trots det inte gå in i skallen på ärketrollet JohnElias.

det har ju att göra med att den angriper Nivea, inget om sakförhållandena i rapporten. bara att rps inte vill erkänna den eminenta utredning som arvika gjorde.

JohanElias ska det vara. och jag är inget ärketroll.
Citera
2017-05-09, 01:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
det har ju att göra med att den angriper Nivea, inget om sakförhållandena i rapporten. bara att rps inte vill erkänna den eminenta utredning som arvika gjorde.

JohanElias ska det vara. och jag är inget ärketroll.

På vilken sida i Hjelmgrens rapport kan man läsa att en av bröderna pekat ut pinnen som mordvapen?
Citera
2017-05-09, 06:39
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Om nu pojkarna hade alibi:

Varför vallades 5-åriga pojken redan en dag efter att pappa kommit in med honom till polisen för att han hade sett något? (Finns bild på detta)

Pappan kom ju in med femåringen till polisen just för att han hade sett något värdefullt i samband med mordet, hur går detta ihop med "alibit"?

Det är långt ifrån "case closed" bara för att en 10-åring ger dem alibi, ovanstående lutar snarare starkt åt att 10-åringen inte talar sanning.
eller var delaktig, tanken har slagit mig.
Citera
2017-05-09, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
eller var delaktig, tanken har slagit mig.

10 åringen bör så klart höras på nytt nu när ärendet är öppet igen.
om det är möjligt.
Citera
2017-05-09, 07:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patajavel
Jag får en känsla utav att vi inom rimlig tid får reda på ifall dessa pojkar har med kevins död att göra.

Jag har inte en aning, men det är ju mycket som inte stämmer iaf. Och allt har ju inte gjorts så jävla bra. Och ärligt så kändes det lite galet redan för 19 år sedan.

Men oavsett vad man tror eller inte tror så måste det väl vara bra för alla att fup:en öppnas och att allt kommer på bordet?
Det är väl sanningen vi vill åt?

I en § 31-utredning är fokus på den det gäller, i detta fall bröderna, för att sätta in rätt åtgärder. Syftet med den utredningen är inte att juridiskt fastställa gärningsmannens uppsåt eller vållande. Nu sitter folk i tråden, och DN/DJ, och bedömer utredningen som skulle den varit en rättegång.

Så fort DN/DJ kastar fram något som verkar tveksamt ur juridiskt perspektiv hugger »trådförsvaret« direkt utan att ställa några som helst krav på att uppgifterna som DN/DJ tar fram har juridisk höjd. Ett »alibi« håller inte som bevis bara för att DN/DJ lägger fram det. Om ärendet ska bedömas ur juridisk synvinkel så ska alla rekvisit vara uppfyllda, inte bara vissa som passar för den egna åsikten.
Citera
2017-05-09, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
10 åringen bör så klart höras på nytt nu när ärendet är öppet igen.
om det är möjligt.
Enligt nyheterna nu på morgonen vidhåller han de uppgifter han lämnade då.
Citera
2017-05-09, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Enligt nyheterna nu på morgonen vidhåller han de uppgifter han lämnade då.

uppfattar att det är vad han säger till journalisterna. Han lär väl inte redan ha blivit hörd av polis igen.
Citera
2017-05-09, 07:30
Medlem
Citat:
uppfattar att det är vad han säger till journalisterna. Han lär väl inte redan ha blivit hörd av polis igen.

Men vi kanske får "träffa" honom i TV-programmet på onsdag?
Citera
2017-05-09, 07:45
Medlem
De två pojkarna har berättat för polisen hur de drog Kevin nästan 30 meter längs vasskanten och lade honom på en träpall med huvudet under vattnet."

Men det är väl konstaterat i efterhand att det inte kunde gått till på det viset? Eller...?

Och om någon anhörig till pojkarna hjälpte till att undanröja Kevin borde den personen väl lämnat pojkarna utanför själva bortförseln
Citera
2017-05-09, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
De två pojkarna har berättat för polisen hur de drog Kevin nästan 30 meter längs vasskanten och lade honom på en träpall med huvudet under vattnet."

Men det är väl konstaterat i efterhand att det inte kunde gått till på det viset? Eller...?

Och om någon anhörig till pojkarna hjälpte till att undanröja Kevin borde den personen väl lämnat pojkarna utanför själva bortförseln

Att huvudet lämnades under vattnet kan tyda på att någon ville att det skulle se ut som en drunkningsolycka. En 5 och 7 åring tänker nog inte så långt. Kan tyda på annan kroppflyttare/gm.
Citera
2017-05-09, 08:11
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
ur pdf
att de pekat ut pinnen framgår av dokumentärarna jag hänvisat till, jag kan väl för FAN inte lyssna på saker åt er, är ni barn???

Nej, det framgår ingenstans att de skulle ha pekat ut pinnen. Det som bl.a. står i Hjelmgrens pdf är att polisen hittade en pinne. Dock har man i efterhand inte kunnat knyta den till mordet eftersom man inte kollat dna eller avtryck.
Senast redigerad av bpjan 2017-05-09 kl. 08:15.
Citera
2017-05-09, 08:17
Medlem
baldersballe1s avatar
Citat:
Att huvudet lämnades under vattnet kan tyda på att någon ville att det skulle se ut som en drunkningsolycka. En 5 och 7 åring tänker nog inte så långt. Kan tyda på annan kroppflyttare/gm.
Helt riktigt. Dessutom hittades inga tecken på kroppen vilka kunde tyda på släpning (t.ex skrapsår på bakhuvudet) vilket ytterligare styrker teorin om att en vuxen har flyttat kroppen. Tveksamt om grabbarna orkar bära Kevin 30 meter, och som du säger ens kan tänka så långt att man får det att se ut som en drunkningsolycka.

Sen kan ju detta helt enkelt vara felaktigt återberättat av grabbarna som uppenbarligen har varit under stor press med många och långa förhör, kanske också med tveksam förhörsteknik. Vi får se vad som kommer fram ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in